Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är tyvärr stor vikarie brist i vårt område, det är svårt att hitta bra sådana också måste jag säga..
Nej det är inte kul för någon det här. Hoppas jag får gehör från BM och får en läkartid!
Åh vilken sits! Du kan inte få hjälp från annan avdelning? Nu har vi ju ett tacksamt läge men hade jag sett att det varit så lite personal hade jag tagit barnet och gått hem, även om vi råkat jobba båda två. Hoppas det löser sig med vikarier för er.
 
Jo får hjälp av andra avdelningar men set blir liksom aldrig samma. Är mycket som ska hinnas göra och när man knappt hinner ha planeringstid så blir verksamheten lidande helt enkelt. :crazy: Det är så tråkigt, jag vill så mycket men det sätts käppar i hjulet hela tiden..
 
Du är verkligen i en helkass situation, @Rosen-Knoppen

Här har planerandet och inköpen börjat känner jag. Jag håller koll på begagnade ståbrädor som passar vår älskade nitro. Detta trots att jag knappt är halvvägs än :o men så tänker jag att vad tusan, jag måste ju hålla ett öga om det är beggat jag ska ha så man inte missar nåt bra pris eller så.
 
Jag har varit hos läkaren och fått sjukintyg nu. Läkaren skrev på 100% och sa att FK kan vara pipiga men att jag inte kan förväntas klara alla uppgifter som ligger på mig iom att kroppen inte är OK. Jag har ju hela tiden varit tydlig med att om något dyker upp så säger jag ju ifrån sjukskrivningen om det är något som kan funka för mig. Jag får höra av mig om FK ställer till problem.

Gud, jag blev fångad av försäljare från 3 på vägen hem som ville ge mig biobiljetter om jag följde med. Gud, jag gick på den lätta :D biobiljetterna glömdes bort och de ville då binda upp mig på ett abonnemang på 24 månader! :eek: och muta med en "gratis" telefon. Herregud. Byta operatör och inse att det inte funkar i obygden.. Nej tack! Blev lite irriterad och stressad så jag gick därifrån. Då påminde den där kollegan om biobiljetterna så den gravida kvinnan med foglossning dunstade likt en ninja. Poff bara! Så tittade jag bak och såg att de letade efter mig för att ge de sabla biljetterna :p hur jag i min röda jacka kunde bli så osynlig är en gåta.
 

Mår förvånansvärt bra. Lite foglossning och ryggvärk, men inte värre än att det går att vila sig i form igen.
Räknar dock med lite mer än vanligt ikväll, då jag föll för grupptrycket idag. Umgicks med några barn som tjatade till sig att jag skulle visa hur man hjular och står på händer. Såhär i efterhand var det nog inte så klokt gjort av mig. Och det måste ha sett roligt ut, en 25-veckors-mage uppochner i full fart. ;)

Möte hos BM om 25 min, så hejsvejs!
 
@Rosen-Knoppen Usch det där låter inte skoj. Har städat på förskolor så har sett mycket jobb det kan vara om man är själv (har fått agera påklädare ibland)

Jag mår än så länge helt ok. Kroppen värker efter jobbet men inte mycket värre än vanligt, dock kommer värken på morgon/förmiddag istället för på eftermiddagen. Men det får man väl räkna med. Var på APT idag och frågade lite löst om att kunna gå ner i tid men det var tvärstopp om jag inte skulle få igenom en sjukskrivning. Men mår än så länge inte tillräckligt dåligt för att gå till läkaren så får stå ut med heltid ett tag till.
 
Allt var i sin ordning enligt BM, skönt! :)
Lyssnade på det lilla hjärtat som slog starkt och jämnt.

Insåg dock till min förskräckelse att jag med säkerhet kommer att passera 100 kg innan ungen är ute.
Vägde in mig på 93 idag. :eek:
Och då har jag ändå "bara" gått upp 7 kg totalt.

Någon mer som kommer göra mig sällskap på 100+? :D
 
Allt var i sin ordning enligt BM, skönt! :)
Lyssnade på det lilla hjärtat som slog starkt och jämnt.

Insåg dock till min förskräckelse att jag med säkerhet kommer att passera 100 kg innan ungen är ute.
Vägde in mig på 93 idag. :eek:
Och då har jag ändå "bara" gått upp 7 kg totalt.

Någon mer som kommer göra mig sällskap på 100+? :D

Jag är rädd för det... :meh: Slut på batterier i vågen men den stod på 89 sist, 16 veckor kvar...
 
@Rosen-Knoppen Usch det där låter inte skoj. Har städat på förskolor så har sett mycket jobb det kan vara om man är själv (har fått agera påklädare ibland)

Jag mår än så länge helt ok. Kroppen värker efter jobbet men inte mycket värre än vanligt, dock kommer värken på morgon/förmiddag istället för på eftermiddagen. Men det får man väl räkna med. Var på APT idag och frågade lite löst om att kunna gå ner i tid men det var tvärstopp om jag inte skulle få igenom en sjukskrivning. Men mår än så länge inte tillräckligt dåligt för att gå till läkaren så får stå ut med heltid ett tag till.

Jag är ganska säker på att man har rätt att gå ner i tid 6 månader före BF, så mitt tips är att kolla upp det och inte lita blint på arbetsgivaren, dom har inte alltid koll...
 
99 dagar till BF idag, under 100 dagar :nailbiting: varav 53 är arbetsdagar. Känns skönt att april och maj har mycket helgdagar och klämdagar så det blir lite nedtrappning innan jag går på semester i slutet av maj. Om det nu blir som planerat.

Annonsen för vikariatet på min tjänst går ut imorgon, känns konstigt att de ska ersätta mig, fast lite skönt också. Blir inte så stor press att jag ska snabbt tillbaka. Chefen är jättenöjd med mitt arbete så jag är inte orolig att bli ersatt på riktigt, det får de ju inte heller iof. hur som helst. Men men...
 
Varit hos BM, lyssnat på hjärtat, mätt mage och diskuterat sjukskrivning.
Barnmorskan bokade in en läkartid bums imorgon och skrev en notis till läkaren att jag borde bli sjukskriven minst 50% med de smärtor och den arbetsbelastning jag har.
Känner mig lättad och hoppas verkligen läkaren håller med nu! :up:
 
Varit hos BM, lyssnat på hjärtat, mätt mage och diskuterat sjukskrivning.
Barnmorskan bokade in en läkartid bums imorgon och skrev en notis till läkaren att jag borde bli sjukskriven minst 50% med de smärtor och den arbetsbelastning jag har.
Känner mig lättad och hoppas verkligen läkaren håller med nu! :up:

Åh va skönt! Bra barnmorska!
 
Jag vägde mig faktiskt idag. Under 2 kg plus. Minns inte exakt vad jag skrev in mig på. Med i beräkningarna får man ju ha min vila senaste två veckorna, vet inte hur snabbt man tappar muskler?

Skönt att det gick bra med BM, @Rosen-Knoppen. Var det långt till läkartiden?

Jag drog med mig dottern in på bolaget idag och köpte en flaska mousserande, alkoholfri såklart, som jag ska prova strax tillsammans med en fruktsallad. Ska bli trevligt att luta sig tillbaka i soffan med vardagslyx :) har haft projekt i eftermiddag som tog knäcken på min hjärna. Enkla saker såsom handla med barn, hämta paket osv. Det var lite stökigt med tösen idag, hon var nog trött och hungrig efter fsk men nu sover hon ;)
 
Hade planerat att ta en bild varje vecka i graviditeten, men så blev det inte. Idag kom jag dock ihåg att ta en bild, tredje totalt.

V. 25
IMG_20150310_164502_zpspfbfnbo2.jpg


Hade varit kul att se bild på fler magar. :)
 
Skönt att det gick bra med BM, @Rosen-Knoppen. Var det långt till läkartiden?

Fick en tid redan imorgon eftermiddag. Så förhoppningsvis jobbar jag min sista hela arbetsdag imorgon :) Kändes så skönt att BM tog tag u det direkt. Hade nästan väntat mig att få kämpa lite (man hör ju historier om gravida som har svårt att bli tagna på allvar och bli sjukskrivna trots stora problem)
Jag tog först upp möjligheten att iaf bli sjukskriven 25% och tänkte att det kanske skulle hjälpa lite men då tittade BM på mig och skaka på huvudet: "Du ska vara sjukskriven på minst 50%.
 
Senast ändrad:
Fick en tid redan imorgon eftermiddag. Så förhoppningsvis jobbar jag min sista hela arbetsdag imorgon!

Håller tummarna! Funkar det bra från AG:s sida med halvdagar eller kan man räkna med gnäll? Har ju problem i mitt yrke och på min avdelning att halvdagar inte är riktigt möjligt för det mesta vilket kan kännas tråkigt.
 
Hade planerat att ta en bild varje vecka i graviditeten, men så blev det inte. Idag kom jag dock ihåg att ta en bild, tredje totalt.

V. 25
IMG_20150310_164502_zpspfbfnbo2.jpg


Hade varit kul att se bild på fler magar. :)

Haha jag skulle också ta en bild varje vecka men blir inte av :P
Kan lägga in en bild imorgon på min mage nu i v 22.

Imorgon går flyget hem igen.. Haft en skön vecka i solen men längtar också hem!

Vågar inte gissa vad vågen står på nu, men för 2-3v sen hade jag redan gått upp 7kg... Och den här veckan har jag ätit massor! (och iofs vandrat lite)
 
  • Gilla
Reactions: Flo
Håller tummarna! Funkar det bra från AG:s sida med halvdagar eller kan man räkna med gnäll? Har ju problem i mitt yrke och på min avdelning att halvdagar inte är riktigt möjligt för det mesta vilket kan kännas tråkigt.

På min arbetsplats så har det varit standard med halvdagar vid sjukskrivning 50% så jag skulle gissa att det blir så dom lägger mitt schema också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 137
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp