Namn har vi inte pratat om. Förra gången drömde jag att bebisen hette ett visst namn i flera nätter och så fick det bli. Min lillasyster som blev påkörd och dog 2007, 12 år gammal, fick föra vidare sitt andranamn till dottern. Får se vad vi hittar på för andranamn om det blir en flicka till. Blir det en pojke är det mycket oklart men andranamn kommer han i så fall få efter min pappa som dog 2004.
Dottern har sambons efternamn och mitt efternamn som mellannamn (löfte till pappsen att föra vidare vårt efternamn
). Sambon ville väldigt gärna att hon skulle ha hans efternamn, tror han hade en idé om att vi skulle ha hans efternamn allihopa om vi gifter oss men det vet jag inte om jag vill än.
Här har det varit några riktigt ruttna dagar. Jag är så trött på att inte kunna sova ordentligt. Blir väckt före 7 av dottern, innan dess har man vaknat av smärta, att inte kunna vända sig osv ett antal gånger. Har börjat sova middag på dagarna, har behov av i alla fall ett par timmars (!!!) sömn mitt på dagen och är allmänt sur och grinig mest hela tiden. Blä. Inatt har dessutom tösabiten sovit hos oss och legat och sparkat på mig större delen av natten så jag har vaknat ännu fler gånger. Hon har haft behov av närhet ett par dagar och därmed velat sova i sängen hos oss. Mysigt ungefär tills man somnar, eller för all del får en fot på lämplig fog
hon ligger såklart i vår säng nu med så jag ska nog prova om någon av gästsängarna är tillräckligt mjuk för att jag ska kunna sova där i stället. Det suger att vara gravid för tillfället.
Verkar era bebisar ha hittat "rätt utväg" så att säga? Flera kvällar i rad har min v.27-bebis rotat omkring lääääängst ner i bäckenet såpass så jag funderat på om den ska spräcka hinnorna
väldigt obehagligt men det känns ju bra att den valt rätt väg i alla fall