Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mysigt med bebisgos! Jag har nyss börjat ställa mig in på att det ska komma ett såntdär litet knyte snart. Det är helt galet, jag har glömt hur små bebisar är när de föds! får börja kolla igenom bilder från när dottern var liten tror jag.Vi var och hälsade på sambons bror med familj i helgen. Fick träna lite på deras 4månaders, inte illa att få bebismysa och få snacka graviditet och bebis med de som hade det färskt i minnet och lever i det. Nu längtar jag ju efter mitt egna pyre ännu mer...
Stort, klumpigt och orörligtVar hos barnmorskan idag. Allt verkar vara bra. Har bara gått upp 3(!!) kg sen inskrivningen. Tycker att jag har blivit jättestor Barnmorskan tror jag går upp 10 till. Puh, hur ska det kännas?
Hm, ja, blir besvären bättre efteråt är det kanske bra att röra sig lite försiktigt men annars säger man att gör det ont under tiden eller efteråt ska man vara försiktig med just den rörelsen. Bältet är bra grejer. Är nyfiken på vad du fick för rörelser jag kom från min sjukgymnast med en stretchövning men min faster skulle ge mig något papper på lite övningar man kan göra så får man se om något av det känns bra.@deathslyna Det slog mig också att jag ganska snart får en egen bebis att gosa med när den lilla kusinen fick sparkar i ryggen när hon låg mot min mage. Kändes lite lustigt
Jag är också sugen på en sele eller sjal, eller båda tyvärr lite väl långt till Sthlm. Känner att jag får göra lite efterforskningar om vad som kan passa oss.
Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Fick lite övningar att göra, uppmaningen att fortsätta promenera, även om det gör lite ont (har ju hund så vad har jag för val upplever som att gå hjälper dessutom) Fick prova ett bäckenbälte med, blir nog att jag införskaffar ett sånt. Han sa också att jag högst troligt inte blir en av dem som får stora foglossningsbesvär, då hade jag haft det redan nu.
Kändes rätt skönt att få höra. I första hand ska jag nu jobba förebyggande och blir jag sämre så blir det ett återbesök och då mer inriktat på smärtlindrande. Kändes bra tycker jag.
Aha, tack!Stort, klumpigt och orörligt
Jo det är ju den stora missen man gör. Om ponnyn ser din ickestyrka och vänder bort huvudet och drar när ni är ute och går, släpp ponnyn, de fyra stegen man hinner ta innan man inser sitt misstag kan vara förödande det händer aldrig mer bannemig.@deathslyna han poängterade att promenaderna skulle vara i lugnt tempo och utan att ta ut stegen. Att hålla ihop bäckenet så gott det går vad jag än tar mig för
Jo det är ju den stora missen man gör. Om ponnyn ser din ickestyrka och vänder bort huvudet och drar när ni är ute och går, släpp ponnyn, de fyra stegen man hinner ta innan man inser sitt misstag kan vara förödande det händer aldrig mer bannemig.
Vissa övningar såg ut som något jag borde klara av, ska prova dem faktiskt och se om det känns OK.
Hua, ja. Ponnyn lockades av stallet. Du får ha ett reservkoppel som är lite skarpare när det börjar klarna för vovven trist om den har en liten vovve av motsatt kön i sikte menar jag.Haha, bara att hoppas att det är en grästuva som lockar ponnyn så den inte ger sig iväg
Jag bävar för den dagen hunden upptäcker en katt att sätta efter. 4 tassdrift och 17kg hund ger rätt rejäla ryck. Men än så länge är han rätt nöjd med det lugna tempot. Mer tid att nosa och kissa överallt och matte går med på att stanna oftare när det är något riktigt intressant att nosa på.
Känns övningarna ok så lär de väl inte skada. Mina magmuskler fick sig ett wake up call, de är galet otränade
Hua, ja. Ponnyn lockades av stallet. Du får ha ett reservkoppel som är lite skarpare när det börjar klarna för vovven trist om den har en liten vovve av motsatt kön i sikte menar jag.
Mina magmuskler är definitivt inte heller särskilt fit så att säga. Jag glömmer faktiskt att träna dem det kommer ju automatiskt med ridning men när man inte rider då?
Det är ingen trevlig känsla. Det är nog bra att träna lite i förebyggande till efteråt med. Minns första gången på hästen, 2 månader efter förlossning. Det var verkligen hela havet stormar. Ingenting hängde ihop i överkroppen!Hunden har en sele som kan knäppas fram på bringan som jag använder nu. Med den blir han inte så stark om något skulle hända.
Nä, nu när jag lagt av med ridningen har jag inte heller fått tränat magmusklerna. Det märktes extra tydligt när jag gjorde övningen där man ska skjuta rygg och svanka om vartannat. När jag svankade så kändes det verkligen att magmusklerna sitter längre ifrån varandra. Äcklig känsla när det stramar och de dras isär. Ska testa att bara vara rak i ryggen istället, kanske jag som missuppfattat övningen och svankar för mycket.
Den är gräslig!Vaknade vid 4 inatt av vadkramp fy så in i h... Vad ont det gör
Och heeelt normalt som gravid enligt google. Suck!
Jag hade stödstrumpor för såna saker. Det hjälper ganska bra tycker jag.Vaknade vid 4 inatt av vadkramp fy så in i h... Vad ont det gör
Det kan hjälpa att äta lite extra magnesiumVaknade vid 4 inatt av vadkramp fy så in i h... Vad ont det gör