Sommarföräldrar 2017 del 3

@hvala Samma här! Pms en dag, men det är jobbigt nog:D

@Fritidsryttare här haft kopparspiralen lite drygt en månad nu. Blödde lite när den sattes in men sen ingenting.
Är lite orolig då jag normalt blöder väldigt mycket. Så om det blir ÄNNU mer så vet jag inte hur hanterbart det blir:nailbiting:
Men jag vill ändå ge det en chans då jag helst inte vill ta hormoner. Men funkar inte denna så ska jag testa hormonspiral, hade ingen aning om att de innehöll så mycket mindre hormon än piller!

Ang mat så är min lilla drygt 4 månader nu. Tycker han äter så mycket jämfört med vad storebror gjorde. Men nu när ni skrivit så äter han nog rätt normalt. Ligger mellan era två per mål och äter runt 5 ggr per dag men äter inget på natten, då han sover som en klubbad säl:D
Snart ska vi börja smaka mat, det blir spännande!:bump:

Ser inte bilden men d7 måste ju vara typ bärldrns duktigaste mamma som tränar så länge:D
Och ni som är lika duktiga kan låta bli att kommentera och låta mig tro att inga mammor tränar annat än hundpromenader:angel:
Här är en till som inte tränat något , förutom möjligtvis promenaden till och från dagis samt knäböj när jag har V i selen och behöver utföra sysslor i hemmet :laugh:. Har inte ens tränat klart alla stegen i MammaMage-appen.

Inatt var den BÄSTA natten på länge! Jag är så glad! Jag matade V inför natten strax efter 22 och lade mig samtidigt. Sedan åt han inte förrän strax efter 5! Det är ju jättelång tid att sova i ett sträck :D.

Är en helt ny människa, och det behövde jag verkligen. Veckan har varit väldigt kämpig annars. Maken skulle iväg med jobbet så jag stannade hos mina föräldrar i några dagar. Även om de jobbade på dagarna fick jag något mer avlastning än om jag hade varit hemma helt själv. Dock blev V förkyld och täppt vilket ledde till att han vaknade stup i kvarten hela nätterna.

Som om inte det vore nog vaknade storebror flera nätter i rad av att han var kissenödid. Tyvärr vill han absolut inte kissa så han skrek och protesterade vilket såklart ledde till att V vaknade. Jag hade alltså två skrikande ungar att hantera helt själv mitt i natten med stor sömnbrist. Jag kan erkänna att jag har sett bättre sidor av mig själv, för det var helt omöjligt för mig att hålla humöret uppe.

Nåväl, nu är maken hemma igen och vi återgår till rutinerna och allt känns genast mycket bättre.

Ser inte bilden men d7 måste ju vara typ bärldrns duktigaste mamma som tränar så länge:D
Och ni som är lika duktiga kan låta bli att kommentera och låta mig tro att inga mammor tränar annat än hundpromenader:angel:

Här tränas det inte heller överdrivet mycket. Blir mest den motion jag får i stallet och eftersom hästen varit skadad sedan i somras har det inte blivit mycket mer än skritt när jag ridit. :grin:

@Rhinos så drygt med två som strular på natten när man är själv. Tur det är är övergående.
Här kan vi drömma om sova hela nätter. Jag är glad när han somnar om. Han kör varannan timme oftast på natten trots att vi börjat med gröt.

@Rhinos så drygt med två som strular på natten när man är själv. Tur det är är övergående.
Här kan vi drömma om sova hela nätter. Jag är glad när han somnar om. Han kör varannan timme oftast på natten trots att vi börjat med gröt.
V har ätit varannan timma fram tills nu. Hoppas att det håller i sig för det hade varit himla skönt att få sova lite bättre. Storebror ammade tätt på natten fram tills han var 9 månader och slutade amma helt, så jag vågar inte hoppas på att V’s sovmönster håller i sig.

V har ätit varannan timma fram tills nu. Hoppas att det håller i sig för det hade varit himla skönt att få sova lite bättre. Storebror ammade tätt på natten fram tills han var 9 månader och slutade amma helt, så jag vågar inte hoppas på att V’s sovmönster håller i sig.
Vi hade en period när han sov mellan 22-04 utan mat. Men det är ett minne blott nu...

Vi hade en period när han sov mellan 22-04 utan mat. Men det är ett minne blott nu...
Vi hade en lång period med 20-04 utan mat men nu har lille herrn tryckt in ett extra mål vid 23, och dessutom sover han oroligt i princip hela natten. Jag väljer att tro att det är en tillväxtperiod som snart ska gå över :cautious:

• Gilla
Reactions: Ray
M har ätit varannan - var tredje timme från start.
Nu är han upp i varje timme.. Hej tre månaders ökningsfas. Stök och bök på dagarn och äta äta äta hela nätterna.
Han fick läppbandet klippt igår och nu försvann resterande ”smärta” i bröstvårtorna också. Nu är det helt smärtfritt att amma. Så skönt, det gjorde inte ont efter dom klippte tungbandet men en brännande känsla fanns kvar i bröstvårtorna. Och den är borta nu.

M har ätit varannan - var tredje timme från start.
Nu är han upp i varje timme.. Hej tre månaders ökningsfas. Stök och bök på dagarn och äta äta äta hela nätterna.
Han fick läppbandet klippt igår och nu försvann resterande ”smärta” i bröstvårtorna också. Nu är det helt smärtfritt att amma. Så skönt, det gjorde inte ont efter dom klippte tungbandet men en brännande känsla fanns kvar i bröstvårtorna. Och den är borta nu.
2 bra nätter och blev det var 1.5 timme..
Är som en zombie för jag hinner inte somna om utan är i nåt mittemellan tillstånd hela natten.
Nu blir det riktiga grötpotioner. Hoppas att om han äter mer på dagen kan han kanske sova bättre. Har introducerat det i två tre veckor nu. Kan man ge 2 ggr om dagen då tro?

2 bra nätter och blev det var 1.5 timme..
Är som en zombie för jag hinner inte somna om utan är i nåt mittemellan tillstånd hela natten.
Nu blir det riktiga grötpotioner. Hoppas att om han äter mer på dagen kan han kanske sova bättre. Har introducerat det i två tre veckor nu. Kan man ge 2 ggr om dagen då tro?

Precis som jag, hinner inte heller somna in helt i mellan.
Börja med 1portion och se om magen klarar det, gör den det kan ni ju öka till yttligare 1portion.

• Gilla
Reactions: Ray
Ni som har barn med reflux. Hur kom ni fram till att det var reflux och inte "vanlig kräkbebis"? S. Här alltid kräkts en del men när hon blev äldre blev det långsamt bättre. Nu tycker jag dock att det har kommit tillbaka igen. Kan komma ganska stora mängder ett bra tag efter att hon har ätit (samma oavsett amning/mat) men de är ofta med mycket slem nu till skillnad från när hon var liten. Många gånger kan vi också se att det kommer upp och vänder i munnen på henne men hon hinner svälja igen:yuck:.
Hon verkar inte påverkad av det utan fortsätter glatt med det hon höll på med imens mamma och pappa panikletar kräktrasa :cautious:. Men det är så svårt att veta vad som är normalt och inte..
Har för övrigt haft två skitnätter med bajsblöjor och 2 timmars vaken intervall och en snurrande bebis som har behövt nappen/en arm på sig typ 1 g i timmen... :down::crazy:
Hon ät superglad på dagarna och helt uppe i varv, skotsvårt att amma för hon bara ska kolla på allt annat!

Vår lille torris får en helkroppsinsmörjning två gånger dagligen och det kittlas tydligen på magen för han skrattar och skrattar :love: Och jag tycker bebisskratt är världens underbaraste ljud så det kan ju hända att jag smörjer lite extra på magen bara därför :angel:
Så mysigt:heart
Lillebror brukar ha en skrattstund när han ammat. Då räcker det att man tittar på honom och säger nåt så skrattar han:laugh:
Annars är ju magkill fantastiskt för att få njuta av det där skrattet...:angel:

Ni som har barn med reflux. Hur kom ni fram till att det var reflux och inte "vanlig kräkbebis"? S. Här alltid kräkts en del men när hon blev äldre blev det långsamt bättre. Nu tycker jag dock att det har kommit tillbaka igen. Kan komma ganska stora mängder ett bra tag efter att hon har ätit (samma oavsett amning/mat) men de är ofta med mycket slem nu till skillnad från när hon var liten. Många gånger kan vi också se att det kommer upp och vänder i munnen på henne men hon hinner svälja igen:yuck:.
Hon verkar inte påverkad av det utan fortsätter glatt med det hon höll på med imens mamma och pappa panikletar kräktrasa :cautious:. Men det är så svårt att veta vad som är normalt och inte..
Har för övrigt haft två skitnätter med bajsblöjor och 2 timmars vaken intervall och en snurrande bebis som har behövt nappen/en arm på sig typ 1 g i timmen... :down::crazy:
Hon ät superglad på dagarna och helt uppe i varv, skotsvårt att amma för hon bara ska kolla på allt annat!
När dottern var bebis småkräktes hon och hade uppstötningar mest hela tiden. Det lät som att det kluckade i halsen. Jag trodde det var normalt. Sen vid 1 år så hade vi ett par tillfällen då hon kräktes (tömde hela magsäcken) mitt i natten helt oprovocerat. Vi trodde först det var magsjuka men hon hade inga andra symptom, var inte hängig och bajsade normalt. Vid 1,5 hade hon en vecka då hon varje natt låg och harklade sig, hostade och hade kväljningar + var hes på morgonen. DÅ sökte vi hjälp.

Lillebror har inte de där uppstötningarna så jag tror inte han har reflux. Han kan småkräkas lite när som men det tror jag är normalt. Han har inga besvär av det. De stora kräkningarna är desto värre.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar