Bm + läkare idag. Allt såg bra ut. Livmodertappen är bara 5 mm nu, inte mkt som håller emot... Läkaren tror att min förlossning startar med en ordentlig vattenavgång med tanke på hur det ser ut. Första barnet är fixerat med huvudet rätt så nu blir det vaginalt
Det enda som bm klagar på är min viktuppgång... +7,5 kg sen inskrivning och 0,5 kg sen förra kollen för 2 veckor sen. Hon pratade om att skriva ut näringsdryck till mig. Ha, ha, det gav vi till de skröpligaste gamlingarna när jag extrajobbade på ålderdomshem. Tycker att jag äter så mycket och ofta jag kan, men har man magsäcken uppryckt i brösten får det inte plats mkt...
34+0 idag, förresten. Den magiska gränsen för när de släpper värsta kollen på mig. Nu slipper jag fler mätningar av luvmodertappen (så kul är det inte med vul...) och jag ska inte ta medicinen som hämmar sammandragningar längre.
Snart är bb-väskan färdigpackad. Lite småsaker kvar, som jag klarar mig utan. Sambon lever dock i förnekelse; "de ska inte komma än" och har inte packat något av sina saker. Suck.