Sommarföräldrar 2017 del 3

Vilka goingar ni har, hörni! Kul att se bilder på era små. Ska se om jag kan bidra, men är lite mer anonym på både Facebook och insta så får fixa fram på annat sätt.

@MalanMjöl Ja, sovmornar är sällsynta nu för tiden, men framförallt har definitionen ändrats. Förut var sovmorgon till kl 9 ungefär. Nu är man glad om man får sova till kl 7 :laugh:
Ja verkligen! Jag försöker vägra gå upp innan 6.30, men då måste man vara snabb med brösten och ha lite tur vid amningen omkring kl 5 :p.
Dock var det visst jobbigt att bada, hon brukar vara jättepigg på morgonen men nu sover hon tungt! :confused: men men, hon lär vakna snart för de två förmiddags bajsblöjorna:angel:

Ja verkligen! Jag försöker vägra gå upp innan 6.30, men då måste man vara snabb med brösten och ha lite tur vid amningen omkring kl 5 :p.
Dock var det visst jobbigt att bada, hon brukar vara jättepigg på morgonen men nu sover hon tungt! :confused: men men, hon lär vakna snart för de två förmiddags bajsblöjorna:angel:
Att gå upp kl 5 är absolut i tidigaste laget. Kl 6 går fint, då hinner jag fixa mig själv innan det är dags för storebror att stiga upp. Har hon sån rutin på bajset? Skönt :). V har så gott som slutat bajsa på nätterna och de kommer mer koncentrerat på dagarna. Himla skönt att slippa byta bajsblöja mitt i natten :).

Att gå upp kl 5 är absolut i tidigaste laget. Kl 6 går fint, då hinner jag fixa mig själv innan det är dags för storebror att stiga upp. Har hon sån rutin på bajset? Skönt :). V har så gott som slutat bajsa på nätterna och de kommer mer koncentrerat på dagarna. Himla skönt att slippa byta bajsblöja mitt i natten :).
Bara för att jag skrev det så har där inte kommit något :p. Men ja hon slutade bajsa på natten ganska tidigt och brukar leverera två på förmiddagen och så ibland en på eftermiddagen efter att hon har sovit. Vi byter typ aldrig blöja på natten längre men den är också alltid fylld till bristningsgränsen med kiss på morgonen... :o

Vilka fina bebisar vi har här i tråden!
22424625_2174792022546464_654276759873395801_o.jpg
sliten och ledsen mamma men bjuder på ett par bilder på min knodd.
22426547_2174793442546322_1371430975143040056_o.jpg
Han håller låda för fullt där uppe på ovanvåningen hör jag medan pappa dammsuger, han är väldigt verbal av sig.

Idag har vi världens bästa storasyster. Hon kan allt när hon vill och lillebror avgudar henne redan. Hon bär runt på honom, får honom att somna, leker tittut och busar...
Och helt plötsligt kommer jag på att det är nu jag ska passa på att göra allt jag borde göra istället för att bara titta på och njuta:heart

Idag har vi världens bästa storasyster. Hon kan allt när hon vill och lillebror avgudar henne redan. Hon bär runt på honom, får honom att somna, leker tittut och busar...
Och helt plötsligt kommer jag på att det är nu jag ska passa på att göra allt jag borde göra istället för att bara titta på och njuta:heart
Äsch, alla ”borde”-sysslor finns kvar. Ta du tillfället i akt istället :D!

Och jag tänker tvärtom; stanna upp, beundra och njut! Allt det där andra finns kvar sen! :heart

Skulle aldrig skrivit det där om blöjorna, hon har inte haft en enda bajsblöja idag :nailbiting: vi som alltid har minst tre, är spänd på om vi klarar oss igenom natten :cautious:

V är nog inne i en tillväxtspurt nu. Har ätit en gång i timman det senaste dygnet och är gnälligare än vanligt. Har alltså inte sovit så mkt inatt, men maken tog barnen imorse så jag fick sova en liten extra stund på morgonen. Natten till igår var dock underbar! Endast tre uppvak för matning och det längsta uppehållet var på 3 timmar och 40 min! Rekord för oss hittills :). För oss är ungefär varannan natt ”bra” och varannan natt dålig.

Vad kul att få se alla små! Bidrar med en bild på Frank som inte är dagsfärsk... (inte superaktiv på sociala medier)
https://instagram.com/p/BZTCfbFHjLP/

Jag sålde ju min äldre häst med pålagringar när jag insåg att jag inte hann med honom. Han var fräsch och opåverkad men iom röntgenförändringar såldes han till ett sjujäkla underpris med tanke på utbildningsnivå och resultat. En vecka efter att nya ägarna haft honom åker han på en senskada. Mardröm! De verkade iaf vid gott mod och pysslade om honom såsom jag inte haft tid med.

Nu fick jag ett samtal där de säger att de funderar på att "sälja" och vill kolla med mig eftersom vi har återköpsklausul i kontraktet. Detta pga att han sparkar i boxväggen. Hästen är alltså skadad nu. Är så orolig för vad som ska hända honom om jag inte köper tillbaks honom men vad ska jag med en skadad häst till? Hinner ju inte med de jag har kvar? Känns verkligen som en mardröm :(

F hade planat lite på 4-månaderskontrollen. Bvc var inte oroliga, de sa att det var vanligt när de rör sig mer. Tycker att han blivit lite knepig att amma. Strejkar ofta, ammar nästan bara medan man går runt och sjunger och tappar lätt fokus....

Vad kul att få se alla små! Bidrar med en bild på Frank som inte är dagsfärsk... (inte superaktiv på sociala medier)

Jag sålde ju min äldre häst med pålagringar när jag insåg att jag inte hann med honom. Han var fräsch och opåverkad men iom röntgenförändringar såldes han till ett sjujäkla underpris med tanke på utbildningsnivå och resultat. En vecka efter att nya ägarna haft honom åker han på en senskada. Mardröm! De verkade iaf vid gott mod och pysslade om honom såsom jag inte haft tid med.

Nu fick jag ett samtal där de säger att de funderar på att "sälja" och vill kolla med mig eftersom vi har återköpsklausul i kontraktet. Detta pga att han sparkar i boxväggen. Hästen är alltså skadad nu. Är så orolig för vad som ska hända honom om jag inte köper tillbaks honom men vad ska jag med en skadad häst till? Hinner ju inte med de jag har kvar? Känns verkligen som en mardröm :(

F hade planat lite på 4-månaderskontrollen. Bvc var inte oroliga, de sa att det var vanligt när de rör sig mer. Tycker att han blivit lite knepig att amma. Strejkar ofta, ammar nästan bara medan man går runt och sjunger och tappar lätt fokus....
Men gud vad jobbigt!
Jag hade inte köpt tillbaka faktiskt. Tycker inte heller det låter helt vettigt av dom att sälja... Äldre skadad häst hade jag nog tagit bort om inte den kan gå som sällskap hos någon ni känner?

Men gud vad jobbigt!
Jag hade inte köpt tillbaka faktiskt. Tycker inte heller det låter helt vettigt av dom att sälja... Äldre skadad häst hade jag nog tagit bort om inte den kan gå som sällskap hos någon ni känner?
Det är väl det som kommer hända. Saken är den att han är inte SÅ gammal (15 år). Och hade man tagit väl hand om honom hade han säkert haft många år kvar på tävlingsbanan. Det är ju inte uteslutet nu heller men eftersom han inte är igångsatt vet man inte om han håller. Och han är min ögonsten. Usch, hemskt är vad det är :(

Det är väl det som kommer hända. Saken är den att han är inte SÅ gammal (15 år). Och hade man tagit väl hand om honom hade han säkert haft många år kvar på tävlingsbanan. Det är ju inte uteslutet nu heller men eftersom han inte är igångsatt vet man inte om han håller. Och han är min ögonsten. Usch, hemskt är vad det är :(
Nej det är ju inte så gammalt.
Tråkigt verkligen :cry:.

Nej men fy fasen så trist med hästen! Lämnade själv ifrån mig min ena i fredags och har gråtit varje dag sen dess så lider med dig verkligen... Jag hade nog ändå låtit bli att ta tillbaka, men det är lättare sagt än gjort när man sitter i den sitsen.

• Gilla
Reactions: Ray

Åh så trist med hästen!

Ang amningen så höll min äldsta på exakt så vid den åldern. Kom liksom inte till ro vid bröstet och krånglade massor.
Det slutade med att jag lade ner amningen.

Fy vilken natt...marodörbebis är vad han är när han stökar som han gjort i natt.
Sambon är uppe på kurs i Stockholm och vi hakade på, sen ska vi vidare mot Norrland. Vi körde igår och knodd sov sig igenom 40 mil utan problem, gudasnäll. Men med resultatet att han varit vaken sen 23.30 i princip konstant... Vi försöker vänja honom vid att man faktiskt får ligga i sitt nest på natten, han kan inte komma till mig och ligga där i 4 timmar och böka runt för att han vill leka.
Det har gått bra i två nätter när han varit vaken dagtid men uppskattades INTE i natt. Lider med övriga hotellgäster för han har varit omöjlig att få nöjd, inte ens när jag resignerade och tog upp honom dög det.

Ska försöka komma iväg och gå en långpromenad här under dagen men just nu är jag helt färdig. :(

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar