Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Flo Dom söta gungorna såg jag också igår och var rejält sugen att köpa en gunghäst. Men handlade en hel del annat så orkade inte kånka runt på flera kassar och en gunghäst. Tog dock ett visitkort så ska undersöka om det går beställa en från dom :)
 
  • Gilla
Reactions: Flo
Vi var och hälsade på sambons bror med familj i helgen. Fick träna lite på deras 4månaders, inte illa att få bebismysa och få snacka graviditet och bebis med de som hade det färskt i minnet och lever i det. Nu längtar jag ju efter mitt egna pyre ännu mer...
 
Vi var och hälsade på sambons bror med familj i helgen. Fick träna lite på deras 4månaders, inte illa att få bebismysa och få snacka graviditet och bebis med de som hade det färskt i minnet och lever i det. Nu längtar jag ju efter mitt egna pyre ännu mer...
Mysigt med bebisgos! Jag har nyss börjat ställa mig in på att det ska komma ett såntdär litet knyte snart. Det är helt galet, jag har glömt hur små bebisar är när de föds! :p får börja kolla igenom bilder från när dottern var liten tror jag.

Jag har ju tänkt att vi ska bära ett barn när vi är ute med alla tillsammans. Har gjort klart för sambon att säljer han min nitro så jäklar :p men han verkar idag inte intresserad av att ge sig på att köpa en syskonvagn heller så det lutar åt att det blir en vanlig ståplatta och så selar som hjälp. Det finns en jättemysig liten butik här i sthlm som säljer bärdon och man får hjälp med utprovning. Jag är inne på att åka förbi där någon dag innan jag blir alldeles för orörlig och stor så man har någorlunda sin egen kropp liksom när man provar. Är det någon mer som är i trakterna som vill följa med?
 
Var hos barnmorskan idag. Allt verkar vara bra. Har bara gått upp 3(!!) kg sen inskrivningen. Tycker att jag har blivit jättestor :o Barnmorskan tror jag går upp 10 till. Puh, hur ska det kännas?
 
@deathslyna Det slog mig också att jag ganska snart får en egen bebis att gosa med när den lilla kusinen fick sparkar i ryggen när hon låg mot min mage. Kändes lite lustigt :D
Jag är också sugen på en sele eller sjal, eller båda :p tyvärr lite väl långt till Sthlm. Känner att jag får göra lite efterforskningar om vad som kan passa oss.

Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Fick lite övningar att göra, uppmaningen att fortsätta promenera, även om det gör lite ont (har ju hund så vad har jag för val :D upplever som att gå hjälper dessutom) Fick prova ett bäckenbälte med, blir nog att jag införskaffar ett sånt. Han sa också att jag högst troligt inte blir en av dem som får stora foglossningsbesvär, då hade jag haft det redan nu.
Kändes rätt skönt att få höra. I första hand ska jag nu jobba förebyggande och blir jag sämre så blir det ett återbesök och då mer inriktat på smärtlindrande. Kändes bra tycker jag.
 
@deathslyna Det slog mig också att jag ganska snart får en egen bebis att gosa med när den lilla kusinen fick sparkar i ryggen när hon låg mot min mage. Kändes lite lustigt :D
Jag är också sugen på en sele eller sjal, eller båda :p tyvärr lite väl långt till Sthlm. Känner att jag får göra lite efterforskningar om vad som kan passa oss.

Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Fick lite övningar att göra, uppmaningen att fortsätta promenera, även om det gör lite ont (har ju hund så vad har jag för val :D upplever som att gå hjälper dessutom) Fick prova ett bäckenbälte med, blir nog att jag införskaffar ett sånt. Han sa också att jag högst troligt inte blir en av dem som får stora foglossningsbesvär, då hade jag haft det redan nu.
Kändes rätt skönt att få höra. I första hand ska jag nu jobba förebyggande och blir jag sämre så blir det ett återbesök och då mer inriktat på smärtlindrande. Kändes bra tycker jag.
Hm, ja, blir besvären bättre efteråt är det kanske bra att röra sig lite försiktigt men annars säger man att gör det ont under tiden eller efteråt ska man vara försiktig med just den rörelsen. Bältet är bra grejer. Är nyfiken på vad du fick för rörelser :) jag kom från min sjukgymnast med en stretchövning men min faster skulle ge mig något papper på lite övningar man kan göra så får man se om något av det känns bra.

Tipsar om cykling förresten om det känns bra. Skonsam rörelse och för egen del känns det ännu inte smärtsamt att sitta på sadeln :) lyckan när jag kom på att jag kan ta mig till affären utan bil och smärta var total! Jag kan komplettera våra matleveranser vid behov utan att vara extrem miljöbov :) dottern kommer lämnas på förskola med cykel framöver och då kan man ju passa på att ta en omväg som motionsrunda.
 
De här övningarna skulle jag göra sålänge smärtan inte tilltar om jag gör dem. Det skulle vara ok om det gör lite ont under tiden som jag gör övningen. Idag gjorde de inte ont alls, men så har jag en bra dag idag. Dessa övningarna stärker ju främst bål, rygg och sätesmusklerna för att stötta upp bäckenet.
Har man mer besvär än jag så kanske andra övningar är mer lämpliga. Vill bara poängtera att det är bäst att söka hjälp själv vid besvär, dessa är personanpassade.
11434259-1530-4DCA-96B1-B105C221F319_zpsb4ug8ynj.jpg

F672965A-05C8-4EE8-B082-199C2A1BAB75_zpsxb5vx628.jpg
 
@deathslyna han poängterade att promenaderna skulle vara i lugnt tempo och utan att ta ut stegen. Att hålla ihop bäckenet så gott det går vad jag än tar mig för :)
Jo det är ju den stora missen man gör. Om ponnyn ser din ickestyrka och vänder bort huvudet och drar när ni är ute och går, släpp ponnyn, de fyra stegen man hinner ta innan man inser sitt misstag kan vara förödande :D det händer aldrig mer bannemig.

Vissa övningar såg ut som något jag borde klara av, ska prova dem faktiskt och se om det känns OK.
 
Jo det är ju den stora missen man gör. Om ponnyn ser din ickestyrka och vänder bort huvudet och drar när ni är ute och går, släpp ponnyn, de fyra stegen man hinner ta innan man inser sitt misstag kan vara förödande :D det händer aldrig mer bannemig.

Vissa övningar såg ut som något jag borde klara av, ska prova dem faktiskt och se om det känns OK.

Haha, bara att hoppas att det är en grästuva som lockar ponnyn så den inte ger sig iväg :)

Jag bävar för den dagen hunden upptäcker en katt att sätta efter. 4 tassdrift och 17kg hund ger rätt rejäla ryck. Men än så länge är han rätt nöjd med det lugna tempot. Mer tid att nosa och kissa överallt och matte går med på att stanna oftare när det är något riktigt intressant att nosa på.

Känns övningarna ok så lär de väl inte skada. Mina magmuskler fick sig ett wake up call, de är galet otränade :D
 
Haha, bara att hoppas att det är en grästuva som lockar ponnyn så den inte ger sig iväg :)

Jag bävar för den dagen hunden upptäcker en katt att sätta efter. 4 tassdrift och 17kg hund ger rätt rejäla ryck. Men än så länge är han rätt nöjd med det lugna tempot. Mer tid att nosa och kissa överallt och matte går med på att stanna oftare när det är något riktigt intressant att nosa på.

Känns övningarna ok så lär de väl inte skada. Mina magmuskler fick sig ett wake up call, de är galet otränade :D
Hua, ja. Ponnyn lockades av stallet. Du får ha ett reservkoppel som är lite skarpare när det börjar klarna för vovven :p trist om den har en liten vovve av motsatt kön i sikte menar jag.

Mina magmuskler är definitivt inte heller särskilt fit så att säga. Jag glömmer faktiskt att träna dem :o det kommer ju automatiskt med ridning men när man inte rider då?
 
Hua, ja. Ponnyn lockades av stallet. Du får ha ett reservkoppel som är lite skarpare när det börjar klarna för vovven :p trist om den har en liten vovve av motsatt kön i sikte menar jag.

Mina magmuskler är definitivt inte heller särskilt fit så att säga. Jag glömmer faktiskt att träna dem :o det kommer ju automatiskt med ridning men när man inte rider då?

Hunden har en sele som kan knäppas fram på bringan som jag använder nu. Med den blir han inte så stark om något skulle hända.

Nä, nu när jag lagt av med ridningen har jag inte heller fått tränat magmusklerna. Det märktes extra tydligt när jag gjorde övningen där man ska skjuta rygg och svanka om vartannat. När jag svankade så kändes det verkligen att magmusklerna sitter längre ifrån varandra. Äcklig känsla när det stramar och de dras isär. Ska testa att bara vara rak i ryggen istället, kanske jag som missuppfattat övningen och svankar för mycket.
 
Hunden har en sele som kan knäppas fram på bringan som jag använder nu. Med den blir han inte så stark om något skulle hända.

Nä, nu när jag lagt av med ridningen har jag inte heller fått tränat magmusklerna. Det märktes extra tydligt när jag gjorde övningen där man ska skjuta rygg och svanka om vartannat. När jag svankade så kändes det verkligen att magmusklerna sitter längre ifrån varandra. Äcklig känsla när det stramar och de dras isär. Ska testa att bara vara rak i ryggen istället, kanske jag som missuppfattat övningen och svankar för mycket.
Det är ingen trevlig känsla. Det är nog bra att träna lite i förebyggande till efteråt med. Minns första gången på hästen, 2 månader efter förlossning. Det var verkligen hela havet stormar. Ingenting hängde ihop i överkroppen!
 
Vaknade vid 4 inatt av vadkramp fy så in i h... Vad ont det gör :arghh:
Och heeelt normalt som gravid enligt google. Suck! :banghead:
Den är gräslig!

Jag har ju börjat på gravidyoga, och där gör vi en liknande övning med att skjuta rygg, och instruktören (även sjukgymnast) betonar noga att vi INTE ska svanka, det ska man aldrig göra som gravid.

Jag lever mest i ett härligt skimmer just nu ;) Sambon hemma och vi bara myser. Igår var vi till Stockholm på privat ultraljud och köpte även första kläderna, grymt söta omlottbodies från Lindex. Men va kräsen man blir, normalt sett finns det hyr mycket söta bebiskläder som helst men nu när det är till vår bebis så duger inget :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 137
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp