Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern vägde 4330 och hade 50/56 i säkert ett par månader :o hon gick inte upp som hon skulle i början riktigt men på BB var det i alla fall bra.
 
Jag har några enstaka plagg i stl.50, mest stl.56. Gissar att vår bebis blir en "medel" bebis. Jag var yttepytte liten som nyfödd och sambon var "normalstor". Barnmorskan tror han blir en medelstor bebis, men man vet ju aldrig, kanske kommer ut en klump :p känslan är iaf att han blir en medel..
Tänker att även om 56 är lite för stort är det okej, får vika upp armar osv. Hellre för stort än för litet. :)
 
Vi har bara 2 bodys i 50, en body i 50-56, ett par byxor i 50. 2 mössor som jag tror är nyföddstorlek. En "body" som är kortärmad och kortbent i 50. En hemmastickad kofta som är liten.

Jag tänkte smsa svärmor när bebis är ute vad det blev så får hon köpa lite mer i rätt färger i 50 och/eller 56 och hälsa på ;)

För jag vill ha rosa om det blir en tjej och en ursöt sjömansbody om det är en kille <3
 
Min son vägde 4835 gram och var 54 cm lång. Han kunde aldrig ha stl 50 och 56 kunde han ha i ungefär en vecka. Dottern vägde 2620 gram och var 46 cm lång. Hon hade stl 44 i ungefär en månad. Hon hade stl 56 när hon var 4-5 månader gammal. De kläderna sonen hade som sexmånaders hade dottern först när hon var ett år gammal. Sonen vägde 11200 gram som ettåring och dottern vägde 8900 gram som ettåring så det kan verkligen vara olika.
 
Jag var inne igår för leverkoll, allt såg bra ut och värdena var inte alls speciellt höga så det var skönt.

Fick ändå tid för igångsättning den 10/6, dagen innan BF, de vill inte att man går över tiden när levern är påverkad.

Gjorde en ny hinnsvepning och idag har slemproppen börjat lossna... :nailbiting:

Märkte aldrig av den med sonen så detta var nytt. :yuck::D
 
Har precis fått en pytteblödning som slutat nu. Känner inget annat. Borde väl bara vara att avvakta? Åkte ju in tidigare i veckan när det var så här och då var det lugnt.
 
Jag var inne igår för leverkoll, allt såg bra ut och värdena var inte alls speciellt höga så det var skönt.

Fick ändå tid för igångsättning den 10/6, dagen innan BF, de vill inte att man går över tiden när levern är påverkad.

Gjorde en ny hinnsvepning och idag har slemproppen börjat lossna... :nailbiting:

Märkte aldrig av den med sonen så detta var nytt. :yuck::D
Spännande!
 
Har precis fått en pytteblödning som slutat nu. Känner inget annat. Borde väl bara vara att avvakta? Åkte ju in tidigare i veckan när det var så här och då var det lugnt.

Har du haft det innan alltså och det var ingen fara? Så länge det inte blir mer hade jag nog avvaktat!
 
Har du haft det innan alltså och det var ingen fara? Så länge det inte blir mer hade jag nog avvaktat!
Ja, i veckan. Var inne på natten, allt lugnt. Blöder inte alls längre. Läkaren som undersökte mig sa att jag hade lite svamp och att det är känsligt nu och lätt att få blödningar. Allt såg bra ut. Gynundersökn + ultraljud och ctg. Känns som jag vågar avvakta.
 
En riktigt bra dag! Äntligen lite hästar! Har hållit en ridlektion (sittandes i en stol), suttit och pratat med mina hästvänner och longerat min femåring (som står i det stallet jag var i och blir riden nu när jag inte kan). Så fin min lilla häst är! Perfekt i hull, glänsande hårrem och börjar få muskler på rätta ställena
Nu är det snart dags för de små att komma ut så jag så fort som möjligt kan börja med mina pållar igen.
 
V 29 (28+0) här och glukosbelastning här idag. Nyss hällt i mig alltihop och ska nu fördriva 2 spännande timmar i väntrummet. Ja, ni vet ju hur det är... Har laddat upp med Ridsport och bloggidéer :)
Jag mår för det mesta bra, är så himla glad att jag kan rida!! Tävlade 7-åringen i lördags och knep en tredjeplacering i 110 :love:
7EFFAC83-BDB4-46E9-8C13-749DF2B849EF_zpslwglgnas.jpg
 
@Equilina gör alla glukosbelastning i ditt landsting eller var det nån särskild indikation?

Här tycker jag att de är snåla på att ens ta blodsocker. Jag är nojig för få saker men en av dem är stor bebis. En bekant födde nyligen en >5 kg med vissa komplikationer och när jag sa det till min barnmorska sa hon bara att "då var det nog oupptäckt graviditetsdiabetes" och då känner jag ännu mer att generösare sockerkoll borde vara vettigt för att undvika det...
 
@Equilina gör alla glukosbelastning i ditt landsting eller var det nån särskild indikation?

Här tycker jag att de är snåla på att ens ta blodsocker. Jag är nojig för få saker men en av dem är stor bebis. En bekant födde nyligen en >5 kg med vissa komplikationer och när jag sa det till min barnmorska sa hon bara att "då var det nog oupptäckt graviditetsdiabetes" och då känner jag ännu mer att generösare sockerkoll borde vara vettigt för att undvika det...

Alla erbjuds, tillhör man någon av riskgrupperna erbjuds man även kring v 12.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 116
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp