Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag red till v 38 sist, slutade enbart pga vikten skenade iväg lite väl mkt. Nu är jag i v 35 och senaste igår red jag ett dressyrpass. Kommer nog rida hela graviditeten, men de "hårdare" passen kommer nog avslutas rätt snart.

Skönt att höra, hoppas verkligen att jag kan hålla igång ett tag till :)

Någon annan av er som tänkt ta en tur till ullared innan sommaren? Jag tänkte åka i maj :D

Tips på vad man ska passa på att köpa?

Någon annan av er som tänkt ta en tur till ullared innan sommaren? Jag tänkte åka i maj :D

Tips på vad man ska passa på att köpa?

Ja jag tänkte åka dit nu i mitten av april då slipper man sommarruschen (köer och jobbigt). Så då tänkte jag köpa en sista få sakerna som skötbädd, påsar till blöj hinken, ev bröstpump och annat man inte kan låta bli. ;)

Vet inte om jag gör rätt nu eller om jag råkar svara ngn i tråden..

Hursomhelst, fick min första lite annorlunda kommentar på jobbet i torsdags. Hade just avslutat ett pass men en kund (jobbar med personlig träning och kostrådgivning), när en kvinna 50+ som tränat länge på "mitt" gym kommer fram.

Kvinna- så det är dags för nr 2?

Jag- ja precis :)

Kvinna- ja då hoppas jag att du inte är lika hysterisk med träningen den här gången. låt saker ta tid och träna med måtta.

Jag-tack för tipset, men att träna med lagom när man är gravid är individuellt vad det innebär. Så jag tror nog att du kommer se mig lika "hysterisk" den här gången .

Kvinnan- men känner du inte att det är egoistiskt?

Jag- nej.. Hur jag än känner efter så känns det bara helt rätt. :up:

Det hade väl varit mer egoistiskt att sluta träna och låta kroppen förfalla inför ett sånt kraftprov? Jag är i v 35 med tvillingar och bänkade senast i helgen. Visst får man anpassa träningen efter kroppen, men vi som är vana att träna mycket känner ju våra kroppar utan och innan!

Yes, 21 april, en fredag iaf, åker jag dit med mamma, syster och en kompis :)

För att spinna vidare på vad jag bla tänkte köpa (om det inte helt plötsligt är svindyrt, skötbädd till skötborden, flaskor, nappar, baskläder typ strumpor och bodies och sånt, kläder till mig själv eftersom jag kommer vara gravid den varma delen av sommaren (typ shorts, t-shirt och kjol), leksaker, böcker, mm vad jag hittar :) Tänkte kolla på babynest, hade tänkt sy, men finns det fina till mycket bra pris, så kanske jag köper där. :)

För att spinna vidare på vad jag bla tänkte köpa (om det inte helt plötsligt är svindyrt, skötbädd till skötborden, flaskor, nappar, baskläder typ strumpor och bodies och sånt, kläder till mig själv eftersom jag kommer vara gravid den varma delen av sommaren (typ shorts, t-shirt och kjol), leksaker, böcker, mm vad jag hittar :) Tänkte kolla på babynest, hade tänkt sy, men finns det fina till mycket bra pris, så kanske jag köper där. :)

Jag har lite koll på vad som brukar finnas inne eftersom jag inte har så långt dit så är jag där några ggr om året :angel:
Kan säga att babynest kan du sy själv något fint. Dom har bara inne något helvitt som inte ser särskilt mysigt ut. Så vill du ha ett fint och inte vilket som så sy själv :)
Gravidkläder har dom inte alls mycket :(
Men du kan ju hitta på vanliga avdelningen som kanske passar.
Finns inte speciellt mycket könsneutralt på babyavdelningen bland kläderna så vet du inte kön och inte vill klä din bebis i vad som helst så är det vitt och grått som gäller. Finns enstaka i andra färger.
Strumpor till bebisen rekommenderar jag att köpa där, billigt! Tror det var 15 kr för tre par som du kan köpa för 50 kr st i vissa butiker hemma.
Skötbädd finns det två olika, en för 99 kr och en för 169 kr och sen överdrag till dom 2-pack för 69 kr som passar den som kostar 169 kr bäst.
Säg till om det är något speciellt du vill veta så kanske jag har koll. Tänker att det kan ju vara bra med lite info innan du åker ner :)

Jag har lite koll på vad som brukar finnas inne eftersom jag inte har så långt dit så är jag där några ggr om året :angel:
Kan säga att babynest kan du sy själv något fint. Dom har bara inne något helvitt som inte ser särskilt mysigt ut. Så vill du ha ett fint och inte vilket som så sy själv :)
Gravidkläder har dom inte alls mycket :(
Men du kan ju hitta på vanliga avdelningen som kanske passar.
Finns inte speciellt mycket könsneutralt på babyavdelningen bland kläderna så vet du inte kön och inte vill klä din bebis i vad som helst så är det vitt och grått som gäller. Finns enstaka i andra färger.
Strumpor till bebisen rekommenderar jag att köpa där, billigt! Tror det var 15 kr för tre par som du kan köpa för 50 kr st i vissa butiker hemma.
Skötbädd finns det två olika, en för 99 kr och en för 169 kr och sen överdrag till dom 2-pack för 69 kr som passar den som kostar 169 kr bäst.
Säg till om det är något speciellt du vill veta så kanske jag har koll. Tänker att det kan ju vara bra med lite info innan du åker ner :)
Thanks! :D Då ska jag kolla på nesten, är de inte fina så syr jag ett själv! Gråa och vita kläder funkar, även blått, gult, grönt mm. Jag tror det är en pojke, men vi vet ju inte säkert :p
Hur ser det ut med hundgrejerna, typ godis och leksaker? Hunden måste ju bli lite bortskämd också :p

Thanks! :D Då ska jag kolla på nesten, är de inte fina så syr jag ett själv! Gråa och vita kläder funkar, även blått, gult, grönt mm. Jag tror det är en pojke, men vi vet ju inte säkert :p
Hur ser det ut med hundgrejerna, typ godis och leksaker? Hunden måste ju bli lite bortskämd också :p

Babykläderna är antingen väldigt rosa eller väldigt blåa. Dom funkar ju till vilket kön som helst men man kanske inte vill ha en rosa body som det står prinsessa på till sin pojke :p
Dom har uppdelade avdelningar på babykläderna så du kikar på båda, lätt att missa annars. Direkt upp från rulltrappan är flickkläderna och när man åker ner är pojkkläderna men tar du hissen kommer du direkt till pojkkläderna :)
Passa på att köpa velourbyxor till bebisen är lite större! Dom är billiga, tror det är 40 kr paret. Dom är lite stora i stl. Finns i många olika färger :)

Dom brukar ha mycket leksaker till bra pris även godiset är till bra priser ( mina hundar älskar när jag kommer hem med de gula påsarna :p )
Har "bara" ca 1,5 h dit så brukar vara där minst 3 ggr per år samt nån gång extra snabbt brukar det bli då vi har nära vänner som bor ca 10 min därifrån. :p

Glömde ju hunden :D

Det finns en stor hundavdelning med massor av godis, leksaker, bäddar, koppel, halsband, pälsvård, täcken, foder m.m. så du kommer säkert att hitta något :)
Vill du ha Hurttatäcken så har dom det inne ibland, kolla då bara i förhand hur stort din vovve ska ha så slipper du fundera på det där. Dom har dom till bra priser. Brukar bara vara en sort tror jag, det vanliga vintertäcket.

Babykläderna är antingen väldigt rosa eller väldigt blåa. Dom funkar ju till vilket kön som helst men man kanske inte vill ha en rosa body som det står prinsessa på till sin pojke :p
Dom har uppdelade avdelningar på babykläderna så du kikar på båda, lätt att missa annars. Direkt upp från rulltrappan är flickkläderna och när man åker ner är pojkkläderna men tar du hissen kommer du direkt till pojkkläderna :)
Passa på att köpa velourbyxor till bebisen är lite större! Dom är billiga, tror det är 40 kr paret. Dom är lite stora i stl. Finns i många olika färger :)

Näe, prinsessebodies håller jag nog mig ifrån oavsett :p Men tack för tipsen! Och velourbyxor är ju för jekla gött, det kommer jag att köpa! :D

Dom brukar ha mycket leksaker till bra pris även godiset är till bra priser ( mina hundar älskar när jag kommer hem med de gula påsarna :p )
Har "bara" ca 1,5 h dit så brukar vara där minst 3 ggr per år samt nån gång extra snabbt brukar det bli då vi har nära vänner som bor ca 10 min därifrån. :p

Jag köpte ganska mycket när jag var där senast, men det är ju två år sen nu :p Hunden älskar chicken snack, pinnarna med typ "bacon" inlindade runt :)

Glömde ju hunden :D

Det finns en stor hundavdelning med massor av godis, leksaker, bäddar, koppel, halsband, pälsvård, täcken, foder m.m. så du kommer säkert att hitta något :)
Vill du ha Hurttatäcken så har dom det inne ibland, kolla då bara i förhand hur stort din vovve ska ha så slipper du fundera på det där. Dom har dom till bra priser. Brukar bara vara en sort tror jag, det vanliga vintertäcket.

Hurtta har vi redan ett som är bra, så mer täcken behöver jag inte, men koppel och halsband, de försvinner alltid, fattar itne vart de tar vägen, haha! :p

Dagens kommentar från en kollega: är det inte jobbigt med magen, du ser så stor ut, det är nästan så det ser ut som du har trillingar i magen.
Jomentack! :banghead::banghead::banghead::wtf::wtf::wtf:
Visst, jag var inte smal från början, bukfett, och det gör inte saken bättre. Men vafan säger man så? Hon menade säkert inget illa, men ändå. Skulle aldrig få för mig att säga något sånt till nån som var gravid! Är i vecka 23 liksom.

Ni som rider, hur länge kommer ni att försöka hålla igång med det? :)

Jag är i vecka 24 nu och tycker att det känns lite obehagligt i magen när jag typ rider lätt i traven men känner inte av någon foglossning eller andra krämpor av just ridningen. Hoppas att kunna hålla igång ett tag till.

Unghästen rider jag inte, han är under inridning och jag litar inte på han då det fortfarande kommer lite luftsprång när han blir taggad :p Vuxna damen rider jag, och planerar att göra så länge det känns bra i kroppen och viktmässigt :) Har däremot ridit väldigt lite hittills, har haft så mycket problem med illamående, yrsel och trötthet så det har inte blivit så :)

Dagens kommentar från en kollega: är det inte jobbigt med magen, du ser så stor ut, det är nästan så det ser ut som du har trillingar i magen.
Visst, jag var inte smal från början, bukfett, och det gör inte saken bättre. Men vafan säger man så? Hon menade säkert inget illa, men ändå. Skulle aldrig få för mig att säga något sånt till nån som var gravid! Är i vecka 23 liksom.
Men vilken människa?! :eek: Och nej, så säger man inte :yuck:

Vaaa? Make till människor som finns.
Jag har haft turen att inte få massa kommentarer hittills iaf.

Är det någon mer som blivit känslig videt temp ökning?
Jag har blivit sjuk och ligger totaldäckad med frossa, feberfri osv men det kommer redan vid en temp ökning på 1,5 gr och är påverkad redan nu vid en ökning på 0,7 gr.
Helskumt!

Idag har jag blivit klappad på magen för första gången, av en kollega. En annan (mycket avlägset bekant) kollega kommenterade samma mage. Gud vad det kändes märkligt. Jag har varit så förskonad tidigare och tänkt att jag har en ovanligt hänsynsfull omgivning, men det hade nog bara att göra med att magen inte synts så tydligt förrän nu. :meh: Det här med att ens kropp blir allmän egendom bara för att man bär på ett barn... INTE något jag uppskattar. Även om folk säger snälla saker.

Idag har jag blivit klappad på magen för första gången, av en kollega. En annan (mycket avlägset bekant) kollega kommenterade samma mage. Gud vad det kändes märkligt. Jag har varit så förskonad tidigare och tänkt att jag har en ovanligt hänsynsfull omgivning, men det hade nog bara att göra med att magen inte synts så tydligt förrän nu. :meh: Det här med att ens kropp blir allmän egendom bara för att man bär på ett barn... INTE något jag uppskattar. Även om folk säger snälla saker.

Hela jag bara ryser när jag läser, "klappa på magen" och att folk gör det! Har hänt mig två gånger hitintills, en gång i vecka 10, när det absolut inte syntes, och en gång förra veckan. Fy fan, jag hatar det! Det är SÅ respektlöst att bara göra det utan att fråga innan!!!

Jag har blivit klappad på magen av två familjemedlemmar utan någon fråga först. Ena försynt, tvekande, så jag skulle ha möjlighet att sätta stopp. Så det var okej. Den andra däremot rakt på, och nästan klämde :mad: Träffar däremot den personen väldigt sällan, så valde att inte säga någonting. Hon är så försynt i vanliga fall, så blev så chockad :o:p
Sen två vänner, som båda har frågat först :)
Sambon klappar fritt, men det först efter att jag har förklarat att han får klappa och känna när han vill :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 394
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 016
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • ChatGPT