Sommarföräldrar 2017 del 3

Först gick frysen sönder.
Idag torktumlaren. Efter lång kö fick jag beskedet att de måste ha inköpsdatum. Får sitta i kön igen.
Liten sov strejkar på natten. Trött och negativ och arg på allt är jag. God jävla jul.
.
Tror faktiskt jag slår dig idag. Misstänker att bergvärmepumpen lagt av. Det är nollgradigt ute och ingen sambo hemma som går att nå. Help, anyone? Var 16 grader inne när jag startade brasan och lär inte vara varmare nute

Ibland är det inte lätt att vara småbarnsförälder till två små :banghead:
Stora sonen är vrålförkyld med hög feber och hosta. Har haft krupp flera nätter och är nu så hes att han låter som en kråka när han försöker prata.
Och bara jag duger :banghead: Sambon får knappt röra honom.
Och den lilla är också i nån ”bara-mamma och mammas-tutte fas” :meh:
Sambon står där och känner att han inte räcker till. Jag står där med två hysteriskt gråtande ungar och känner att jag vill dela mig på tu.
”Bära mig mamma” 24/7 just nu :banghead:

Får väl se det positiva.. att båda sover till 8-8.30 på morgonen nu :D
Lille plutt är en riktigt morgontrött bebis faktiskt :D storebror vaknade alltid innan 06 och skulle upp direkt och aktiveras som bebis. Lillebror ligger mer än gärna kvar och sover länge på morgonen medans storebror vill upp och titta på tv och äta frukost.

Jag trotsade vädret idag och åkte in till jobbet och lunchade med två kollegor. Lilleman skötte sig fantastiskt som alltid. Men jag fattar inte hur det går till. Mina barn bajsar alltid igenom blöjan när jag har med dem på jobbet. Alltid! Dottern gjorde det när hon var bebis också. Hemma har vi nästan aldrig blöjläckage.

Ibland är det inte lätt att vara småbarnsförälder till två små :banghead:
Stora sonen är vrålförkyld med hög feber och hosta. Har haft krupp flera nätter och är nu så hes att han låter som en kråka när han försöker prata.
Och bara jag duger :banghead: Sambon får knappt röra honom.
Och den lilla är också i nån ”bara-mamma och mammas-tutte fas” :meh:
Sambon står där och känner att han inte räcker till. Jag står där med två hysteriskt gråtande ungar och känner att jag vill dela mig på tu.
”Bära mig mamma” 24/7 just nu :banghead:

Får väl se det positiva.. att båda sover till 8-8.30 på morgonen nu :D
Lille plutt är en riktigt morgontrött bebis faktiskt :D storebror vaknade alltid innan 06 och skulle upp direkt och aktiveras som bebis. Lillebror ligger mer än gärna kvar och sover länge på morgonen medans storebror vill upp och titta på tv och äta frukost.
Vad bra att du kan vara positiv i sjukdomseländet. Hoppas barnen kryar på sig och att ni kan få vara friska ett tag sen. Det känns som att ni haft extrem otur med så mycket sjukdom senaste halvåret.

Jag trotsade vädret idag och åkte in till jobbet och lunchade med två kollegor. Lilleman skötte sig fantastiskt som alltid. Men jag fattar inte hur det går till. Mina barn bajsar alltid igenom blöjan när jag har med dem på jobbet. Alltid! Dottern gjorde det när hon var bebis också. Hemma har vi nästan aldrig blöjläckage.
Mitt barn bajsar typ aldrig...
Nu har vi börjat med gröt 1 mål om dagen och det är ändå mer än 1 v sen han bajsade...

@Rosen-Knoppen åh fy, stackars dig och de små! Hoppas ni kryar på er fort, det låter jobbigt..

@hvala hehe beror på hur man ser det. Pumpen var ju knas igår men funkade begränsat enligt bergvärmesnubben jag pratade med (kudos till honom som måste ha plockat fram sin mest superduperpedagogiska sida, värmepumpar är inte min expertis).

Vid 04 går jag upp för att göra käk till knodd och hör hur det piper och vet direkt att det är "rött larm" på pumph*lvetet. Ner i källaren, noterar i bakhuvudet att det är ingen temperaturskillnad mellan källare/kök, sen ser jag att pumpen är överbelastad och definitivt har lagt av.

Upp igen, konstaterar att bebisen tokvrålar för han vill ha mat!!! Elementen är iskalla och termometern visar 14 nätta grader nere. Brukar diffa 2 grader mellan under- o övervåning så vi har legat och sovit i 12°....förklarar varför jag, hund och bebis har legat under samma duntäcke plus yllefilt utan att bli för varma.:p

Vid det här laget var bebis vansinnig och jag var så pass stressad att det bara var att kliva upp och börja elda och tända en helsikes massa värmeljus. 'Råkade' skicka ett paniksms till pumpkillen om läget där kl 04, typ som ett nödrop. Han var iaf schysst så han kom innan 08 och fixade, tydligen var det ett filter som var helt igensatt.
Plötsligt är huset varmare än nånsin! 18° är standard här vintertid men nu är det hör och häpna 20°! Svettas som en gris.:p

Efter den härliga starten på morgonen så har jag faktiskt haft en riktigt bra dag med knodd. Nu sover han och jag har precis käkat en bit kaka. :) Ursäkta novellen men du frågade.:D Önskar att jag hade kunnat sammanfatta svaret lika kortfattat o fint som @Ray ;)

Vad bra att du kan vara positiv i sjukdomseländet. Hoppas barnen kryar på sig och att ni kan få vara friska ett tag sen. Det känns som att ni haft extrem otur med så mycket sjukdom senaste halvåret.

Ja det känns som vi inte gör annat är sjuka just nu. Mest jag och lillen som varit sjuka. Men stora har klarat sig hyfsat. Förhoppningsvis klarar vi oss över julen nu :D

@Rosen-Knoppen åh fy, stackars dig och de små! Hoppas ni kryar på er fort, det låter jobbigt..

@hvala hehe beror på hur man ser det. Pumpen var ju knas igår men funkade begränsat enligt bergvärmesnubben jag pratade med (kudos till honom som måste ha plockat fram sin mest superduperpedagogiska sida, värmepumpar är inte min expertis).

Vid 04 går jag upp för att göra käk till knodd och hör hur det piper och vet direkt att det är "rött larm" på pumph*lvetet. Ner i källaren, noterar i bakhuvudet att det är ingen temperaturskillnad mellan källare/kök, sen ser jag att pumpen är överbelastad och definitivt har lagt av.

Upp igen, konstaterar att bebisen tokvrålar för han vill ha mat!!! Elementen är iskalla och termometern visar 14 nätta grader nere. Brukar diffa 2 grader mellan under- o övervåning så vi har legat och sovit i 12°....förklarar varför jag, hund och bebis har legat under samma duntäcke plus yllefilt utan att bli för varma.:p

Vid det här laget var bebis vansinnig och jag var så pass stressad att det bara var att kliva upp och börja elda och tända en helsikes massa värmeljus. 'Råkade' skicka ett paniksms till pumpkillen om läget där kl 04, typ som ett nödrop. Han var iaf schysst så han kom innan 08 och fixade, tydligen var det ett filter som var helt igensatt.
Plötsligt är huset varmare än nånsin! 18° är standard här vintertid men nu är det hör och häpna 20°! Svettas som en gris.:p

Efter den härliga starten på morgonen så har jag faktiskt haft en riktigt bra dag med knodd. Nu sover han och jag har precis käkat en bit kaka. :) Ursäkta novellen men du frågade.:D Önskar att jag hade kunnat sammanfatta svaret lika kortfattat o fint som @Ray ;)
Jag har inget emot noveller, jag är själv skyldig till att ha producerat ett otal :p Jag är lite dålig på att kommentera så det kanske uppfattas som att jag inte bryr mig om vad ni andra skriver men jag läser (nästan) allt. Vad bra att du fick ordning på pumpen till slut, det är ju jättejobbigt att ha bebis och ej fungerande uppvärmning.

Iihh kallt! Skönt att det funkar igen och var lätt åtgärdat.
Vi bodde i ett dåligt isolerat hus förut med endast kamin som uppvärming på undervåningen, kan säga att jag levde i underställ under en onepice liggandes under ett duntäcke i soffan den vintern jag var gravid med storebror. Då var det typ 12-13grader inne :D Kaaaallt!

Haha @Fritidsryttare !
Jag ska delge fortsättningen på min tumlarhistoria. Efter långa telefonköer blev jag lovade att bli uppringd av en service person. Idag ringde en trevlig kille som först vill ställa några enkla självhjälpsfrågor.
Vad är fel? Trumman snurrar inte.
Kan du snurra Trumman för hand? Nej...
Ta en ficklampa. Ta ut luddfiltret. Lys ner till höger. Ser du något?
Eh.... Ja... En socka som sitter fast:banghead: :angel:
Om du drar ut sockan borde din maskin fungera igen.
Typ hur stort pucko kände jag mig som...?

Haha @Fritidsryttare !
Jag ska delge fortsättningen på min tumlarhistoria. Efter långa telefonköer blev jag lovade att bli uppringd av en service person. Idag ringde en trevlig kille som först vill ställa några enkla självhjälpsfrågor.
Vilket pucko till socka som satt sig där! Vad bra att maskinen inte var trasig då :up:
/hon som gör superklantiga saker hela tiden och känner med dig

• Gilla
Reactions: Ray
Haha @Fritidsryttare !
:D Fast det låter onekligen billigare än att behöva köpa en ny torkttumlare!

@Fritidsryttare BRRR jag tycker vi har kallt som nog ändå snittar omkring 18 grader vintertid, min mamma tycker alltid det är jääätttekallt när hon kommer på besök! Tur ni fick liv i den igen!

@Rosen-Knoppen Krya på er!

Vi var till möte med en bank igår, inte så upplyftande i förhållande till evt. boligköp :down:, det är dyrt att ha häst och bil! :(

Haha @Fritidsryttare !

:D haha.. Det där gjorde min dag.. Sånt råkar jag ut för jämt..

• Gilla
Reactions: Ray
Vilket pucko till socka som satt sig där! Vad bra att maskinen inte var trasig då :up:
/hon som gör superklantiga saker hela tiden och känner med dig
Bästa är väl att det löstes gratis på telefon. För om han kommit ut hade det ju klassats som handhavarfel och inte gått på garantin.

Sambon är en sån som inte förstår hur sånt händer. Jag såg att han drog efter andan för att lägga fram hur jäkla slarvigt det är att inte rensa luddet när maskinen är helt tom bla bla. Men han fick väl nån julfeeling och sa "äh jag håller käften" istället.
Klokt...

Bästa är väl att det löstes gratis på telefon. För om han kommit ut hade det ju klassats som handhavarfel och inte gått på garantin.

Sambon är en sån som inte förstår hur sånt händer. Jag såg att han drog efter andan för att lägga fram hur jäkla slarvigt det är att inte rensa luddet när maskinen är helt tom bla bla. Men han fick väl nån julfeeling och sa "äh jag håller käften" istället.
Klokt...
Duktigt att han lyssnade på sin inre jultomte:D:up:

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar