Sommarföräldrar 2017 del 3

Vill egentligen inte lägga mig i denna diskussion men måste ändå säga att jag som faktiskt har begravt ett barn känner likadant när jag hör sådana historier.
För det är nog lite så att riktigt smärtsamma upplevelser blir lite "utomkroppsliga" och känslan är att det händer någon annan. För mig har det snart gått 2 år men det känns ändå inte riktigt som det hände mig. Och varje gång jag hör sånna historier tänker jag att jag inte kan förstå hur hemskt det måste vara...

Det ÄR ett mirakel med varje barn.
Och det är väl iofs en bra sak att känna:heart

Vill egentligen inte lägga mig i denna diskussion men måste ändå säga att jag som faktiskt har begravt ett barn känner likadant när jag hör sådana historier.
För det är nog lite så att riktigt smärtsamma upplevelser blir lite "utomkroppsliga" och känslan är att det händer någon annan. För mig har det snart gått 2 år men det känns ändå inte riktigt som det hände mig. Och varje gång jag hör sånna historier tänker jag att jag inte kan förstå hur hemskt det måste vara...

Jag vet inte alls vad jag ska skriva, har man inte upplevt det själv känns allt så futtigt och ord räcker liksom inte till...
Det går varken att greppa eller ta in att det händer, och att det skulle hända en själv är ännu mer otänkbart. Sedan jag blev mamma har jag blivit oerhört mycket mer ödmjuk och tacksam över allt jag har i livet, det är så bräckligt.

• Gilla
Reactions: Ray

:heart Kram Till dig! Vet inte heller vad jag ska skriva men instämmer med fritidsryttarer om att jag är mycket mer sentimental än innan och mår helt dåligt när jag läser om barn/bebisar som far illa...

• Gilla
Fortsätter spamma! Effektiv söndag här, S. förstod inte helt det här med att man kan sova en timme längre när det blev vintertid.. .. :) Men vi har iaf hunnit städa, varit på gymmet i omgångar och varit och badat i simhallen med S för första gången. Hon verkade tycka det var kul och fick doppat huvudet och allt:D.

Fortsätter spamma! Effektiv söndag här, S. förstod inte helt det här med att man kan sova en timme längre när det blev vintertid.. .. :) Men vi har iaf hunnit städa, varit på gymmet i omgångar och varit och badat i simhallen med S för första gången. Hon verkade tycka det var kul och fick doppat huvudet och allt:D.
Mysigt med bad!

Vi har också varit väldigt effektiva idag, eller ja - jag. Med en 3-åring i huset jobbar man rätt mycket i motvind :D Men man hinner mycket när man går upp kl 5 :D Jag har varit ensam med barnen idag och hunnit med att roa båda två, dottern har badat, jag har duschat och tvättat håret, vi har gått och handlat, bakat paj till middag, pysslat, fikat och städat.

• Gilla
Mysigt med bad!

Vi har också varit väldigt effektiva idag, eller ja - jag. Med en 3-åring i huset jobbar man rätt mycket i motvind :D Men man hinner mycket när man går upp kl 5 :D Jag har varit ensam med barnen idag och hunnit med att roa båda två, dottern har badat, jag har duschat och tvättat håret, vi har gått och handlat, bakat paj till middag, pysslat, fikat och städat.
Bra jobbat för att vara själv! Och ja det positiva med att gå upp tidigt är ju allt man kan hinna med en bra dag :D
Var jättemysigt med bad, vi har inte anmält oss till någon organiserad babysimning men finns ett ställe man kan boka tider på gång till gång där det också är en instruktör närvarande. Passar oss perfekt och nu har vi köpt klippkort till 12 gånger :)

Mysigt med bad!

Motvind.. Word!
Vi har försökt vara effektiva idag och ha städdag. Det sluta med att en fick roa stora barnet och den andra städa.. Försökte involvera storebror men det gick sådär :D

Puha, det här med vintertid blir en utmaning! Nu började hon böka runt vid 4 istället för t och var klarvaken 5.30 och nu sover hon igen... Hoppas vi kan få tillbaka den extra timmen om ett par dagar! :arghh:

Ja fy för den där vintertiden! Jag resignerade igår när ungen vaknade kl 22 och bökade. Då kastade jag babynestet åt fanders och la honom hos mig. Nu är han 10 veckor och väger nog närmre 7 än 6 kg så risken för att jag mosar honom är nog inte så stor... Han har även varit snuvig och hostat lite nattetid den senaste veckan så ville prova att ha honom på sidan.

Iallafall så sov han som en sten mellan 22-03 (som var 04 fram tills igår), då vaknade jag helt utvilad och i chocktillstånd:p. Pumpade i honom käk och bytte blöja och sen har vi kunnat sova till 06. :banana: Inga nysningar eller täppt näsa alls så länge han sov på sidan heller, jag kunde kila fast honom mot min mage och sen hade jag en arm om honom för att han skulle ligga stilla. Dock behöver han en pyjamas nattetid för han är expert på att sparka av sig filten och det börjar bli kyligt på nätterna nu.

Puha, det här med vintertid blir en utmaning! Nu började hon böka runt vid 4 istället för t och var klarvaken 5.30 och nu sover hon igen... Hoppas vi kan få tillbaka den extra timmen om ett par dagar! :arghh:
Ja, tidsomställningen uppskattas inte alls lika mycket nu för tiden när barnen går efter sin inte klocka som inte automatiskt ändras till vinter- och sommartid. :meh:

Här är en till som inte uppskattar bytet av tid!
Har iof tur att stora sonen har en period där han sover (sov) till 8 på morgonen så han vaknade 7 (vintertid). Helt okej..
Men lilla M började stöka tidigare.. Sen kändes det som att jag amma hela natten mellan lördag och söndag. Amma vid 02.30, somna till och vakna 03.15. Kändes som jag inte sovit alls fast det i själva verket 1h45min och inte 45min som jag trodde först. Natten blev helt plötsligt så lång..

Däremot blev kvällen jobbigt igår för storebror. Behövde skjuta allt för att han inte skulle somna 18. Så när han väl somna strax efter 19 var hans kropp inställd på att den var över 20 och han helt slut och uppgiven.

3 månader imorgon och 5.8 kg 61 cm lång. Vaccinerad och sover. Gick ändå rätt bra, tycker han glömde bort det rätt snabbt.
Höstlov och försöker bolla livet mellan föräldraledig med liten och med stor, ponnymammande, hundar och hem och lite kvällsjobb på det.
Kan väl säga att den enda som är 100% nöjd med min insatts är den lille. I övrigt känner jag tydligt att jag inte kommer i närheten av en godtagbar prestation. Är det detta som är att pussla tro.

Sambon fick besked nu idag att han får gå från rederiet som varslar folk. De har världens kris så det var väl väntat. Trist för honom så klart men vi är nog rätt nöjda ändå (iaf jag), för nu kan han förhoppningsvis stanna hemma med lite mer normala arbetstider under tiden knodden är liten. Förutsatt att inget nytt styrmansjobb dyker upp bara så där, men jag tror inte han kommer söka aktivt nu.
Förhoppningsvis kommer han igång med sitt företag och sen har han lite andra jobberbjudanden på g inom bygg så det går ingen nöd på oss. :)
Det öppnar ju upp för eventuella syskon i framtiden, jag har sagt mycket bestämt att inga fler barn så länge han jobbat ute, men nu blev det knivigare..

Gud vad avundsjuk jag blir på er som får rida och träna!! Jag skickade ju iväg min "ridhäst", och de som är kvar går som rena avelsston, plus fölungen då. Det kliar i fingrarna men får samtidigt inse mina begränsningar, jag har fullt tillräckligt ändå just nu.;)

Knodd är 10 veckor om nästan en timme prick. Har insett (återigen), att han har fått ett humör som är hiskeligare än sin mors, hur det nu är möjligt. Det kom upp i tråden om bebisar som skriker, jag kan ju meddela att vår antagligen leder den skrikligan med råge. Det är liksom inte några försynta skrik när det inte går som herrn vill utan han vrålar som en stucken gris verkligen. Hade jag inte varit mamma till honom så hade jag trott att han led av magont eller nåt...

Han har stökat runt som bara den i natt (igen), och vaknat med två timmars mellanrum. Kl 05 gav vi upp när det enda som dög var att sitta på mammas mage och guppa, annars gallskrek han av uttråkning... Pappa klev upp så jag fick sova lite = nöjd och glad bebis.
Annars är standardrutinen här hemma att om maten inte serveras OMGÅENDE så vrålar han sig blå. Sen om han har ätit så att han kräkts för en timme sen eller för tre timmar sen spelar mindre roll. Så fort han får käk är han nöjd igen.
Igår kväll gjorde vi misstaget att väcka honom för att blöjan behövde bytas (hade läckt igenom) när herrn hade somnat för kvällen kl 18. Åh herregud, det fick vi höra kan jag säga. :p Han vill inte bli väckt, att väcka sina föräldrar däremot, det går fint...

Han kompenserar dock upp sitt humör genom att vara hur go som helst när han är mätt och nöjd (precis som mamma ;) ).

Gud vad avundsjuk jag blir på er som får rida och träna!! Jag skickade ju iväg min "ridhäst", och de som är kvar går som rena avelsston, plus fölungen då. Det kliar i fingrarna men får samtidigt inse mina begränsningar, jag har fullt tillräckligt ändå just nu.;)

Knodd är 10 veckor om nästan en timme prick. Har insett (återigen), att han har fått ett humör som är hiskeligare än sin mors, hur det nu är möjligt. Det kom upp i tråden om bebisar som skriker, jag kan ju meddela att vår antagligen leder den skrikligan med råge. Det är liksom inte några försynta skrik när det inte går som herrn vill utan han vrålar som en stucken gris verkligen. Hade jag inte varit mamma till honom så hade jag trott att han led av magont eller nåt...

Han har stökat runt som bara den i natt (igen), och vaknat med två timmars mellanrum. Kl 05 gav vi upp när det enda som dög var att sitta på mammas mage och guppa, annars gallskrek han av uttråkning... Pappa klev upp så jag fick sova lite = nöjd och glad bebis.
Annars är standardrutinen här hemma att om maten inte serveras OMGÅENDE så vrålar han sig blå. Sen om han har ätit så att han kräkts för en timme sen eller för tre timmar sen spelar mindre roll. Så fort han får käk är han nöjd igen.
Igår kväll gjorde vi misstaget att väcka honom för att blöjan behövde bytas (hade läckt igenom) när herrn hade somnat för kvällen kl 18. Åh herregud, det fick vi höra kan jag säga. :p Han vill inte bli väckt, att väcka sina föräldrar däremot, det går fint...

Han kompenserar dock upp sitt humör genom att vara hur go som helst när han är mätt och nöjd (precis som mamma ;) ).
Väck inte den Björn som sover :angel:

Åh vad kul att träna!!
Jag hopptränade igår på låneponny. Jätteroligt. Var så exalterad att jag inte kunde sova sen . Skit när liten sov bra...
Jag sov som en stock, och hon sov från 19.30-01.30 för första gången på lääänge. Dock vaknade hon igen 3.30 och var orolig fram till 6 tiden men har ändå fått sova fler timmar i sträck än i lång tid!

Nu har vi lämnat transporten på service, har gått en runda på IKEA så hon får sova färdigt och sen ska vi inom jobbet och hälsa på. :)

Också sjukt avis på er som rider... har ett sto med föl som ska delas på vid nyår. Skulle absolut kunna rida nu men tiden finns inte. Frank sover ALDRIG i stallet och sambo är inte intresserad av att följa med till stall. En gång i veckan får jag ut honom på nåder då jag mockar åt hela stallet eftersom de mockar åt mig resten av veckan.

Längtar så efter stallpyssel och ridning men vet inte hur jag ska få till det. Vill helamma och även om vi börjat med lite matintro dröjer det länge innan han står sig flera timmar på det. Flaska tokvägrar han.

Stallet ligger nästan en timme bort med bil så även om jag kastar på sadeln och rider en halvtimme måste jag avsätta flera timmar bara i resväg.

Eftersom jag inser att situationen inte är hållbar är planen att sälja mammasto och behålla hingstfölet, men mammasto är en fin ridhäst på 8 år. Att sälja henne nu, ur kondition som avelssto vore ekonomiskt orimligt. Vet dock inte hur jag ska hinna rida igång och t o m starta henne några ggr...

Stockholm är en rätt dålig stad att bo i om man ska ha häst...

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud