Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom på att jag inte loggat in på buke å länge och insåg att det var evigheter sedan jag skrev i tråden :)

Har det kommit nå oss bebisar ännu? Själv väntar man tåligt på storken som jag tycker resan borde varit här ;) 11 dagar kvar till BF!
 
Här händer inte mycket. Molvärk i ländrygg och i livmodern. Har tagit ett par alvedon som tar lite av smärtan. Fostervatten fortsätter komma sipprande. Äcklig känsla när det rinner i små stötar. Slemmigt är det också, trodde det skulle vara mer vattnigt än det är.
 
Ja, man lär väl sig..... Ska jobba på synkningen. De kan väl inte vara helt obildbara :p

Mina var väldigt lättsynkade.

Jag ammade ju bägge plus at jag gav ersättning. Så först ammades den som vaknade först, samtidigt värmdes dens flaska. När den var klarammad så fick hon flaska och då var det dags för nummer 2 att amma, samma sak där, flaska på värming så när nummer 2 ammades fick nummer 1 flaska. Jag var ju ensam hela tiden så jag fick bra rutin på detta system faktiskt. Det tog inte så lå¨ng tid - varje amning varade kanske 20 minuter - ibland tankdes bägge på en gång, det klarade dom efter ungeför 2 månader.

Grattis att du har fått komma hem förresten! :D
 
Mina var väldigt lättsynkade.

Jag ammade ju bägge plus at jag gav ersättning. Så först ammades den som vaknade först, samtidigt värmdes dens flaska. När den var klarammad så fick hon flaska och då var det dags för nummer 2 att amma, samma sak där, flaska på värming så när nummer 2 ammades fick nummer 1 flaska. Jag var ju ensam hela tiden så jag fick bra rutin på detta system faktiskt. Det tog inte så lå¨ng tid - varje amning varade kanske 20 minuter - ibland tankdes bägge på en gång, det klarade dom efter ungeför 2 månader.

Grattis att du har fått komma hem förresten! :D
Tack, det är jätteskönt!!!
Jo, ett sånt upplägg har vi nog tänkt oss. Skönt om sambon kan hjälpa till med matningen. Måste varit riktigt tufft för dig att vara själv....
 
Tack, det är jätteskönt!!!
Jo, ett sånt upplägg har vi nog tänkt oss. Skönt om sambon kan hjälpa till med matningen. Måste varit riktigt tufft för dig att vara själv....

Det var faktiskt lättare med dom två än med pellejönsen som kom fem år senare - han var mycket piggare på nätterna. Tur att det fanns en pappa med i bilden som tog nätterna då.
 
Jaha ja, vaken som vanligt.... Det är ju synd att man inte kan sova nu. Lär ju inte bli mer av den varan sen. Fler vakna?
 
Jaha ja, vaken som vanligt.... Det är ju synd att man inte kan sova nu. Lär ju inte bli mer av den varan sen. Fler vakna?
Jag är sällan vaken så länge men jag vaknar varje gång jag ska vända mig i sängen och varje gång det gör ont i kroppen ;) urless på det faktiskt men jag slutade ganska tidigt att plocka upp telefonen och kolla buke för då vaknade jag till så pass att jag inte kunde somna om och det var det aldrig värt :p igår kväll kom dottern och var ledsen efter att hon vaknade och ville gärna sova i vår säng så vi har legat 3 st i sängen inatt och då vaknar jag alltid en massa extra. Varje gång sambon rör sig, varje gång dottern rör sig och varje gång jag rör mig. Passar bra när jag ska åka till kliniken med hästen idag. Ska nog kliva upp och äta frukost i lugn och ro och koka lite kaffe i förebyggande. Tror kroppen ställer in sig och förbereder sig på vaknätter. Att man därför är vaken mer än annars.
 
@superstar Bild på fölisen är ju ett måste:D

Jag är såklart inte sen ;) :love: Lite ot, men det bjuder jag på!

11222480_10204484989860962_1780129322178683897_n.jpg

11295620_10152755199847046_3649573148676780444_n.jpg
 
@Honungshumlan Håller tummarna för dig! Gud så spännande i vår tråd! :D

Jag va inne hos bm idag på morgonen. V31+1 och SF måttet blev 29. Verkar växa 1cm i veckan sen vi började mäta :)
 
Jag är sällan vaken så länge men jag vaknar varje gång jag ska vända mig i sängen och varje gång det gör ont i kroppen ;) urless på det faktiskt men jag slutade ganska tidigt att plocka upp telefonen och kolla buke för då vaknade jag till så pass att jag inte kunde somna om och det var det aldrig värt :p igår kväll kom dottern och var ledsen efter att hon vaknade och ville gärna sova i vår säng så vi har legat 3 st i sängen inatt och då vaknar jag alltid en massa extra. Varje gång sambon rör sig, varje gång dottern rör sig och varje gång jag rör mig. Passar bra när jag ska åka till kliniken med hästen idag. Ska nog kliva upp och äta frukost i lugn och ro och koka lite kaffe i förebyggande. Tror kroppen ställer in sig och förbereder sig på vaknätter. Att man därför är vaken mer än annars.
Vaken ca 24-4 varje natt... På sjukhuset vaknande jag ca 6,30 sen, spring i korridoren då + att någon kunde komma in. Hemma kan jag sova vidare till ca 8,30
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 118
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp