Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med gröten kom sömnen som en liten present till mamman och pappanDet är som den där Brieosten som är döden i Sverige när man är gravid men ok i Norge....
Idag har vi fortsatt smaka gröt och herrejesus vad han viftar på armarna och vill ha mer! Blev ju flera små skedar idag för han blev helt arg när det tog slut...
Sen rinner ju mycket ut eftersom han slafsar på fingrarna mellan skedarna men det känns lovande inför den där sova hela natten gröten som @Lazy Lady tipsar om!
Kalcium hämmar ju även järnupptaget.Fick en bok på BVC om maten till små och där finns inga restriktioner nu med småsmakandet. Mjölk saknat järn men mättar så risken.är att de inte äter nog av den maten med järn. Annars är inte mjölkprodukter skadligt.
Salt behöver man heller inte vara livrädd för tydligen.
Med gröten kom sömnen som en liten present till mamman och pappan
Nej precis, hittade inte heller nåt om det när jag läste igår, så nu är jag mer än lovligt förvirrad.Kalcium hämmar ju även järnupptaget.
På föräldragruppen på BVC sa sköterskan att man inte ska ge för stora mängder mejeriprodukter innan ett år pga detta, men läser jag på livsmedelsverkets hemsida hittar jag inget om det
Sniket!Den presenten har vi inte fått ännu...
Eller hur, vågar man hoppas på en julklapp??Sniket!
Det kan ju inte vara för mycket begärtEller hur, vågar man hoppas på en julklapp??
Får skriva det överst på önskelistan...Det kan ju inte vara för mycket begärt
Känner likadant med nätterna. De är ju rätt samma ålder.Gud, denna unge... trött är bara förnamnet. Han har bökat en del nattetid sista veckan, men igår somnade han kl 17 och bara vägrade vara vaken efter det. Resultatet blev en bebis som började gnälla kl 03 och sen har det fortsatt typ. Lyckades få honom att sova en liten stund runt 05.
Vet inte hur vi ska lyckas få honom att sova ordentligt, det spelar ingen roll hur mycket/lite han sover dagtid eller när. Blir snart knäpp.
Det är tur han är söt för mitt i allt gnällande och pratande kom det ut ett "mamma" klart och tydligt. Det är första gången han får fram både konsonanter och vokaler, och han blev så förvånad att han var tyst i flera sekunder sen...
Gripande är det bästa han vet för tillfället, favoriten är snuttefilten men även hundbajspåsarna som vi lägger blöjorna i. I morse tog han tag i mitt pekfinger och stoppade in det i munnen och började suga, så gulligt. Bytte ut finger mot tutte och då somnade han.
Oh fy, det låter som en hemsk natt!Känner likadant med nätterna. De är ju rätt samma ålder.
Alltid sovit bra fram till 4, 5 tiden och sen ändå somnat om till 8.
Nu vaknade han klockan 1 och började snacka... Fick vara upp med honom till lite efter 2 och sen somnade han om till 3 och var svårsövd igen. Vaknade om igen vid sex och sen tog pappa honom vid 7 och fick honom att sova i vagnen så jag fick 2 timmar till.
Sjukt trött. Just att han inte somnar om... Var ju en baggis när han bara ammade och sov...
Ja...Oh fy, det låter som en hemsk natt!
Känns alltid bra att någon har det bättre@Fritidsryttare och @Ray - jag ska visst inte klaga över min natt iaf!
Hade dock drömt om en lika bra natt som igår då hon sov 19.45-02.45 ammade och sov sen till 6.20. Inatt- inte lika bra men ändå bättre än era!
Annars firar vi 6 månader idag, galet vad tiden går. Har bakat grötpinnar som hon ska få smaka när hon vaknar.
@Rhinos : hoppas ni slipper mer feber!