Wow grattis Första bebisen i sommartråden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror väl på vad ni behöver ha med er. Sambon hade utan tvekan kunnat packa där vid 2-tiden mitt i natten när vattnet gick men jag hade tvingat honom att åtminstone förbereda lite innan.När ska man börja packa förlossningsväskan? Bebis väska är klar, men till mig och sambon?
Vad har du packat till bebis?När ska man börja packa förlossningsväskan? Bebis väska är klar, men till mig och sambon?
Inatt strax efter 4 kom det en liten pojke. Strax över 3kg och 47cm. Allt gick bra och i raketfart enligt förlossningsbm. Vi var på förlossningen i 5 timmar innan han var ute. Var 3cm öppen när vi kom in.
Alla säger godis detta är noterat och har hamnat på listan över saker till väskan
Jag är en vatten drickare i vanliga fall men kan vara smart att ha med nåt med mer energi i
Det är okej här ändå. Jag känner mig som en sköldpadda. Kan inte vända mig ordentligt i sängen och ganska stor men veckan har gått fort så nu är det snart ny vecka igen. Det känns bra. 85 dagar kvar, 3:e trimestern på söndag insåg jag med.Hur mår ni? Här är det fortfarande klent efter magsjukan tidigare i veckan. När man hamnat rejält back i både närings- och vätskeintag tar det tid att komma ikapp, särskilt som gravid i v 34 Men sakta går det ändå åt rätt håll, glad att jag har semester nu. Det enda jag lägger energi på är fölungen, allt annat får vänta.
Bebis i magen är iaf helt vild, vilket känns fantastiskt
Och vår bebis är beräknad till ganska exakt 38 veckor efter det tillfället jag hela tiden trott varit själva befruktningen.Vi fick hem papper på att bekräfta faderskap igår. Det är rätt roligt hur kroppen funkar. Bebisen är ju beräknad den 15:e. Enligt ul,minns inte exakt vilket datum det var planerat innan men på pappret står det att tiden (mellan tummen och pekfingret såklart) när bebisen blev till är på en onsdag flera dagar efter när vi hade sex och jag vet att vi inte kuckilurade runt den aktuella dagen då jag fått höra av akutgyn att man skulle vänta en mens efter MF med ny graviditet, det var måndagen efter att vi hade sex flera dagar i rad
Just därför kan jag känna att deras uppskattade befruktningsdatum är tämligen överflödig . När vi skulle skriva på pappren hade de ett spann på ungefär två månader då befruktning kan ha ägt rum, och sen när barnet var fött skulle de uppskatta befruktningstillfället baserat på hans vikt, som att det spelar någon roll. Om det nu är så viktigt borde väl datumet man får vid RUL vara det säkraste måttet, kan jag tycka.Vi fick hem papper på att bekräfta faderskap igår. Det är rätt roligt hur kroppen funkar. Bebisen är ju beräknad den 15:e. Enligt ul,minns inte exakt vilket datum det var planerat innan men på pappret står det att tiden (mellan tummen och pekfingret såklart) när bebisen blev till är på en onsdag flera dagar efter när vi hade sex och jag vet att vi inte kuckilurade runt den aktuella dagen då jag fått höra av akutgyn att man skulle vänta en mens efter MF med ny graviditet, det var måndagen efter att vi hade sex flera dagar i rad