Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror det här är den senaste listan.
Ammisan, som har BF först, har inte skrivit på länge. Sen är det Thera före mig. Vi får väl se vem som blir först :)

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet, Skåne
 
Tänkte precis på att vi borde plocka fram listan :D Tänk att det närmar sig för oss nu, tyckte det var nyss jag började skriva i tråden :o

Jag fick kommentarer från flera personer igår att min mage sjunkit! Märker ingen skillnad själv, men när jag stod hos min syster framför helfigursspegeln såg jag det själv också! Samtidigt har jag iofs fått gräslig halsbränna och den borde ju snarare minska om magen sjunkit så jag vet inte. :confused:
 
Tänkte precis på att vi borde plocka fram listan :D Tänk att det närmar sig för oss nu, tyckte det var nyss jag började skriva i tråden :o

Jag fick kommentarer från flera personer igår att min mage sjunkit! Märker ingen skillnad själv, men när jag stod hos min syster framför helfigursspegeln såg jag det själv också! Samtidigt har jag iofs fått gräslig halsbränna och den borde ju snarare minska om magen sjunkit så jag vet inte. :confused:

Lustigt hur det kan kännas som en evighet samtidigt som det känns som det har gått fort. Fast bebis får gärna stanna lite till i magen. Jag vill gärna hinna ha lite semester att vila upp mig på innan hen kommer. Kan jag lägga in en beställning till den 12e Juni tro?
 
Lustigt hur det kan kännas som en evighet samtidigt som det känns som det har gått fort. Fast bebis får gärna stanna lite till i magen. Jag vill gärna hinna ha lite semester att vila upp mig på innan hen kommer. Kan jag lägga in en beställning till den 12e Juni tro?

Klart du kan!
Jag lägger min beställning på... 14 juli. Eller 9-13e om den inte vill boka så precis!
 
@Thera hur går det för dig? Visst var det du som hade (risk för ?) leverpåverkan med risk för tidig födsel?

Jodå, tackar som frågar! :) Fick ju medicin mot graviditetsklådan som hjälpt mycket.

Går in i vecka 37 imorgon, nästa måndag ska nya leverprover tas och är de höga blir jag igångsatt direkt. :eek:

Det börjar verkligen närma sig!
 
Jodå, tackar som frågar! :) Fick ju medicin mot graviditetsklådan som hjälpt mycket.

Går in i vecka 37 imorgon, nästa måndag ska nya leverprover tas och är de höga blir jag igångsatt direkt. :eek:

Det börjar verkligen närma sig!
Ja, det börjar bli overkligt verkligt!!! Helt sanslöst att man helt plötsligt kommer åka hem med två barn. Jag kan ju inget om sådana?!?
 
Ja, det börjar bli overkligt verkligt!!! Helt sanslöst att man helt plötsligt kommer åka hem med två barn. Jag kan ju inget om sådana?!?

Det sjukaste tyckte jag var när vi skulle hem från BB med sonen, jag vet att jag tänkte typ "men alltså, vågar de släppa hem oss bara såhär? Vi vet ju ingenting!" :eek:

Nästan så man bara väntade på att det skulle komma några och stoppa en i sjukhusentren... :D
 
Jodå, tackar som frågar! :) Fick ju medicin mot graviditetsklådan som hjälpt mycket.

Går in i vecka 37 imorgon, nästa måndag ska nya leverprover tas och är de höga blir jag igångsatt direkt. :eek:

Det börjar verkligen närma sig!
Oj! Ja då är det nära :o

Jag har haft massor med sammandragningar idag. I princip konstant. I morse dessutom kraftig värk i rygg och lår. Försmak på vad som såsmåningom komma skall? I övrigt roar jag mig med att fölvaka, hästen har BF på tisdag. Klibbig vätska i juvret och börjat släppa bäckenbanden. Vore skönt om den kom så de kan gå ut på bete sen. Jag jobbar i morrn och är sen ledig i tre veckor. Sen sex pass kvar att jobba innan jag blir hemma till minst april :eek: Konstig känsla!
 
Det närmar sig verkligen för många nu! Själv har jag 100 dagar kvar idag, känns väldigt avlägset än så länge, inte ens passerat två tredjedelar. Jobbar knappt 7 v till och är ledig lika många innan det är dags. Verkar ha blivit kvitt bihålorna (peppar peppar, medicinerar fortfarande och det har kommit tillbaka förr...) och mår i övrigt bra får jag säga, v 26 och planerar tävling om 2 v, största problemet är väl att jag vill rida regionalt och då måste ha kavaj, det var fult redan för två veckor sedan :D Ska sälja ena hästen och vill därför ogärna ta ner henne i klasserna, den andra spelar det ingen roll för.
 
Det närmar sig verkligen för många nu! Själv har jag 100 dagar kvar idag, känns väldigt avlägset än så länge, inte ens passerat två tredjedelar. Jobbar knappt 7 v till och är ledig lika många innan det är dags. Verkar ha blivit kvitt bihålorna (peppar peppar, medicinerar fortfarande och det har kommit tillbaka förr...) och mår i övrigt bra får jag säga, v 26 och planerar tävling om 2 v, största problemet är väl att jag vill rida regionalt och då måste ha kavaj, det var fult redan för två veckor sedan :D Ska sälja ena hästen och vill därför ogärna ta ner henne i klasserna, den andra spelar det ingen roll för.

Känns knas att du bara har 100 dagar kvar. Jag har ju 109 hallå och är med i en annan tråd. I min värld skall ni ligga jäääättelångt före mig O_o :D
 
Och jag har 27 dagar kvar... Sista veckorna var så jäkla sega sist, men nu bara rusar tiden fram. Beror nog på årstiden med!

@ammisan var före mig, men har inte sett henne på väldigt länge. Hoppas allt är bra!
 
Och jag har 27 dagar kvar... Sista veckorna var så jäkla sega sist, men nu bara rusar tiden fram. Beror nog på årstiden med!

@ammisan var före mig, men har inte sett henne på väldigt länge. Hoppas allt är bra!
65 dagar kvar... Men snart under 60... Jag har inte börjat räkna ner än..... :) men börjar tycka att det räcker snart... Jag vägrar köpa en ny jacka. Så det får se sprängfullt ut i den jag har, för det är det ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 124
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp