Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag och chefen äntligen fyllt i ansökan om graviditetspenning och skickat in den. Så nu får vi se om jag blir berättigad eller inte.

Har även konstaterat att jag måste skaffa nån stödgördel till magen för när jag jobbar eller går blir den tung efter ett tag så det känns som den hänger i musklerna.

Vad skönt att få det gjort, hoppas du får det beviljat! From när kan du gå hem i så fall?

Jag känner mig fortfarande liksom precis som vanligt. Förutom att jag har en ninjasparkande gangsterbebis i magen typ. Mår bra, inga kroppsliga problem, känner mig stark och välfungerande liksom. I veckan som var var vi på semester i Barcelona, en av dagarna åkte vi på utflykt och gjorde en dagsvandring upp för ett berg. Visst märker jag att konditionen är sämre och jag får pausa ganska ofta, men kroppen fungerar som den ska och orkar allt jag ber om. :) Sörjer att min häst är skadad, vill fortsätta rida. Haha.

Jag mår... sådär, mentalt iallafall. Ledsen, deppig, nere... vill inte vara med alls. Hela graviditeten känns pest och pina, och trots att bebis nu sparkar så rejält att det syns ordentligt på hela utsidan så känner jag mig inte ett dugg euforisk. Som sagt, graviditetsdepression? Finns det?

Hamnat mellan stolarna och har just nu inte ens en barnmorska att vända mig till, sjukhuset ligger på mig nonstop om att lämna blodprover. Dom verkar ju vara de enda som håller kontakt med mig iallafall. Jag vill att graviditeten ska vara över NU, samtidigt som jag känner nej, backa tiden. Jag är inte redo....

Då kan jag gå hem från och med maj isf.
Sen vet jag inte om jag kommer gå hem då men vore skönt att veta att möjlighet finns. :)
Måste vara superskönt att ha det klart, så att möjligheten finns!

Jag fyllde i årets sommarsemesterlista igår. Känns både lite vemodigt och surrealistiskt att jag om allt går bra liksom inte kommer gå tillbaka som vanligt till mitt fina kontorsrum efter semestern utan först kommer att återse det ngn gång i början av 2017 - än mer surrealistiskt känns det när jag tänker på anledning till varför... Jag har inte alls greppat det här konceptet med avkomma fullt ut än, glömmer liksom fortfarande bort att jag är gravid under större delen av dagen (tills jag passerar en spegel, hu! så fort magen kommit den senaste veckan typ, ser ut som en elefant redan). Vi har renoverat klart vad som förhoppningsvis ska bli barnrum, men det känns som om jag pratar om någon annan som vi hjälpt när jag pratar om det. Vi har väl inget behov av ett stort jäkla barnrum?!?

Har tur och mår fortsatt typ som vanligt, dras dock med förkylning/pollenallergi/nästäppa så blir andfådd av ingenting typ och när jag sprang lite med lillhästen igår så kändes det inte alls bekvämt i magen, så känns just nu som om jag är världens mest otränade människa (vilket jag typ är också). Inbillar mig att jag märker av att jag är tröttare än vanligt också, har inte samma överväxel som jag brukar ha. Har jobbat ofantligt mycket under mars månad och i vanliga fall kan jag göra det, åka hem, ladda om och åka till stallet och rida - nu har sambon fått dra ett stort lass och ta hästarna i hög utsträckning - jag har varit för trött. För andra är det kanske normalt att vara så trött efter 13-14 h jobb - men jag brukar stå pall bättre. Det retar mig, att jag tappar i kapacitet. :(

Jag mår... sådär, mentalt iallafall. Ledsen, deppig, nere... vill inte vara med alls. Hela graviditeten känns pest och pina, och trots att bebis nu sparkar så rejält att det syns ordentligt på hela utsidan så känner jag mig inte ett dugg euforisk. Som sagt, graviditetsdepression? Finns det?

Hamnat mellan stolarna och har just nu inte ens en barnmorska att vända mig till, sjukhuset ligger på mig nonstop om att lämna blodprover. Dom verkar ju vara de enda som håller kontakt med mig iallafall. Jag vill att graviditeten ska vara över NU, samtidigt som jag känner nej, backa tiden. Jag är inte redo....

Usch så ledsamt att läsa.

Vad säger de på mvc när du pratar med dem, du måste ju för sjutton få stöd från en bm! Kan du inte kräva att få en som kontaktperson i alla fall, även om det kanske blir ngn annan du träffar ibland pga praktiska skäl?
Visst att det kan vara mentalt tufft med en graviditet, men det där låter som ngt du behöver få ordentlig hjälp med? Kram på dig!

Måste vara superskönt att ha det klart, så att möjligheten finns!

Jag fyllde i årets sommarsemesterlista igår. Känns både lite vemodigt och surrealistiskt att jag om allt går bra liksom inte kommer gå tillbaka som vanligt till mitt fina kontorsrum efter semestern utan först kommer att återse det ngn gång i början av 2017 - än mer surrealistiskt känns det när jag tänker på anledning till varför... Jag har inte alls greppat det här konceptet med avkomma fullt ut än, glömmer liksom fortfarande bort att jag är gravid under större delen av dagen (tills jag passerar en spegel, hu! så fort magen kommit den senaste veckan typ, ser ut som en elefant redan). Vi har renoverat klart vad som förhoppningsvis ska bli barnrum, men det känns som om jag pratar om någon annan som vi hjälpt när jag pratar om det. Vi har väl inget behov av ett stort jäkla barnrum?!?

Har tur och mår fortsatt typ som vanligt, dras dock med förkylning/pollenallergi/nästäppa så blir andfådd av ingenting typ och när jag sprang lite med lillhästen igår så kändes det inte alls bekvämt i magen, så känns just nu som om jag är världens mest otränade människa (vilket jag typ är också). Inbillar mig att jag märker av att jag är tröttare än vanligt också, har inte samma överväxel som jag brukar ha. Har jobbat ofantligt mycket under mars månad och i vanliga fall kan jag göra det, åka hem, ladda om och åka till stallet och rida - nu har sambon fått dra ett stort lass och ta hästarna i hög utsträckning - jag har varit för trött. För andra är det kanske normalt att vara så trött efter 13-14 h jobb - men jag brukar stå pall bättre. Det retar mig, att jag tappar i kapacitet. :(

Måste kommentera detta med barnrum :) Vi har inget klart ännu, och det kommer bli klart tidigast i vinter. Det är inget alls som stör mig, bebis kommer ändå sova i vårt sovrum, allt annat med kläder och grejer går att lösa. Men hjälp vad vissa tycker det är konstigt! "Va, har ni inget rum redo till bebisen??!!" Nästa lite komiskt hur vissa reagerar :p

Kan du inte kontakta ett VC och be att få en, låter jättejobbigt att inte ha en bm...! Jag har iofs bara träffat min två gånger hitintills, och även om jag inte har några frågor ännu så är det skönt att veta att hon finns där om jag nu skulle undra något. Det mesta går ju att läsa sig till över nätet absolut, men det är ändå skönt att ha henne :)

Vilken vecka är du i nu?

Måste kommentera detta med barnrum :) Vi har inget klart ännu, och det kommer bli klart tidigast i vinter. Det är inget alls som stör mig, bebis kommer ändå sova i vårt sovrum, allt annat med kläder och grejer går att lösa. Men hjälp vad vissa tycker det är konstigt! "Va, har ni inget rum redo till bebisen??!!" Nästa lite komiskt hur vissa reagerar :p
]

Människor är märkliga. ;) Vi ville få själva renoveringsjobbet gjort innan jag blev för tung och trött för att balansera på stegar och skrapa takfärg, bära material osv, så därför högg vi i nu under några helger. Det rummet (liksom de två anslutande) har dock stått på "att renovera-listan" sedan vi flyttade in, så lite skönt att få en anledning att ta tag i oss själva, så att vi utan att kräkas av fulheten kan ha dörren öppen in till ett av rummen på övervåningen i alla fall. :D

Känner jag oss rätt kommer det dröja innan vi faktiskt inreder rummet dock, även om vi faktiskt ska hämta upp ett skötbord i veckan - men det är mest påkallat av att vi får besök av världens bästa @Pontevecchio och hennes avkomma i slutet av april och att de som skänker oss sitt skötbord vill bli av med det. Vi är inte så snabba i starten när det kommer till sådant här, men å andra sidan kommer jag ju gå hemma själv hela juli och ha det trist så då kan jag ju shoppa iaf. ;)

Däremot har vi valt bort profylaxkursen vi också erbjöds.

Profylax är absolut en bra grej, men jag har aldrig garvat så mycket som under profylaxdelarna under föräldragrupperna. Vi fick se en film där mamman uttryckte sig (ang. positiva målbilder). "Jag föreställde mig hur jag hoppade in till bebisen, tog den i handen och sa - nu går vi ut tillsammans". Jag höll på att tappa det på riktigt :laugh::laugh::banghead:

Idag har jag sytt den första grejen! Den dregglis! Och mer ska det bli:)

Sådana är ganska roliga att sy, dom går fort :)
Tipsar om att sy med plastad frotté senare, för det blir fort blött rakt igenom har jag upptäckt :p
Mössor! Dom är oxå otroligt roliga att sy själv och de jag sytt är de enda som faktiskt sitter där de ska. Vår böna hatar allt vad huvudbonader heter, men dessa funkar :)

Någon annan av er som tänkt ta en tur till ullared innan sommaren? Jag tänkte åka i maj :D

Tips på vad man ska passa på att köpa?

* Deras papperstvättlappar är mjuka och bra, tror bara jag hittat eldorados som är aningen mjukare.
* Jag rekommenderar även deras små handdukar, finns i pack med vita och grå, de är fantastiska som spylappar på axeln, samt mjukare än Ikeas.
* Jag är väldigt nöjd med de bodys jag köpt där, men som med allt annat får man vad man betalar för. Men i storlek 50-56 kände jag att det inte spelade så stor roll då vi gick ifrån de storlekarna väldigt fort.
* Deras amningskläder (om man tänkt amma) är inte så många, men de långarmade randiga är sååå sköna!

Vi har köpt det mesta på Gekås, men det är förvisso för att jag bara har 3mil dit och jag gillar när allt är under samma tak :D

Ska vi ta en kaffedejt på gekås då? :idea::angel::p

Självklart blir det kaffedejt då! ;)
Dock osäker nu om det blir mitten eller slutet.
Hade en valp tingad som skulle sponsra resan men den köparen var knäpp i hela huvudet visade det sig och drog sig ur till slut.
Har dock ev en ny köpare på g så håller tummarna. :p

Vi har bestämt vad som ska bli barnrum.
Dock agerar det just nu valprum.
I början kommer det dock bara hysa vagnen och skötbordet typ.

Profylax är absolut en bra grej, men jag har aldrig garvat så mycket som under profylaxdelarna under föräldragrupperna. Vi fick se en film där mamman uttryckte sig (ang. positiva målbilder). "Jag föreställde mig hur jag hoppade in till bebisen, tog den i handen och sa - nu går vi ut tillsammans". Jag höll på att tappa det på riktigt :laugh::laugh::banghead:

Den filmen fick vi också se:D Jag, min sambo och BM satt och frustade av skratt. Dom andra i föräldragruppen såg inte det roliga:laugh::laugh:

Självklart blir det kaffedejt då! ;)
Dock osäker nu om det blir mitten eller slutet.
Hade en valp tingad som skulle sponsra resan men den köparen var knäpp i hela huvudet visade det sig och drog sig ur till slut.
Har dock ev en ny köpare på g så håller tummarna. :p

Säg bara till när du ska dit :D

Den filmen fick vi också se:D Jag, min sambo och BM satt och frustade av skratt. Dom andra i föräldragruppen såg inte det roliga:laugh::laugh:

Samma här. Haha. Jag höll på att avlida på fläcken, är dock helt säker på att många i gruppen faktiskt använde den typen av tanke.
BM sa även till sambon att "glömmer hon bort att andas kan du puffandas lite i hennes öra så hon minns". Jag talade fint om för sambon att han skulle få en rak höger om han puffandades i mitt öra under värkarbetet :D

Samma här. Haha. Jag höll på att avlida på fläcken, är dock helt säker på att många i gruppen faktiskt använde den typen av tanke.
BM sa även till sambon att "glömmer hon bort att andas kan du puffandas lite i hennes öra så hon minns". Jag talade fint om för sambon att han skulle få en rak höger om han puffandades i mitt öra under värkarbetet :D

Om sambon är rädd om sina tänder så är det bäst han låter bli:cautious::laugh:

Vi behövde aldrig sitta och andas i grupp utan hon gick bara igenom hur man ska andas och sedan har vi gått igenom det lite mer privat vid ordinarie BM besök:up: Mycket trevligare än att sitta och flåsa ihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 390
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 012
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈