Sommarföräldrar 2017 del 3

Vad skönt att vår lille kille slutat kräkas! Eller...? :yuck: Vid två matningar på raken nu har det bara forsat kräk efter tömd flaska. Jag sitter i hörnet av vår 3+2-soffa för det är den enda torra biten :meh: Jag skulle behöva sova men det är snart dags att gå och lyssna på förskolans luciatåg. Natten bestod av täppt snorig näsa (första halvan) och stånk och stön och bajsblöja (andra halvan).

Det känns väldigt långt till läkarbesök 21/12. Och det slår mig nu att vi inte fått någon kallelse så imorgon måste jag ringa och kolla att de verkligen bokade in oss då.

Vad skönt att vår lille kille slutat kräkas! Eller...? :yuck: Vid två matningar på raken nu har det bara forsat kräk efter tömd flaska. Jag sitter i hörnet av vår 3+2-soffa för det är den enda torra biten :meh: Jag skulle behöva sova men det är snart dags att gå och lyssna på förskolans luciatåg. Natten bestod av täppt snorig näsa (första halvan) och stånk och stön och bajsblöja (andra halvan).

Det känns väldigt långt till läkarbesök 21/12. Och det slår mig nu att vi inte fått någon kallelse så imorgon måste jag ringa och kolla att de verkligen bokade in oss då.
Fy vilken dag. :( Har också en kräkig bebis men här beror det på att han vräker i sig mat, ert låter inte roligt alls! :(

Haha @Fritidsryttare !
Jag ska delge fortsättningen på min tumlarhistoria. Efter långa telefonköer blev jag lovade att bli uppringd av en service person. Idag ringde en trevlig kille som först vill ställa några enkla självhjälpsfrågor.
Vad är fel? Trumman snurrar inte.
Kan du snurra Trumman för hand? Nej...
Ta en ficklampa. Ta ut luddfiltret. Lys ner till höger. Ser du något?
Eh.... Ja... En socka som sitter fast:banghead: :angel:
Om du drar ut sockan borde din maskin fungera igen.
Typ hur stort pucko kände jag mig som...?
Haha men det var ju inte ditt fel, jädrans strumpa!! :cool: Teknikern lär ju ha varit med om samma, med tanke på de ledande frågorna tänker jag.;) Jag hade lätt gjort samma miss.:idea:

Ser inte bilden men d7 måste ju vara typ bärldrns duktigaste mamma som tränar så länge:D
Och ni som är lika duktiga kan låta bli att kommentera och låta mig tro att inga mammor tränar annat än hundpromenader:angel:
Äsch då!
Nytt försök
f1dc6645-d846-4fcd-9cbf-5cec096d9aad.jpeg

Ser inte bilden men d7 måste ju vara typ bärldrns duktigaste mamma som tränar så länge:D
Och ni som är lika duktiga kan låta bli att kommentera och låta mig tro att inga mammor tränar annat än hundpromenader:angel:

Jag går bara raska hundpromenader, kan få rätt ont i fogarna när promenaderna blir längre än en timme.

KL

Känns så himla långt bort att typ kunna springa milen igen, har inte gjort det sedan jag blev gravid. Gå på gym har jag aldrig gjort men skulle gärna vilja, är bebisar välkomna generellt på gymmet eller går du på någon särskild tid @hvala? :confused:

• Gilla
Reactions: Ray
Känner fogarna när jag sprungit- inte smärtsamt men lite obehagligt @Ryttla
Men jag har aldrig lyckats hålla i och springa nån längre period någonsin i livet.

Liten körde n6 variant med gröten och sa brrrrrr direkt nåt kom i munnen. Kladdet är ett faktum...

Känner fogarna när jag sprungit- inte smärtsamt men lite obehagligt @Ryttla
Men jag har aldrig lyckats hålla i och springa nån längre period någonsin i livet.

Liten körde n6 variant med gröten och sa brrrrrr direkt nåt kom i munnen. Kladdet är ett faktum...

Jag hoppas att fogarna blir snälla när jag tappar mer vikt, men för att göra det krävs ju att jag rör på mig mer. :angel: Att gå 45-60 min om dagen och utesluta socker är inte tillräckligt enligt min metabolism.

Här har vi tagit kladd till en ny nivå när S har fått börja med laktulos. Han spottar ut 80% och det klibbar fast ÖVERALLT. :nailbiting:

• Gilla

Här har du en som går hundpromenader som träning!;)
Går man tillräckligt fort så är det ju träning och har man (o)tur så är det motvind och då får man extra träning.
Har jag lite extra feeling någon dag så kan jag till och med ta några springsteg.. innan jag inser att, Näe för Jobbigt!:D

Slutat amma helt för några veckor sedan nu.
Och häromdagen var jag på jordens sämsta humör. Förbannad och irriterad och ledsen, på precis allt. Kände inte igen mig själv... innan jag kom på det. Just det, det är såhär det känns. Pms!:idea: Tur man har barnen och djuren i såna stunder. De är som att kasta vatten på eld när jag är så:love:
Så bara att vänta in syndafloden nu då..
Har satt in en kopparspiral och de flesta säger ju att de blöder mer då:nailbiting:

Förresten, ni som ger ersättning, hur mycket äter era barn och hur gamla är de nu?

Ålder, hur många ml/mål och hur många ggr per dag?

Jag går bara raska hundpromenader, kan få rätt ont i fogarna när promenaderna blir längre än en timme.

KL

Känns så himla långt bort att typ kunna springa milen igen, har inte gjort det sedan jag blev gravid. Gå på gym har jag aldrig gjort men skulle gärna vilja, är bebisar välkomna generellt på gymmet eller går du på någon särskild tid @hvala? :confused:
Här tillåter Friskis&Svettis bebisar i liggdel eller babyskydd i gymmet dagtid (06.30-15 eller 16). Jag bär in M i liggdelen men sen brukar jag ta två träningsmattor och lägga i bredd så att han ligger bredvid mig när jag tränar, alternativt att jag har honom i famnen som vikt.

Träningscentret har också barnpassning för barn 0-2 år kl 11-13 alla vardagar utom torsdagar, då det är ett gäng pensionärstanter som gladeligen tar sig an de bebisar som lämnas in. Jag har lyckats med konststycket några gånger nu att lämna in nysoven, nyäten, nybajsad och nybytt bebis så att jag kunnat gå på spinning men det är alltid lika spännande innan att se om man ska lyckas få träna den dagen.

@Rosen-Knoppen @Ray jo tack han har en härlig synthfrilla :D Hans storasyster hade precis samma frisyr. De har fötts med rejäl kalufs men med höga vikar och sen skaver de av håret på sidorna men behåller luggen :love:

@FiVi jag har hunnit ha mens två gånger nu och fy vilken pms jag får! Skitobehagligt! Jag funderar seriöst på att ta ledigt från familjen och åka på spahotell nästa gång det är dags. Som tur är håller det bara i sig en dag för mig.

Jag kan trösta dig med att mina dagar innehåller myyyycket kakor för tillfället. Skänkte bort en halv kladdkaka med vit choklad och dulce de leche igår, bara för att få en stor marabou-kartong i present. :p Känns det bättre? :D

• Gilla
Förresten, ni som ger ersättning, hur mycket äter era barn och hur gamla är de nu?

Ålder, hur många ml/mål och hur många ggr per dag?
Knodd blir 4 månader om en vecka. Han äter med 3 timmars mellanrum dygnet runt i princip. 'Ska ha' 180 ml/mål men han överskottskräks för mycket om han smäcker i sig det så försöker börja med 120 ml/mål och är han fortfarande hungrig så får han mer. Ger mer på natten men han äter ändå med 3 timmars mellanrum.

Angående spiral så är jag inne på andra mensen (tror jag). Svårt o veta för jag småblöder konstant men har inte ont. Trott det varit riktig mens på g i två veckor nu. :mad:Hoppas det funkar bättre för dig med spiralen för jag börjar redan lessna.

Knodd var med på möte igår och jag var extremt stolt över honom,: han skötte sig SÅ bra. Sa ingenting utan var bara go och glad och somnade i knät till slut.:love: Kändes extra bra för han var så arg och ledsen på mig när vi skulle iväg. Jag hade hovslagare innan och behövde köpa foder. Stressad mamma = han märkte det direkt och började illtjuta. Fanns liksom inte tid för att pausa heller så fick hiva in honom i bilen skrikandes och sen somnade han. Kände mig som världens sämsta mamma då. :cry:

@hvala Samma här! Pms en dag, men det är jobbigt nog:D

@Fritidsryttare här haft kopparspiralen lite drygt en månad nu. Blödde lite när den sattes in men sen ingenting.
Är lite orolig då jag normalt blöder väldigt mycket. Så om det blir ÄNNU mer så vet jag inte hur hanterbart det blir:nailbiting:
Men jag vill ändå ge det en chans då jag helst inte vill ta hormoner. Men funkar inte denna så ska jag testa hormonspiral, hade ingen aning om att de innehöll så mycket mindre hormon än piller!

Ang mat så är min lilla drygt 4 månader nu. Tycker han äter så mycket jämfört med vad storebror gjorde. Men nu när ni skrivit så äter han nog rätt normalt. Ligger mellan era två per mål och äter runt 5 ggr per dag men äter inget på natten, då han sover som en klubbad säl:D
Snart ska vi börja smaka mat, det blir spännande!:bump:

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar