Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter lovande Har en bekant som födde en +5 kg för några veckor sedan... Så jag är beredd på alltDottern vägde 4330 och hade 50/56 i säkert ett par månader hon gick inte upp som hon skulle i början riktigt men på BB var det i alla fall bra.
Nu fick min bebis hicka i magen!! skitsött! En liten del av magen skakar till var 3e sekund. Hihi. Både ser och känner hur den hickar :]
Spännande!Jag var inne igår för leverkoll, allt såg bra ut och värdena var inte alls speciellt höga så det var skönt.
Fick ändå tid för igångsättning den 10/6, dagen innan BF, de vill inte att man går över tiden när levern är påverkad.
Gjorde en ny hinnsvepning och idag har slemproppen börjat lossna...
Märkte aldrig av den med sonen så detta var nytt.
Har precis fått en pytteblödning som slutat nu. Känner inget annat. Borde väl bara vara att avvakta? Åkte ju in tidigare i veckan när det var så här och då var det lugnt.
Hade ringt och rådfrågat.Har precis fått en pytteblödning som slutat nu. Känner inget annat. Borde väl bara vara att avvakta? Åkte ju in tidigare i veckan när det var så här och då var det lugnt.
Ja, i veckan. Var inne på natten, allt lugnt. Blöder inte alls längre. Läkaren som undersökte mig sa att jag hade lite svamp och att det är känsligt nu och lätt att få blödningar. Allt såg bra ut. Gynundersökn + ultraljud och ctg. Känns som jag vågar avvakta.Har du haft det innan alltså och det var ingen fara? Så länge det inte blir mer hade jag nog avvaktat!
Se ovan.Hade ringt och rådfrågat.
@Equilina gör alla glukosbelastning i ditt landsting eller var det nån särskild indikation?
Här tycker jag att de är snåla på att ens ta blodsocker. Jag är nojig för få saker men en av dem är stor bebis. En bekant födde nyligen en >5 kg med vissa komplikationer och när jag sa det till min barnmorska sa hon bara att "då var det nog oupptäckt graviditetsdiabetes" och då känner jag ännu mer att generösare sockerkoll borde vara vettigt för att undvika det...