Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla erbjuds, tillhör man någon av riskgrupperna erbjuds man även kring v 12.
Är ju jättebra ju... Jag har flera gånger bett dem ta blodsocker på mig och då har de gjort det, men sagt att det egentligen inte görs denna vecka. Så vet inte hur sällan det kollas, men jag hade nog hellre gjort glukosbelastning så kunde jag vara lugn sen
Är överviktig sedan innan så viss ökad risk finns ju. Aja, nu ska den snart ut så nu är det för sent ändå ;)
 
75 dagar kvar. BM i morgon. Less, men det är okej. Jag har sista två dagarna kunnat hålla igång och göra saker och det är väldigt skönt. Har lämnat tunga saker till sambon så har det gått bra. Trevligt att fixa ute.
 
:meh:Min BM har tagit blodsocker på mig varje gång men missade det sist. Men det är okej, har koll på blodsockret ändå, bästa vännen som även blir bebis gudmor har diabetes typ 1 och hon brukar kolla mitt socker ibland också :p


Här hemma går jag just nu i ett byggkaos :wtf: vi ska bygga ny trapp inne till nedervåningen, där vardagsrum och toalett finns. Dom har brytit upp golvet från över våningen och plockat bort gamla trappen :crazy:
Så för att komma ner måste jag gå ut genom vanliga entrén och runt huset och in genom tvättstugan :p
Dagarna går väl an, men nätterna är värre i och med att jag gissar typ var tredje timme :banghead:
Men natten gick faktiskt förvånansvärt bra, vaknade bara 1 gång för att kissa :love:
Sambon har tagit ledigt imorgon och på onsdag för att fixa med nya trappen..
Skönt med lite sällskap hemma, börjar klättra på väggarna!
 
:meh:Min BM har tagit blodsocker på mig varje gång men missade det sist. Men det är okej, har koll på blodsockret ändå, bästa vännen som även blir bebis gudmor har diabetes typ 1 och hon brukar kolla mitt socker ibland också :p


Här hemma går jag just nu i ett byggkaos :wtf: vi ska bygga ny trapp inne till nedervåningen, där vardagsrum och toalett finns. Dom har brytit upp golvet från över våningen och plockat bort gamla trappen :crazy:
Så för att komma ner måste jag gå ut genom vanliga entrén och runt huset och in genom tvättstugan :p
Dagarna går väl an, men nätterna är värre i och med att jag gissar typ var tredje timme :banghead:
Men natten gick faktiskt förvånansvärt bra, vaknade bara 1 gång för att kissa :love:
Sambon har tagit ledigt imorgon och på onsdag för att fixa med nya trappen..
Skönt med lite sällskap hemma, börjar klättra på väggarna!

Kan du inte sova på nedanvåningen så länge? Jag hade blivit knäpp och dessutom inte kunnat somna om O_o

Glukosbelastningen och alla andra koller gick bra, glömde fråga vad SF-måttet var.
 
5 veckor till BF :nailbiting: :o

Sambon åkte bort igår för jobb på annan ort. Lite oklart hur länge han blir borta, men upp till 2 veckor. Han kan såklart komma hem om det skulle behövas, så det skrämmer mig inte. Vad som däremot känns läskigt är att när han kommer hem har vi inte många veckor kvar själva innan vi blir 3. Konstig känsla :nailbiting: :o

Jag går här hemma och grejar... Har fortfarande ett gäng ouppackade flyttkartonger men jag vet inte vad jag ska göra av dem :cool: Har satt upp lite grejer på väggarna och ska väl ta en tur till Ikea. Nån dag i veckan ska jag hämta hem vaggan vi ska låna av en kompis och se vad vi får med och vad dom behöver inhandlas till den :love:
 
Kan du inte sova på nedanvåningen så länge? Jag hade blivit knäpp och dessutom inte kunnat somna om O_o

Glukosbelastningen och alla andra koller gick bra, glömde fråga vad SF-måttet var.

Jo skulle ju kunna sova där nere på soffan, men jag skulle nog sova sämre då faktiskt tror jag..
Får sova hos svärmor också om jag vill.. Tar en natt i taget så får vi se sen:)
 
Fy för byggkaos! Tycker det räcker lagom med elektrikern som ska komma i dagarna och installera lite grejer. Han är lite mer "renlig" än en snickare :D lite sladdar att plocka i efterhand bara men han brukar försöka ta det han ser så det är bara något enstaka som följer med dammsugaren sen.

@superstar är det något att spara i kartongerna? Försöker ibland köra en rejäl sortering på saker som ska lämnas iväg. Det är himla skönt faktiskt. Har själv ett större antal lådor i förrådet som jag ska gå igenom någon dag framöver men då har antalet ändå minskat en del på sista året. Har en specifik låda som verkligen är läge att fota innehållet i och lägga upp på någon loppis-sida. Bortskänkes mot avhämtning typ :p gamla lampskärmar och sånt som man inte kommer använda.
 
@superstar är det något att spara i kartongerna? Försöker ibland köra en rejäl sortering på saker som ska lämnas iväg. Det är himla skönt faktiskt. Har själv ett större antal lådor i förrådet som jag ska gå igenom någon dag framöver men då har antalet ändå minskat en del på sista året. Har en specifik låda som verkligen är läge att fota innehållet i och lägga upp på någon loppis-sida. Bortskänkes mot avhämtning typ :p gamla lampskärmar och sånt som man inte kommer använda.

Alltså... om jag fick bestämma skulle de gå raka vägen till tippen... Tyvärr är min sambo en samlare utan dess like. Även om jag bearbetar honom lite i taget ;)
 
  • Gilla
Reactions: Flo
Alltså... om jag fick bestämma skulle de gå raka vägen till tippen... Tyvärr är min sambo en samlare utan dess like. Även om jag bearbetar honom lite i taget ;)
Ställ en tom låda bredvid och så gör du klart att den ska fyllas med saker som är skräp/ska säljas/whatever. Eller en sälj och en kasta.
 
Ställ en tom låda bredvid och så gör du klart att den ska fyllas med saker som är skräp/ska säljas/whatever. Eller en sälj och en kasta.

Eller så rensar man när mannen inte är hemma :o
Min är också samlartypen och jag slängatypen.
Det han inte vet har han inte ont av :angel:

Nä, men ibland tvingar jag honom att rensa och då går det faktiskt få undan lite skräp :)

Jag fattar mig inte på alla "kan vara bra att ha prylar". Tycker mest det är redo för soptippen :confused:
 
Eller så rensar man när mannen inte är hemma :o
Min är också samlartypen och jag slängatypen.
Det han inte vet har han inte ont av :angel:

Nä, men ibland tvingar jag honom att rensa och då går det faktiskt få undan lite skräp :)

Jag fattar mig inte på alla "kan vara bra att ha prylar". Tycker mest det är redo för soptippen :confused:
Jag är ju samlaren här men det är jag som har körkort så han kan inte dänga iväg en massa skräp på egen hand. Han försökte kasta min boombox och min hemmabioanläggning när vi flyttade. Det var INTE poppis! Boomboxen är guld när dottern börjat intressera sig för musik plus att jag och grannar hade grymt trevligt förra sommaren när vi släpade ut den i gräset och drack öl och lyssnade på hårdrock. Den rör han inte! Hemmabion har väl tyvärr blivit ganska inaktuell nu med Playstation som DVD men jag saknar faktiskt surroundljudet så jag kanske ska smyga upp högtalarna igen när han inte är hemma :angel: men mycket av det vi har är saker som inte används och sälja till någon som vill ha är ju roligare än att kasta :)
 
Här är vi nog båda mer åt slänga hållet :D ser alltid kul ut när vi rensar förrådet, slänga högen blir jömt enorm :p Sen samlar vi på oss nya saker lika fort igen, för att slänga lika mycket igen.. :cool:
 
Ställ en tom låda bredvid och så gör du klart att den ska fyllas med saker som är skräp/ska säljas/whatever. Eller en sälj och en kasta.
Jag gör så ;) Och han har gjort sig av med mycket sedan vi flyttade ihop, för att vara han. Men jag tycker fortfarande inte att det är tillräckligt :p

Hörrni, det slog mig just att det officiellt är sommar nu! Och alltså vår tur att föda barn :nailbiting:
 
Jag är ju samlaren här men det är jag som har körkort så han kan inte dänga iväg en massa skräp på egen hand. Han försökte kasta min boombox och min hemmabioanläggning när vi flyttade. Det var INTE poppis! Boomboxen är guld när dottern börjat intressera sig för musik plus att jag och grannar hade grymt trevligt förra sommaren när vi släpade ut den i gräset och drack öl och lyssnade på hårdrock. Den rör han inte! Hemmabion har väl tyvärr blivit ganska inaktuell nu med Playstation som DVD men jag saknar faktiskt surroundljudet så jag kanske ska smyga upp högtalarna igen när han inte är hemma :angel: men mycket av det vi har är saker som inte används och sälja till någon som vill ha är ju roligare än att kasta :)

Jag fick min man att sälja sin hemmabioanläggning :o
Den användes ju aldrig :p
Å han saknar den inte. Han har dock fått lov att skaffa något nytt om det tar lite plats och det inte ser ut som en högtalarbutik i vardagsrummet :cautious:

/förstår din sambo :D
 
Min sambo har kommit på att han kan gömma allt på vinden i garaget för där kommer jag inte upp just nu.

Så stod jag häromdagen och såg genom brädorna i taket, det var bara massa underligheter däruppe. Konstiga rör, trasiga pulkor och gamla spaljéer.
Sa till honom att nu går du upp där, rensar ut ordentligt och kör till återvinningen med all skit.

Vet ni vad han fick med sig till återvinningen? En gardinstång...

:banghead: :meh:
 
Min sambo har kommit på att han kan gömma allt på vinden i garaget för där kommer jag inte upp just nu.

Så stod jag häromdagen och såg genom brädorna i taket, det var bara massa underligheter däruppe. Konstiga rör, trasiga pulkor och gamla spaljéer.
Sa till honom att nu går du upp där, rensar ut ordentligt och kör till återvinningen med all skit.

Vet ni vad han fick med sig till återvinningen? En gardinstång...

:banghead: :meh:
Hahaha! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 113
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp