Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu börjar jag fundera om det är överbakade junibebisar på gång? Ovanligt tyst i tråden!
Inte här iaf!
11 dagar över nu lördag!
Har din BM en plan för ev igångsättning eller annat?
Nu börjar jag fundera om det är överbakade junibebisar på gång? Ovanligt tyst i tråden!
Själv har jag lite svårt att köpa att vi har 3 dagar kvar till BF. Folk ba: "Nu börjar det bli lite tungt va, såhär på slutet?" och tittar på mig nästan lite förhoppningsfullt. Jag:
Jag känner mig helt säker på att jag kommer gå över typ 2 veckor jag med, just för jag känner mig så enormt "oklar" med graviditeten liksom. Känns helt orimligt att det skulle sätta igång en förlossning bara sådär.
Både min mamma och min syster har fått alla sina barn rätt punktligt dock, vet inte om det finns någon ärftlighet i sånt här.
Vi gör det vi orkar, vissa dagar är vi bara hemma annars fikar vi en hel del igår var vi och köpte bil, tjejen skötte sig exemplariskt.Heja er som är kvar, snart har ni era små bebisar hos er
Hur går det för er som har bebisarna på utsidan? Vad gör ni om dagarna, aktiverar ni era bebisar på något sätt? Tar ni med era bebisar till typ ICA, ut på stan, till vänner osv? Vi har mest varit hemma och jag har bara vågat mig ut på kravlösa promenader med barnvagnen än så länge, men nu när min man också är hemma tänkte vi testa lite mer avancerade saker, som att åka bil och gå och handla med bebis
Vi hade två bra dagar i veckan, där jag för första gången kände mig kompetent som mamma och kände att jag hade kontroll i alla situationer med bebis. Var så lycklig! Igår hade dock bebis en himla magknip och var så ledsen, så ledsen vi köpte Minifom och det verkar ha hjälpt lite i alla fall, han sov fint i natt och har än så länge varit en ganska nöjd liten kille Men fy vad det skär i hjärtat när bebis blir sådär otröstlig
Heja er som är kvar, snart har ni era små bebisar hos er
Hur går det för er som har bebisarna på utsidan? Vad gör ni om dagarna, aktiverar ni era bebisar på något sätt? Tar ni med era bebisar till typ ICA, ut på stan, till vänner osv? Vi har mest varit hemma och jag har bara vågat mig ut på kravlösa promenader med barnvagnen än så länge, men nu när min man också är hemma tänkte vi testa lite mer avancerade saker, som att åka bil och gå och handla med bebis
Vi hade två bra dagar i veckan, där jag för första gången kände mig kompetent som mamma och kände att jag hade kontroll i alla situationer med bebis. Var så lycklig! Igår hade dock bebis en himla magknip och var så ledsen, så ledsen vi köpte Minifom och det verkar ha hjälpt lite i alla fall, han sov fint i natt och har än så länge varit en ganska nöjd liten kille Men fy vad det skär i hjärtat när bebis blir sådär otröstlig
Låter som om ni har en härlig semesterMiranda är lite drygt tre veckor gammal nu och vi hittar på en hel del. Nu är vi på Gotland på semester, så det blir en hel del utflykter med bil, restaurangbesök och promenader i sele. Förutom att det är lite svårt att bestämma exakta tider för avfärd då fröken vill äta och byta blöja enligt sin egen klocka, så går det finfint att ha med henne. Hon sover i bilen och i selen. Vaknar hon när man sitter still nånstans så är det oftast för att hon är hungrig. Jag ammar överallt och bryr mig inte om nån ser. Efter maten brukar hon slockna igen. Vi har varit inne i Almedalen och lyssnat på tal, ätit lunch och fikat flera gånger och det har gått bra!
Men utflykter gör vi för vår skull. Bebis skiter nog högaktningsfullt i det. Man ska ta det i sin egen takt!
På tisdag flyger vi till Stockholm och stannar ett par dagar innan det blir tåg hem igen. Det blir intressant att se hur det går att flyga. Kan jag bara amma när hon är hungrig så ska det nog gå bra.
Förresten, ni med bebisar med onda magar: googla EC och grodhållning! Det har gjort underverk när vår flicka har körigt i magen. Underbart skönt att kunna hjälpa henne när hon är ledsen.
Låter som om ni har en härlig semester
Har tänkt att komma igång med ec, men tycker det är så svårt att tajma när hon bajsar. Annars är grodhållning toppen när hon har ont i magen och behöver fisa
Själv har jag lite svårt att köpa att vi har 3 dagar kvar till BF. Folk ba: "Nu börjar det bli lite tungt va, såhär på slutet?" och tittar på mig nästan lite förhoppningsfullt. Jag:
Jag känner mig helt säker på att jag kommer gå över typ 2 veckor jag med, just för jag känner mig så enormt "oklar" med graviditeten liksom. Känns helt orimligt att det skulle sätta igång en förlossning bara sådär.
Både min mamma och min syster har fått alla sina barn rätt punktligt dock, vet inte om det finns någon ärftlighet i sånt här.
Så härligt det låter att du är så cool med att gå över, jag hoppas att jag kommer hitta den inställningen om så blir fallet. Själv är jag mer än sprickfärdigt klar med den här graviditeten och vill bara ha ut bebis nu.Jag kände mig också väldigt oklar med graviditeten vid bf. Just nu känns det inte ens som om man har passerat bf med snart 2 veckor.
Det som irriterar mest är att man inte planerar saker längre utan får ta det mesta väldigt spontant. Samt alla frågor om han inte har kommit än och alla 100 råd om hur man ska få förlossningen att starta, även om jag varken har bett om dom eller klagat på övergången.
Så härligt det låter att du är så cool med att gå över, jag hoppas att jag kommer hitta den inställningen om så blir fallet. Själv är jag mer än sprickfärdigt klar med den här graviditeten och vill bara ha ut bebis nu.
KL
Efter förra veckans bm-besök där det uppdagades att mitt blodtryck stuckit, samt att jag hade lite protein i urinen så har jag blivit beordrad vila, samt att kontakta förlossningen om jag får huvudvärk eller flimmer framför ögonen (eller magont). Så nu har jag samtidiga order om att hålla blodtrycket nere till varje pris = trist liv, samtidigt som jag oroar halvt ihjäl mig över att missa symptom och ta kål på både bebis och mig själv. Googlar på HELLP och allt möjligt och har gått från världens mest obrydda människa helt utan gravidkrämpor eller orosmoment till katastroftänk typ... Vill bara få ut bebis nu, vid liv och börja livet på utsidan utan att behöva fokusera på mig själv - tror mig om att vara mer uppmärksam på bebis än på symptom relaterade till mig själv. Har ju t.ex. haft ögonflimmer under en längre period för ett tag sedan men nonchalerat som "ögonproblem". Dessutom klåda under fötterna och utslag som jag tänkt "det beror nog på att jag är så jäkla svullen". Bm var inte jättenöjd med att jag nonchalerat dessa potentiella symptom på problem och jag känner mig som världens sämsta bebisbärare. Är så jäkla ovan vid att känna efter, är aldrig hemma sjuk och känner mig nu helt ansvarslös och nojjig i överkant istället. Än så länge bara inplanerad på två besök i veckan hos BM för att hålla koll så värdena vid extrabesöket i fredags var ju bra och visade inga spår på havandeskapsförgiftning, men tja... känns som domedagen hänger över mig.