Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också börjat ledsna. Har så himla mycket sammandragningar och onda förvärkar i form av mensvärk som strålar ut i rygg och ljumskar. Gårdagen tillbringades på förlossningen med diverse undersökningar. Hade kraftig "mensvärk" som ville inte släppa trots vila, värme och smärtstillande. Hade toppar och dalar i smärtan, men dom va inte direkt regelbundna. Fick komma in på förlossningen på koll. Ctg mätning såg helt okej ut, ingen påverkan på tappen, ingen urinvägsinfektion eller några bakterier i blodet. Bara hem och vila..
Idag var jag tillbaka på specialmödravården på sjukhuset för uppföljning. Fick träffa överläkaren från förlossningen. Inget att göra, sätter det igång så gör dom inget för att förhindra det. Hon sa att det finns inget som bevisar att vila skulle hindra en tidig förlossning så hon sa bara att jag skulle gå på magkänslan, behöver jag vila och vill det ska jag göra det. Vill jag röra på mig kan jag göra det sålänge jag inte själv tycker det ger obehag.

Jahapp.. Så nu kan jag bara vänta.
Tycker det är små drygt, vill inte behöva ha ont i 5 veckor till (7 om jag skulle behöva gå över 2), men vill ju gärna att bebis ska stanna inne helst 3veckor till. :banghead:
 
Jag har också börjat ledsna. Har så himla mycket sammandragningar och onda förvärkar i form av mensvärk som strålar ut i rygg och ljumskar. Gårdagen tillbringades på förlossningen med diverse undersökningar. Hade kraftig "mensvärk" som ville inte släppa trots vila, värme och smärtstillande. Hade toppar och dalar i smärtan, men dom va inte direkt regelbundna. Fick komma in på förlossningen på koll. Ctg mätning såg helt okej ut, ingen påverkan på tappen, ingen urinvägsinfektion eller några bakterier i blodet. Bara hem och vila..
Idag var jag tillbaka på specialmödravården på sjukhuset för uppföljning. Fick träffa överläkaren från förlossningen. Inget att göra, sätter det igång så gör dom inget för att förhindra det. Hon sa att det finns inget som bevisar att vila skulle hindra en tidig förlossning så hon sa bara att jag skulle gå på magkänslan, behöver jag vila och vill det ska jag göra det. Vill jag röra på mig kan jag göra det sålänge jag inte själv tycker det ger obehag.

Jahapp.. Så nu kan jag bara vänta.
Tycker det är små drygt, vill inte behöva ha ont i 5 veckor till (7 om jag skulle behöva gå över 2), men vill ju gärna att bebis ska stanna inne helst 3veckor till. :banghead:
Stackars dig!!
 
Jag har också börjat ledsna. Har så himla mycket sammandragningar och onda förvärkar i form av mensvärk som strålar ut i rygg och ljumskar. Gårdagen tillbringades på förlossningen med diverse undersökningar. Hade kraftig "mensvärk" som ville inte släppa trots vila, värme och smärtstillande. Hade toppar och dalar i smärtan, men dom va inte direkt regelbundna. Fick komma in på förlossningen på koll. Ctg mätning såg helt okej ut, ingen påverkan på tappen, ingen urinvägsinfektion eller några bakterier i blodet. Bara hem och vila..
Idag var jag tillbaka på specialmödravården på sjukhuset för uppföljning. Fick träffa överläkaren från förlossningen. Inget att göra, sätter det igång så gör dom inget för att förhindra det. Hon sa att det finns inget som bevisar att vila skulle hindra en tidig förlossning så hon sa bara att jag skulle gå på magkänslan, behöver jag vila och vill det ska jag göra det. Vill jag röra på mig kan jag göra det sålänge jag inte själv tycker det ger obehag.

Jahapp.. Så nu kan jag bara vänta.
Tycker det är små drygt, vill inte behöva ha ont i 5 veckor till (7 om jag skulle behöva gå över 2), men vill ju gärna att bebis ska stanna inne helst 3veckor till. :banghead:

Ajdå det lät inte alls så skönt :( hoppas du har mindre sammandragningar imorgon.. Och att den kommer ut om.... 4 veckor? Så är det inte så länge kvar!
 
Totalt sprängfylld blåsa + fixerad bebis + sovit på rygg + foglossning = smärta från helvetet + känslan av att närsomhelst kissa ner sig på vägen till toan. Fy vilka kämpiga minuter det var imorse att gå upp och gå på toa. Jag gick och la mig igen en halvtimme och "började om" min dag. Som väl är gjorde den stunden nytta så nu är jag ok igen. 32 dagar kvar och sammandragningarna blir bara fler och fler :nailbiting:

Nu ska vi äta lunch och sen åka till stan för vår spaweekend. Ska bli skönt och är definitivt välbehövt!
 
Hur yttrar sig foglossning i främre fogen? Vaknade med extrem värk i vänster ljumske idag som fortfarande inte gett med sig. Känns mest upp mot höftknölen men har även strålat ner mot blygdbenet. Det känns inte som att jag sträckt en muskel och jag kan inte komma på om jag gjort något som kan ha orsakat sträckningen heller. Har bara haft besvär med dom bakre fogarna så har inte en aning om hur det ska kännas...

Annars går det hyffsat. Var hos bm förra fredagen och allt såg bra ut, låg under kurvan när magmåttet mäts men det var väntat med tanke på att magen inte är så stor. Är typ lika bred som en ladugårdsvägg runt höfterna så lillen har gott om plats och har inte behövt bygga ut så mycket än:p Dock var jag hemma tisdag-onsdag på grund av trötthet och ryggvärk så hoppas innerligt att värken i ljumsken försvinner imorgon. Annars lär jag få sjukanmäla mej på måndag igen.
 
Hur yttrar sig foglossning i främre fogen? Vaknade med extrem värk i vänster ljumske idag som fortfarande inte gett med sig. Känns mest upp mot höftknölen men har även strålat ner mot blygdbenet. Det känns inte som att jag sträckt en muskel och jag kan inte komma på om jag gjort något som kan ha orsakat sträckningen heller. Har bara haft besvär med dom bakre fogarna så har inte en aning om hur det ska kännas...

Annars går det hyffsat. Var hos bm förra fredagen och allt såg bra ut, låg under kurvan när magmåttet mäts men det var väntat med tanke på att magen inte är så stor. Är typ lika bred som en ladugårdsvägg runt höfterna så lillen har gott om plats och har inte behövt bygga ut så mycket än:p Dock var jag hemma tisdag-onsdag på grund av trötthet och ryggvärk så hoppas innerligt att värken i ljumsken försvinner imorgon. Annars lär jag få sjukanmäla mej på måndag igen.

Har inte känt av fram denna gången, men minns det som att det satt en kniv mitt fram i blygdbenet typ :wtf:
 
Man ska inte ropa hej innan man är över bäcken.... Den sabla ljumsken har inte blivit bättre, trots att den enda ansträngning jag gjort idag är att flytta hästarna ca 1,5 km mellan två hagar. Och inte blir det bättre av att lillen ger en välriktad spark då och då rätt på det onda:rage: Har ingen lust att behöva sjukanmäla mej imorgon, känner mej som en stor svikare, men samtidigt vet jag att jag inte kommer klara att vara på fötterna och gå 8 timmar i sträck.

Usch tycker sånt här är svårt, speciellt nu när sambon inte är hemma och jag inte kan prata med honom.
 
Hemma igen. Började spavistelsen med massage av fötter, ben, händer, armar, nacke, axlar och ansikte. Galet skönt! Sen lite bad i varm pool utomhus, under tak, med utsikt över havet. Foglossningen var som bortblåst efter det. Himla synd att vi inte har badkar hemma. Det hade nog blivit flitigt använt under den här graviditeten.

Trerätters på kvällen och sen däckade både jag och sambon tidigt. Man blir så härligt trött och avslappnad i den miljön. Vi hann spaa lite imorse med innan hotellets brakfrukost. Checkade ut vid 11 och åkte hem till hunden där mina föräldrar varit hundvakt.
Nu ligger jag på soffan och vilar. man kan tycka att jag borde ha laddat upp med energi, det känns snarare tvärtom, jag är så trött och avslappnad i kroppen. Men jag är helt smärtfri :banana: undrar just när jag var det senast ...
 
Hur yttrar sig foglossning i främre fogen? Vaknade med extrem värk i vänster ljumske idag som fortfarande inte gett med sig. Känns mest upp mot höftknölen men har även strålat ner mot blygdbenet. Det känns inte som att jag sträckt en muskel och jag kan inte komma på om jag gjort något som kan ha orsakat sträckningen heller. Har bara haft besvär med dom bakre fogarna så har inte en aning om hur det ska kännas...
Du kan ju ha sträckt ljumsken OCH känna av framfogen tyvärr ...
Jag har blivit väldigt stel i höftböjare/ljumsktrakten under min graviditet, kan det vara något sådant som hänt dig? Jag har själv inte fått ordning på det, försöker stretcha, så jag har inga bra tips.

Hoppas att det går över vad det än är! Prova försiktig stretching är nog mitt tips. Men börjar det kännas mycket i blygdbenet är det nog snarare fogen ...
 
Man ska inte ropa hej innan man är över bäcken.... Den sabla ljumsken har inte blivit bättre, trots att den enda ansträngning jag gjort idag är att flytta hästarna ca 1,5 km mellan två hagar. Och inte blir det bättre av att lillen ger en välriktad spark då och då rätt på det onda:rage: Har ingen lust att behöva sjukanmäla mej imorgon, känner mej som en stor svikare, men samtidigt vet jag att jag inte kommer klara att vara på fötterna och gå 8 timmar i sträck.

Usch tycker sånt här är svårt, speciellt nu när sambon inte är hemma och jag inte kan prata med honom.

Jag har haft ont i ljumskarna från och till också. Enligt vad jag har läst mig till så kan foglossning från de bakre gå fram på framsidan med ned över just ljumskarna. Foglossningsbältet har hjälpt mig mycket när jag står och går. Blir det för drygt har jag tagit ett par alvedon och lagt mig med vetekudde en stund så brukar det lätta lite iaf.

Du är absolut ingen svikare om du sjukanmäler dig. Risken är ju bara att du måste vara hemma fler dagar om du jobbar och sen blir ännu sämre.
 
Hur långt har ni kommit i namnfunderingar? Är ni överens?
Har ni tänkt ut mellannamn också?
Ni som inte har samma efternamn som partnern, vems efternamn får barnet?

Vi listade ner förnamn. Var det ett namn som den andre absolut inte kunde tänka sig så fick vi stryka det. Till slut hade vi ett gäng namn kvar, då valde vi ut våra tre personliga favoriter. Då valde vi lika på två namn, ett pojk- och ett flicknamn. Så det är mer eller mindre bestämt, fast vi har inte spikat det så stenhårt att vi inte kan ändra oss när ungen är ute.

Mellannamn har vi pojknamn klart eftersom sambon har ett släktnamn sen 5 generationer, som är fint som väl är, annars hade vi nog brutit den traditionen. Blir det en flicka får vi se, vi är inte riktigt överens, jag hade velat att hon skulle få min mormors namn men det tycker inte sambon är fint.

Efternamnet blir sambons. Jag har ett fult -son namn och sambon ett fint så det blir det. Det har jag velat från början och sambon blev väl inte ledsen precis
 
Mellannamn har vi pojknamn klart eftersom sambon har ett släktnamn sen 5 generationer, som är fint som väl är, annars hade vi nog brutit den traditionen. Blir det en flicka får vi se, vi är inte riktigt överens, jag hade velat att hon skulle få min mormors namn men det tycker inte sambon är fint.

Mellannamn tycker inte jag att "finheten" är lika viktig. Vi har valt släktnamn och gillar den traditionen.

Sonen har två mellannamn. Ett som är släktnamn i mannens familj som de har hetat sen stenåldern typ. Det är både klassiskt och fint, vi funderade på att välja det som förnamn. Sen har han min morfars namn. Det namnet är väl inget jag tycker är jättevackert. Men att döpa honom efter underbara (gammel)morfar var självklart ändå, och morfar blev överlycklig att sonen fick hans namn :)
 
Hur långt har ni kommit i namnfunderingar? Är ni överens?
Har ni tänkt ut mellannamn också?
Ni som inte har samma efternamn som partnern, vems efternamn får barnet?

Vi listade ner förnamn. Var det ett namn som den andre absolut inte kunde tänka sig så fick vi stryka det. Till slut hade vi ett gäng namn kvar, då valde vi ut våra tre personliga favoriter. Då valde vi lika på två namn, ett pojk- och ett flicknamn. Så det är mer eller mindre bestämt, fast vi har inte spikat det så stenhårt att vi inte kan ändra oss när ungen är ute.

Mellannamn har vi pojknamn klart eftersom sambon har ett släktnamn sen 5 generationer, som är fint som väl är, annars hade vi nog brutit den traditionen. Blir det en flicka får vi se, vi är inte riktigt överens, jag hade velat att hon skulle få min mormors namn men det tycker inte sambon är fint.

Efternamnet blir sambons. Jag har ett fult -son namn och sambon ett fint så det blir det. Det har jag velat från början och sambon blev väl inte ledsen precis

Vi har pratat lite namn, men det känns fortfarande så avlägset :o Pojknamn är vi hyfsat på det klara med, även om det kan ändras när bebben är ute. Det är sambons pappas namn, han gick bort för flera år sedan så det skulle kännas fint (i kombination med att det är ett namn jag gillat länge :banana:) Det blir nog två mellannamn, det finns så många skäktnamn vi vill använda. Inte helt klart vilka, men i princip.

Flicknamn har vi knappt pratat om alls av någon anledning. Jag har en lång lista på namn jag gillar dock :p Och vi har pratat lite mellannamn, med samma tanke som på pojksidan, två stycken som finns i släkten.

Efternamn blir sambons. Mitt är väl egentligen lite ovanligare, men jag är av någon anledning helt inställd på att ta sambons vid giftermål så så får det bli, och han klagar inte :angel:

Jag har mått mera illa den senaste veckan. Påminner om hur det var i början av graviditeten, ingen matlust etc. Idag eskalerade det rejält med kraftigt illamående, dock inga kräkningar eller så, även om det varit nära några gånger. Fått i mig ett glas vatten, två glas juice och en liten bit tunnbröd. Skickade just sambon till affären efter cola och isglass så får vi se. Träffade en kompis igår vars dotter ev. är magsjuk, men de trodde inte att det var det för ingen annan var dålig och hon var pigg och glad och åt bra trots kräkningar. Men nu börjar jag undra... :yuck:

Dessutom har jag haft rejält ont i ryggenoch i framfogen (??:confused:??) under natten. Ryggen blir ju inte direkt bättre av en dag på soffan heller. Bara att hoppas att hästen INTE väljer att föla närmsta dygnet.

Aja, färdiggnällt nu. Har iaf semester i tre veckor nu :up:
 
Namn är vi väl hyfsat överens om, iaf om det blir en av varje kön... Blir det inte så saknas ett pojknamn. Mellannamn är inte så viktigt för mig, men sambon har några han vill ha så det får bli så. Kommer (förmodligen) bli mitt efternamn. Båda vill ha sitt eget (ovanliga bägge), men gör man inget aktivt så blir det mammans automatiskt :angel:
 
@Retro och @Honungshumlan

Det kan absolut vara som så att fogarna förvärrar smärtan. Fruktansvärt enerverande är det i alla fall att inte kunna röra sig utan att det hugger till. Jag jobbar bara utanför stan (städar på olika ställen) och de flesta av våra vikarier har inte körkort så det är anledningen till mitt dåliga samvete. Det blir ju mer jobb för chefen. Larvigt, jag vet men jag är expert på att stressa och oroa mej i onödan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 124
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp