Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite kläder, mest för hemfärd, lite olika beroende på väder. Svensk sommar kan ju lika gärna vara jätte varm eller ös regn och svin kallt.
Gissar att bebis är mycket utan kläder på bb för den nära kontakten.
Två olika filtar, en tunn och en liiiite tjockare.
Babynest fick vi tipset att ta med så den är nedpackad.
En dinglissnutte (mest för att den är så söt :angel:)

Inte jätte mycket, allt fick plats i skötväskam, utom nestet.
 
Vi packade helt klart för mycket i vår förlossningsväska. Hade säkert tre ombyten till bebisen men eftersom bb hade kläder att låna använde vi dem istället. Det enda vi hade behov av var kläder för hemfärden, dvs. en body (hellre en stor storlek än en liten, vår son fick knappt på sig storlek 50), byxor, sockar, mössa och en fleeceoverall. En filt kan vara bra att ha, bara att slänga över bebis om det är kallt ute.

I efterhand insåg vi att packningen till oss vuxna är viktigare än till bebisen. :)
 
Jag har också försökt tänka på att inte ta med för mycket. Två bodys till hemfärden, 1 stl.50 och 1 stl.56 beroende på hur stor bebis blir. Två byxor, samma där 1 i 50 och 1 i 56. båda tunna..
1 fleece och en tunnare stickad overall, Beroende på väder, vind osv.
Tunn mössa.
Tunnare strumpor och 1 par tjockare.

Tycker det är så svårt att veta vad man behöver när man inte vet hur vädret blir..
 
Godis :angel: någon dricka om man vill ha (de bjöd på saft och vatten på förlossningen här, jag drack vatten för det mesta då det kändes mer lättdrucket). Jag hade en nyponsoppa med mig också och det drack jag en del för energi och mättnad. Mjukisar till föräldrarna, amningsvänliga kläder? Tofflor brukar folk ha. Vi hade det inte.
 
Alla säger godis :angel: detta är noterat och har hamnat på listan över saker till väskan :p

Jag är en vatten drickare i vanliga fall men kan vara smart att ha med nåt med mer energi i :up:
 
Alla säger godis :angel: detta är noterat och har hamnat på listan över saker till väskan :p

Jag är en vatten drickare i vanliga fall men kan vara smart att ha med nåt med mer energi i :up:

Ta med en burk läsk eller två och ett sugrör. Du kanske ligger i någon ställning som gör det svårt att dricka. Dom brukar ha sugrör men man vet ju aldrig.
Läsk för att få lite energi om du inte kan eller får äta. Har hört en del som spytt en del under förlossningen och då är nog en läsk full med socker bra så du håller uppe energin.
 
Hur mår ni? Här är det fortfarande klent efter magsjukan tidigare i veckan. När man hamnat rejält back i både närings- och vätskeintag tar det tid att komma ikapp, särskilt som gravid i v 34 :down: Men sakta går det ändå åt rätt håll, glad att jag har semester nu. Det enda jag lägger energi på är fölungen, allt annat får vänta.

Bebis i magen är iaf helt vild, vilket känns fantastiskt :heart
 
Hur mår ni? Här är det fortfarande klent efter magsjukan tidigare i veckan. När man hamnat rejält back i både närings- och vätskeintag tar det tid att komma ikapp, särskilt som gravid i v 34 :down: Men sakta går det ändå åt rätt håll, glad att jag har semester nu. Det enda jag lägger energi på är fölungen, allt annat får vänta.

Bebis i magen är iaf helt vild, vilket känns fantastiskt :heart
Det är okej här ändå. Jag känner mig som en sköldpadda. Kan inte vända mig ordentligt i sängen och ganska stor men veckan har gått fort så nu är det snart ny vecka igen. Det känns bra. 85 dagar kvar, 3:e trimestern på söndag insåg jag med.

Noll energi idag. Dagis har studiedagar så jag har inte haft de där timmarna när man laddar energi och planerar vad jag ska göra med henne men det är helg i morgon så sambon är hemma så vi kan växla lite. Skulle gärna åka på någon utflykt eller så men vi får se om det blir så. Mycket löser sig i alla fall om man går ut en stund så jag ska väl avsluta kaffet och ge mig ut och pyssla lite i landen. Ser att rabarberna börjat ta fart, nödlösning kan ju vara att baka en paj eller nåt :)
 
Vi fick hem papper på att bekräfta faderskap igår. Det är rätt roligt hur kroppen funkar. Bebisen är ju beräknad den 15:e. Enligt ul,minns inte exakt vilket datum det var planerat innan men på pappret står det att tiden (mellan tummen och pekfingret såklart) när bebisen blev till är på en onsdag flera dagar efter när vi hade sex och jag vet att vi inte kuckilurade runt den aktuella dagen då jag fått höra av akutgyn att man skulle vänta en mens efter MF med ny graviditet, det var måndagen efter att vi hade sex flera dagar i rad :p
 
Vi fick hem papper på att bekräfta faderskap igår. Det är rätt roligt hur kroppen funkar. Bebisen är ju beräknad den 15:e. Enligt ul,minns inte exakt vilket datum det var planerat innan men på pappret står det att tiden (mellan tummen och pekfingret såklart) när bebisen blev till är på en onsdag flera dagar efter när vi hade sex och jag vet att vi inte kuckilurade runt den aktuella dagen då jag fått höra av akutgyn att man skulle vänta en mens efter MF med ny graviditet, det var måndagen efter att vi hade sex flera dagar i rad :p
Och vår bebis är beräknad till ganska exakt 38 veckor efter det tillfället jag hela tiden trott varit själva befruktningen.
Dvs en heeeeelt normal graviditet! ;)

Vi ska förhoppningsvis komma i väg och bekräfta faderskap i dag, ska bli spännande att se om de håller med mig om befruktningsdatum då!
 
Vi fick hem papper på att bekräfta faderskap igår. Det är rätt roligt hur kroppen funkar. Bebisen är ju beräknad den 15:e. Enligt ul,minns inte exakt vilket datum det var planerat innan men på pappret står det att tiden (mellan tummen och pekfingret såklart) när bebisen blev till är på en onsdag flera dagar efter när vi hade sex och jag vet att vi inte kuckilurade runt den aktuella dagen då jag fått höra av akutgyn att man skulle vänta en mens efter MF med ny graviditet, det var måndagen efter att vi hade sex flera dagar i rad :p
Just därför kan jag känna att deras uppskattade befruktningsdatum är tämligen överflödig :p. När vi skulle skriva på pappren hade de ett spann på ungefär två månader då befruktning kan ha ägt rum, och sen när barnet var fött skulle de uppskatta befruktningstillfället baserat på hans vikt, som att det spelar någon roll. Om det nu är så viktigt borde väl datumet man får vid RUL vara det säkraste måttet, kan jag tycka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 118
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp