Stort grattis!Idag kl 12.50 kom en liten tjej på 3530 g och 50 cm förlossningen gick över förväntan bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stort grattis!Idag kl 12.50 kom en liten tjej på 3530 g och 50 cm förlossningen gick över förväntan bra!
Så härligt det låter! Jag är såååå himla avis på er som är "klara" och vill bara snabbspola fram. Var på profylaxkurs i helgen och blev sådär gött peppad inför förlossningen, hade varit skönt att rida på den vågen och inte hinna minnet falla i glömska och tappa modet också...Tack så mycket alla!!
Känns helt fantastisk och overkligt att hon är vår
Vi blir kvar på BB två dygn iaf och än så länge går då allt bra. Hon äter ofta, amningen funkar hyfsat just nu iaf och inatt har hon sovit hela natten på mitt bröst
Jag har inte gått profylaxkurs men jag har haft en dvd hemma som jag tränat till. Och jag tyckte det var till stor hjälp att kunna fokusera på andning och avslappning när värkarna kom. Så förlossningen kändes mycket lättare än jag trodde. Det var nästan värst med värkarna (förvärkarna) jag hade hemma i nästan 2 dygn, i slutet gjorde dom riktigt ont (och när jag ringde förlossningen sa dom att jag skulle avvakta tills dom kom tätare så jag fick stå på mig att jag ville komma in. Väl inne var jag öppen 6 cm). Men jag hade hjälp av att fokusera på andningen.Så härligt det låter! Jag är såååå himla avis på er som är "klara" och vill bara snabbspola fram. Var på profylaxkurs i helgen och blev sådär gött peppad inför förlossningen, hade varit skönt att rida på den vågen och inte hinna minnet falla i glömska och tappa modet också...
Idag kl 12.50 kom en liten tjej på 3530 g och 50 cm förlossningen gick över förväntan bra!
Jag har inte gått profylaxkurs men jag har haft en dvd hemma som jag tränat till. Och jag tyckte det var till stor hjälp att kunna fokusera på andning och avslappning när värkarna kom. Så förlossningen kändes mycket lättare än jag trodde. Det var nästan värst med värkarna (förvärkarna) jag hade hemma i nästan 2 dygn, i slutet gjorde dom riktigt ont (och när jag ringde förlossningen sa dom att jag skulle avvakta tills dom kom tätare så jag fick stå på mig att jag ville komma in. Väl inne var jag öppen 6 cm). Men jag hade hjälp av att fokusera på andningen.
Jag hade blivit knäpp om jag hade varit fast i soffan hela tiden. Det är Superviktigt för mig att jag kan få lämna huset och bara vara jag om så bara för 20 minuter här eller där. Sele och barnvagn samt partner är räddningen för min sinnesfrid. Om din partner jobbar på dagarna är det ju ännu viktigare att du blir avlöst på kvällen. Vi har en Ergobaby och den är supersmidig och bebis älskar den!
Provat att pumpa ur så även pappan kan mata?
GrattisIdag kl 12.50 kom en liten tjej på 3530 g och 50 cm förlossningen gick över förväntan bra!
Här var det väldigt lugnt. Betyder det att vi har juni-mammor på BB ?
Har precis rastat hund med 3 åringen i barnvagn. Gick över förväntan, men hunden behöver träna lite på sin position så vi inte trasslar in oss helt. Jag känner mig för dagen rätt pigg trots knappa 4 timmars sömn.
Har precis rastat hund med 3 åringen i barnvagn. Gick över förväntan, men hunden behöver träna lite på sin position så vi inte trasslar in oss helt. Jag känner mig för dagen rätt pigg trots knappa 4 timmars sömn.
Låter som vi har det ganska likt ändå, det känns skönt att läsa. Kanske är det bara jag som har ett stort behov av egentid eller hade knasiga förväntningar. Är så van att hela tiden prestera, göra saker och vara effektiv - så att sitta i soffan hela dagen och "bara" amma blev en sån kontrast mot innan, något jag inte riktigt var beredd på tror jag.
Vi samsover och liggammar på natten, vilket är fantastiskt mysigt. Tanken var att han skulle ligga i sitt nest mellan oss, men han vill äta så ofta att jag ändå måste lyfta ur honom hela tiden och samsova passar oss väldigt fint just nu då han bara vill vara nära, nära. På dagen ger jag honom till pappan när han är mätt och det går bra, men han blir hungrig så snabbt igen att det handlar om ganska korta stunder.
Sista planerade barnmorskebesöket i morgon. Sambon har gått på semester från igår och han hänger inte riktigt med i mitt tempo. Men det är mysigt att ha honom hemma.
I övrigt börjar jag känna mig lite frustrerad över att folk börjat fråga. "Ingen bebis på gång än?" "Känner du nått än?" osv. - Nej, om det var det skulle jag väl kanske inte vara ute i skogen och plocka svamp?! Har en vecka till BF. Kan ju lika gärna dröja tre veckor liksom. Ska folk tjata och fråga fram tills dess?
Sista planerade barnmorskebesöket i morgon. Sambon har gått på semester från igår och han hänger inte riktigt med i mitt tempo. Men det är mysigt att ha honom hemma.
I övrigt börjar jag känna mig lite frustrerad över att folk börjat fråga. "Ingen bebis på gång än?" "Känner du nått än?" osv. - Nej, om det var det skulle jag väl kanske inte vara ute i skogen och plocka svamp?! Har en vecka till BF. Kan ju lika gärna dröja tre veckor liksom. Ska folk tjata och fråga fram tills dess?