Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in från hösttråden :) Hade uvi o Gbs förra graviditeten. Fick AB dropp fyra timmar innan fl. De hade policyn på mitt hemsjukhus att det var det som gällde och den infon hade jag fått. Tyvärr var det fullt på fl på mitt hemsjukhus när dottern bestämde sig för o komma ut och på sjukhuset jag kom hade de inte alls den policyn. De brukade inte alls ge AB för detta. Fick stå på mig.

Fick sammandragningar med risk för prematur födsel o blev sjukskriven med ordination sängläge kring v.31. Annars gick allt bra :)

Åh tack för svar! Då ska jag stå på mig att verkligen få dropp under förlossningen.
När började du känna av sammandragningar? Jag har inte känt nått än men är "bara" i vecka 27 än.

Vecka 27 nu, och jag tycker att magen fullständigt har exploderat. Mammabyxor är fortfarande för stora över magen och kasar ner, men mina vanliga byxor är definitivt för små, och i klänning blir bulan MYCKET framträdande. Roligt men samtidigt har jag lite svårt att få in bulan i min självbild. Jag känner mig liksom stor och... tjock. :o Det är lite knepigt i mitt huvud just nu.Tycker dock att det ser rätt coolt ut när jag har klänningar där magen framträder så mycket. Hoppas det här blir lite enklare att få ihop i huvudet när magen blir ännu större.

Tycker också min mage växt massor nu senaste 2 veckorna (v. 27 nu för mig med) Har jag lite tajtare kläder syns det nu även för dom som inte vet att jag är gravid :)

Nån som har funderingar på planerat kejsarsnitt? Varför/varför inte?

Jag vill göra ett planerat snitt och hoppas på att få igenom det. Enligt min BM ska det inte vara det men man vet ju aldrig. Anledningen är väl först och främst förlossningsrädsla plus att min pojkvän vägde 5 kilo när han föddes och jag är väldigt liten.

Åh tack för svar! Då ska jag stå på mig att verkligen få dropp under förlossningen.
När började du känna av sammandragningar? Jag har inte känt nått än men är "bara" i vecka 27 än.
De upptäckte uvin och gbsen genom urinprovet de tog på förlossningen, åkte in för att jag hade mycket sammandragningar, var runt v. 30-31 om jag inte missminner mig. Fick ett par antibiotika behandlingar under graviditetens sista tio veckor eftersom uvin inte ville försvinna och åt sedan lågdosbehandling i tre månader efter fl. Var uppmärksam och stå på dig, det är mitt bästa tips! Har förstått att det är ovanligt att bebis smittas men tydligen är de bättre på o ha koll på gbs i ex USA (bara Google källa på det dock), lycka till :)

Ni som har gravidkudde, vilken har ni? Såg när jag sökte på nätet att det fanns en del olika material och priser.

Vi gick på profylaxkurs under förra graviditeten. Ångrar det inte en sekund även om det kostade en hel del. Tror starkt att det påverkade min förlossning och oro inför väldigt positivt.
Funderar på att gå även denna graviditet, glömt en del sen sist.

Jag vill göra ett planerat snitt och hoppas på att få igenom det. Enligt min BM ska det inte vara det men man vet ju aldrig. Anledningen är väl först och främst förlossningsrädsla plus att min pojkvän vägde 5 kilo när han föddes och jag är väldigt liten.

Jag hoppas ni får igenom det utan problem! Funderar också på snitt. Både jag och min partner var stora (runt 5 kg) och jag var nära att få syrebrist och hjärnskador när jag föddes, så det är förstås en stor oro.

Jag känner mig inte rädd inför förlossningen, så kan jag föda vaginalt så gör jag gärna det :) Sen finns det fördelar och nackdelar med allt. Jag ska ju göra ett extra UL i vecka 32 för att kolla vart min moderkaka ligger, om den ligger neråt så blir det kejsarsnitt, men då får det blir så.

Vad skönt att båda alternativen känns så bra!

Ni som har gravidkudde, vilken har ni? Såg när jag sökte på nätet att det fanns en del olika material och priser.

Vi gick på profylaxkurs under förra graviditeten. Ångrar det inte en sekund även om det kostade en hel del. Tror starkt att det påverkade min förlossning och oro inför väldigt positivt.
Min är från motherhood, ca 800 kr och så värt det. Sen om billigare är lika bra vet jag ju tyvärr inte :)
Min är fylld med någon slags fiber, ej kulor.

Jag har den från NG Baby. Den har såna där kulor i sig, anpassar sig bra och ger stöd, nackdelen är att den låter en del pga kulorna.
Jag köpte den på outlet för 300 kr, mer tycker jag inte att den är värd.

Köpte min från gravidkudde.nu, modellen Barbro :)

Har inte ens förstått varför man ska ha en gravidkudde? Haha. :p

Igår var vi hos barnmorskan och lyssnade på hjärtljud samt mätte SF-mått och så. Allt bra, SF-mått mitt på kurvan, mitt hb fortsätter dala nedåt.. Men det är väl det enda "problemet" :cool:

Nu känns det mest som en enda lång transportsträcka tycker jag.. Trivs bra med att vara gravid, men känns liksom som om inget "händer". I början av graviditeten var det mest spännande hela tiden, bu känner jag bara "nu då?" :p

Igår var vi hos barnmorskan och lyssnade på hjärtljud samt mätte SF-mått och så. Allt bra, SF-mått mitt på kurvan, mitt hb fortsätter dala nedåt.. Men det är väl det enda "problemet" :cool:

Nu känns det mest som en enda lång transportsträcka tycker jag.. Trivs bra med att vara gravid, men känns liksom som om inget "händer". I början av graviditeten var det mest spännande hela tiden, bu känner jag bara "nu då?" :p

Hehe, ja det mest spännande är väl att se hur mycket magen vuxit under natten. :D

Jag fattade inte heller förräns ungen började hänga i revbenen om jag inte hade kudde under mage och övre benet när jag låg på sidan.
H*n gillar nog inte när det lutar för mycket.

Känner lite som du!
Trivs bra att vara gravid, har jämnare humör än annars. :p
Men nu känns det som man bara vill gå in i tredje trimestern så det börjar hända lite mer igen! ;)

Har precis börjat ta Lactulos efter att ha blivit så hård i magen att jag fick magsmärtor. Var uppblåst o dan men nu e det myyycket bättre!

Bm besök den 6, då ska vi se hur stor den här magen e egentligen.. Jämfört med förra gången ser den ut som 5v plus minst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 396
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 016
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar