Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina levervärden hade tydligen stigit, vilket jag trodde då jag fått mer klåda.

Så nu blev jag sjukskriven och fick dessutom en tid hos doktorn imorgon för bedömning om de ska sätta igång mig eller ej.
BB-väskan skulle tydligen med också för är det lugnt därinne kanske det blir åka av direkt... :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag som redan är skiträdd och absolut inte vill bli igångsatt... :arghh:

Iofs säger de att igångsättning är lättare för omföderskor, men jag vill ändå tro att det är bättre om allt kommer igång av sig själv.

Så håll tummarna!

Spännande ändå! Men hoppas såklart på att de inte behöver sätta igång dig tidigare!

Och igångsättning behöver inte vara så illa. Jag blev igångsatt (förstföderska) och det tog 10 timmar från start tills han var ute (hade visserligen smygstartat lite innan). Slutade med tre små stygn, moderkaka som kom ut jättelätt och ingen värk efteråt. Och världens finaste son såklart ;)
 
Mina levervärden hade tydligen stigit, vilket jag trodde då jag fått mer klåda.

Så nu blev jag sjukskriven och fick dessutom en tid hos doktorn imorgon för bedömning om de ska sätta igång mig eller ej.
BB-väskan skulle tydligen med också för är det lugnt därinne kanske det blir åka av direkt... :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag som redan är skiträdd och absolut inte vill bli igångsatt... :arghh:

Iofs säger de att igångsättning är lättare för omföderskor, men jag vill ändå tro att det är bättre om allt kommer igång av sig själv.

Så håll tummarna!

:nailbiting: Ihhhhh vad spännande!! Har också hört att igångsättning för omföderskor inte lika som för förstföderskor, inte lika intensivt så det ska nog gå bra ska du se :up:
Men tänk... Snart kan bebis vara här... Ska hålla alla tummar och tår jag har!
 
Mina levervärden hade tydligen stigit, vilket jag trodde då jag fått mer klåda.

Så nu blev jag sjukskriven och fick dessutom en tid hos doktorn imorgon för bedömning om de ska sätta igång mig eller ej.
BB-väskan skulle tydligen med också för är det lugnt därinne kanske det blir åka av direkt... :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag som redan är skiträdd och absolut inte vill bli igångsatt... :arghh:

Iofs säger de att igångsättning är lättare för omföderskor, men jag vill ändå tro att det är bättre om allt kommer igång av sig själv.

Så håll tummarna!
Ännu fler bebisar i maj! Stort lycka till!!

Jag har sagt till mina att de får hålla sig inne till juni sen är det fritt fram:p
 
Sorg i vårt hus. Jag kan inte längre ligga på rygg på divanen utan att få andnöd. Inte okej. Förpassad till framstupa sidoläge i tre månader nu då. Men hoppa 140 går fortfarande bra!
IMG_1056_zps6cvuul02.jpg
 
Mina levervärden hade tydligen stigit, vilket jag trodde då jag fått mer klåda.

Så nu blev jag sjukskriven och fick dessutom en tid hos doktorn imorgon för bedömning om de ska sätta igång mig eller ej.
BB-väskan skulle tydligen med också för är det lugnt därinne kanske det blir åka av direkt... :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag som redan är skiträdd och absolut inte vill bli igångsatt... :arghh:

Iofs säger de att igångsättning är lättare för omföderskor, men jag vill ändå tro att det är bättre om allt kommer igång av sig själv.

Så håll tummarna!

Spännande! Hoppas de bestämmer sig för att avvakta så att du kan få komma igång själv.
 
Blä, jobbiga nätter nu. Sover gott första halvan, sen börjar behoven av att vända sig typ en gång i halvtimmen och då gör det ooooont. Jäkla bäcken. Vill orka mer... Jagade svårfångad häst i 40 minuter i måndags kväll, hoppas att det var boven.

Började tvätta bebiskläder igår :love: Trodde inte vi hade så mycket, men bara i 50-56 finns det 14 bodysar, 16 byxor, 4 mössor och 3 pyjamaser. Så blir nog inget mer inköpt förrän vi vet vem som gömmer sig därinne.
 
Skönt @Mauen att det bara var falskt alarm :up:

Själv ligger jag nedbäddad i sängen. Vaknade i natt av plötslig hosta och har nu ont på vänster sida när jag andas. Känner mig trött. Gissar att jag åkt på nån förkylning av nåt slag :down:
 
Skönt @Mauen att det bara var falskt alarm :up:

Själv ligger jag nedbäddad i sängen. Vaknade i natt av plötslig hosta och har nu ont på vänster sida när jag andas. Känner mig trött. Gissar att jag åkt på nån förkylning av nåt slag :down:
Usch! Förkyld vill jag inte bli nu, tänk att föda barn dunderförkyld! Hoppas du blir frisk fort.
 
Sug efter spenat och messmör. Gjorde en lasange igår (ett lager lasangeplattor, resten spenat och broccoli) och klarade idag av smaken av messmör på knäckebröd. Brukar tycka att det är för starkt annars. Dags att fylla på järndepåerna? :p
 
Bidde ingen igångsättning, leverproverna var inte klara, men de verkade inte direkt oroliga.

Var däremot 2 cm öppen så jag fick en hinnsvepning med en del sammandragningar som följd, dock gick de över efter ett tag.

Barnmorskan rekommenderade 2 timmars shopping på stan samt en färdknäpp, så det var win-win för sambon och mig! :p
 
Bidde ingen igångsättning, leverproverna var inte klara, men de verkade inte direkt oroliga.

Var däremot 2 cm öppen så jag fick en hinnsvepning med en del sammandragningar som följd, dock gick de över efter ett tag.

Barnmorskan rekommenderade 2 timmars shopping på stan samt en färdknäpp, så det var win-win för sambon och mig! :p
Heja, heja, det låter som att du är nästa i kön :banana:
 
Bidde ingen igångsättning, leverproverna var inte klara, men de verkade inte direkt oroliga.

Var däremot 2 cm öppen så jag fick en hinnsvepning med en del sammandragningar som följd, dock gick de över efter ett tag.

Barnmorskan rekommenderade 2 timmars shopping på stan samt en färdknäpp, så det var win-win för sambon och mig! :p
Haha! Härlig BM! :D

Angående sjukdom på förlossningen, undrar hur det går. Det måste vara enormt drygt att vara sjuk och utsättas för nåt sånt. Läste att man bränner ca 500 kalorier i timmen när man föder barn. Vilket pass egentligen. Sen gissar jag att kroppen kan sköta sig själv rätt bra också.

Här skulle jag nyss resa mig ur sängen och följa dottern till sitt rum. Kom halvt upp i sittande och kände att bäckenet gick ur led, gick ett par stapplande steg med stöd av en vägg och dottern började krypa åt fel håll. Ropade på sambon och sa att jag kommer inte kunna följa henne till sitt rum. Dottern fick krypa ner i vår säng, jag försökte ta mig tillbaka till sängen, hamnade på alla 4 tvärs över och började skratta samtidigt som jag ojade mig för smärtan för där var jag fast innan jag lyckades på något vis tippa åt lämpligt håll och växa mig tillrätta. Slut i huvudet som jag är mest hela tiden tog jag inte av klänningen innan jag la mig så jag får väl be sambon komma och klä av mig snart, den här gången garanterat utan liggande efteråt...

/kaputt tjej...
 
Heja @Thera :bump:

Ja @Amha jag undrar detsamma och hoppas jag slipper uppleva det just nu. Smärtar att andas och hosta som det är just nu, vill inte veta hur det känns i ett aktivt värkarbete O_o
Skulle ändå gissa att just förkylning borde gå att tänka bort om det nu inte är så att man är extremtäppt och slemmig, precis som att lätt feber borde kvävas av det som sker runt en förlossning. Magsjuka och slem i luftvägar skulle vara mardröm.
 
Skulle ändå gissa att just förkylning borde gå att tänka bort om det nu inte är så att man är extremtäppt och slemmig, precis som att lätt feber borde kvävas av det som sker runt en förlossning. Magsjuka och slem i luftvägar skulle vara mardröm.

Hah! Magsjuka. Underbart. Typ vinterkräksjukan. Fyfan vad arg man skulle vara på kroppen då. :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 117
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp