Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack så mycket alla!!

Känns helt fantastisk och overkligt att hon är vår :love:
Vi blir kvar på BB två dygn iaf och än så länge går då allt bra. Hon äter ofta, amningen funkar hyfsat just nu iaf och inatt har hon sovit hela natten på mitt bröst :love:
Så härligt det låter! Jag är såååå himla avis på er som är "klara" och vill bara snabbspola fram. Var på profylaxkurs i helgen och blev sådär gött peppad inför förlossningen, hade varit skönt att rida på den vågen och inte hinna minnet falla i glömska och tappa modet också... :D

Ja jag hade ju förvärkar igår. Ganska intensiva men resultatet har tydligt. Liten har flyttat sig neråt. Så nu ser magen helt klart mindre ut och jag har fått revben igen ;)

Han får gärna vara inne iallafall två veckor till. ;)

Så härligt det låter! Jag är såååå himla avis på er som är "klara" och vill bara snabbspola fram. Var på profylaxkurs i helgen och blev sådär gött peppad inför förlossningen, hade varit skönt att rida på den vågen och inte hinna minnet falla i glömska och tappa modet också... :D
Jag har inte gått profylaxkurs men jag har haft en dvd hemma som jag tränat till. Och jag tyckte det var till stor hjälp att kunna fokusera på andning och avslappning när värkarna kom. Så förlossningen kändes mycket lättare än jag trodde. Det var nästan värst med värkarna (förvärkarna) jag hade hemma i nästan 2 dygn, i slutet gjorde dom riktigt ont (och när jag ringde förlossningen sa dom att jag skulle avvakta tills dom kom tätare så jag fick stå på mig att jag ville komma in. Väl inne var jag öppen 6 cm). Men jag hade hjälp av att fokusera på andningen.

Jag har inte gått profylaxkurs men jag har haft en dvd hemma som jag tränat till. Och jag tyckte det var till stor hjälp att kunna fokusera på andning och avslappning när värkarna kom. Så förlossningen kändes mycket lättare än jag trodde. Det var nästan värst med värkarna (förvärkarna) jag hade hemma i nästan 2 dygn, i slutet gjorde dom riktigt ont (och när jag ringde förlossningen sa dom att jag skulle avvakta tills dom kom tätare så jag fick stå på mig att jag ville komma in. Väl inne var jag öppen 6 cm). Men jag hade hjälp av att fokusera på andningen.

Fick också höra att jag inte skulle komma in förrän värkarna var tätare och regelbundna. När jag tillslut sa att jag måste få sova så åkte vi in ändå och då var jag öppen 10 cm och ungen ploppade ut på ingen stund :p Mina värkar blev aldrig täta och regelbundna med första ungen. Gick också hemma i 2 dygn precis som dig innan jag fick nog.

Jag hade blivit knäpp om jag hade varit fast i soffan hela tiden. Det är Superviktigt för mig att jag kan få lämna huset och bara vara jag om så bara för 20 minuter här eller där. Sele och barnvagn samt partner är räddningen för min sinnesfrid. Om din partner jobbar på dagarna är det ju ännu viktigare att du blir avlöst på kvällen. Vi har en Ergobaby och den är supersmidig och bebis älskar den!

Provat att pumpa ur så även pappan kan mata?

Jag håller med, därför jag blivit smått tokig :( Min man började jobba idag så han får ta kvällspasset med lilleman när han kommer hem. Inatt sov lillen jättefint i sitt nest mellan oss och vaknade endast två gånger för mat, utan att skrika. Och nu har han sovit nöjt i snart 3 timmar i nestet. Underbart för mammasjälen :love:

Maken ska faktiskt handla en bröstpump idag efter jobb. Hoppas det underlättar lite, att vi kan dela på matningen.

Härligt att selen fungerar för er, tänkte testa den idag när bebis vaknar :)

Första dagen ensam med tjejen idag och vi har suttit fast i soffan. Hon har inte alls velat sova, förutom på mig. Blev en fika med vänner förut och då sov hon i vagnen tills vi kom hem, ca 2,5 h :) hoppas morgondagen ger lite mer sömn för mig bara, varit vaken sen 5 :down:

Här var det väldigt lugnt. Betyder det att vi har juni-mammor på BB ;) ?

Har precis rastat hund med 3 åringen i barnvagn. Gick över förväntan, men hunden behöver träna lite på sin position så vi inte trasslar in oss helt. Jag känner mig för dagen rätt pigg trots knappa 4 timmars sömn.

Har precis rastat hund med 3 åringen i barnvagn. Gick över förväntan, men hunden behöver träna lite på sin position så vi inte trasslar in oss helt. Jag känner mig för dagen rätt pigg trots knappa 4 timmars sömn.

Denna juni-mamman är inte i närheten av BB iaf. ;)
7 dagar över idag. :p

Tyvärr inte, 6 dagar över tiden idag :meh: Va hos bm igår och allt såg bra ut, så vi körde en runda till Falsterbo jag o sambon :D

Låter som vi har det ganska likt ändå, det känns skönt att läsa. Kanske är det bara jag som har ett stort behov av egentid eller hade knasiga förväntningar. Är så van att hela tiden prestera, göra saker och vara effektiv - så att sitta i soffan hela dagen och "bara" amma blev en sån kontrast mot innan, något jag inte riktigt var beredd på tror jag.

Vi samsover och liggammar på natten, vilket är fantastiskt mysigt. Tanken var att han skulle ligga i sitt nest mellan oss, men han vill äta så ofta att jag ändå måste lyfta ur honom hela tiden och samsova passar oss väldigt fint just nu då han bara vill vara nära, nära. På dagen ger jag honom till pappan när han är mätt och det går bra, men han blir hungrig så snabbt igen att det handlar om ganska korta stunder.

Jag kikar in från vårtrården bara för att säga: det blir bättre ju äldre de blir! :) Min lilla knodd åt heeela tiden de första veckorna och jag höll på att bli helt sinnessjuk , trodde något var fel och kände bara "ska mitt liv vara så här nu?" Men jag lät henne käka så mycket hon ville och sen verkar det som att min mjölkproduktion kom upp på den nivå som ungen behövde och hon har kunnat ligga liiite längre stunder ensam för varje vecka. Vagnen går också plötsligt bra att sova i nu när hon är lite större och stadigare och vi fått ordentlig snurr på amningen. :) Ditt barn kanske helt enkelt planerar en rejäl tillväxt och käkar därefter? :)

Jag har fyndat! :D
Köpte ett set Medela amningspumpar och tillbehör för 500 kr, begagnat men knappt använt då hon inte kunde amma pga egen näringsbrist.
Är en Medela Swing (elektrisk pump), en Medela Harmony (handpump), 4 flaskor, 4 medela calma nappar, 3 vanliga nappar, 9 lock plus massa amningsinlägg.

Hade tänkt vänta med pump tills jag såg hur det går med amningen, men detta kunde jag inte låta bli och funkar inte amningen kan jag lätt få igen pengarna. :)

Hoppas ni får era "beräknade" junibarn snart!

Här börjar det bli riktigt jobbigt. Får sammandragningar av det mesta (kan knappt plocka ur diskmaskinen), är trött konstant.
Sambon har insett att bebis kommer snart och är härligare än nånsin!!
På torsdag ska vi skriva faderskapspapprena, på hans initiativ. Han har sagt ifrån sig all typ av alkohol tills bebis kommit och passar upp på mig trots att jag mest ligger på soffan/i sängen :love:

Ska bli så härligt att få ha bebis på utsidan snart. Vecka 36 idag!

Sista planerade barnmorskebesöket i morgon. Sambon har gått på semester från igår och han hänger inte riktigt med i mitt tempo. :rofl: Men det är mysigt att ha honom hemma. :heart

I övrigt börjar jag känna mig lite frustrerad över att folk börjat fråga. "Ingen bebis på gång än?" "Känner du nått än?" osv. - Nej, om det var det skulle jag väl kanske inte vara ute i skogen och plocka svamp?! :cool: Har en vecka till BF. Kan ju lika gärna dröja tre veckor liksom. Ska folk tjata och fråga fram tills dess? :p

Sista planerade barnmorskebesöket i morgon. Sambon har gått på semester från igår och han hänger inte riktigt med i mitt tempo. :rofl: Men det är mysigt att ha honom hemma. :heart

I övrigt börjar jag känna mig lite frustrerad över att folk börjat fråga. "Ingen bebis på gång än?" "Känner du nått än?" osv. - Nej, om det var det skulle jag väl kanske inte vara ute i skogen och plocka svamp?! :cool: Har en vecka till BF. Kan ju lika gärna dröja tre veckor liksom. Ska folk tjata och fråga fram tills dess? :p

Haha tro mig, dom kommer fortsätta fråga ända tills ungen är ute :grin: Jag får höra det nästan dagligen :meh: Nu när sambon är hemma så är vi, precis som du, ute mycket i skogen med hunden och plockar diverse svamp och bär :D

Oh ja dom kommer jag både dig och sambon dagligen samt komma med hundra tips om hur du ska få igång förlossningen! ;)

Just nu är jag väldigt glad att jag inte har en bäbis mot kisseblåsan. Och knipmusklerna fungerar toppen ännu bristfällig träning av just dom.

Stopp i avloppet och slamtömning och spolning kommer nån gång under morgondagen.
Går inte att spola alls för då trycker det upp bakvägen i rören. :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024