Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Storhandlar ni lär ni ju vara två om ni ska ha en separat vagn. Jag har som sagt satt barnet i kundvagn när jag har storhandlat vilket öppnat för möjligheten att handla själv vilket jag ofta gjorde för att slå ihjäl tid näe jag var hemma själv :p
 
Brio-skydden går utmärkt att sätta fast liksom tvärs över uppe i kundvagnen, så har man hela vagnen över.. :idea:
 
Tack ni som svarat!
Om jag förstod det hela rätt så är 3 och 5-punktsbälte lika säkra så länge du spänner fast barnet rätt, dvs. Tillräckligt hårt. 3-punkts är bättre ergonomiskt men 5-punkts är svårare att ta sig ur. Det är vad NTF säger.

Så som vi lever idag så är det sällan vi är iväg på korta ärenden. Har 15min till stan enkel väg och ärenden under 30min är få. Vi storhandlar mat tex alltid en gång i veckan. Sen kan ju sånt ändra sig som föräldraledig, svårt att sia om. Tror vi får fundera en vända till.

Mina fogar tyckte inte om att titta på barnvagn, det blev mkt böja sig framåt och sitta på huk, det får jag sota för idag. Båda bakre fogarna värker konstant, förutom när jag satt "rätt" i min kontorsstol på jobbet innan idag.
I natt blev jag dessutom väckt av att jag nog legat stilla för länge på rygg, det gjorde något så vansinnigt ont framtill över blygdbenet. Jag lyckades ta mig upp så jag satt på sängkanten och då kom smärtan och gjorde två långa intensiva stötar så jag nästan inte visste vart jag skulle bli av :arghh:. Sen lättade smärtan och försvann nästan helt på vägen till toaletten. Vet inte om det kan ha varit framfogen?
Känns som det är dags att pallra sig iväg till sjukgymnasten i alla fall.

Tack för tipsen om amningsinlägg förresten, fick hem tvättbara från Imse Vimse igår och mina bröst är mycket gladare idag.

Vi har just en brio smile och hade brio primo babyskydd. Gillade verkligen funktionen att klicka på skyddet på vagnen, trots att går kille är pluttliten och lätt blev det nästan omgående tungt att bära babyskyddet. Jag upplevde det lättare att spänna fast honom ordentligt med trepunktsbältet jämfört med fempunkts i den nya stolen, det blir lätt lite löst med fempunkts tycker jag.
 
Vi har just en brio smile och hade brio primo babyskydd. Gillade verkligen funktionen att klicka på skyddet på vagnen, trots att går kille är pluttliten och lätt blev det nästan omgående tungt att bära babyskyddet. Jag upplevde det lättare att spänna fast honom ordentligt med trepunktsbältet jämfört med fempunkts i den nya stolen, det blir lätt lite löst med fempunkts tycker jag.
Om man drar lite i bältet över barnet efter att man dragit kan man få bort det slappa över låren och därmed spänna lite till vid behov. Funkar lika bra att dra lite på baksidan av stolen om man tycker att det är lättare :) för mig har det varit fördel med 5-punkts då tösen gärna har fäktat och försökt kränga ur armat vilket varit svårt med den modellen.
 
Det blev en Brio Smile vagn och ett Brio Primo babyskydd.
Efter att jag berättat för sambon om mina efterforskningar om 3-punkts kontra 5 så sa han att då spelar det ingen roll för honom. Det var han som pushade mest för 5-punkts.
Vi knep den sista svarta vagnen butiken hade i lager på rea och till paketpris med skyddet, så nu har jag 15 veckor på mig att lista ut alla funktioner :p

Jag bokade sjukgymnast till tisdag för fogarna. Det visade sig att min vårdcentral har avtal med ett rehabcenter och spa i stan. Hoppas de lägger in mig på massage resten av graviditeten :D
 
Första buffarna kännbara från utsidan kom nu på morgonen, samma dag som sambon anländer till Sverige. Vilken timing! Känns tidigt tycker jag, v 22 med framliggande moderkaka, men jag klagar inte. Häftig känsla, den verkar morgonpigg den här krabaten!
Gud vad härligt att få hem sambon! Blev glad av att läsa det trots att jag är sabla ilsken på mupparna på FK. Blev klickad när "de skulle kolla" och städade toaletterna i ren ilska och ont gjorde det i kroppen :p nu kommer mamma och styvfar om 1-2 timmar och då får de fixa mat och barn medan jag vilar bannemig :p
 
Första buffarna kännbara från utsidan kom nu på morgonen, samma dag som sambon anländer till Sverige. Vilken timing! Känns tidigt tycker jag, v 22 med framliggande moderkaka, men jag klagar inte. Häftig känsla, den verkar morgonpigg den här krabaten!
Så härligt att din sambo är hemma igen!!
Här kände jag också första buffarna utifrån nu ikväll, och min sambo kände också! Fast han sov i soffan så han kommer säkert inte ihåg det imorgon... Jag är ju bara i v19+4 än, men vi har väl ett starkt barn på gång ;) eller så blev den skrämd av att jag plötsligt fick ett sms! Haha
 
Så härligt att din sambo är hemma igen!!
Här kände jag också första buffarna utifrån nu ikväll, och min sambo kände också! Fast han sov i soffan så han kommer säkert inte ihåg det imorgon... Jag är ju bara i v19+4 än, men vi har väl ett starkt barn på gång ;) eller så blev den skrämd av att jag plötsligt fick ett sms! Haha
Hihi, läste i vårtråden jag var med i om en tjej (mycket längre gången) som tappade en sked i diskbänken och barnet blev skraj och riktade en spark mot blåsan som tydligen behövde tömmas :D hon fick byta byxor. Tänkte på det när du skrev om skrämd av SMS ;)
 
Hahaha ja dom kan nog bli skrämda av lite allt möjligt. Min blir det en väldans fart på om det kommer en techno/house låt på radion. Speciellt när basen går igång ordentligt i låtarna. :D Antingen blir han skrämd eller så blir det en partykille av honom :angel:
Det är speciellt en låt han tar fart till :p Den heter UFO..
Vi brukar skämta om att det kanske är en Alien i magen istället :p
 
Hahaha ja dom kan nog bli skrämda av lite allt möjligt. Min blir det en väldans fart på om det kommer en techno/house låt på radion. Speciellt när basen går igång ordentligt i låtarna. :D Antingen blir han skrämd eller så blir det en partykille av honom :angel:
Det är speciellt en låt han tar fart till :p Den heter UFO..
Vi brukar skämta om att det kanske är en Alien i magen istället :p
Haha! :p jag tänkte att det skulle fostras i tid och drog igång hög volym på hårdrock och punk i bilen när jag var gravid :) verkade funka ganska bra. Sen att favoriten numer är dr Bombay kan jag leva med. Det är lite nostalgi för mig som 90-talist :p
 
@deathslyna hahaha! Ja vi är väl inte jätte förtjusta i att lillbebisen valde just house musik som favvo. :pSambon gillar rock och jag är mer mot indiepop typ som first aid kit.
Just radion brukar bli rix fm och då går det såna låtar då och då. O_o
Så nu har min sambo jätte kul att slå på såna låtar på Spotify när vi åker bil :banghead:

Förresten så ser man sparkarna utifrån på magen nu :D Ser ur gulligt ut!
 
@deathslyna hahaha! Ja vi är väl inte jätte förtjusta i att lillbebisen valde just house musik som favvo. :pSambon gillar rock och jag är mer mot indiepop typ som first aid kit.
Just radion brukar bli rix fm och då går det såna låtar då och då. O_o
Så nu har min sambo jätte kul att slå på såna låtar på Spotify när vi åker bil :banghead:

Förresten så ser man sparkarna utifrån på magen nu :D Ser ur gulligt ut!
Då förstår jag att det känns tråkigt ;) fast man kan ju hoppas att det är protestsparkar.

Jag hade svårt att finna mig i att det rörde sig så det syntes på utsidan först, haha. Man är verkligen ett hus för en annan människa!
 
Då var första inköpet till den kommande gjort. Sprang förbi denna söta gungan på GHS och trots att det är i tidigaste laget så kunde jag inte låta bli. :)


IMG_20150301_131732_zpsfqkwp1mq.jpg
 
Då var första inköpet till den kommande gjort. Sprang förbi denna söta gungan på GHS och trots att det är i tidigaste laget så kunde jag inte låta bli. :)


IMG_20150301_131732_zpsfqkwp1mq.jpg
Jag tror att för åtminstone vissa är det väldigt viktigt att få göra små inköp för att liksom inse att det ska komma ett barn. Med dottern verkligen vägrade jag ju att köpa saker förrän 4 månader innan hon dök upp. Innan det levde jag nog i ganska mycket förnekelse även om det var kul och spännande.
 
@deathslyna Jag har knappt fyra månader kvar nu och planerar ändå att vänta lite till med att börja köpa prylar. Men jag syftade mer till att det var tidigt eftersom det nog inte blir aktuellt att hänga ut den förrän våren -16. :D
 
Måste visa mina "snygga" gravridbyxor :D Hemma rider jag i stretchstuprörsmammajeans men vägrar tävla i jeans även om det är tillåtet, så jag fick plocka fram symaskinen! Har flyttat ner linningen framtill, lagt in en bit resår i linningen bak samt sytt på en gördel.
FB3BF22F-815D-43E5-8689-29B66DC20B61_zpsq8o91r24.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 136
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp