Hur går det för er?Ja det får vi hoppas!
Finns några hotell så det borde verkligen gå att ordna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur går det för er?Ja det får vi hoppas!
Finns några hotell så det borde verkligen gå att ordna.
Det går bra! Denna bussen har kunnat köra utan problem.Hur går det för er?
Krya på honom!Det blir nog en rolig jul det här! Stora sonen har fått halsfluss OCH krupp..
Snälla tomten, jag önskar att vi andra klarar oss utan att bli smittade och att F kryar på sig snabbt nu innan jul! Amen... eller nåt
Åh nej vad tråkigtDet blir nog en rolig jul det här! Stora sonen har fått halsfluss OCH krupp..
Snälla tomten, jag önskar att vi andra klarar oss utan att bli smittade och att F kryar på sig snabbt nu innan jul! Amen... eller nåt
Pricktest visade ingenting men vi fick mildison och locobase på recept för eksemen och ska smörja typ fyra gånger om dagen. Återbesök om en månad.
Lite störigt att de gick strikt på pricktest (som ofta ger fel resultat vid mjölkproteinallergi) men jag tänker att nu (efter julhelgen) börjar vi introducera gröt. Om M ändå är allergisk kommer det märkas då.
Jag kan ändå förstå varför de gjorde den bedömningen. Den torra huden är hans enda symptom. Magknipet gick över för länge sen, kräkningarna har gått över, diarrén har gått över, han är mestadels glad och växer fint. Rund som en prinskorvMen vad störigt!!
Vår läkare säger att de alltid går på symptom eftersom prover kan vara missvisande och att man kan vara allergisk utan att h antikroppar i blodet..
Suck!
Oh fy! Hoppas ni klarar er!Det blir nog en rolig jul det här! Stora sonen har fått halsfluss OCH krupp..
Tack och lov så har det varit mycket bättre redan idag. Var på vc igår och fick medicin för halsflussen och sen fick han inhalera adrenalin för kruppen. Halsfluss är ju inte mycket att göra åt mer än att ge medicin och försöka få i honom vätska och mat.
Men krupp! Det har han inte haft förut och Det är nog det obehagligaste jag vart med om! Fy.. hemskt när de lät som att han inte fick luft. Som tur var så hjälpte frisk luft superbra, bättre än adrenalinet! Och som tur är så är han av den lugnare sorten, stressar inte upp sig. Har vänner vars barn fått panik av känslan att inte få klokt med luft.
Men snacka om att känna sig otillräcklig med en sjuk 2-åring som bara vill sitta i famnen pga sjuk och hängig och en 4 månaders som också bara vill vara i famnen HEEELA tiden. Samtidigt som läkaren rådde mig att försöka hålla de ifrån varandra så den lille inte skulle smittas. Inte en lätt situation när sambon är och jobbar..
F har både kissat och bajsat en del på skötbordet tidigare. Har dock grodhållit en del, och nu gått över till att sätta honom på bumbo-sits på toaletten och då kissar han ofta där. Har senaste veckorna också bajsat där, brukar gå dit när jag märker att det är på gång, i samband med att han äter är det rätt tydligt.Nyfiken fråga till er andra: har ni mycket frikissningar på skötbordet? Fribajsningar? Ja alltså att bebisen passar på när den inte har blöja på sig
Vi har haft tre frikissningar totalt: en på BB, en vid första besöket på BVC och en hemma när jag precis skulle stänga blöjan (så allt kom ändå i blöjan). Inga fribajsningar. Jag trodde det skulle bli betydligt mer. Jag tror inte M gillar att kissa och bajsa fritt. Jag har gjort ett antal försök att grodhålla honom över vasken för att hjälpa honom bajsa men då blir han bara arg (typ det enda som gör honom arg) så jag har slutat försöka.
Nej, V har bara fribajsat en gång och frikissat några gånger de 3 första veckorna. Nu kissar han bara om han ligger naken en längre stund, men inte vid vanliga blöjbytenNyfiken fråga till er andra: har ni mycket frikissningar på skötbordet? Fribajsningar? Ja alltså att bebisen passar på när den inte har blöja på sig
Vi har haft tre frikissningar totalt: en på BB, en vid första besöket på BVC och en hemma när jag precis skulle stänga blöjan (så allt kom ändå i blöjan). Inga fribajsningar. Jag trodde det skulle bli betydligt mer. Jag tror inte M gillar att kissa och bajsa fritt. Jag har gjort ett antal försök att grodhålla honom över vasken för att hjälpa honom bajsa men då blir han bara arg (typ det enda som gör honom arg) så jag har slutat försöka.
God jul till er med och alla andra i tråden.God Jul