Kecipeyniri
Trådstartare
@vattenmelon välkommen och grattis! Vad roligt att vi blir fler och listan fortfarande fylls på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, äntligen lite tid att sitta vid buke
Oj vad veckorna rusar nu! Vi är i vecka 26 och jag börjar faktiskt känna mig lite stressad. Pratade med en kollega häromdagen som födde i vecka 30 men hoppas bebis vill stanna inne ett tag till, vi är verkligen inte redo ännu, men har gjort en lista som vi tänkte börja bocka av i helgen.
Vi köpte en Ergobaby 360 till pangpris i söndags - vet bara inte hur jag ska klara synen av min man och vår bebis i den, kommer smälta på fläcken
Ang sovplats till mini tänkte vi ha lillbebben i ett nest mellan oss och sen även ha en liten bedside crib intill sängen - så får vi se vad han föredrar
Hur mår ni andra? Så härligt att läsa att fler och fler känner rörelser! Tänk att våra sommarbebisar börjar bli så stora och starka
Oj vad veckorna rusar nu! Vi är i vecka 26 och jag börjar faktiskt känna mig lite stressad. Pratade med en kollega häromdagen som födde i vecka 30 men hoppas bebis vill stanna inne ett tag till, vi är verkligen inte redo ännu, men har gjort en lista som vi tänkte börja bocka av i helgen.
Vi köpte en Ergobaby 360 till pangpris i söndags - vet bara inte hur jag ska klara synen av min man och vår bebis i den, kommer smälta på fläcken
Ang sovplats till mini tänkte vi ha lillbebben i ett nest mellan oss och sen även ha en liten bedside crib intill sängen - så får vi se vad han föredrar
Hur mår ni andra? Så härligt att läsa att fler och fler känner rörelser! Tänk att våra sommarbebisar börjar bli så stora och starka
Ni som ska vara gravida under de varma månaderna hur tänker ni med gravidkläder? Jag tänker typ ha långklänning hela sommaren, men är de realistiskt? Som de är nu har jag "snyggare" mjukisar i skolan och det kommer antagligen fungera ett bra tag till. Köpte ett par haremsbyxor med bred resår i ryggen och stöd fram som jag hoppas fungerar länge också.
Jag använder jeans i perioder och är inte inne i en sån period nu så varför ska jag börja med det när magen börjar växa liksom..
Hur tänker ni?
Ni som ska vara gravida under de varma månaderna hur tänker ni med gravidkläder? Jag tänker typ ha långklänning hela sommaren, men är de realistiskt? Som de är nu har jag "snyggare" mjukisar i skolan och det kommer antagligen fungera ett bra tag till. Köpte ett par haremsbyxor med bred resår i ryggen och stöd fram som jag hoppas fungerar länge också.
Jag använder jeans i perioder och är inte inne i en sån period nu så varför ska jag börja med det när magen börjar växa liksom..
Hur tänker ni?
Hur tänker ni?
Hur tänker ni?
I ditt läge hade jag nog investerat i ett par shorts om det är ett plagg du brukar använda som icke gravid.
Inte egentligen så ofta. Hellre långklänning eller kortklänning isf.
Är mest orolig att sommaren inte kommer så snabbt. Är rätt frusen av mig så kanske inte kan ha klänningar i maj. Då är jag ändå runt v. 25 och borde ha en bula som syns och är ivägen för de vanliga kläderna.
Säker samsovning ökar inte risken för psd. Barnet ska då ligga på rygg i babynest (eller annan skyddande barriär) med eget täcke.Fast att det skulle vara få barn som sover i egen säng tror jag inte stämmer? Vi har tex bara 1familj i vår umgängeskrets som haft sina barn sovande hos sej. Alla andra vi känner inkl familj har haft dem i säng bredvid sin egen säng. Samsovande ökar väl dessutom risken för psd?
Vi kommer ha vår lilla i vagga bredvid dels för den sakens skull och dels då vår hund sover i sängen, vill inte ta risken att 25kg labrador trampar på henne.
Säker samsovning ökar inte risken för psd. Barnet ska då ligga på rygg i babynest (eller annan skyddande barriär) med eget täcke.
Jag har ju inte gjort ngn undersökning direkt men tex alla i vår föräldragrupp på BVC har/haft barnet i sängen första tiden. Läser du i trådar här verkar det också mer vanligt än att inte ha det.
Självklart! Jag har inte på ngt vis propagerat för att barnet ska sova i föräldrarnas säng. Jag bara upplyste om att man inte behöver ha så bråttom med att skaffa säng om man inte prompt vill.Mkt möjligt, jag har inte heller gjort nån undersökning om det hela. Men om jag går på våra släkt, vänner och bekanta och vår föräldragrupp så har majoriteten egen säng till barnet och de som inte har fått ut bebis kommer ha det.
Sen kommer bebis självklart ligga och mysa och få närhet hos oss. Men när det ska sovas kommer hon få sova i egen kupé. Jag hade inte känt mej trygg med att ha bebis i sängen när jag sover.
Sen gör alla som dom själv tycker det passar
Fast att det skulle vara få barn som sover i egen säng tror jag inte stämmer? Vi har tex bara 1familj i vår umgängeskrets som haft sina barn sovande hos sej. Alla andra vi känner inkl familj har haft dem i säng bredvid sin egen säng. Samsovande ökar väl dessutom risken för psd?
Vi kommer ha vår lilla i vagga bredvid dels för den sakens skull och dels då vår hund sover i sängen, vill inte ta risken att 25kg labrador trampar på henne.
Självklart! Jag har inte på ngt vis propagerat för att barnet ska sova i föräldrarnas säng. Jag bara upplyste om att man inte behöver ha så bråttom med att skaffa säng om man inte prompt vill.