Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror nog att ni som har fler än ett barn har lite bättre koll på när det är fara på färde än en annan, jag har ju noll koll på bebisar. Ja, det sa sköterskan på VC igår också, att de kan låta som bara den och det verkar stämma för hade en annan varit så igensatt i bröstet som knodd var i morse så hade man antagligen inte varit så pigg, medan han såg helt oberörd ut, så det är kanske inte så farligt. Fick tipset att spola ur med urpumpad bröstmjölk istället för koksalt om det går så ska testa det idag, annars ska jag spana in de där näsdropparna du tipsade om.Jag vet inte om man ska lyssna på mig egentligen för jag kan vara lite väl o-nojig Ibland är det bra att ta saker lite mer allvarligt. Men det är i alla fall så jag fått lära mig.
Sen låter det ofta mycket om småbebisar när de andas eftersom brosket är så mjukt, så det låter ofta värre än vad det är. De piper, grymtar och rosslar. Och hjälp vad de kan snarka!
Åh det där smajlenHoppas det går bra på gymmet, @hvala, och att lillen trivs bra i babyskydd .
Från att ha haft ganska bra nätter så har V bökat och stökat ordentligt de två senaste nätterna. Det verkar som att han blivit mer täppt och därför sover sämre. På dagarna märks det inte alls av i samma utsträckning. Han är så söt när han är vaken om dagarna. Han gurglar och drar på stora leende, fäktar och har sig. Det är så roligt att en egen liten individ sakta växer fram ju mer tiden går.
Jag har dom mål att börja styra upp kosten nu. Sambon gör mesta mathandlingen och om det ska finnas nyttigheter med så måste det stå på en lapp.
Det är inte alltid lätt att ro ihop middag med kvällsgnälliga barn och tider till aktiviteter att passa..Och hundarna att rasta... Hade varit bra att inte stå där och glo i frysen på fiskpinnar och pytt.
Vad gör ni för lättlagat och hyfsat nyttigt till middag?
Hoppas det går bra på gymmet, @hvala, och att lillen trivs bra i babyskydd .
Från att ha haft ganska bra nätter så har V bökat och stökat ordentligt de två senaste nätterna. Det verkar som att han blivit mer täppt och därför sover sämre. På dagarna märks det inte alls av i samma utsträckning. Han är så söt när han är vaken om dagarna. Han gurglar och drar på stora leende, fäktar och har sig. Det är så roligt att en egen liten individ sakta växer fram ju mer tiden går.
Jag har dom mål att börja styra upp kosten nu. Sambon gör mesta mathandlingen och om det ska finnas nyttigheter med så måste det stå på en lapp.
Det är inte alltid lätt att ro ihop middag med kvällsgnälliga barn och tider till aktiviteter att passa..Och hundarna att rasta... Hade varit bra att inte stå där och glo i frysen på fiskpinnar och pytt.
Vet inte om vår mat räknas som nyttig. Denna veckan ska vi äta ugnspannkaka, potatis- och purjolökssoppa, makaroner med köttbullar, tomatsoppa och kycklinggryta med ris. För att förenkla vardagen har vi ett femveckorsschema med en maträtt varje dag som rullar på. Då behöver vi inte fundera ut nya rätter varje vecka utan tar det som står på matsedeln för respektive vecka. Målet är att ha minst 2 vegetariska alternativ, en fiskrätt, några lättlagade som går snabbt att slänga ihop under vardagarna och sedan några roligare att äta på helgen .Jag har dom mål att börja styra upp kosten nu. Sambon gör mesta mathandlingen och om det ska finnas nyttigheter med så måste det stå på en lapp.
Herregud så ambitiöst! Imponerad.Vet inte om vår mat räknas som nyttig. Denna veckan ska vi äta ugnspannkaka, potatis- och purjolökssoppa, makaroner med köttbullar, tomatsoppa och kycklinggryta med ris. För att förenkla vardagen har vi ett femveckorsschema med en maträtt varje dag som rullar på. Då behöver vi inte fundera ut nya rätter varje vecka utan tar det som står på matsedeln för respektive vecka. Målet är att ha minst 2 vegetariska alternativ, en fiskrätt, några lättlagade som går snabbt att slänga ihop under vardagarna och sedan några roligare att äta på helgen .
Haha, det kanske det är, men det underlättar sjukt mycket. Det krävs lite jobb att göra menyerna men det tar man in i tid vid handlingen flera gånger om . Jag hatar att behöva tänka ut maträtter inför varje vecka, det känns oöverkomligt många gånger.Herregud så ambitiöst! Imponerad.
Jag är så ostrukturerad. Jag öppnar kyl och frys och bestämmer mig utifrån vad som råkar finnas hemma...
Bara att idag bestämma vad som ska ätas imorgon känns helt...
Vad skönt att det redan känns bättre och att ni verkar ha funnit åtminstone en del av vad som orsakat problem för er.Nu är tungbandet klippt på mini. Amningen känns redan bättre. Han har ett mjukare tag liksom. Det är diffusa onda i bröstvårtorna jag ignorerat är som bort blåst. Det är inte helt bra, fortfarande lite lite tag. Men Evt ska läppbandet klippas också om jag inte tycker det blir helt bra.