Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, äntligen lite tid att sitta vid buke :up:
Oj vad veckorna rusar nu! Vi är i vecka 26 och jag börjar faktiskt känna mig lite stressad. Pratade med en kollega häromdagen som födde i vecka 30 :nailbiting: men hoppas bebis vill stanna inne ett tag till, vi är verkligen inte redo ännu, men har gjort en lista som vi tänkte börja bocka av i helgen.

Vi köpte en Ergobaby 360 till pangpris i söndags - vet bara inte hur jag ska klara synen av min man och vår bebis i den, kommer smälta på fläcken :love::D

Ang sovplats till mini tänkte vi ha lillbebben i ett nest mellan oss och sen även ha en liten bedside crib intill sängen - så får vi se vad han föredrar :)

Hur mår ni andra? Så härligt att läsa att fler och fler känner rörelser! Tänk att våra sommarbebisar börjar bli så stora och starka :love:

Oj vad veckorna rusar nu! Vi är i vecka 26 och jag börjar faktiskt känna mig lite stressad. Pratade med en kollega häromdagen som födde i vecka 30 :nailbiting: men hoppas bebis vill stanna inne ett tag till, vi är verkligen inte redo ännu, men har gjort en lista som vi tänkte börja bocka av i helgen.

Vi köpte en Ergobaby 360 till pangpris i söndags - vet bara inte hur jag ska klara synen av min man och vår bebis i den, kommer smälta på fläcken :love::D

Ang sovplats till mini tänkte vi ha lillbebben i ett nest mellan oss och sen även ha en liten bedside crib intill sängen - så får vi se vad han föredrar :)

Hur mår ni andra? Så härligt att läsa att fler och fler känner rörelser! Tänk att våra sommarbebisar börjar bli så stora och starka :love:

Jag har mitt RUL nummer två på torsdag och denna veckan har jag gått halva tiden, galet!:) Känner små buffar inne i magen, helt underbart!:love:

Välkomna alla nya!!

Imorrn e det dags för Rul, e v20 nu o känner bebis mest hela dagarna :). Ibland får man riktiga kickar!

Vi hoppas kunna se om det e en lillebror eller lillasyster imorrn så det känns lite extra spännande!
Har inte ens börjat fila på några namn än o med tanke på hur lång tid det tog sist så e det nog dags nu...;)

Köpte en baby Björn one innan min son kom men den passade mig inte alls bra, fick ont i ryggen och axlar. Så vi införskaffade en ergobaby istället och den har blivit flitigt använd, superbra!!

Kommer göra samma som till sonen, ha en takvagga precis bredvid sängen och ett babynest i sängen, använde båda väldigt mycket. Tog aldrig med mig nestet till bb dock men det får de bli denna gång. Vi hade två sängar som stod precis intill oss men det var ändå en jätteglipa imellan som vi fick fylla igen med ett täcke så en fick sova utan, sen känns det mer skyddat och ombonat också.

Jag har börjat få foglossning men det verkar hålla sig i schack iallafall, än så länge. Har känt tydliga rörelser sedan v 17 varje dag. Såg på rul att moderkakan låg i bakvägg. Förra graviditeten var den i framvägg och då kände jag nog först i v 22 små rörelser.

Idag fick min kompis sin tredje son. :) då undra min andra kompis om jag inte själv ville ha min nu och jag bara nä tack den får gärna lugna sig till sin tid. :p

Här mår jag bra med allt starkare buffar var dag.
Känner att jag börjar känna mig klar i flesta inköpen. Nästan tråkigt men skönt på sitt vis. :)
Dock står mycket hos mamma och pappa så det måste hämtas hem. Och sen ska ju liggdel till vagnen beställas. :)

Ni som ska vara gravida under de varma månaderna hur tänker ni med gravidkläder? Jag tänker typ ha långklänning hela sommaren, men är de realistiskt? Som de är nu har jag "snyggare" mjukisar i skolan och det kommer antagligen fungera ett bra tag till. Köpte ett par haremsbyxor med bred resår i ryggen och stöd fram som jag hoppas fungerar länge också.
Jag använder jeans i perioder och är inte inne i en sån period nu så varför ska jag börja med det när magen börjar växa liksom..
Hur tänker ni?

Ni som ska vara gravida under de varma månaderna hur tänker ni med gravidkläder? Jag tänker typ ha långklänning hela sommaren, men är de realistiskt? Som de är nu har jag "snyggare" mjukisar i skolan och det kommer antagligen fungera ett bra tag till. Köpte ett par haremsbyxor med bred resår i ryggen och stöd fram som jag hoppas fungerar länge också.
Jag använder jeans i perioder och är inte inne i en sån period nu så varför ska jag börja med det när magen börjar växa liksom..
Hur tänker ni?

Långklänning tänker jag bo i!
Bästa plagget.

Hur tänker ni?

Shorts och kjolar och klänningar, hemma bli naket om det är jättevarmt! Eller bikini. Vi bor på landet och har inte nån direkt insyn, så det är skönt!

Hur tänker ni?

Jag var gravid sommaren -14. Fick i juli. Bodde i långklänning på jobbet när det var som varmast och körde oftast en kortare variant hemma. Bästa plagget enligt mig :love: kommer antagligen köra samma hela denna sommar med skillnaden att bebis är beräknad i september istället för juli den här gången. :)

Hur tänker ni?

Jag lever på förhoppning att sommaren kommer först i juli. Men kommer ha mina mammajeans, klänningar och mammaleggings.
Samt jag har en mjukisbyxor typ som har megamjuk bred resår som är för stor men med en mage som utfyllnad borde dom passa bra.

I ditt läge hade jag nog investerat i ett par shorts om det är ett plagg du brukar använda som icke gravid. :)

I ditt läge hade jag nog investerat i ett par shorts om det är ett plagg du brukar använda som icke gravid. :)

Inte egentligen så ofta. Hellre långklänning eller kortklänning isf.
Är mest orolig att sommaren inte kommer så snabbt. Är rätt frusen av mig så kanske inte kan ha klänningar i maj. Då är jag ändå runt v. 25 och borde ha en bula som syns och är ivägen för de vanliga kläderna.

Inte egentligen så ofta. Hellre långklänning eller kortklänning isf.
Är mest orolig att sommaren inte kommer så snabbt. Är rätt frusen av mig så kanske inte kan ha klänningar i maj. Då är jag ändå runt v. 25 och borde ha en bula som syns och är ivägen för de vanliga kläderna.

Nu är det ju högst individuellt.
Jag är i v 25 nu och visst har jag fått en bula som syns.
Men jag har fortfarande vanliga kläder upp till ner till har jag dock valt mamma byxor men det gjorde jag redan tidigt då jag tyckte midjan var obehaglig i vanliga byxor.

Fast att det skulle vara få barn som sover i egen säng tror jag inte stämmer? Vi har tex bara 1familj i vår umgängeskrets som haft sina barn sovande hos sej. Alla andra vi känner inkl familj har haft dem i säng bredvid sin egen säng. Samsovande ökar väl dessutom risken för psd?
Vi kommer ha vår lilla i vagga bredvid dels för den sakens skull och dels då vår hund sover i sängen, vill inte ta risken att 25kg labrador trampar på henne.
Säker samsovning ökar inte risken för psd. Barnet ska då ligga på rygg i babynest (eller annan skyddande barriär) med eget täcke.

Jag har ju inte gjort ngn undersökning direkt men tex alla i vår föräldragrupp på BVC har/haft barnet i sängen första tiden. Läser du i trådar här verkar det också mer vanligt än att inte ha det.

Säker samsovning ökar inte risken för psd. Barnet ska då ligga på rygg i babynest (eller annan skyddande barriär) med eget täcke.

Jag har ju inte gjort ngn undersökning direkt men tex alla i vår föräldragrupp på BVC har/haft barnet i sängen första tiden. Läser du i trådar här verkar det också mer vanligt än att inte ha det.

Mkt möjligt, jag har inte heller gjort nån undersökning om det hela. Men om jag går på våra släkt, vänner och bekanta och vår föräldragrupp så har majoriteten egen säng till barnet och de som inte har fått ut bebis kommer ha det.
Sen kommer bebis självklart ligga och mysa och få närhet hos oss. Men när det ska sovas kommer hon få sova i egen kupé. Jag hade inte känt mej trygg med att ha bebis i sängen när jag sover.
Sen gör alla som dom själv tycker det passar:)

Mkt möjligt, jag har inte heller gjort nån undersökning om det hela. Men om jag går på våra släkt, vänner och bekanta och vår föräldragrupp så har majoriteten egen säng till barnet och de som inte har fått ut bebis kommer ha det.
Sen kommer bebis självklart ligga och mysa och få närhet hos oss. Men när det ska sovas kommer hon få sova i egen kupé. Jag hade inte känt mej trygg med att ha bebis i sängen när jag sover.
Sen gör alla som dom själv tycker det passar:)
Självklart! Jag har inte på ngt vis propagerat för att barnet ska sova i föräldrarnas säng. Jag bara upplyste om att man inte behöver ha så bråttom med att skaffa säng om man inte prompt vill.

Fast att det skulle vara få barn som sover i egen säng tror jag inte stämmer? Vi har tex bara 1familj i vår umgängeskrets som haft sina barn sovande hos sej. Alla andra vi känner inkl familj har haft dem i säng bredvid sin egen säng. Samsovande ökar väl dessutom risken för psd?
Vi kommer ha vår lilla i vagga bredvid dels för den sakens skull och dels då vår hund sover i sängen, vill inte ta risken att 25kg labrador trampar på henne.

I studie har man kommit fram till att upp till 70% samsover, i alla fall del av natten, de första månaderna. Relativt liten studie, men jag tycker siffran låter rimlig. I min föräldragrupp har alla samsovit första tiden.

Jag har fått inse att min kropp inte fixar hästskötseln längre trots fantastiskt bra backup av sambon, att rida och köra går bra men resten.. Det värsta jag vet är att känna mig oduglig när det kommer till mina djur och dess skötsel.

Så dressyrhästen är bortlämnad och letar fodervärd, travhästen får åka på proffsträning och så letas lösdrift till ungponnyn fram tills han ska på inridning. Vad gör man när man inte har häst? Ligger på soffan med Netflix och chokladpraliner? Promenader går bort då jag har foglossning, får försöka ta mig i kragen och gå och simma men det är ju så jäkla tråkigt. Inga mulpussar på badhuset.

Bitter idag, javisst!

Självklart! Jag har inte på ngt vis propagerat för att barnet ska sova i föräldrarnas säng. Jag bara upplyste om att man inte behöver ha så bråttom med att skaffa säng om man inte prompt vill.

Nej, så tog jag det inte heller. Jag bara skrev hur vi kommer göra och varför.
Alla gör precis som dom själva vill. För vår del skulle det ju som sagt kännas lite vanskligt med tanke på labradoren som sover i sängen. Hon är inte känd för sin smidighet.
Jag tror dessutom att jag kommer tycka det är ganska skönt att hon ligger i sin vagga bredvid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 399
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 019
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA