Så stavas det ja
Jo egentligen är de harmlösa men jag kan inte sitta med lillebror i samma rum för han bara stirrar på teven. Han blir helt fast just av de klippen.
Haha, det kan jag tänka mig! Det är nog rena rama bäbisknarket, de där filmerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så stavas det ja
Jo egentligen är de harmlösa men jag kan inte sitta med lillebror i samma rum för han bara stirrar på teven. Han blir helt fast just av de klippen.
I natt var en riktig stöknatt. Först en sen kvällsmatning, 22 istället för 20, och sedan kom han inte riktigt till ro så det blev sen kväll. Vid 01 ville han ha mat igen. Tillbaka i säng typ 02.30. Sedan lite sporadiska vrål så att jag var ur sängen bara för att konstatera att nä, han sover ändå. Och kl 05 gjorde han morgon och även dottern. Som bröt ihop fullständigt för att hon inte fick se meningslösa youtubeklipp på bamsefigurer som begravs i playdough
Ingen tid att vila för efter förskolelämningen hade vi bvc-tid. Måtten minns jag inte men han växer som han ska. Och han blev såhåå ledsen av sprutorna, verkligen helt förstörd Nu sover han i min famn och jag vill inte lägga ner honom, men det skulle sitta fint med lunch...
Vi har teve och platta igång mest hela tiden och jag har inte brytt mig hittills men just de här nämnda klippen attraherar lillen på ett helt annat sätt än vanliga barnprogram. Han kan inte äta, inte sova och vrider nacken halvt ur led för att stirra på de där degklumparnaJag är nog en dålig mamma för liten sitter just nu och tittar på barn kanalen med syster- på platta...
Gud vilken ålderdomlig och konservativ mamma knodden har fått. :P Här har vi bara tv:n på i sovrummet när vi ska sova (jag somnar efter 5 minuters dokumentär, bästa sömnpillret!) eller dagar som idag när hela dagen blir förstörd då "nån" kraschar nattsömnen för sin mor...
Här är det nog mer telefonen som tar alldeles för stor plats, även om jag verkligen har begränsat både mitt och sambons användande när knodd är vaken.
Misstänker att disciplinen kommer att fallera totalt den dagen man har fler än en. Nu slösar vi ju "allt" på knodd. Slog till exempel in den första julklappen av måååånga nu ikväll. Jag som i vanliga fall aldrig köper klappar till nån.
Hela dagen gick upp i rök här hemma. Knodd vaknade 03.30 så jag gick upp då. Höll mig vaken till 06 ungefär, sen gick vi upp och la oss igen. Sov sen till 10(!), medan sambon tog knodd. Var lite trött tror jag.
Försöker få tag på BVC då knodd är fortsatt lite slemmig i halsen när han sovit på rygg. Snoret i näsan har försvunnit men man hör när han har sovit en stund att han rosslar. Inte så att han verkar besvärad av det men han har slem. Han har ingen feber och känns som vanligt. Jag sköljer med koksaltlösning några gånger per dag men vet inte om man kan göra mer när slemmet sitter bak i halsen och inte i näsan?
Jag tror att det är en vanlig förkylning för den följer samma förlopp som på mig med nysningar och snor/halsont första dagarna, sen lossnar det i näsan men hamnar i halsen och luftvägarna istället innan det försvinner.
Man märker inget när han är vaken och antagligen är jag bara nojig men finns det nåt bra sätt att få ut slem i halsen när de är så små? Vi hostar ju upp det men han gör inte direkt det utan det är så sin höjd ett par nysningar om dagen i samband med koksaltlösningen.
Skulle kunna ringa 1177 men misstänker att de antingen kommer säga koksaltlösning eller sjukvården och han är absolut inte så dålig att vi behöver uppsöka läkare, då om inte förr lär han ju bli dålig med alla smittor som finns på en VC.
Ok! Jag pratade med VC nu då 1177 hade 30 minuter telefonkö och BVC inte går att få tag på. Sköterskan tyckte vi kunde ge en tsk ljummet vatten (uppkokat) efter varje måltid och sen se till att han sitter upp även när han sover samt se till att han inte får feber. Hon tyckte inte det lät som att vi behövde göra mer i nuläget då det verkade så pass "bra" men blir han dålig och allmänpåverkad så är det VC eller barnakuten i natt som gäller.Vi fick låna en inhalator (En "Albatross") på barnakuten för att inhalera koksalt när M var så slemmig.
Kanske värt att ringa och kolla om närmsta barnklinik eller vårdcentral har något liknande ni kan få låna?
Nä men vad trist. Bra att ni fick remiss, om det är tungbandet är det enkelt åtgärdat. Verkar vara relativt vanligt att tungbandet ställer till det.Tillväxt kontroll på bvc och rotavaccin stod på schemat för förmiddagen.
Tyvärr har M inte gått upp mer än 150gram på 3veckor trots att jag ammar minst 2gånger i timmen. Men jag hade det på känn, han har ju varit så missnöjd senaste veckan och inte sovit mer än 20min åt gången innan han vaknat och velat äta igen. Och då ammade vi ändå 20min sen, på bägge brösten..
Så nu blir det tillägg av ersättning, håller ju med bvc sköterskan om att jag inte kan amma mer än jag gör för då kommer jag gå under, tyna bort, har redan gått ner under startvikt och ser ut som ett skelett i ansiktet..
Hon tyckte även M hade kort tungband och läppband så fick en remiss till öron Näsa Hals. Förhoppningsvis är det som påverkat amningen och att det blir bättre om dom klipper.
Nä men vad trist. Bra att ni fick remiss, om det är tungbandet är det enkelt åtgärdat. Verkar vara relativt vanligt att tungbandet ställer till det.
@Fritidsryttare Låter som för V. Han är också slemmig och ”grymtar” liksom när han andas. Besvären blir värre under natten, men det blir bättre och bättre för varje natt som går som tur är. Hoppas det blir så för er med.
Om han inte har något besvär av det behöver du inte göra något alls. Det är i alla fall vad jag fått lära mig. De små behöver ha fria luftvägar i näsan för att kunna äta men man märker om de inte har det (för att de inte äter) och då kan man duscha med saltlösning. Physiomer Baby Mist är jättebra för att spola små snoriga näsor, mycket bättre än de små engångspipetternaHela dagen gick upp i rök här hemma. Knodd vaknade 03.30 så jag gick upp då. Höll mig vaken till 06 ungefär, sen gick vi upp och la oss igen. Sov sen till 10(!), medan sambon tog knodd. Var lite trött tror jag.
Försöker få tag på BVC då knodd är fortsatt lite slemmig i halsen när han sovit på rygg. Snoret i näsan har försvunnit men man hör när han har sovit en stund att han rosslar. Inte så att han verkar besvärad av det men han har slem. Han har ingen feber och känns som vanligt. Jag sköljer med koksaltlösning några gånger per dag men vet inte om man kan göra mer när slemmet sitter bak i halsen och inte i näsan?
Jag tror att det är en vanlig förkylning för den följer samma förlopp som på mig med nysningar och snor/halsont första dagarna, sen lossnar det i näsan men hamnar i halsen och luftvägarna istället innan det försvinner.
Man märker inget när han är vaken och antagligen är jag bara nojig men finns det nåt bra sätt att få ut slem i halsen när de är så små? Vi hostar ju upp det men han gör inte direkt det utan det är så sin höjd ett par nysningar om dagen i samband med koksaltlösningen.
Skulle kunna ringa 1177 men misstänker att de antingen kommer säga koksaltlösning eller sjukvården och han är absolut inte så dålig att vi behöver uppsöka läkare, då om inte förr lär han ju bli dålig med alla smittor som finns på en VC.
Ja jag hoppas att det blir bättre om det blir åtgärdat. Tydligen är det vanligare hos pojkar att tungbandet är kort enligt bvc.
Misstänkte att storebrors band var kort också men fick det avfärdat av hans dåvarande bvc sköterska, ska nog kolla upp det igen. Tycker själv att han är lite sen (senare) i talet.
Tack för svar. Vi hade honom i upprätt läge hela natten och spolade med koksaltlösning vid varje mål mat. Ändå var han hemskt slemmig när han vaknade i morse (natten har varit jättebra, ironiskt nog!), riktigt igensatt var han ett tag så ringde ändå 1177 och barnakuten för att rådgöra eftersom andningen lät ansträngd där en stund. 1177 ville att vi skulle åka in akut; men eftersom det lugnade sig när han kom upp och igång så tyckte de på barnkliniken att vi skulle avvakta så länge han äter och verkar pigg och det gör han. Men ändå skönt att höra ifrån andra föräldrar att man kan ha is i magen, jag blir ju så nervös när han rosslar...Om han inte har något besvär av det behöver du inte göra något alls. Det är i alla fall vad jag fått lära mig. De små behöver ha fria luftvägar i näsan för att kunna äta men man märker om de inte har det (för att de inte äter) och då kan man duscha med saltlösning. Physiomer Baby Mist är jättebra för att spola små snoriga näsor, mycket bättre än de små engångspipetterna
Jag vet inte om man ska lyssna på mig egentligen för jag kan vara lite väl o-nojig Ibland är det bra att ta saker lite mer allvarligt. Men det är i alla fall så jag fått lära mig.Tack för svar. Vi hade honom i upprätt läge hela natten och spolade med koksaltlösning vid varje mål mat. Ändå var han hemskt slemmig när han vaknade i morse (natten har varit jättebra, ironiskt nog!), riktigt igensatt var han ett tag så ringde ändå 1177 och barnakuten för att rådgöra eftersom andningen lät ansträngd där en stund. 1177 ville att vi skulle åka in akut; men eftersom det lugnade sig när han kom upp och igång så tyckte de på barnkliniken att vi skulle avvakta så länge han äter och verkar pigg och det gör han. Men ändå skönt att höra ifrån andra föräldrar att man kan ha is i magen, jag blir ju så nervös när han rosslar...