Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag var med om en (för mig) väldigt märklig händelse igår.
Var och hälsade på en nära vän igår och hos henne var också en manlig vän till oss. Han är nära vän till henne, men han och jag har aldrig varit tighta även om vi "känt" varandra i över 20 år. Vi har aldrig haft kontaktsjälva utan bara träffats hos andra.
Och nu till det konstiga.
När han skulle åka hem så böjde han sig ner och tog tag i min mage och pussade den med 5-6 pussar i rad för att säga 'hejdå'.
Jag blev helt stum och handlingsförlamad - stod som ett fån och visste inte vad jag skulle göra. Tyckte att det kändes lite udda och ganska obekvämt. Haha!
Att folk (kända som halvt okända) klappar på magen kan jag ta, resonerar som så att om det gör deras dag bättre så kan jag väl bjuda på det. Men pussar, nej! Så för gör man väl ändå inte?! Eller? :p
 
Eftersom jag är såpass fullgången som 35+5 så stoppar de inte förlossningen och skickar inte mig till Halmstad. Varberg har inte någon neonatal. Så det känns rätt ok ändå.
Kanske skulle ta och packa en BB väska :D

Spännande! Var precis samma dom hände mig (i 36+6). Vet du om bebisen är fixerad?
 
Alltså jag var med om en (för mig) väldigt märklig händelse igår.
Var och hälsade på en nära vän igår och hos henne var också en manlig vän till oss. Han är nära vän till henne, men han och jag har aldrig varit tighta även om vi "känt" varandra i över 20 år. Vi har aldrig haft kontaktsjälva utan bara träffats hos andra.
Och nu till det konstiga.
När han skulle åka hem så böjde han sig ner och tog tag i min mage och pussade den med 5-6 pussar i rad för att säga 'hejdå'.
Jag blev helt stum och handlingsförlamad - stod som ett fån och visste inte vad jag skulle göra. Tyckte att det kändes lite udda och ganska obekvämt. Haha!
Att folk (kända som halvt okända) klappar på magen kan jag ta, resonerar som så att om det gör deras dag bättre så kan jag väl bjuda på det. Men pussar, nej! Så för gör man väl ändå inte?! Eller? :p

Haha va?! Jag hade nog garvat och frågat vad han höll på med!
 
  • Gilla
Reactions: Flo
Alltså jag var med om en (för mig) väldigt märklig händelse igår.
Var och hälsade på en nära vän igår och hos henne var också en manlig vän till oss. Han är nära vän till henne, men han och jag har aldrig varit tighta även om vi "känt" varandra i över 20 år. Vi har aldrig haft kontaktsjälva utan bara träffats hos andra.
Och nu till det konstiga.
När han skulle åka hem så böjde han sig ner och tog tag i min mage och pussade den med 5-6 pussar i rad för att säga 'hejdå'.
Jag blev helt stum och handlingsförlamad - stod som ett fån och visste inte vad jag skulle göra. Tyckte att det kändes lite udda och ganska obekvämt. Haha!
Att folk (kända som halvt okända) klappar på magen kan jag ta, resonerar som så att om det gör deras dag bättre så kan jag väl bjuda på det. Men pussar, nej! Så för gör man väl ändå inte?! Eller? :p

Vänta bara tills du ammar offentligt någon gång och blir uppraggad medans ungen ligger där och äter O_o
Det blev jag en gång när tösen var 20 dagar gammal :crazy:
Han tänkte hångla upp mig mitt i allt :eek: :rage:

Vissa människor är bara...konstiga :cautious:
 
Nu har jag kommit hem igen. Det var vattnet som hade gått. Det sipprar och kommer fortsätta göra det tills barnet är ute eftersom det nybildas hela tiden. Bebis har det fint därinne och nu väntar vi på att det ska hända något mer. Jag har tid för kontroll kl 10 imorgon. 72 timmar får det gå innan de gör något för att sätta igång förlossningen sålänge allt är ok.
Jag har haft en lite kraftigare värk just när vi gick ut från sjukhuset som höll i sig några minuter. Annars är det rättså lugnt, har inte mer ont än vanligt men det är fortfarande mer molvärk i magen och ländryggen.
Men bebis är på g och lär väl troligen senast komma på fredag.
 
Nu har jag kommit hem igen. Det var vattnet som hade gått. Det sipprar och kommer fortsätta göra det tills barnet är ute eftersom det nybildas hela tiden. Bebis har det fint därinne och nu väntar vi på att det ska hända något mer. Jag har tid för kontroll kl 10 imorgon. 72 timmar får det gå innan de gör något för att sätta igång förlossningen sålänge allt är ok.
Jag har haft en lite kraftigare värk just när vi gick ut från sjukhuset som höll i sig några minuter. Annars är det rättså lugnt, har inte mer ont än vanligt men det är fortfarande mer molvärk i magen och ländryggen.
Men bebis är på g och lär väl troligen senast komma på fredag.

Åh, så spännande!! :love:
 
Minst sagt spännande! Hur stor var din bebis? Den är som väl är fixerad sedan ett par veckor så det känns ju bra i alla fall.

Han var 2460 g och 48 cm så en liten plutt! Han vägde 2825 kring planerade bf så hade nog inte varit så stor även om jag gått hela tiden.

Vad skönt att den är fixerad! Det var inte min son vilket ledde till inläggning och strikt sängläge i 48 timmar i väntan på igångsättning om det inte startade av sig själv.
 
Nu har jag kommit hem igen. Det var vattnet som hade gått. Det sipprar och kommer fortsätta göra det tills barnet är ute eftersom det nybildas hela tiden. Bebis har det fint därinne och nu väntar vi på att det ska hända något mer. Jag har tid för kontroll kl 10 imorgon. 72 timmar får det gå innan de gör något för att sätta igång förlossningen sålänge allt är ok.
Jag har haft en lite kraftigare värk just när vi gick ut från sjukhuset som höll i sig några minuter. Annars är det rättså lugnt, har inte mer ont än vanligt men det är fortfarande mer molvärk i magen och ländryggen.
Men bebis är på g och lär väl troligen senast komma på fredag.
Åh! Nu börjar det komma sommarbebisar mitt i våren! :) hoppas att allt går bra!
 
Nu har jag kommit hem igen. Det var vattnet som hade gått. Det sipprar och kommer fortsätta göra det tills barnet är ute eftersom det nybildas hela tiden. Bebis har det fint därinne och nu väntar vi på att det ska hända något mer. Jag har tid för kontroll kl 10 imorgon. 72 timmar får det gå innan de gör något för att sätta igång förlossningen sålänge allt är ok.
Jag har haft en lite kraftigare värk just när vi gick ut från sjukhuset som höll i sig några minuter. Annars är det rättså lugnt, har inte mer ont än vanligt men det är fortfarande mer molvärk i magen och ländryggen.
Men bebis är på g och lär väl troligen senast komma på fredag.
Å så spännande! Tänk att du får träffa din lilla så snart!
 
Här är det fortsatt lugnt. Jag hade nyss en värk men det är ju flera timmar sen den förra så det händer inte så mycket.
Nu tycker ni väl jag är knäpp, men jag har roat mig med att skruva ihop spjälsängen. Jag är rätt rastlös av mig och nu har jag ju inte hunnit boa och ha den där semestern innan där jag skulle köpa det där sista, sy lite saker och bara ha det skönt. Nu känner jag mig lite mer nöjd med att ha gjort något i alla fall.
Nu ska jag äta rabarberpaj och vaniljsås som blev över efter helgen. Måste ju vara helt legitimt att kolhydratladda :D
 
Det är väldigt legitimt att kolhydratladda!! Tycker till och med du kan ta dubbla portioner :D
Jag kolhydratladdar också, lite för mycket just nu :angel:, trots att det säkert är ett par veckor kvar.. :o
 
Kolhydratladda åt mig oxå, jag sitter och suger på en piggelin efter att knappt ha ätit på tre dagar. Man blir lite klen!

Var till barnmorskan en sväng, blodtrycket var tack och lov bra (var rädd att det var det som gjorde att jag kräks) och bebis har fixerat sig! Det är därför jag haft så ont i bäckenet sista dagarna... Det går för fort nu :p

Lycka till nu @Honungshumlan ! Du gör helt rätt i att både boa och kolhydratladda! Jag skulle känna mig rejält snopen om bebis kom nu, har precis som du inte hunnit till boandet ännu :p
 
Här är det fortsatt lugnt. Jag hade nyss en värk men det är ju flera timmar sen den förra så det händer inte så mycket.
Nu tycker ni väl jag är knäpp, men jag har roat mig med att skruva ihop spjälsängen. Jag är rätt rastlös av mig och nu har jag ju inte hunnit boa och ha den där semestern innan där jag skulle köpa det där sista, sy lite saker och bara ha det skönt. Nu känner jag mig lite mer nöjd med att ha gjort något i alla fall.
Nu ska jag äta rabarberpaj och vaniljsås som blev över efter helgen. Måste ju vara helt legitimt att kolhydratladda :D

Inte ett dugg knäpp, när förlossningen med ettan drog igång hann jag mocka, äta, duscha, sminka mig och blogga innan vi körde in. Förlossningen tog ca 8 h från att vi förstod att det var på riktigt till att hon var ute, 45 min bilfärd till BB, inte fasen kan man bara ligga på soffan fram tills dess?! O_o Särskilt inte som du "bara" har sporadiska värkar...
 
Här är det fortsatt lugnt. Jag hade nyss en värk men det är ju flera timmar sen den förra så det händer inte så mycket.
Nu tycker ni väl jag är knäpp, men jag har roat mig med att skruva ihop spjälsängen. Jag är rätt rastlös av mig och nu har jag ju inte hunnit boa och ha den där semestern innan där jag skulle köpa det där sista, sy lite saker och bara ha det skönt. Nu känner jag mig lite mer nöjd med att ha gjort något i alla fall.
Nu ska jag äta rabarberpaj och vaniljsås som blev över efter helgen. Måste ju vara helt legitimt att kolhydratladda :D

Jag packade åt dottern, åt oss, fixade stallet, diskade och dammsög halva huset innan vi åkte in den här gången :) Bättre att sysselsätta sig tycker jag om man kan :D

För övrigt delade vi på en kebabpizza innan vi åkte ;)
 
Alltså, kan man ändra sig? Nu har en kompis varit här med sina 7-månaders tvillingar. Snacka om multitasking! :nailbiting:
Tänk på att de som nya är små paket. Man skolas in långsamt till att ha ögonen överallt. Däremot är ju nattmatningar och sånt bökigt om de inte är någorlunda synkade har jag fått höra :p
 
Tänk på att de som nya är små paket. Man skolas in långsamt till att ha ögonen överallt. Däremot är ju nattmatningar och sånt bökigt om de inte är någorlunda synkade har jag fått höra :p
Ja, man lär väl sig..... Ska jobba på synkningen. De kan väl inte vara helt obildbara :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 120
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp