Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du orkar kliva upp med honom alltså? Jag är så trött vid den tiden att jag resignerar och låter honom ligga och leka i sängen. Stå på magen är favoriten och hoppa runt. Synd bara att mammas magmuskler inte pallar 8 kilo bebis längre...Känner likadant med nätterna. De är ju rätt samma ålder.
Alltid sovit bra fram till 4, 5 tiden och sen ändå somnat om till 8.
Nu vaknade han klockan 1 och började snacka... Fick vara upp med honom till lite efter 2 och sen somnade han om till 3 och var svårsövd igen. Vaknade om igen vid sex och sen tog pappa honom vid 7 och fick honom att sova i vagnen så jag fick 2 timmar till.
Sjukt trött. Just att han inte somnar om... Var ju en baggis när han bara ammade och sov...
Grattis på 6-månadersdagen (i efterskott!).@Fritidsryttare och @Ray - jag ska visst inte klaga över min natt iaf!
Hade dock drömt om en lika bra natt som igår då hon sov 19.45-02.45 ammade och sov sen till 6.20. Inatt- inte lika bra men ändå bättre än era!
Annars firar vi 6 månader idag, galet vad tiden går. Har bakat grötpinnar som hon ska få smaka när hon vaknar.
@Rhinos : hoppas ni slipper mer feber!
Han blir ju skitarg annars...Du orkar kliva upp med honom alltså? Jag är så trött vid den tiden att jag resignerar och låter honom ligga och leka i sängen. Stå på magen är favoriten och hoppa runt. Synd bara att mammas magmuskler inte pallar 8 kilo bebis längre...
Din natt lät värre än min, hoppas du fick sova bättre denna natten!
Det är enda tiden på dygnet som vår inte blir arg, han är alltid på ett strålande humör när han väl väckt oss. Gick upp i morse och hörde honom hela vägen ner där han låg och snackade, skitglad. 05 känns väl som en OK tid, förutsatt att man får sova fram tills dess.Han blir ju skitarg annars...
Väcker hela huset...
Annars är min policy att inte prata med nattvakna barn. Men man är inte sämre än att man ändrar sig
I natt kom det 05.00. Då åt vi frukost och sen sov vi lite till...
Smak på fingret var rådet vi fick med undantag för just barngröt som ju är från 4 mån. Bvc tyckte vi skulle börja med gröt eftersom vikten dippar lite.Vad har ni andra fått för rekommendationer kring introduktion av mat? Min bvc-sköterska tyckte bara vi skulle erbjuda smaksensationer nu, alltså doppa ett finger i maten. Hon sa ingenting om när vi ska börja skedmata så jag antar att vi ligger lite lågt tills nästa besök vid 5 mån.
Med dottern som är född hösten -14 började vi skedmata med gröt vid 4 mån. Då var det inget tal om smaksensationer.
Vad har ni andra fått för rekommendationer kring introduktion av mat? Min bvc-sköterska tyckte bara vi skulle erbjuda smaksensationer nu, alltså doppa ett finger i maten. Hon sa ingenting om när vi ska börja skedmata så jag antar att vi ligger lite lågt tills nästa besök vid 5 mån.
Med dottern som är född hösten -14 började vi skedmata med gröt vid 4 mån. Då var det inget tal om smaksensationer.
Ok, då var det säkert pga utslagen som hon inte sa något om gröt. Dottern som var mjölkproteinallergisk fick väldiga besvär av 4-månadersgröten.Smak på fingret var rådet vi fick med undantag för just barngröt som ju är från 4 mån. Bvc tyckte vi skulle börja med gröt eftersom vikten dippar lite.
Ok, då var det säkert pga utslagen som hon inte sa något om gröt. Dottern som var mjölkproteinallergisk fick väldiga besvär av 4-månadersgröten.
Tack, hade tänkt göra något extra ut av dagen men hon var lite smågnällig och jag hade lite huvudvärk så det blev inget av detGrattis på 6-månadersdagen (i efterskott!).
Jag ska vara hemma fram till juli nästa år, och därefter ska jag jobba 50 % för att framåt augusti/september börja jobba 80 %. Maken kommer varva semester och föräldraledighet fr o m juli och kommer vara ledig fram till augusti/september 2019 då sonen skolas in. Han kommer då vara 2 år.Hur länge ska ni vara hemma?
Börjar ni vilja ur bubblan- eller vi ni stanna i den för evigt?
Hur ser planer och drömmar ut framåt för er?
Jag har haft detta som "livsönskan" ända sedan hösten 2014. En önskan och mål om ett barn till. Och i huvudet har tankarna låst sig hårt vid tillverkning, graviditeter och alla motgångar och sorger som kommit på vägen.
Nu är jag där och känner att jag landat i att det är sant. Och lite som att jag är redo att kliva ut i världen som en ny version av mig. Inte så uppdaterad kanske... Men någon som behöver en annan vision och en annan ...drivkraft?
Hur länge ska ni vara hemma?
Jag har haft detta som "livsönskan" ända sedan hösten 2014. En önskan och mål om ett barn till. Och i huvudet har tankarna låst sig hårt vid tillverkning, graviditeter och alla motgångar och sorger som kommit på vägen.
Nu är jag där och känner att jag landat i att det är sant. Och lite som att jag är redo att kliva ut i världen som en ny version av mig. Inte så uppdaterad kanske... Men någon som behöver en annan vision och en annan ...drivkraft?
Jag vill stanna i bubblan för evigt! Men så kommer det naturligtvis inte bli.Hur länge ska ni vara hemma?