Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnmorskan idag. Allt såg bra ut. Har gått upp lite för lite, 3,5 kg sen inskrivning. Tycker jag äter bra och ganska mkt... Barnmorskan tyckte inte alls jag behövde vara orolig och ta det lugnt som alla andra verkar tycka. Så länge jag mår bra och inte har regelbundna sammandragningar är det lugnt. Jag kommer märka när jag behöver trappa ner. Känns bra!
Men ikväll är jag trött! Simmade imorse, jobbade hela dagen, var ute och gick 45 med en häst, höll en ridlektion, fixade stallet och nu äntligen ligger jag i soffan. Puh!
 
Barnmorskan idag. Allt såg bra ut. Har gått upp lite för lite, 3,5 kg sen inskrivning. Tycker jag äter bra och ganska mkt... Barnmorskan tyckte inte alls jag behövde vara orolig och ta det lugnt som alla andra verkar tycka. Så länge jag mår bra och inte har regelbundna sammandragningar är det lugnt. Jag kommer märka när jag behöver trappa ner. Känns bra!
Men ikväll är jag trött! Simmade imorse, jobbade hela dagen, var ute och gick 45 med en häst, höll en ridlektion, fixade stallet och nu äntligen ligger jag i soffan. Puh!
Bra barnmorska :) man får göra det man känner att man vill och orkar för att må bra så blir det bra.
 
Hos BM för en vecka sedan hade jag lite på gränsen till högt blodtryck, och hon sa att jag skulle vara uppmärksam på huvudvärk och flimmer framför ögonen. Jag har ju migrän som o-gravid med just dessa symtom men tror faktiskt inte att jag haft det en enda gång sedan jag blev gravid. Igår kväll på jobbet kom det en smygande huvudvärk och jag bad en kollega kolla blodtrycket, lite högt...

Gick och la mig och sov (sover på jobbet när jag jobbar sen kväll-tidig morgon) och vaknade nu för en stund sedan av sprängande huvudvärk... Känns precis som min vanliga migrän och det är väl första gången jag hoppas på ett anfall för alternativet är...? Ska be morgonkollegan kolla blodtrycket och sen ringa bm när hon öppnar.

Vill VERKLIGEN inte ha ytterligare en sjukdag. Jag vill må bra och jobba som vanligt :crazy::(:rage:

Dessutom ringde de från stallet igår, mitt dräktiga sto hade kolikkänning, visserligen en lindrig sådan men ändå... Inte konstigt att man får högt blodtryck kanske. :meh:
 
BF- LISTA

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
22 - Equilina, 28 år, andra barnet, Skåne

Nytt datum på mig :)
 
BF- LISTA

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 24 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
22 - Equilina, 28 år, andra barnet, Skåne

Ny ålder på mig ;) Sedan ett par månader iofs, men fick syn på det nu :)
 
Hos BM för en vecka sedan hade jag lite på gränsen till högt blodtryck, och hon sa att jag skulle vara uppmärksam på huvudvärk och flimmer framför ögonen. Jag har ju migrän som o-gravid med just dessa symtom men tror faktiskt inte att jag haft det en enda gång sedan jag blev gravid. Igår kväll på jobbet kom det en smygande huvudvärk och jag bad en kollega kolla blodtrycket, lite högt...

Gick och la mig och sov (sover på jobbet när jag jobbar sen kväll-tidig morgon) och vaknade nu för en stund sedan av sprängande huvudvärk... Känns precis som min vanliga migrän och det är väl första gången jag hoppas på ett anfall för alternativet är...? Ska be morgonkollegan kolla blodtrycket och sen ringa bm när hon öppnar.

Vill VERKLIGEN inte ha ytterligare en sjukdag. Jag vill må bra och jobba som vanligt :crazy::(:rage:

Dessutom ringde de från stallet igår, mitt dräktiga sto hade kolikkänning, visserligen en lindrig sådan men ändå... Inte konstigt att man får högt blodtryck kanske. :meh:
Åh, hoppas att det inte är någon fara. Usch! Skulle du återkomma vid huvudvärk?
 
Vill VERKLIGEN inte ha ytterligare en sjukdag. Jag vill må bra och jobba som vanligt :crazy::(:rage:
Högt blodtryck och huvudvärk kan tyda på havandeskapsförgiftning. Läs på 1177 för mer info.
Är det det så ska du nog räkna med mer än en dag sjuk, mer troligt sjukskrivning resten av graviditeten....

Håller tummarna dock för att du slipper detta :)
 
BF- LISTA

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar)
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
22 - Equilina, 28 år, andra barnet, Skåne

Jag kan ju lika gärna rätta till åldern jag med. Ett par dagar tidigt men det spelar väl ingen roll :)
 
Högt blodtryck och huvudvärk kan tyda på havandeskapsförgiftning. Läs på 1177 för mer info.
Är det det så ska du nog räkna med mer än en dag sjuk, mer troligt sjukskrivning resten av graviditeten....

Håller tummarna dock för att du slipper detta :)

Jo jag vet, men lever i förnekelse :o:p;) Sitter hos bm och väntar nu, har haft ihållande huvudvärk hela dagen, högt blodtryck vid koll och tyvärr också proteinutslag på urinsticka. Känns inte så lovande men jag håller tummarna, känns för tidigt för att bli sängliggande i v 25...:yuck:
 
Jo jag vet, men lever i förnekelse :o:p;) Sitter hos bm och väntar nu, har haft ihållande huvudvärk hela dagen, högt blodtryck vid koll och tyvärr också proteinutslag på urinsticka. Känns inte så lovande men jag håller tummarna, känns för tidigt för att bli sängliggande i v 25...:yuck:
Men usch. Håller tummarna!
 
Jo jag vet, men lever i förnekelse :o:p;) Sitter hos bm och väntar nu, har haft ihållande huvudvärk hela dagen, högt blodtryck vid koll och tyvärr också proteinutslag på urinsticka. Känns inte så lovande men jag håller tummarna, känns för tidigt för att bli sängliggande i v 25...:yuck:
Håller tummarna att det inte är så allvarligt!
 
Jo jag vet, men lever i förnekelse :o:p;) Sitter hos bm och väntar nu, har haft ihållande huvudvärk hela dagen, högt blodtryck vid koll och tyvärr också proteinutslag på urinsticka. Känns inte så lovande men jag håller tummarna, känns för tidigt för att bli sängliggande i v 25...:yuck:
Åh nej, håller tummarna för att det gick bra!
 
Tack hörrni! Trycket var 145/95 hos barnmorskan så hon ringde förlossningen som ville ha in mig. Nyss hemkommen och rätt slutkörd. Huvudvärken kvarstår, har samlat vätska och blodtrycket fortsätter ligga högt. Tack och lov såg proverna ändå bra ut (dvs ingen havandeskapsförgiftning) men stränga direktiv att återkomma vid värre symtom och annars in för ny bedömning på söndag.

Nu vill jag sova...
 
Ååh hoppas du mår bättre snart @superstar

Idag var det dags för RUL för min del och fick se en unge som växt på bra och var helt normal i alla mätningar, skönt. Dock var han/hon inte intresserad av oss utan låg med ryggen uppåt under hela undersökningen.

Fick en tid till ett extra UL om 4 veckor för en kontroll av hjärtat. Sambon har ett medfött hjärtfel så vi ska kontrollera att den lille inte har samma defekt på sitt hjärta. Idag såg iaf allt bra ut.
 
@Amha du kan ju inte bara byta nick sådär :rage:
Jag vart först förvirrad och sen förtvivlad! Älskade ditt fjortisroliga nick du hade innan :D
Haha! Jag tyckte att det var läge att bli vuxen när man snart är tvåbarnsmor. Nicket har hängt kvar sedan min tid som death metal-head. Nu har jag blivit lite mesigare och lyssnar mest på heavy metal och till viss del punk ju så det blev helt missvisande ju ;)

@superstar skönt att det gick bra. Är du sjukskriven tills vidare nu?
 
Haha! Jag tyckte att det var läge att bli vuxen när man snart är tvåbarnsmor. Nicket har hängt kvar sedan min tid som death metal-head. Nu har jag blivit lite mesigare och lyssnar mest på heavy metal och till viss del punk ju så det blev helt missvisande ju ;)

@superstar skönt att det gick bra. Är du sjukskriven tills vidare nu?

Nej inte än, ska in igen i morrn så får se vad dem säger då...

Usch, det här känns inge roligt. Mycket tankar kring hur resten av graviditeten ska fortsätta och hur stor chansen är att det bara lugnar sig och fortlöper normalt. Har börjat skriva ner frågor till läkaren i morrn.
 
Haha! Jag tyckte att det var läge att bli vuxen när man snart är tvåbarnsmor. Nicket har hängt kvar sedan min tid som death metal-head. Nu har jag blivit lite mesigare och lyssnar mest på heavy metal och till viss del punk ju så det blev helt missvisande ju ;)

@superstar skönt att det gick bra. Är du sjukskriven tills vidare nu?
Nu behöver du inte presentera dej som tjejen med det minst charmiga namnet på buketräffarna ;) :up:

Mvh Miks
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 136
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp