Verkligen och där man minst kunde tro det!! En man på jobbet som tydligt deklarerat att han aldrig ska ha barn tyckte att det var "oansvarigt" när jag berättade att jag ridit 10 min...Dom finns överallt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen och där man minst kunde tro det!! En man på jobbet som tydligt deklarerat att han aldrig ska ha barn tyckte att det var "oansvarigt" när jag berättade att jag ridit 10 min...Dom finns överallt...
"Skratt" Tyvärr, från båda håll... Män verkar tycka att det är mer irriterade att man kan tänka sig att rida och ve och fasa; vilja göra något annat än vara mamma efter förlossningen! För att inte tala om reaktionen när jag tycker att sambon kan ta över någon timme när jag rider. Kvinnor är bra på att tycka saker om amning, att inte få sova, etc.
Drygt är det! Och jag misstänker att kvinnornas goda råd blir fler ju längre in i graviditeten man är....Attans då.
Jag har på fullaste allvar inte fått ett enda oombett råd, förmaning eller åsikt från någon av manligt kön under snart de snart åtta månader jag varit gravid. Det är bara kvinnfolk som öppnar truten fast ingen frågat dem, ju äldre de är desto mer glappar käften. *bitter*
Drygt är det! Och jag misstänker att kvinnornas goda råd blir fler ju längre in i graviditeten man är....
För att inte tala om när barnet väl är ute, gissar jag tyvärrDrygt är det! Och jag misstänker att kvinnornas goda råd blir fler ju längre in i graviditeten man är....
Jag hade prioriterat att kunna sätta babyskyddet på vagnen. Även 3 punktsbälte är säkertDagens dilemma: Vad är viktigast? Att kunna klicka fast babyskyddet i vagnen? eller att babyskyddet har 5-punktsbälte?
Vagnen vi provkört och fastnat för, Brio smile, fungerar bara att klicka brios egna babyskydd på. Adapter till andra fabrikat finns inte, vad jag lyckats googla mig till. Brios babyskydd har 3-punktsbälte.
Babyskyddet vi helst skulle vilja ha BeSafe izi go x1 har 5-punktsbälte men går inte att klicka på vagnen.
Å ena sidan är det ju så att barnet Max ska sitta i 1 timme i babyskyddet väl?
Å andra sidan är det ju smidigt att slippa lyfta i och ur barnet vid minsta ärende (som visserligen snabbt blir längre än 1 timme med bilfärd inräknat)
BAH! Blir knäpp på sånthär!
Dessutom så finns det just nu ett bra paketpris på vagn+tillbehör+skydd+isofixbas så vi har inte hur lång tid på oss som helst att fundera.
Dagens dilemma: Vad är viktigast? Att kunna klicka fast babyskyddet i vagnen? eller att babyskyddet har 5-punktsbälte?
Vagnen vi provkört och fastnat för, Brio smile, fungerar bara att klicka brios egna babyskydd på. Adapter till andra fabrikat finns inte, vad jag lyckats googla mig till. Brios babyskydd har 3-punktsbälte.
Babyskyddet vi helst skulle vilja ha BeSafe izi go x1 har 5-punktsbälte men går inte att klicka på vagnen.
Å andra sidan är det ju smidigt att slippa lyfta i och ur barnet vid minsta ärende (som visserligen snabbt blir längre än 1 timme med bilfärd inräknat)
Dessutom så finns det just nu ett bra paketpris på vagn+tillbehör+skydd+isofixbas så vi har inte hur lång tid på oss som helst att fundera.
Dagens dilemma: Vad är viktigast? Att kunna klicka fast babyskyddet i vagnen? eller att babyskyddet har 5-punktsbälte?
Men heja ändå så långt du kommit i tänket!!Det är så svårt att inse att jag har gått sönder!
Ja men helgen var verkligen en käftsmäll. Hänga tvätt i typ 10 minuter och sen behöva vila? Det var den punkten jag behövde komma till. Jag känner sedan jag la på luren och började tänka igenom vad vi pratade om att det inte lär bli jobb på min egentliga avdelning nästa vecka och planeraren var helt OK med att vänta 1-2 arbetsdagar med besked, det var tydligen gott om tid ändå så jag hinner vänja mig vid tanken på att säga ifrån ännu en vecka men när lönen kom in igår och jag betalade flera räkningar och en torktumlare så större delen av det sambon dragit in går till spar blev jag lite sådär "ja.. Det kommer en till, sen kanske vi är tillbaka på sjukpenningsnivå igen" blev det lite ledsamt. Det var ändå så skönt att få en hyfsad lön och så kanske den försvinner snart nä hua, jag får hålla tummarna för annat jobb så länge!Men heja ändå så långt du kommit i tänket!!
Du är ju på helt rätt väg som insett att nuvarande jobb inte fungerar, bara hoppas du kan få en sittande tjänst. Annars är inte sjukskrivning SÅ hemskt, man kommer snabbt in i lunket och när man inser hur bra man mår av det så brukar man bli ganska nöjd med tillvaron
Klart du kan! Jag fick ju låna rullstol förra gången för att kunna åka till ullared...När jag ändå har dig här, jag skulle SÅ GÄRNA vilja gå på museum och liknande men i dagsläget går det inte. Jag har ett par ställen som tösabit skulle uppskatta och som jag ännu inte sett. Kan man få ut en rulle eller kryckor eller vad som nu är vettigt för att kunna göra ett sånt äventyr? "hej doktorn, jag vill gå på aquaria, kan ni bistå med kryckor för ändamålet?"
Om du inte känner någon som har kryckor hemma (många "lånar" och glömmer lämna tillbaka ) så brukar sjukgymnasten på VC kunna låna ut.Ja men helgen var verkligen en käftsmäll. Hänga tvätt i typ 10 minuter och sen behöva vila? Det var den punkten jag behövde komma till. Jag känner sedan jag la på luren och började tänka igenom vad vi pratade om att det inte lär bli jobb på min egentliga avdelning nästa vecka och planeraren var helt OK med att vänta 1-2 arbetsdagar med besked, det var tydligen gott om tid ändå så jag hinner vänja mig vid tanken på att säga ifrån ännu en vecka men när lönen kom in igår och jag betalade flera räkningar och en torktumlare så större delen av det sambon dragit in går till spar blev jag lite sådär "ja.. Det kommer en till, sen kanske vi är tillbaka på sjukpenningsnivå igen" blev det lite ledsamt. Det var ändå så skönt att få en hyfsad lön och så kanske den försvinner snart nä hua, jag får hålla tummarna för annat jobb så länge!
När jag ändå har dig här, jag skulle SÅ GÄRNA vilja gå på museum och liknande men i dagsläget går det inte. Jag har ett par ställen som tösabit skulle uppskatta och som jag ännu inte sett. Kan man få ut en rulle eller kryckor eller vad som nu är vettigt för att kunna göra ett sånt äventyr? "hej doktorn, jag vill gå på aquaria, kan ni bistå med kryckor för ändamålet?"