Sommarföräldrar 2017 del 3

Ja kolik är ju ingen match. M var skrikig innan vi tog bort mjölken, men det är ingenting mot hans kusin som hade extrem kolik de första 4månaderna. Hon var prematur och skrek konstant dygnet runt. Min bror och hans sambo gick runt med öronproppar och hörselkåpor, fick sova i skift. Ett tag var det så illa att dom fick åka in till sjukhuset för att få avlastning, dom höll på att knäckas. Svägerskan gick in i väggen och blev sjukskriven för att min bror skulle kunna ta ut föräldradagar så som kunde vara hemma båda två och hjälps åt.
Åh fy! Det låter helt oöverkomligt! Jag hade nog kollapsat. Stora sonen hade kolik och skrek flera timmar varje kväll. Men sedan var nätterna och förmiddagarna lugna så vi fick åtminstone tid att återhämta oss mellan varven. Konstant bebisskrik kan verkligen göra en tokig.

Ja kolik är ju ingen match. M var skrikig innan vi tog bort mjölken, men det är ingenting mot hans kusin som hade extrem kolik de första 4månaderna. Hon var prematur och skrek konstant dygnet runt. Min bror och hans sambo gick runt med öronproppar och hörselkåpor, fick sova i skift. Ett tag var det så illa att dom fick åka in till sjukhuset för att få avlastning, dom höll på att knäckas. Svägerskan gick in i väggen och blev sjukskriven för att min bror skulle kunna ta ut föräldradagar så som kunde vara hemma båda två och hjälps åt.
Fy, vilken pärs för alla tre! Och hjälplös är ordet, jag blir jättestressad när Svea som typ aldrig skriker i typ 5 minuter.. :crazy:

Hade sett framemot en ridtur igår men hästen hade fått ett sår på hasen och var svullen och halt. Inväntar svar från medryttaren in hur det ser ut idag.. :(
Annars är planen att försöka få städat innan mamma kommer imorgon..

Nä fy för kolik, jag får rysningar bara jag tänker på det :crazy:

Idag har jag båda barnen hemma och hör och häpna - jag har duschat och tvättat håret! M satt i babysittern och var publik bredvid syrran som satt och plaskade med vatten :D

Idag har jag båda barnen hemma och hör och häpna - jag har duschat och tvättat håret! M satt i babysittern och var publik bredvid syrran som satt och plaskade med vatten :D
Bra jobbat! Imponerad att du fick till en dusch med båda barnen :up:

Bra jobbat! Jag har också duschat,men måste erkänna att jag fick till det innan sambon åkte till jobbet :D
Men jag har hunnit städa lite medans M sov och storebror T satt och kolla lite på Pippi Långstrump och pyssla samtidigt. Man får ta vara på de få stunder som ges när man har en bebis och en vilde :D

@Rhinos @Rosen-Knoppen ja egentligen har jag nog rätt många chanser att duscha om dagarna men jag är dålig på att fånga tillfället. Jag gör gärna något annat istället, ex ser på film :p Av precis samma anledning har det blivit väldigt sporadiskt tränat de senaste veckorna.

@Rhinos @Rosen-Knoppen ja egentligen har jag nog rätt många chanser att duscha om dagarna men jag är dålig på att fånga tillfället. Jag gör gärna något annat istället, ex ser på film :p Av precis samma anledning har det blivit väldigt sporadiskt tränat de senaste veckorna.

:angel: Då är vi två :D
Nu har jag iof varit jätte förkyld i en vecka, skyller bristen på träning eller ork att duscha på det :D

Jag har också haft en effektiv förmiddag. Bakat och frusit in de sista tårtbottnarna och en sats hallonmousse till namngivningsfesten nästa lördag samt snabbstädat lägenheten. Hoppas kunna ta mig i kragen och ta mig ut på en gå/löp runda när hon ska sova nästa gång.. och ja, duscha och tvätta håret men det kan jag i värsta fall göra när hon lagt sig ikväll. :)

Jag har också haft en effektiv förmiddag. Bakat och frusit in de sista tårtbottnarna och en sats hallonmousse till namngivningsfesten nästa lördag samt snabbstädat lägenheten. Hoppas kunna ta mig i kragen och ta mig ut på en gå/löp runda när hon ska sova nästa gång.. och ja, duscha och tvätta håret men det kan jag i värsta fall göra när hon lagt sig ikväll. :)

Vad ku att baka! Jag fick en bakmaskin (kitchen aid) i födelsedagspresent så tänkte jag och stora sonen ska ta och baka lite kladdkaka. Vi får gäster ikväll.
Håller också på att planera dop. Döpte aldrig stora sonen. Så nu ska vi döpa bägge tänkte vi. Så ska boka kyrkan där vi vill att de ska döpa, i Januari tänkte vi. Hade velat ha det i december, så mysigt med juligt tema på fikat. Men inser att alla har så fullt upp med sitt under december.

Det är för lite bebisbilder i den här tråden! Här är min lille kille som fyller 2 månader idag:

2201f35f-308c-47f1-89df-7871c1e0b21f.jpeg

Så söt @hvala !
Jag jobbade två timmar och tycker det är optimalt med typ jobb 25% resten av livet... Skönt att komma igång lite och få tempo på tankarna- och sen åka hem och mysa på max. Lagom mix. Ack den som var rik och oberoende :idea:

Vad ku att baka! Jag fick en bakmaskin (kitchen aid) i födelsedagspresent så tänkte jag och stora sonen ska ta och baka lite kladdkaka. Vi får gäster ikväll.
Håller också på att planera dop. Döpte aldrig stora sonen. Så nu ska vi döpa bägge tänkte vi. Så ska boka kyrkan där vi vill att de ska döpa, i Januari tänkte vi. Hade velat ha det i december, så mysigt med juligt tema på fikat. Men inser att alla har så fullt upp med sitt under december.

Kladdkaka låter gott! :d Min baklust går i perioder, men det är alltid kul att baka inför kalas så man kan få bjuda andra. :D Nu hoppas jag bara att det stämmer att man kan frysa in moussetårtor så att moussen inte flyter bort när de tinas upp! :crazy:
Mysigt att köra dubbeldop. Sambon var inte så pepp på ett regelrätt dop, jag kan annars tycka det är en fin tradition men så mycket betyder det inte för mig så det blir "bara" namngivningsfest här, men ska nog bli trevligt det med. :)

Jag hann ut på en halvtimmes gå/löprunda innan sambon skulle åka ikväll, samt duscha och tvätta håret. Sedan gick S. och jag ned och köpte alltför mycket lösgodis. Åt kvällsmat i soffan och hon fick smaka typ en halv tesked potatis-brocoolipuree, läskig konsistens men det är helfestligt att äta med sked. Hon blir helt till sig när hon får syn på sin babysked även om det bara bjuds på d-vitamindroppar :rofl:

Några suddiga bilder från kvällen-
kameran tyckte där var för dåligt med ljus så var för långsam för att hinna ta innan hon rörde på sig igen. :p

Nu sover hon och jag dricker ett litet glas rosé och käkar alltför mycket lösgodis! :o

Vilka goingar ni har, hörni! Kul att se bilder på era små. Ska se om jag kan bidra, men är lite mer anonym på både Facebook och insta så får fixa fram på annat sätt.

@MalanMjöl Ja, sovmornar är sällsynta nu för tiden, men framförallt har definitionen ändrats. Förut var sovmorgon till kl 9 ungefär. Nu är man glad om man får sova till kl 7 :laugh:

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar