Sommarföräldrar 2017 del 3

Vad bra ändå @Fritidsryttare att han sover i bilen! Att det blir jobbigt på natten när man rest långt får man nog räkna med. Både miljöbyte och sova som en stock hela dagen...
Hoppas gästerna hade proppar:D
Passa på att sova i bilen ni oxå?

Vad bra ändå @Fritidsryttare att han sover i bilen! Att det blir jobbigt på natten när man rest långt får man nog räkna med. Både miljöbyte och sova som en stock hela dagen...
Hoppas gästerna hade proppar:D
Passa på att sova i bilen ni oxå?
Jodå, vi visste att det skulle bli en tuff natt men man är lika trött för det klockan 03.30.:D Tyvärr tror jag att vår knodd väckte grannarnas bebis i natt. Påfallande ofta hörde jag barnskrik från rummet intill när vår hade varit igång ett tag...:o
Vi åker vidare imorgon kväll så jag tänkte försöka ägna dagarna åt att sova, har ju varken hästar eller hem att sköta, ovanligt nog. Sambon kan somna i bilen men för mig är det omöjligt, så jag får väl köra medan han sover, 25 mil går på ett kick så länge knodd sover.:)

• Gilla
Reactions: Ray
Nästa vecka har jag tid för efterkontroll och ska även sätta i spiral. Lite nervös för det, inte själva insättningen utan just att ha spiral. Man har hört både bra och dåligt om det.
Jag har innan barnen ätit p-piller. Sen mellan barnen så använde jag natural cycles. Vill undvika hormoner och hade vart skönt med något som man inte ska komma ihåg varje dag. Och då är det ju typ bara kopparspiral som återstår..
Håller tummarna att det ska funka för mig!

Nästa vecka har jag tid för efterkontroll och ska även sätta i spiral. Lite nervös för det, inte själva insättningen utan just att ha spiral. Man har hört både bra och dåligt om det.
Jag har innan barnen ätit p-piller. Sen mellan barnen så använde jag natural cycles. Vill undvika hormoner och hade vart skönt med något som man inte ska komma ihåg varje dag. Och då är det ju typ bara kopparspiral som återstår..
Jag ska oxå sätta in spiral. Men med hormoner . Är nervös för insättandet. Ska göra cellprov samtidigt så jag tar två hemskheter på en gång...

Jag har haft kopparspiral för ett par år sedan. Insättningen gjorde bajsont på mig, men det ska tydligen vara värre när man inte fött barn (låter logiskt). Funkade helt OK i nåt år, fick mer mensvärk bara men sen började det göra ont vid sex och när jag började blöda vid sex tog jag ut den trots att den satt perfekt enligt BM. Efter uttag körde vi natural cykles-ish (köpte termometer osv), 3 månader senare så växte en liten knodd i magen så den metoden funkade så där för oss (:D) gav den dock inget hundraprocentigt försök så var väl inte så förvånande egentligen att slutresultatet blev som det blev. ;)

Jag funkar inte alls på piller och skyr alla typer av hormoner så jag kommer ändå ge kopparspiralen ett nytt försök och hoppas på bättre tur denna gång.

Måste också boka tid för efterkontroll, ha rinte gjort det. Ska sätta in hormonspiral och ta cellprov på samma gång.
Hade kopparspiral mellan graviditeterna. Var inte jätte nöjd med den så provar hormon den här gången.

Hoppas insättningen går bra, @FiVi .

Jag har haft kopparspiral både innan första sonen och mellan sönerna. Nu ska jag nog köra på det igen. Har funderat på hormonspiralen men eftersom kopparspiralen funkat så bra känns det skönt om jag kan slippa hormoner. Insättningen har gått bra alla gånger och jag har inte haft särskilt ont varken under insättningen eller under tiden.

Som sagt det verkar vara lite blandat hur kopparspiral fungerar.
Jag upplevde inte att jag hade några problem med p-piller egentligen. Förrän jag slutade och märkte hur mkt bättre jag mår utan dem. Mycket stabilare humör och inte allt lika deppig och nere som jag kunde blir i perioder med hormoner. Och sen är det att man ska komma ihåg att ta dem.
Man kan ju börja blöda mer med kopparspiral och jag blöder rätt mkt ändå. Så får se hur det blir..

Ni som haft spiral, känns den av alls?!

Jag upplevde inte att jag hade några problem med p-piller egentligen. Förrän jag slutade och märkte hur mkt bättre jag mår utan dem. Mycket stabilare humör och inte allt lika deppig och nere som jag kunde blir i perioder med hormoner. Och sen är det att man ska komma ihåg att ta dem.
Man kan ju börja blöda mer med kopparspiral och jag blöder rätt mkt ändå. Så får se hur det blir..

Jag kände inte av den förutom vid sex då sambon kom åt den, vi kunde inte köra alla ställningar och han fick vara försiktig i vissa lägen så det inte gjorde ont. Sen fick jag mensvärksliknande smärtor vid ÄL också kommer jag ihåg nu. Men jag kände inte av den i vardagen, nej.

Jag har efterkontroll nästa vecka. Min gulliga barnmorska ringde mig självmant någon vecka efter förlossningen för att höra hur det gått och då bokade vi en tid.

Jag är i valet och kvalet hur jag ska göra med p-medel. Antingen hormonspiral eller inget (kondom vid behov). Jag provade hormonspiral efter dottern men tyckte inte om den då. Småblödde mest hela tiden och fick hemskt flottigt hår. Jag tog ut den efter ca ett halvår så det hade kanske blivit bättre om jag gett den mer tid. Samtidigt fick jag rikligare mens efter dottern och kan varken ha tampong eller menskopp för att det läcker så jag vill gärna ha något som minskar blödningarna.

Jag hade tyvärr mycket problem med min kopparspiral. Jag fick extremt rikliga mensblödningar, blödde kraftigt i typ 2veckor och var blödningsfri knappt 2veckor innan det drog igång igen. Hade sån enorm mensvärk att jag inte kunde stå upp de första 3dagarna. Och kunde knappt ha sex, pga blödningarna och att det gjorde ont.

Visade sig när jag tog ut den att den satt fel och det var det som orsakade allt knas. Hade den suttit rätt hade det säkert varit annorlunda..

Jag hade kopparspiral i ett par år för ca 10 år sedan. Hade ont en vecka innan mens, extremt ont i 4-5 dagar under mens och sen ont igen i ytterligare 4-5 dagar. Det var med andra ord inte många dagar på en menscykel kvar som var normala... fick också väldigt riklig mens, blödde igenom största tampongerna på någon timme, mindre kul. Höll ut nånstans 1,5 - 2 år innan jag surnade och tog ut den.

Innan jag blev gravid åt jag p-piller och likaså nu, funkar hyfsat. Har funderat på hormonspiral men är lite rädd för att få en massa mellanblödningar.
Dessutom är jag 36 vilket betyder att om (inte alls bestämt eller säkert) vi skulle vilja ha ett barn till så måste det ju ske relativt snart och då känns det kanske lite onödigt att sätta in en spiral.

Jag hade kopparspiral innan jag blev gravid, aldrig haft andra p-medel:o. Kände aldrig av den men fick kraftigare mensvärk och rikligare blödning det första året. Dock inget jag inte kunde leva med då jag i princip haft noll mensvärk innan.

Ska ta mig i kragen och boka tid för att få satt in en ny igen, också fått kallelse till cellprov så borde som ni andra slå ihop dom.

BVC idag, M är nu 15 veckor och väger 7930g, 66,8 cm lång och huvudmått 44 cm. Han växer så det knakar det lilla livet :)
Såg en annan mamma komma med en liten nyfödd och hon hade babyskyddet hängandes lätt på ena armen, själv kör jag tvåhandsfattning och lätt bakåtlutad stil när jag bär honom i babyskyddet :D:cool:

Tänker oxå kombinera hormonspiral och cellprov. Har bara haft.piller innan och det fungerar bra men är jobbigt att komma ihåg. Hade ingen mens med cerazette som jag tagit senaste åren och hoppas drt blir likadant med hormonspiral när den suttit ett tag.
Här är fabriken stängd för alltid nu!

Ni som kan tänka er hormoner men är oroliga för att minnet sviker kan jag tipsa om P-ring. Smidigt, känns inte vid sex (helt ok att ta ut en kortare stund också) och jag som mådde sjukt illa och kräktes på piller klarade ringen bättre.

Jag tänkte ge natural Cycles en chans. Körde på "säkra perioder" med exet i 5 år utan problem, sen med min nuvarande blev vid gravida på typ tredje dejten trots "säker" period. Laddade hem appen för ett helår typ veckan innan jag plussade, haha...

Har ni fått tillbaka mensen? Min lyser med sin frånvaro. Helammar än och saknar den INTE.

Ni som kan tänka er hormoner men är oroliga för att minnet sviker kan jag tipsa om P-ring. Smidigt, känns inte vid sex (helt ok att ta ut en kortare stund också) och jag som mådde sjukt illa och kräktes på piller klarade ringen bättre.

Jag tänkte ge natural Cycles en chans. Körde på "säkra perioder" med exet i 5 år utan problem, sen med min nuvarande blev vid gravida på typ tredje dejten trots "säker" period. Laddade hem appen för ett helår typ veckan innan jag plussade, haha...

Har ni fått tillbaka mensen? Min lyser med sin frånvaro. Helammar än och saknar den INTE.
Jag fick tillbaka min ca 2 mån efter förlossningen, men jag gick ju över till enbart ersättning efter ca 4 veckor så det är väl inte så konstigt. Den är dock inte helt regelbunden och tillbaka i sina gamla vanor än vilket jag hoppas att den blir så småningom.

Jag tror jag hat haft två miniblödningar. Har haft två perioder med dels uruselt pms humör och lite blod på pappret efter toalettbesök och tänkt att jaha då var den tillbaka men sen har det aldrig riktigt blivit någon ordentlig blödning..

BVC idag, M är nu 15 veckor och väger 7930g, 66,8 cm lång och huvudmått 44 cm. Han växer så det knakar det lilla livet :)
Såg en annan mamma komma med en liten nyfödd och hon hade babyskyddet hängandes lätt på ena armen, själv kör jag tvåhandsfattning och lätt bakåtlutad stil när jag bär honom i babyskyddet :D:cool:
Förstår att det är tungt att bära på babyskydd + nästan 8 kg bebis :). Tycker redan att babyskyddet är sjukt jobbigt att kånka på, och då väger sonen dryga 5 kg.

Har inte fått tillbaka mensen men det var ju bara 6 veckor sedan sonen föddes och jag helammar och planerar att göra det tills sonen är åtminstone ett halvår. :)

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar