Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blir det troligtvis vigsel och fest på vår tomt om vi ska ha nåt bröllop, sambon är inte heller så mycket för stora pampiga bröllop. Även om jag gärna skulle gifta i en vacker kyrka som ligger här i närheten :angel:

Man kan ju ha ett bröllop i en kyrka utan att det är stort och pampigt också. Vigsel i kyrkan med bara familjen (eller ensamma med kantorn och vaktmästaren som vittne) och sen fest hemma i trädgården. Eller hur man nu vill göra. Kyrklig vigsel behöver ju verkligen inte vara "allt eller inget". Även om man såklart ska vara överens om att man vill gifta sig i kyrkan med vad det innebär :)
 
Jag håller också på och boar. Städar och fixar, vill att det ska vara fint och rent när vi kommer hem ifall vi skulle behöva åka in.

Jag har däremot svårt att föreställa mig att bebis snart är här.. Det känns så långt bort, så abstrakt :nailbiting:

Hämtade vagnen (emmaljunga dou edge) i helgen och det blev sådär lagom dramatiskt. :p första sambon säger är "nää den är inte Lika smidig som x och x vagn" (dom har en brio smile, som jag absolut inte ville ha) och jag, överkänslig och hormonell blir såklart ledsen och tycker han är dum. Sen när vi ska in med vagnen i bilen hittade vi inte riktigt rätt teknik för att få in den på rätt sätt och sambon blir stressad och tror att vagnen är för stor. Så sambon fixar och trixar och jag bölar där på parkeringen :D :angel:
Sen hittar vi ett sätt och konstaterar att den är ju inte för stor även om den tar stor plats :p
Så vi står där på parkeringen, jag höggravid gråtandes och sambon som försöker krama och be om ursäkt. att han inte mena så, att vagnen är jätte fin och smidigt för att vara så "stor" och att den är perfekt för oss. Perfekt för området vi bor i. Att han bara blev lite stressad :p
Inte lätt att vara min sambo nu. Tårarna flödar närsomhelst, hursomhelst :D


V.36 (35+0) imorgon.
Ska till BM idag. Vi ska gemensamt skriva förlossningsbrev.

Haha ja dom har det inte alltid lätt, våra män :rofl:
 
@Rosen-Knoppen du kommer nog bli jättenöjd. Emmaljunga är långt mycket trevligare än brio (tycker jag :D ) bra val! Men visst är de stora och lite knöliga att få in innan man hittar tekniken. Min sambo har fortfarande inte hittat tekniken för att fälla ihop den, såhär 2 år senare. Ser ut som om han ska ha sönder nåt varje gång men så har han ju inget körkort så han är väl ursäktad.. ;)
 
:D @Amha det känns skönt att höra :D Jag älskar vagnen så jag kommer nog vara nöjd.
Det krävs ju lite övning att fälla ihop och sådär, kommer nog ta ett tag innan man får rutin på det :up:
 
Den fjärde dagen kände jag mig gladare och piggare. Insåg att mjölkstartarprocessen ledde till att blodsockernivån sjönk väldigt fort och försökte äta mer. Under eftermiddagen gick jag och sambon och flyttade bilen, ett varv runt sjukhuset och in en sväng på Apoteket och köpte en napp, en diflaska, trosskydd (yay! Väldigt lite avslag) och amningsinlägg, det hade de inte på BB. Det var så skönt att få se något annat än BBs väggar och känna solen i ansiktet. Dagen förflöt, sonen solade, jag pumpade..

Igår morse kom en barnmorska in på rummet med sonen och sa att "ta och mata honom och gör er i ordning så ska vi ta ett nytt prov sen". Barnmorskan som skulle ta provet var upptagen hos barnläkaren och när de var färdiga hade vi ätit frukost. Då kom barnmorskan i sällskap med barnläkaren. Barnläkaren tittade på sonen som var pigg och glad och hade stökat runt halva natten så vår nyinköpta napp fick komma till undsättning ungefär samtidigt som Måns gick och vann Eurovision. Vilket framträdande han gjorde, Måns, så jäkla slipat!
I alla fall så sa läkaren att åk ni hem och kom tillbaka imorgon så tar vi ett test då. Lycka!
Så nu ska vi in och ta ett test kl 9 så håll tummar och tår!
Hoppas allt ska flyta nu!
 
Mitt boande går mest ut på att laga mat och frysa in. Tänker att det kan bli svårt att hinna och äta måste man :idea:
Sen tycker jag det är skittråkigt att städa och pyssla med sånt. Gör oftast sambon :p
 
Mitt boande går mest ut på att laga mat och frysa in. Tänker att det kan bli svårt att hinna och äta måste man :idea:

Bra plan! Vi hade inte lagat mat och fryst in innan mest eftersom vår frys är minimal. Men maken har matlådor med sig på jobbet och vi lagar så att det blir matlåda till mig hemma också. Smått livsnödvändigt måste jag säga jag hade aldrig fått ihop det om jag skulle laga mat till mig om dagarna. Då hade det blivit frukost (fil och flingor) en gång till eller vääääldigt ovisst om när på dagen jag skulle få lunch. Och då har jag bara en bebis ;)
 
Hämtade vagnen (emmaljunga dou edge) i helgen och det blev sådär lagom dramatiskt. :p första sambon säger är "nää den är inte Lika smidig som x och x vagn" (dom har en brio smile, som jag absolut inte ville ha) och jag, överkänslig och hormonell blir såklart ledsen och tycker han är dum. Sen när vi ska in med vagnen i bilen hittade vi inte riktigt rätt teknik för att få in den på rätt sätt och sambon blir stressad och tror att vagnen är för stor. Så sambon fixar och trixar och jag bölar där på parkeringen :D :angel:

Alltså den är så himla fin :love: Var också sugen på en sån men vi fick nöja oss med supernitro pga liten bil. Irriterande eftersom vi nu kommer bli med egen, stor (iaf större) bil istället. Gah! :devil:

Känner igen det där med tårarna dock. Vi fick plocka bort korg, fälla ihop OCH plocka bort alla fyra hjul för att få in den i bilen. Trodde först inte att det skulle gå och jag stod och grinade på parkeringen som en mupp för att "bilen var jobbig med en dum idiotisk hundbur som inte gör varken vagn eller hundar lycklig". Älska hormoner. :p
 
Vi köpte superviking chassi med lufthjul och en citykorg till det. Dock inte packat upp något av det än pga deras bb-garanti. Men är övertygad om att bli sååååå nöjd! :D
Inte heller barnstolen är uppackad, vi får väl ta med hela kartongen till BB om vi inte gör det innan :P

Jag grät senast för att vi inte fikade på tu man hand, som jag hade tänkt, i söndags. Överreagerar? Japp!
 
Vi köpte superviking chassi med lufthjul och en citykorg till det. Dock inte packat upp något av det än pga deras bb-garanti. Men är övertygad om att bli sååååå nöjd! :D
Inte heller barnstolen är uppackad, vi får väl ta med hela kartongen till BB om vi inte gör det innan :P

Jag grät senast för att vi inte fikade på tu man hand, som jag hade tänkt, i söndags. Överreagerar? Japp!
Tänk, de där hormonerna. Man borde anteckna alla saker man reagerar på och se vad man, efter att allt lugnat sig, faktiskt tycker är stora saker. Jag blir ofta besviken och ledsen för småsaker. Helt onödiga grejer egentligen. Iom att jag var en riktig ragata förra graviditeten försöker jag verkligen lägga band på mig nu och sväljer det jag kan. Sen är det ju vissa saker som faktiskt är okej att agera på vilket jag då gör. Försöker i alla fall fundera lite först och så kan jag berätta, i lugn ton att nä, det här gjorde mig lite irriterad/ledsen/besviken och så är det bra sen.
 
Jag känner, tack och lov, inte alls igen mig i dessa hormonella humörssvängningar utan känner mig ovanligt jämn och stabil i humöret. Vet knappt när jag grät senast och blir inte heller särskilt irriterad på något.

Ibland blir det dock tydligt att något inte är som det brukar i kroppen, som tidigare idag när jag var in på lokala smådjursveterinärens hemsida för att boka tid för vaccination av hunden och går in på fliken "avlivning". Min hund är 8 år, pigg och frisk men jag läste texten där och då var tårarna inte långt borta, och sådant brukar jag inte reagera på.

V 35 idag :love: Igår var vi på tredje träffen med föräldragruppen. Vi såg film om förlossningen och jag får otroligt delade känslor. Å ena sidan ser jag jättemycket fram emot det, ska bli så spännande att se hur det fortlöper och hur jag upplever det. Men å andra sidan kommer livet där efter aldrig mer att bli sig likt och det är då konstigt och läskigt att det gärna får dröja lite till.

Var på lunch med några vänner idag. En av dem hade ned sin lilla bebis, 4 veckor och ca 3500 gram nu. Går knappt att fatta att min antagligen är större än så redan när den föds :D
 
Jag tycker det är nu på slutet hormonerna har hoppat igång, tyckte inte alls jag var lika hormonell förut i graviditeten. Men gissar att det är lite blandat med trötthet och känslan av att vara klar med det här, att bara gå och vänta nu. Det tar ut sig genom små sammanbrott, mest gråt, inte så mycket jag blir irriterad över utan är mer känslig och gråtig..
 
@superstar livet blir aldrig vad det har varit. Jag kan känna att jag saknar att ha en heeeel myskväll bara för mig själv med lite gott att äta och en bra film men det funkar ju sisådär när man är sambo med en som gärna är hemma. Jag menar, barnet sover ju vid 19-tiden och då har jag ju rent teoretiskt sådan tid. Sambon kommer åka iväg om ett par veckor och vara borta flera dagar. Jag kan nog få sån tid då :)

Men, det gick inte lång tid förrän vi var så inne i det så det kändes som om barnet alltid varit där tycker jag.
 
Värdena var ok så nu är vi hemma på riktigt. Jätteskönt!
Inatt gick det bra han äter ungefär var tredje timme och det är tydligt när han är på gång att vakna så jag hinner lätt pumpa ur innan han blir ledsen.

I förmiddags var jag hos BB mottagningen och en gynekolog som var jättegullig tittade på mig och konstaterade att allt såg fint ut. Jag hade jätteont igår eftermiddag och kväll, trots alvedon, vilket jag inte haft tidigare så mitt i all smärta ringde jag BB som bokade en tid och tipsade om att kombinera alvedon och Ipren. Jätteskönt att få det okejat också. Fick en gel med att smörja med som tar lite smärta. Det var bara bra att röra på sig så nu sitter jag på en sten i skogen och tar igen mig lite mitt i en kort promenad med hunden. Lycka!
 
Mina levervärden hade tydligen stigit, vilket jag trodde då jag fått mer klåda.

Så nu blev jag sjukskriven och fick dessutom en tid hos doktorn imorgon för bedömning om de ska sätta igång mig eller ej.
BB-väskan skulle tydligen med också för är det lugnt därinne kanske det blir åka av direkt... :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag som redan är skiträdd och absolut inte vill bli igångsatt... :arghh:

Iofs säger de att igångsättning är lättare för omföderskor, men jag vill ändå tro att det är bättre om allt kommer igång av sig själv.

Så håll tummarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 117
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp