Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har varit en bra dag! Städat inne, varit ute och gått med två hästar, städat i stallet, kollat när mina ponnyelever tränat för ny tränare på bortaplan (duktiga tjejer!), handlat OCH sen lånat min kompis fina dressyrhäst (tävlar msva) för en galopprunda (UNDERBART!). Nu väntar jag på att sambon ska komma hem med en pizza.
/nöjd, trött och glad Mauen.
 
Halva tiden har gått här på gran canaria, har det så skönt! Promenerar rätt mkt och det är jag inte van vid längre så har träningsvärk i rumpan och ben :P försöker att inte sola så mkt men det är svårt att låta bli. Men smörjer med 30 på hela kroppen :)

Hemmåt på onsdag.. Vill inte jobba mer :P

(killen kommenterade när jag låg på mage - nej nu blir ju barnet platt! Sen skrattade vi båda gott) (kan dock bara ligga på mage nykissad, annars Är det obehagligt)
 
Idag har varit en bra dag! Städat inne, varit ute och gått med två hästar, städat i stallet, kollat när mina ponnyelever tränat för ny tränare på bortaplan (duktiga tjejer!), handlat OCH sen lånat min kompis fina dressyrhäst (tävlar msva) för en galopprunda (UNDERBART!). Nu väntar jag på att sambon ska komma hem med en pizza.
/nöjd, trött och glad Mauen.
Låter som en härlig dag :)
 
Härmed ger jag upp abonnemanget på mitt luktsinne pga opålitlighet :mad:
Står och lagar min berömda potatissoppa och få be mannen komma och lukta, för jag tycker den luktar surströmming :yuck: Han känner ingen surströmming utan tycker det luktar underbart.
Lite senare hänger jag tvätten, och den luktar minsann cigarettrök (ingen av oss röker), hämtar mannen igen för kontrollsniff men den luktar normalt.
Drygt :meh:
 
Härmed ger jag upp abonnemanget på mitt luktsinne pga opålitlighet :mad:
Står och lagar min berömda potatissoppa och få be mannen komma och lukta, för jag tycker den luktar surströmming :yuck: Han känner ingen surströmming utan tycker det luktar underbart.
Lite senare hänger jag tvätten, och den luktar minsann cigarettrök (ingen av oss röker), hämtar mannen igen för kontrollsniff men den luktar normalt.
Drygt :meh:
Hahaha!

Här har jag utmanat ödet och varit på aquaria med familjen. Gick som väntat, ont i kroppen i efterhand men jag hade vilat så pass mycket att jag nästan känt mig "normal" utifrån förutsättningarna sista dagarna och ville ha lite att skicka i ansiktet på läkaren på tisdag ifall det blir protester runt min förhoppningsvis kommande sjukskrivning. Aquaria är ganska litet och inte så mycket att gå så det kändes OK. Dottern hade dessutom buskul :) skulle gärna ta med henne till större "vattenzoo" framöver men det blir nog inte den här graviditeten.
 
Hahaha!

Här har jag utmanat ödet och varit på aquaria med familjen. Gick som väntat, ont i kroppen i efterhand men jag hade vilat så pass mycket att jag nästan känt mig "normal" utifrån förutsättningarna sista dagarna och ville ha lite att skicka i ansiktet på läkaren på tisdag ifall det blir protester runt min förhoppningsvis kommande sjukskrivning. Aquaria är ganska litet och inte så mycket att gå så det kändes OK. Dottern hade dessutom buskul :) skulle gärna ta med henne till större "vattenzoo" framöver men det blir nog inte den här graviditeten.

Jag är himla glad att jag än så länge kan hålla igång som vanligt, eller ja nästan som vanligt. Händer att jag sover istället för att rida... :angel:
 
Jag är himla glad att jag än så länge kan hålla igång som vanligt, eller ja nästan som vanligt. Händer att jag sover istället för att rida... :angel:
Så länge det är roligt :) jag har faktiskt funnit mig i att vila mycket. Enda gången det är jobbigt är när man har en riktig skräpdag och verkligen vill göra något man inte fixar. Städning är ett exempel, planera en sabla massa utflykter ett annat. Försöker hitta lösningar på lek med dottern och sådär. Vi förflyttar lekhörnan till sängen när jag behöver vila och även soffan fylls med leksaker. Mysigaste är dock att ligga i sängen och leka. Dottern hoppar glatt och gör kullerbyttor bredvid mig och så bygger vi lego, läser, leker med nallar osv. Man får se det fina i det :) leker i sandlådan och gungar när kroppen pallar, hoppar i vattenpölar (nåja.. Inte jag då, jag plaskar försiktigt numer :p) när det finns möjlighet men det blir inga längre turer såklart.
 
Här rullar det på, v 24 i morrn. Kan nu räkna ner återstående jobbtid i 3-veckorsperioder vilket känns helt sjukt. Om tre veckor har jag en veckas semester, sen jobbar jag tre, eller om det är fyra, veckor innan jag går ner på halvtid. Sen jobbar jag så tre veckor, har semester tre veckor, jobbar halvtid tre veckor till och sen är det BF. Ska börja skolas in på den administrativa tjänsten redan nu i mars så det känns konstigt att inte ha mycket kvar av vanligt jobb.

Kroppen sköter sig, ont lite här och var och börjar känna av ökat behov av vila. Håller ändå igång i princip som vanligt. Har fruktansvärd ridabstinens och har bokat in en tur på en häst i stallet i veckan för att se om jag kan rida lite till trots att min egen gått på mammaledigt nu.

Hur mår ni?
 
@superstar Gud vad härligt att ha ett så pass "planerat" schema sista tiden, det blir roligare att räkna ner då :) själv är jag 6 veckor efter dig och magen sväller. Känns lite spännande faktiskt. Full aktivitet där inne fortfarande men man känner ingenting på utsidan än och det är trist, längtar tills man kan dela det med sambon. Har även bestämt att vi ska börja prata med dottern om det när man kan känna rörelserna och detta kanske efter rul som är planerat 24/3.

Har insett att vi "glömt" att informera flertalet av släktingarna att vi väntar en till. Sambon har tydligen inte ens berättat för syskonen, troligen inte heller mamman men henne ser vi ju nästan aldrig så det är ju inte så konstigt. Det blir väl en chock runt april när vi ska på kryssning med syskonskaran, haha. Då har han ändå bett om hjälp att underhålla dottern på kryssningen då han lär vara ensam rörlig så att säga men han berättade aldrig att jag är trasig.

Hoppas att det går bra med tidningen och att kroppen orkar det. Ridsuget kommer ju i rask takt med att våren är på ingång. Finns det något härligare än att ligga och rulla på i en bekväm galopp kilometer efter kilometer på mjuka, halvkladdiga grusvägar? Gud vad jag hoppas att det löser sig med hästfrågan när bebis föds. Tills dess får jag väl vila så kroppen kan läka sen. Så fort jag kan tror jag att jag är ute i stallet och lånar en häst av min hästs uppfödare som är lite trygg och stabil :)
 
@superstar Gud vad härligt att ha ett så pass "planerat" schema sista tiden, det blir roligare att räkna ner då :) själv är jag 6 veckor efter dig och magen sväller. Känns lite spännande faktiskt. Full aktivitet där inne fortfarande men man känner ingenting på utsidan än och det är trist, längtar tills man kan dela det med sambon. Har även bestämt att vi ska börja prata med dottern om det när man kan känna rörelserna och detta kanske efter rul som är planerat 24/3.

Har insett att vi "glömt" att informera flertalet av släktingarna att vi väntar en till. Sambon har tydligen inte ens berättat för syskonen, troligen inte heller mamman men henne ser vi ju nästan aldrig så det är ju inte så konstigt. Det blir väl en chock runt april när vi ska på kryssning med syskonskaran, haha. Då har han ändå bett om hjälp att underhålla dottern på kryssningen då han lär vara ensam rörlig så att säga men han berättade aldrig att jag är trasig.

Hoppas att det går bra med tidningen och att kroppen orkar det. Ridsuget kommer ju i rask takt med att våren är på ingång. Finns det något härligare än att ligga och rulla på i en bekväm galopp kilometer efter kilometer på mjuka, halvkladdiga grusvägar? Gud vad jag hoppas att det löser sig med hästfrågan när bebis föds. Tills dess får jag väl vila så kroppen kan läka sen. Så fort jag kan tror jag att jag är ute i stallet och lånar en häst av min hästs uppfödare som är lite trygg och stabil :)


Här är det också full fart flera gånger om dagen, så mysigt! Enstaka buffar hade nog gått att känna utåt, men sambon har inte fått turen att känna än, vi längtar! Borde vara dags närsom helst.

Magen är stor! Det har den iofs varit länge, men nu kommenterar verkligen "vem som helst" och gratulerar. Igår på yogan var det en tjej som är i v 21, alltså 3 veckor efter mig som tyckte att hon hade stor mage, men det såg ändå ut som att jag var 10 veckor längre gången :p
 
Här är det också full fart flera gånger om dagen, så mysigt! Enstaka buffar hade nog gått att känna utåt, men sambon har inte fått turen att känna än, vi längtar! Borde vara dags närsom helst.

Magen är stor! Det har den iofs varit länge, men nu kommenterar verkligen "vem som helst" och gratulerar. Igår på yogan var det en tjej som är i v 21, alltså 3 veckor efter mig som tyckte att hon hade stor mage, men det såg ändå ut som att jag var 10 veckor längre gången :p
Haha! Jag fick det lite skickat i ansiktet att jag var stor när jag skulle kapa muttpälsen (så himla skavkänslig så det är inte så att jag kan sluta utan obehag) och såg inte öht vad jag gjorde. Min storlek påpekades på jobbet runt v.15 eller nåt och då kunde man se det under uniformen.
 
Haha! Jag fick det lite skickat i ansiktet att jag var stor när jag skulle kapa muttpälsen (så himla skavkänslig så det är inte så att jag kan sluta utan obehag) och såg inte öht vad jag gjorde. Min storlek påpekades på jobbet runt v.15 eller nåt och då kunde man se det under uniformen.

Hahaha!:rofl: Jag har ju hört om svårigheterna att raka sig när man är gravid, men tänkt att "hur svårt ska det vara, man känner ju". När sambon nu kom hem hade jag inte rakat mig på (hrrm :o) 3-4 månader. Det var skitsvårt och ovant, jag såg ju ingenting! :rofl:
 
Hahaha!:rofl: Jag har ju hört om svårigheterna att raka sig när man är gravid, men tänkt att "hur svårt ska det vara, man känner ju". När sambon nu kom hem hade jag inte rakat mig på (hrrm :o) 3-4 månader. Det var skitsvårt och ovant, jag såg ju ingenting! :rofl:
Jag kunde se genom att tippa kroppen på sidan av magen så man såg vad man gjorde. Jag tenderar ju att missa vackra tofsar annars men rakar man sig som jag brukar göra för att undvika skav spelar det ju ingen roll. Sambon får väl fixa till tofsarna själv om han skulle ha åsikter men han bryr sig ju inte alls :p
 

Just precis nu mår jag TOPPEN, har precis kommit fram till att jag troligtvis kan vara ledig från v 28 fram till BF v 34 om jag blandar semestern med föräldradagar för befintligt barn :banana: I så fall har jag 4 mån kvar att jobba och ingen av dem är "hela" utan fulla med röda dagar och annan ledighet :d

I övrigt går det över förväntan förutom trötthet, är nu i v 17 och har nyss anmält båda hästarna till nästa tävling. Förra gången var jag sjukskriven i stort sett hela vägen och mådde fruktansvärt.
 
Jag kunde se genom att tippa kroppen på sidan av magen så man såg vad man gjorde. Jag tenderar ju att missa vackra tofsar annars men rakar man sig som jag brukar göra för att undvika skav spelar det ju ingen roll. Sambon får väl fixa till tofsarna själv om han skulle ha åsikter men han bryr sig ju inte alls :p

Gör inte som jag förra graviditeten. Skulle raka mig strax innan förlossningen så BM skulle slippa hugga sig fram med machete.

Såg absolut ingenting varpå jag naturligtvis skar mig. Kände dock inget utan märkte bara när jag kom ut ur duschen att det rann blod.

Fick panik och trodde jag blödde inifrån mufflan, typ att livmodern höll på att lossna eller nåt.

Så jag rusade ut till sambon naken och fläkte upp mig under i stark lampa, sen fick han sitta och bläddra runt och försöka lokalisera var blodet kom ifrån... :meh:

Tur ingen såg detta spektakel!
 
haha, ang problem med rakning, gör det lätt för er och se till att partner fixar det åt er. Man kan ju få andnöd (eller ja, hjärtinfarkt @Thera ) för mindre när magen är ivägen :p
 
Äsch det där med rakning har jag gett upp :p Har sagt till sambon att stör han sig så behöver han inte titta dit :p

Jodå jag är inne i en enorm svacka just nu. Har ont ont ont i rygg/ bäcken och över revben och stenhård livmoder.
Har väldigt stressig på jobbet med många sjuka och närmsta kollegan sjukskriven så jag själv med min barngrupp på 13barn. Ja ni kan ju förstå att jag är slut fysiskt och psykiskt :banghead:
Ska till BM imorgon och ska ta upp att jag vill ha läkartid och kolla möjligheterna till att kanske bli sjukskriven 50% eller så...
 
Gör inte som jag förra graviditeten. Skulle raka mig strax innan förlossningen så BM skulle slippa hugga sig fram med machete.

Såg absolut ingenting varpå jag naturligtvis skar mig. Kände dock inget utan märkte bara när jag kom ut ur duschen att det rann blod.

Fick panik och trodde jag blödde inifrån mufflan, typ att livmodern höll på att lossna eller nåt.

Så jag rusade ut till sambon naken och fläkte upp mig under i stark lampa, sen fick han sitta och bläddra runt och försöka lokalisera var blodet kom ifrån... :meh:

Tur ingen såg detta spektakel!
Hahaha! :D och "bläddra sig fram"

Jag bad faktiskt aldrig sambon förra gången. Jag föreslog det men det slutade med att jag fixade det själv när jag ändå duschade men mitt känsliga område (dvs där jag behöver hålla pälsen kort) är ganska lätt att nå ändå. Hur jag ser ut där nere har jag ju ändå ingen aning om när magen är i vägen så vad spelar det för roll känner jag.

@Rosen-Knoppen vad jobbigt det låter med en sån stor barngrupp själv. Det kan ju vara nog så kämpigt med en ibland. Lyckas de inte få in vikarier? Det kan ju inte vara roligt varken för dig, barnen eller föräldrarna att det ser ut så. Hoppas du kan få igenom sjukskrivning, du ska ju inte stupa av att gå till jobbet.
 
Jag mår helt ok, visst är jag trött och sliten. Har ont lite varstans och saker jag lätt orkade med innan framkallar världens andfåddhet.
Jag saknar min kropp och min energi. Men egentligen är det inte så farligt.
I går kunde jag först gå en 45min promenad och sen direkt rensa väck lite gamla torra perenner från förra året, så att snöklockorna syns bättre.
Sen satt jag i solen och vilade i en timme. Inte fy skam ändå. Försöker tänka positivt.

I lördags var vi en sväng till gekås och fick handlat lite. En babysitter, gym, lite kläder, ett par filtar och ett såntdär gosedjur/snuttefilt.
Känns rättså skönt ändå att ha fixat lite. Trodde att jag skulle vilja vänta längre, men nu när jag inser hur jobbigt det är nu i v26 att gå i affärer så vill jag inte vänta alltför länge med de lite större inköpen i alla fall.

Muffen ansar jag bara lite. Däremot växer det som en energiskog därnere sen jag blev gravid. Helt galet :D
 
@Rosen-Knoppen vad jobbigt det låter med en sån stor barngrupp själv. Det kan ju vara nog så kämpigt med en ibland. Lyckas de inte få in vikarier? Det kan ju inte vara roligt varken för dig, barnen eller föräldrarna att det ser ut så. Hoppas du kan få igenom sjukskrivning, du ska ju inte stupa av att gå till jobbet.

Det är tyvärr stor vikarie brist i vårt område, det är svårt att hitta bra sådana också måste jag säga..
Nej det är inte kul för någon det här. Hoppas jag får gehör från BM och får en läkartid!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 137
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp