Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter min dags shoppingtur skulle jag slå ett slag för att köpa den du är så kär i :angel:.... Jag sitter och beundrar alla mina fina saker just nu (inte vagnen dock, för den har jag bara beställt.. där blundar jag för kvittot istället :cautious:)

(med andra ord är jag antagligen helt fel person att rådfråga just nu...:D)
Jag tycker att du var rätt person, eftersom du svarade det jag ville höra :p

Finns inte just den spjälsängen begagnad då? :)
Tyvärr inte. Har letat, och varken den eller liknande finns begagnad. Kommer ju däremot hålla utkik :)

Det är ju ganska få barn som sover i egen säng på natten under de första månaderna (inte minst beroende på att de oftast äter med ganska korta mellanrum under natten i början=smidigt att ha dem nära). Så om inte sängen redan nu finns begagnad så hinner det kanske dyka upp ngn innan det blir dags för barnet att börja sova själv?
Vår lille kommer få sova i egen säng från start, eftersom vi har djur i sängen och det känns för riskfyllt att låta bebis vara med djuren när vi sover och därmed inte kan övervaka :)

Det är ju ganska få barn som sover i egen säng på natten under de första månaderna (inte minst beroende på att de oftast äter med ganska korta mellanrum under natten i början=smidigt att ha dem nära). Så om inte sängen redan nu finns begagnad så hinner det kanske dyka upp ngn innan det blir dags för barnet att börja sova själv?

Fast att det skulle vara få barn som sover i egen säng tror jag inte stämmer? Vi har tex bara 1familj i vår umgängeskrets som haft sina barn sovande hos sej. Alla andra vi känner inkl familj har haft dem i säng bredvid sin egen säng. Samsovande ökar väl dessutom risken för psd?
Vi kommer ha vår lilla i vagga bredvid dels för den sakens skull och dels då vår hund sover i sängen, vill inte ta risken att 25kg labrador trampar på henne.

Fast att det skulle vara få barn som sover i egen säng tror jag inte stämmer? Vi har tex bara 1familj i vår umgängeskrets som haft sina barn sovande hos sej. Alla andra vi känner inkl familj har haft dem i säng bredvid sin egen säng. Samsovande ökar väl dessutom risken för psd?
Vi kommer ha vår lilla i vagga bredvid dels för den sakens skull och dels då vår hund sover i sängen, vill inte ta risken att 25kg labrador trampar på henne.
Exakt så kommer vi också att ha.
Bebis kommer ha spjälsängen ståendes i sitt rum, och vagga bredvid våran säng. Dels pga ökade risken för psd, samt den 23 kg tunga amstaffen som gärna ligger över heeeeela sängen :love:

En vecka kvar till RUL!

Exakt så kommer vi också att ha.
Bebis kommer ha spjälsängen ståendes i sitt rum, och vagga bredvid våran säng. Dels pga ökade risken för psd, samt den 23 kg tunga amstaffen som gärna ligger över heeeeela sängen :love:

En vecka kvar till RUL!

Jag tror det kommer kännas tryggare för min del i alla fall. Och har man vaggan intill sängen så är det hur enkelt som helst att bara peta in handen mellan spjälorna och hålla på bebis.

4v till bf;)

Jag har lite panik i jakt på amningsvänliga kläder.
Jag vill inte lägga massa pengar på det då man inte vet om amningen funkar över huvudtaget.
Mer eller mindre allt jag hittar har ärm, halv långa och långa.
Jag hatar att vara varm så jag ser framför mig hur jag kommer sitta instängd naken i sommar i min ensamhet! :eek:

Ja visst vanliga amningslinnen finns men om man vill ha något lite snyggare? :confused:

Jag tycker att du var rätt person, eftersom du svarade det jag ville höra :p

Tyvärr inte. Har letat, och varken den eller liknande finns begagnad. Kommer ju däremot hålla utkik :)

Vår lille kommer få sova i egen säng från start, eftersom vi har djur i sängen och det känns för riskfyllt att låta bebis vara med djuren när vi sover och därmed inte kan övervaka :)

Vad är det för spjälsäng om man får vara nyfiken? ;)

Tack så mycket @nygravidtjej och @ninsan :) och @inverterad
Skönt att läsa om dig, @nygravidtjej - Ersättning ÄR ju ett helt fullgott alternativ till amning, det är jag ju medveten om.. Men känns som att det är typ prestige i det, lite.. Lite tabu typ.

Jag känner nog inte en enda mamma som inte ammar. De flesta av dem ammar dessutom länge, vilket jag inte lägger någon värdering alls i. Mår de och barnen bra av det så kör på, liksom. Men i jämförelse får jag liksom dåligt samvete för att jag redan innan barnet ens är fött känner såhär, att jag bara inte vill. :cry: Känner mig stressad över att de på BB antagligen kommer pusha på att få igång amningen, osv. Känner mig redan trängd och stressad..

Som sagt vill jag ändå försöka gå in i det förutsättningslöst, försöka om det känns bättre när barnet väl är fött. Testa amma en stund i alla fall, tänker förnuftet. Men jag känner bara nej.

En bekant som hade tufft med amningen i början pratar så varmt om amningshjälpen, att de har så bra hjälpmammor och att hon är så glad att hon inte "gav upp" amningen när det strulade i början. Och jag bara känner "Snälla någon låt amningen strula, låt mig ha dåligt med mjölk eller något så jag kan" ge upp" av en orsak och inte vara pga jag är dum och egoistisk och bara inte vill.. Känner mig som andra klassens mammamaterial :/

Jag ville egentligen inte men försökte. Det gjorde satans ont, och funkade dåligt. Gick över på ersättning snabbt och det var suveränt. Enda jag ångrar är att jag inte tog ersättning snabbare. Skulle jag skaffa fler barn tänker jag inte ens försöka. Helt nöjd med det beslutet.

Jag vill inte lägga massa pengar på det då man inte vet om amningen funkar över huvudtaget.
Jag hatar att vara varm så jag ser framför mig hur jag kommer sitta instängd naken i sommar i min ensamhet! :eek:

Ja visst vanliga amningslinnen finns men om man vill ha något lite snyggare? :confused:

Jag lovar att man klarar sig utmärkt utan amningskläder. ;)

Hur mycket snyggare amningskläder kommer du behöva innan du vet om amningen fungerar då?
Ärmlösa/kortärmade skjortor eller urringade linnen? Sen går det ju att dra upp vanliga tröjor men det blir ju lite mer naket beroende på var man ska och vad man är bekväm med.

Jag har ammat i 11 månader nu utan ett enda sk amningsplagg (förutom linne o bh) ;)

Har kört på antingen amningslinne (skönt hemma i början) eller bh och vanligt bomullslinne. Sen har jag dragit upp tröjan och ner linne/bh när det är dags att amma. Då är fortfarande magen täckt av linnet vilket iaf jag tycker är skönt om man är ute på stan :p

Men alldeles oavsett om du vill köpa massa amningskläder eller ej så skulle jag inte ha någon panik nu utan vänta tills bebisen är här. Dels vet man inte vad man kommer trivas i, hur amningen fungerar, vilken storlek man ska ha osv. Affärerna står kvar även efter barnet är fött även om det kan vara svårt att tro som gravid :D

Vill bara meddela att våran lille där inne lurades i januari. För några veckor sedan fick jag reda på att vi fortfarande är gravida och är nu i v. 16. 15+1. BF 28 aug. Men känns som ni är så långt före mig så tänkte hänga i hösttråden istället. Lycka till alla!

Vill bara meddela att våran lille där inne lurades i januari. För några veckor sedan fick jag reda på att vi fortfarande är gravida och är nu i v. 16. 15+1. BF 28 aug. Men känns som ni är så långt före mig så tänkte hänga i hösttråden istället. Lycka till alla!
Åh vad underbart :love:

Äsch, du är ju bara tre veckor efter mig, häng kvar för tusan ;)

Hoppar in här i tråden. Läst här på buke i flera år men inte varit medlem. Nu så har jag följt denna tråden från start och kände att det kan vara kul att följas åt och kunna ventilera funderingar.

Juni

10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
24/6 - inverterad, första barnet, 33 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, 28 år
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - ninsan, första barnet, 31 år,Vallentuna
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet, 30 år Linköping
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
8/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
10/8 Ferrari, tredje barnet, 25 år Göteborg
13/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Hoppar in här i tråden. Läst här på buke i flera år men inte varit medlem. Nu så har jag följt denna tråden från start och kände att det kan vara kul att följas åt och kunna ventilera funderingar.

Juni

Juli

Augusti

Juni

Juli

Augusti

Välkommen till tråden och till buke! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
136 399
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
97 019
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
42 121
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar