Sommarföräldrar 2017 del 3

Haha @hvala ja, 68 är lite stort i axlarna men funkar. 62/68 sitter fint. :p

Var på BVC nu och ungen har vuxit 2,5 cm på längden och gått upp 1 kg sen 20/9... Så nu väger han över 6,1 kg och är 60 lång. Huvudomkrets 40,3. Tyckte han blivit större. :D
Sköterskan visade viktkurvan och den peakar värre än en bergstopp, rakt upp verkligen.

@Ray det är min fasa med bajs en gång i veckan, ungen bajsar ju som en häst 4 ggr om dagen, hur blir det då inte om allt ska komma ut samtidigt?:turd::nailbiting::nailbiting:
Han är nog storleksmässigt i stil med min unge då, 7,2 kg/62 cm vid 3 månader.
Nästa BVC om en vecka, ska bli intressant att se om vi passerat 8 kg då :D. Vår kurva pekar också mot himlen men den lär ju plana ut förr eller senare, om inte annat när han börjar röra sig mer:up:

@Fritidsryttare ja då har han spurtat om M :up: M som ändå är stor! +2 sd på vikt (och huvud), +1 sd på längd.

Vilken dag det här blev då! Jag hade en att-göra-lista med 5 punkter för dagen. Förvisso enkla saker. Nu är jag snart klar med allting. Fattas bara att ta emot en matleverans (svårt att misslyckas med) och att göra en andra strykning färg på dockskåpets tak (borde gå, jag behöver bara 5 min).

Bte, appropå klädstorlekar. Min mormor hade köpt en välkommen-till-världen-present till M. Boxerkalsonger i strl 86/92 :rofl: Dottern har den storleken nu, fyllde precis 3 :angel:

Var på BVC nu och ungen har vuxit 2,5 cm på längden och gått upp 1 kg sen 20/9... Så nu väger han över 6,1 kg och är 60 lång. Huvudomkrets 40,3. Tyckte han blivit större. :D
Sköterskan visade viktkurvan och den peakar värre än en bergstopp, rakt upp verkligen.

@Ray det är min fasa med bajs en gång i veckan, ungen bajsar ju som en häst 4 ggr om dagen, hur blir det då inte om allt ska komma ut samtidigt?:turd::nailbiting::nailbiting:

Hihi så olika det kan vara.. :turd:4ggr per dag skulle va rena semestern :p
Här bajsas det konstant! Varje blöja är det bajs i. Plus några som är rejäla lass. Löst!
Mem måste tyvärr inse att Ms mage inte är som den ska. Det skriks och gnälls konstant just nu. Så mycket gaser och bajs.
Och nu idag kom det blodstrimmor i bajset så vi är påväg till barnakuten för att kolla upp det. Men min magkänsla säger komjölkproteinallergi precis som storebror :( trodde vi hade klarat oss men det var visst fel.

Wow, min som är 4 mån korrigerad vägde 6,06 kg och var 62 cm när vi var på bvc för 1,5 v sedan. :o

Det finns risk att det är tänder på gång här. :nailbiting: Vi var och klippte läpp- och tungband samma dag som bvc och då rekomenderas det kiropraktorbesök efteråt. Vi var hos kiropraktor idag och när hon kände i munnen på fröken sade hon att det kändes vasst och att det nog var tänder på gång. När jag tänker efter har hon ju dreglat mer än vanligt senaste tiden.

Här bajsas det konstant! Varje blöja är det bajs i. Plus några som är rejäla lass. Löst!
Mem måste tyvärr inse att Ms mage inte är som den ska. Det skriks och gnälls konstant just nu. Så mycket gaser och bajs.
Och nu idag kom det blodstrimmor i bajset så vi är påväg till barnakuten för att kolla upp det. Men min magkänsla säger komjölkproteinallergi precis som storebror :( trodde vi hade klarat oss men det var visst fel.
Tråkigt!
Hoppas det löser sig och magen blir bättre!

S. vägde in på 7,1 kg idag och 61,5 cm lång (hon brukar dock mäta snålt så tror hon är lite längre), huvudomkrets på 41,5.

Dålig natt igen med massa uppvak och stök. :(

Det låter onekligen som komjöksallergi. Vad tråkigt! :( Jag är himla glad att vi sluppit det på lillebror, och även refluxen. Storasysters allergi har växt bort men hon medicineras för reflux.

Wow, min som är 4 mån korrigerad vägde 6,06 kg och var 62 cm när vi var på bvc för 1,5 v sedan. :o

Det finns risk att det är tänder på gång här. :nailbiting: Vi var och klippte läpp- och tungband samma dag som bvc och då rekomenderas det kiropraktorbesök efteråt. Vi var hos kiropraktor idag och när hon kände i munnen på fröken sade hon att det kändes vasst och att det nog var tänder på gång. När jag tänker efter har hon ju dreglat mer än vanligt senaste tiden.
Kul med tänder!

Fy så trist med magen, hoppas ni får ordning på den!

Det låter onekligen som komjöksallergi. Vad tråkigt! :( Jag är himla glad att vi sluppit det på lillebror, och även refluxen. Storasysters allergi har växt bort men hon medicineras för reflux.

Jo visst är det de :( hade hoppas att lillebror slapp det.
På storebror har det växt bort och vi håller på att introducera mjölk i kosten nu. Han är uppe i 1dl uppvärmd mjölk/grädde i maten.
Men vi har ju vanan inne så nu är det bara att det är jag som kommer äta helt mjölkfritt. Storebror äter ju delvis mjölkfritt fortfarande.

• Gilla
Reactions: Ray
F fick 3-månadersvaccinerna igår. Var varm och grät hjärtskärande igår kväll. Fick Alvedon och somnade till sist i mitt knä. Sedan sovit bra inatt så jag hoppas att det är som vanligt idag.

Nä, vad tråkigt med mjölkallergi, @Rosen-Knoppen :(.

Maken började jobba igår men arbetade hemma så kunde få lite avlastning när det blev stökigt med båda barnen. Idag är första dagen som han är iväg. Morgonen har gått superbra och storebror har varit på fantastiskt humör, vilket inte alltid är självklart på morgonen. Nu sover V på mig och jag passar på att kolla tv/surfa på buke/förhoppningsvis slumra en stund :). Har haft en helt ok natt. V har ätit varannan timma som vanligt, men sovit gott däremellan. Vaknade 5.40 och det kändes helt ok att gå upp då.

I natt sov liten i nästet mellan 22.30 och 00.30. Jaha- skitnatt tänkte jag. Och sen kröp vi ner och nästa gång jag väcktes var klockan 05! 4.5 timme. Det är rekord minsann!!

@Humla fy vad jag våndas över de där sprutorna:arghh:. Sååå synd om de små:heart
Ja, inte är det kul med sprutorna. F var dock bara ledsen typ 1 minut när han fick dem, men kvällen blev ju värre. Han är på bättre humör idag men lite gnällig och ligger nu och sover på mig, vilket han inte brukar göra på förmiddagarna, han brukar kunna somna själv då.

Skönt att ni fick en bra natt!

• Gilla
Tråkigt med allergi @Rosen-Knoppen, hoppas det växer bort hos lillebror med!

Ni som groddhåller, hur länge håller ni innan det eventuellt kommer något? Har provat ibland när hon verkar lite fräsig och/eller det är bajs på väg men brukar inte komma något. Fungerar ibland bättre när hon ligger på mage, dock resulterat det oftast o klädbyte pga läckage på ryggen så funderar på att försöka hålla på rutin på förmiddagen där hon alltid har minst en stor bajsblöja. Men jag är kanske bara för utålmodig :p

Vi har lämnat bilen på service och ska nu slå ihjäl typ 5 timmar innan vi kan hämta den igen.. :cautious: jättefint väder men tror jag åker hem om även om det tar nästan en timme med tåg och buss. Började bra med att hissen vid tågstationen var i sönder så dock släpa vagnen uppför alla trappor! :wtf:

Grodhållning är bra grejor! :up: Gnällig knodd i natt, antingen om det berodde på att han sov hela eftermiddagen eller för att han inte hade bajsat men vi testade att grodhålla över handfatet i morse med mycket bra resultat så det kommer vi nog fortsätta med. :)
Jag har försökt grodhålla M några gånger eftersom han är trög i magen och ofta behöver hjälp att bajsa, men han gillar det inte och blir bara arg. För mig funkar det bäst att sätta upp fötterna på något, sätta M i knät med hans rygg mot mina lår och hans fötter mot min mage (böjda ben). Han sitter så nu faktiskt och gör morgontoaletten :D

• Gilla

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar