Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på mvc idag. Sablar vad jag har gått upp i vikt! Här släpar jag runt på en hel graviditetsvikt i v.30. Vi pratade lite om det då jag tycker att det känns drygt men hon var tydligen inte orolig. Jag gillar att röra på mig normalt sett och hade inga viktproblem efter förra graviditeten heller och jag är igång det jag kan hemma. Det kommer lösa sig. Får bannlysa godis bara ;)
 
Mest efter att bli normal. Kunna sova, röra sig och inte behöva vara försiktig :o
Men det klart, lite nyfiken på de små är man ju... Även om längtan efter att inte vara gravid är större just nu (får man känna så?)

Får man absolut! Jag känner precis lika, klart jag längtar ihjäl mig efter bebis också men längtan efter att inte vara gravid är något större just nu.
 
Mest efter att bli normal. Kunna sova, röra sig och inte behöva vara försiktig :o
Men det klart, lite nyfiken på de små är man ju... Även om längtan efter att inte vara gravid är större just nu (får man känna så?)
Hoppar in från vårtråden, BF i torsdags och mitt svar är JA! Man får känna så! Jag skulle inte överleva just nu om jag la på mig själv att inte få ha de känslorna... Jag tror det är naturen som får oss att känna så för att vara mer redo för förlossning ;)
 
Hoppar in från vårtråden, BF i torsdags och mitt svar är JA! Man får känna så! Jag skulle inte överleva just nu om jag la på mig själv att inte få ha de känslorna... Jag tror det är naturen som får oss att känna så för att vara mer redo för förlossning ;)
Jösses, du är snart färdig! :) du har bebis inom en snar framtid även om det känns jobbigt. Är du sist ut? Spännande ändå, det är ju "vår" tid att föda nu, snart är det dags!
 
Mest efter att bli normal. Kunna sova, röra sig och inte behöva vara försiktig :o
Men det klart, lite nyfiken på de små är man ju... Även om längtan efter att inte vara gravid är större just nu (får man känna så?)

Klart du får känna så.
Det var det jag fokuserade på under förlossningen. Att få tillbaka min kropp, att kunna leva igen som jag är van vid. Sen att det kom en bebis var ju en bonus, men väldigt overkligt en månad för tidigt..
 
Igår var vi på BVC och lilleman vägde 3220g. Så nu har vi passerat viktgränsen för att få använda bärselen Beco Gemini som jag har inhandlat. Tyvärr är vädret rent ut sagt skit, storm och ösregn, så vi håller oss inomhus idag.
I fredags fick jag mjölkstockning, 39.8 graders feber med frossa och huvudvärk. Jag hade nog haft en för tight BH och blivit lite kall. Det gick över med pumpande och febernedsättande. Tyvärr är den tillbaka idag igen. Inte lika hög feber dock. Får sluta använda amningsbh och låta dem vila från tryck. Sjukt känsliga brösten blir :(
 
Mest efter att bli normal. Kunna sova, röra sig och inte behöva vara försiktig :o
Men det klart, lite nyfiken på de små är man ju... Även om längtan efter att inte vara gravid är större just nu (får man känna så?)

Jag längtar efter mina vanliga kläder och att inte behöva anpassa sexet :o Men ja det ska bli spännande med en ny unge också :D
 
Jag längtar efter mina vanliga kläder och att inte behöva anpassa sexet :o Men ja det ska bli spännande med en ny unge också :D

Det vore hemskt trevligt att orka ligga... ;) har verkligen noll ork för sånt just nu. Hoppas det återkommer. Har tänkt i 2 veckor nu att ikväll ska jag förföra karln min. Gått i säng och toksomnat! :o
 
Igår var vi på BVC och lilleman vägde 3220g. Så nu har vi passerat viktgränsen för att få använda bärselen Beco Gemini som jag har inhandlat. Tyvärr är vädret rent ut sagt skit, storm och ösregn, så vi håller oss inomhus idag.
I fredags fick jag mjölkstockning, 39.8 graders feber med frossa och huvudvärk. Jag hade nog haft en för tight BH och blivit lite kall. Det gick över med pumpande och febernedsättande. Tyvärr är den tillbaka idag igen. Inte lika hög feber dock. Får sluta använda amningsbh och låta dem vila från tryck. Sjukt känsliga brösten blir :(
Hade extremt slappa amningsbh:ar förra gången. Ur den vinkeln var de bra faktiskt. Dock dåligt stöd. Hoppas du får ordning på det. Man blir så himla slagen av mjölkstockning.
 
Inte ett dugg konstigt att man längtar mer efter att vara "ogravid" än efter bebis. Iaf med första barnet så vet man ju faktiskt inte vad bebisen innebär, men man vet i allra högsta grad vad det innebär att vara ogravid :D
 
@Mauen med tanke på att du bär på två så är du kanske den enda som det skulle kännas ok med trängning i kön från.

Jättekonstig mening men du fattar, orkar inte formulera om mig nu. Har försökt få igång förlossningen med ett pass gravidyoga
 
@Mauen med tanke på att du bär på två så är du kanske den enda som det skulle kännas ok med trängning i kön från.

Jättekonstig mening men du fattar, orkar inte formulera om mig nu. Har försökt få igång förlossningen med ett pass gravidyoga
Haha, tack! Känns inte som vi har nåt att säga till om dock. Sjukt irriterande.
 
Imorgon ska jag på tillväxtultraljud igen. När tiden bokades för en månad sen var det ingen dom trodde att jag faktiskt skulle ha dem på insidan fortfarande. Ska bli intressant och se hur mkt de väger nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 113
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp