Känner igen mig, somnar nästan bara vid bröstet och vaknar om jag lägger ner henne, så jag brukar amma och ge till pappa så får han ha henne på bröstet så jag kan gå på toa eller duscha. På nätterna sover hon i våran säng i sitt nest, kan ta en stund att somna där i, men verkar förstå att det är natt och dags att sova= lättare att somna i nestet på kväll än dag. Liggammar sen under natten.Ni som har bebisar på utsidan, hur mycket sover och äter era bebisar? Det känns som jag är en konstant mjölkstation, lillkillen bara äter och äter. Är så glad att det funkar med amningen men jag behöver verkligen lite, lite egentid där jag kan göra något annat än amma. Han brukar somna efter ett tag men vaknar direkt om jag lägger ner honom. Är era lika närhetstörstande?
Samsover ni på natten eller sover bebis separat?
Försöker ge henne så mycket närhet hon vill och behöver, men ibland får pappa faktiskt duga och jag försöker lära mig att det inte är hela världen om hon är ledsen, att jag får duscha är också viktigt
Låter också sambon fixa det mesta med blöjbyte och sånt så att jag inte bara sitter fast vid henna och för att dom ska knyta an
På måndag börjar sambon jobba, så får se hur jag klarar dagarna då.