Sommarföräldrar 2017 del 3

Mina hormoner har fått frispel tror jag för nu när knodd blivit så lugn och snäll sista veckan så börjar jag verkligen längta efter en tvåa... Från att aldrig vilja ha barn till att vilja ha två... Sambon har eventuellt en förändring på g på jobbfronten och i så fall skulle det underlätta ifall vi väljer att skaffa syskon. Det är inte aktuellt i nuläget ändå men 2 år mellan dem tycker jag är rätt lagom. Kommer ju gå på knäna i några år men sen är det gjort tänker jag, har det hellre överstökat för gott än att jag delar upp det. Så känner jag nu iaf men det lär ju ändra sig tusen gånger till innan det är dags.
Visst är det märkligt! Själv längtar jag redan efter en trea :D. Så kände jag även när storebror föddes - jag ville göra det igen. Men ju äldre han blev desto mindre sugen blev jag på ett barn till. Jag blev bekväm med det vi hade. Det hann dock ändra sig en vända till och tur är väl det :).

• Gilla
Reactions: Ray
Här har både jag och storebror varit förkylda, och nu har även V varit snorig de två senaste nätterna. På dagarna är det mycket bättre men han ligger inte alls ner lika mycket under dagarna som han gör under natten så gissar att luftvägarna hålls öppna mer under dagen.

Idag ska vi till BVC och då ska han få vaccin mot rotaviruset. Är det någon annan som har tagit det?

De där sovrutinerna jag var så himla nöjd med, de är ett minne blott. :cool:
Ca 3 månader gammal?
Det var iaf där omkring S. la sina rutiner på hyllan typ från den ena dagen till den andra.. :cautious:
Nu har hon dock snart sovit i 1,5 h och igår sov hon 2 timmar om förmiddagen, vågar man hoppas på att hon kanske hittar dom igen? :nailbiting:.
Dock har vi haft en hopplös natt, vakenfest mellan typ 3.30 och 5.3 och innan dess så vaken och orolig en 2-3 gånger..

Visst är det märkligt! Själv längtar jag redan efter en trea :D. Så kände jag även när storebror föddes - jag ville göra det igen. Men ju äldre han blev desto mindre sugen blev jag på ett barn till. Jag blev bekväm med det vi hade. Det hann dock ändra sig en vända till och tur är väl det :).

Samma här :o sugen på en trea i framtiden.
Vill dock inte vara gravid för fem öre! :crazy::cry:
Jag vill föda barn, ha en bebis, amma alla dygnets timmar osv osv.
Men inte gravid. Och det går ju inte ihop. Så det blir nog inte några fler barn.

Lillebror börjar förövrigt bli en rolig liten typ.
Han har hittat sina händer och ser så söt ut när han spanar in dem :D
Och gör en massa plötsliga skratt och tjut..
Ger en massa svars leenden :love:

• Gilla
Låter som att vi har bra förutsättningar då :). Fick han några biverkningar? Ska lillasyster ta det?

Nej inga biverkningar alls. Det fanns en biverkning med tarmen som var väldigt ovanlig men som man skulle vara uppmärksam på. Kommer inte ihåg exakt men det kommer de säkert berätta om. Vi kommer att ta det med lillasyster också :)

Samma här :o sugen på en trea i framtiden.
Vill dock inte vara gravid för fem öre! :crazy::cry:
Jag vill föda barn, ha en bebis, amma alla dygnets timmar osv osv.
Men inte gravid. Och det går ju inte ihop. Så det blir nog inte några fler barn.

Lillebror börjar förövrigt bli en rolig liten typ.
Han har hittat sina händer och ser så söt ut när han spanar in dem :D
Och gör en massa plötsliga skratt och tjut..
Ger en massa svars leenden :love:
Förstår verkligen att du inte vill vara gravid igen när du har mått så illa.

Sånt har V också börjat med de senaste dagarna. Det är så himla gulligt :love:

Nej inga biverkningar alls. Det fanns en biverkning med tarmen som var väldigt ovanlig men som man skulle vara uppmärksam på. Kommer inte ihåg exakt men det kommer de säkert berätta om. Vi kommer att ta det med lillasyster också :)
Vi fick en lista på biverkningar som kunde ske, som diarré, kräkningar och sådant. BVC-sköterskan sa att det brukade vara lindrigt, om man ens fick något, så det bådar gott :).

Ca 3 månader gammal?
Det var iaf där omkring S. la sina rutiner på hyllan typ från den ena dagen till den andra.. :cautious:
Nu har hon dock snart sovit i 1,5 h och igår sov hon 2 timmar om förmiddagen, vågar man hoppas på att hon kanske hittar dom igen? :nailbiting:.
Dock har vi haft en hopplös natt, vakenfest mellan typ 3.30 och 5.3 och innan dess så vaken och orolig en 2-3 gånger..

Han är 4 mån, men tyckte rutinerna bökade vid 3 mån också. Då började han vägra bröstet och liggamningen på nätterna gick i stöpet. Jag hinner knappt somna nu innan han vaknar och KRÄÄVER flaska vid kl 2. Sen kl 4 igen. Och 6, 8 osv resten av dagen. Han har nästan aldrig vaknat före ~5 (ja, vi har varit välsignade :angel:) ens när jag ammade. Jaja, bara hålla ut. :meh:

Vi fick en lista på biverkningar som kunde ske, som diarré, kräkningar och sådant. BVC-sköterskan sa att det brukade vara lindrigt, om man ens fick något, så det bådar gott :).

S har fått båda doserna, första dosen blev han kanske lite mer kräkig och lös i magen. Andra dosen i samband med 3-månaderssprutorna fick han inga biverkningar alls av något vaccin. Hoppas det går lika bra för er. :up:

Han är 4 mån, men tyckte rutinerna bökade vid 3 mån också. Då började han vägra bröstet och liggamningen på nätterna gick i stöpet. Jag hinner knappt somna nu innan han vaknar och KRÄÄVER flaska vid kl 2. Sen kl 4 igen. Och 6, 8 osv resten av dagen. Han har nästan aldrig vaknat före ~5 (ja, vi har varit välsignade :angel:) ens när jag ammade. Jaja, bara hålla ut. :meh:
Låger likt våra nätter nuförtiden. Hon börjar böka runt vid 22 tiden när jag lägger mig!
Men natten slet nog på henne med för jag har lyckats rida och ordna stall när hon sov i vagnen idag, har typ inte hänt på 1.5 månad!

Invagination

Vi har tagit rota med båda våra barn. Inga biverkningar.

Vi tog rota med stora sonen och kommer göra det igen nu med lillebror.
Storebror vart lite mer kräkig under 2dagar men inget mer efter första dosen. Efter andra fick han inga biverkningar..

Här har både jag och storebror varit förkylda, och nu har även V varit snorig de två senaste nätterna. På dagarna är det mycket bättre men han ligger inte alls ner lika mycket under dagarna som han gör under natten så gissar att luftvägarna hålls öppna mer under dagen.

Idag ska vi till BVC och då ska han få vaccin mot rotaviruset. Är det någon annan som har tagit det?
Vi har tagit båda doserna. Första dosen fick han ordentlig diarré av, gick från att bajsa en gång per dag till som mest 8 gånger/dygn. Höll i sig rätt länge, typ 10 dagar, men blev gradvis bättre. Efter andra dosen inga problem alls.

Skräpnatt, ungen har vaknat varannan timme sen 23.30... Sömnen har blivit helt upphackad. Gick upp 07, då hade sambon varit uppe en timme med honom redan. Han gnäller och har sig, men sen är han glad däremellan. Blir så klart orolig för att han har ont i magen på grund av ersättningen, men det känns inte som maggnäll heller, mer "det här är tråkigt, gör nåt kul med mig"... Lagom taggad morsa som ser dubbelt av sömnbrist...

Ska på efterkontroll på MVC idag, blir spännande att se vad det mötet bjuder på.

Nu har vi tagit rotavaccinet och det verkar gå bra :). Dock är han fortfarande snorig och får svårt att andas om nätterna. Det har hjälpt lite grann att skölja ur med koksaltlösning men täppan kommer snabbt tillbaka. Hoppas han blir bättre under dagen men han känns lite varm så befarar att han fått feber :(.

Rotavaccin- aldrig hört om...
Ingår inte i vanliga vaccinationerna- måste man be om det då?
Har haft en grym natt. Först 22.30 till 04 i sitt näst. Sen bara matning och sova vidare till 06 och då blev det ny blöja och sova till 09...
Nice!!!

Har haft en grym natt. Först 22.30 till 04 i sitt näst. Sen bara matning och sova vidare till 06 och då blev det ny blöja och sova till 09...
Nice!!!
Vi blev aldrig erbjudna rota med storebror, men då bodde vi i ett annat landsting så det är säkert olika runt om i landet. Här pratade BVC-sköterskan om vaccinet redan vid hembesöket, så om hon inte hade tagit upp det hade jag inte vetat om att det fanns.

• Gilla
Nice!!!

Det verkar vara olika i olika landsting. Hos oss ingår det och alla erbjuds.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar