Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trots två matningar i natt räknar jag natten som bra. Jag behövde inte skölja näsan och suga snor så förhoppningsvis är förkylningen äntligen på väg bort nu, efter 9 snörvliga nätter. Det kändes dessutom som att uppvaken inte berodde på hunger, för han åt knappt alls, utan på klåda. Läkartid imorgon, äntligen. Vi måste allra minst få något för huden.
Skönt att ni också haft en lugn natt!Skönt! Vi hade också en lugn natt utan nässköljningar. Så skönt när man slipper stiga upp.
Hopps verkligen ni får nån hjälp nu, som du säger allra minst någonting för huden. Vi fick kortisionsalva och miniderm utskrivet för utslagen, men de försvann inte helt förrens jag varit utan mjölk ett tag.
Skönt att ni också haft en lugn natt!
Vi har receptfri kortisonsalva hemma men jag vill inte självbehandla för mycket innan vi träffat läkaren, vill ju att symptomen ska synas.
Såg på tv att det skulle bli ordentligt halt i Norrland och tänkte på er. Hoppas bussresan går bra och att ni kommer fram utan några fadäser på vägen.Flyget gick mycket bra. Lillebror var tystaste barnet
Nu är det 4 timmar buss och varning för ishalka . Vi håller tummarna för smidig resa. Hoppas få sova. Vaknade 05 som vanligt med en glatt jollrande kille.
Oh, det låter svårt att begränsa så mycket ur kosten. Känns som att ”spår av” inte borde gå så pass mycket över i mjölken så att barnen reagerar på det, tråkigt att han verkar vara så känslig . Hoppas att det hjälper att vara extra noggrann.Nej man vill ju att dom ska se hur det ser ut..
Vi måste förövrigt bli noggrannare med all matlagning just nu. Lillebror verkar vara mer allergisk än storebror som klarade ”spår av” när jag ammade.
Men lillebror har fått utslag igen, på bröstkorgen, magen och i ansiktet. Och det ända vi ätit annorlunda är att jag bakat julgodis med vegansk choklad som kan innehålla ”spår av mjölk” i helgen och ätit av.
Så nu begränsas vi lite mer och får ta bort allt ”spår av” och se om det blir bättre eller om vi ska börja fundera på mer allergier..
Vi köpte någon som hette Otri-baby och en som heter physiomer. Tycker båda fungerar likvärdigt. Har ni snorsug? Den kan vara bra att komplettera med. Hoppas lillen blir frisk fort och att förkylningen är lindrig.Medan alla andra verkar bli av med förkylningarna så har min kille blivit hostig. Ska iväg till apoteket idag, visst var det nån här som tipsade om näsdroppar med havsvatten? Vad hette de?
Nåt mer som bör inhandlas för att ha hemma för att rensa upp luftrören på honom? Han har ingen feber eller snor men rosslar och hostar. Blir ju så nervös för det låter otrevligt. Sköljer med koksaltlösning o matar med ljummet vatten efter varje mål.
Oh, det låter svårt att begränsa så mycket ur kosten. Känns som att ”spår av” inte borde gå så pass mycket över i mjölken så att barnen reagerar på det, tråkigt att han verkar vara så känslig . Hoppas att det hjälper att vara extra noggrann.
Medan alla andra verkar bli av med förkylningarna så har min kille blivit hostig. Ska iväg till apoteket idag, visst var det nån här som tipsade om näsdroppar med havsvatten? Vad hette de?
Nåt mer som bör inhandlas för att ha hemma för att rensa upp luftrören på honom? Han har ingen feber eller snor men rosslar och hostar. Blir ju så nervös för det låter otrevligt. Sköljer med koksaltlösning o matar med ljummet vatten efter varje mål.
Funkar snorsugen när han inte har snor i näsan? Här sitter det längre ner i halsen och luftrören bara. Jag blir likadan när jag är förkyld, det är hopplöst.Vi köpte någon som hette Otri-baby och en som heter physiomer. Tycker båda fungerar likvärdigt. Har ni snorsug? Den kan vara bra att komplettera med. Hoppas lillen blir frisk fort och att förkylningen är lindrig.
Ok, ska testa det!Vi sköljer också med koksalt lösning mem funkar ju som sagt inte när rosslet sitter längre ner i luftrören.
Vi har stängt in oss i badrummet med jätte jätte varmt vatten rinnande från duschen så det blir ånga i badrummet, det har faktiskt hjälpt..
Tänkte att det skulle vara lite samma princip som när vi får låna en maskin från barnakuten där koksaltet omvandlas till ånga som han får inhalera.
Det ver jag i och för sig inte. Tror inte det, då är nog @Rosen-Knoppen s förslag bättre .Funkar snorsugen när han inte har snor i näsan? Här sitter det längre ner i halsen och luftrören bara. Jag blir likadan när jag är förkyld, det är hopplöst.
Håller tummarna för att det ”bara” är mjölkproteinet han inte tål. Det blir sjukt begränsande annars.Det tyckte jag också, att det inte borde märkas för att det är så pass liten men när jag prata med barnläkaren i måndags ang Ms reflux passade jag på att fråga. Och då sa hon att ”spår av” kan antingen vara helt fritt ifrån eller innehåll ganska mycket mjölkprotein och företagen märker ofta sina varor med ”spår av” på det som görs i samma fabriker som deras varor innehållande mjölk och risken finns att det finns större mängder kvar genom kontaminering i tex dåligt rengjorda kantiner. Och att man aldrig vet om en batch kan innehålla nåt. Det är som ett lotteri och spåren kan var obefintliga eller stora och är man då extra känslig kan man känna det igenom bröstmjölken, för att mjölkprotein är ett utav de få ämnen som förs över genom bröstmjölken.
En hel vetenskap känns det som
Men jag hoppas på nåt sätt att det kan vara så enkelt så det inte är nån mer allergi. För då väljer jag nog att sluta amma. Kommer inte våga äta nåt annat än det jag gjort från grunden och då kommer jag bli låst hemma eller få ta med matlåda överallt.
@Rosen-Knoppen och @hvala vad tråkigt med allergier. Särskilt innan man fått full koll på vad som fungerar och inte.
Liten här börjar vara lite trångt i näsan och gud vad jag hoppas vi ska slippa förkylning nu över jul...
Bussresandet går mindre bra. Vi blev stående med första bussen och missade anslutning. Dock visade det sig att anslutningen fått vända och massa/alla bussar har varit inställda här mitt på dagen. De ska försöka köra igen halv 5. Vi har 2.5 timme i bra väglag kvar och har varit på resa sen 07 i morse. Skitkul.
Mutar stora med godis och mig med kaffe...
Hoppas vara framme hos mamma vid 19 tiden ikväll...
Ja den lilla är ju en baggis...Nej vad tråkigt. Min stora hade klättrat på väggarna..
Hoppas ni kommer iväg tidigare!
Oh fy! Hade verkligen hoppats på att ni skulle ta er fram smärtfritt men det där låter hur drygt som helst. Finns det hotell/vandrarhem som ni kan ta in på om det skiter sig?Ja den lilla är ju en baggis...
Den stora är mycket missnöjd...
Tyvärr finns ju då få bussar. 2 per dag bara så tidigare blir det inte.
Om den inte kan köra vet jag inte alls vad vi zka göra.
Ja det får vi hoppas!Oh fy! Hade verkligen hoppats på att ni skulle ta er fram smärtfritt men det där låter hur drygt som helst. Finns det hotell/vandrarhem som ni kan ta in på om det skiter sig?