Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos BM igår för nya leverprover angående min klåda.

Så skulle hon ta SF-måttet, då sa hon när hon mätte "det här kan inte stämma...?" Så fick hon hämta min gamla BM för att mäta också, hon fick visserligen 1 cm kortare, men det var ändå ett jättehopp uppåt på kurvan.

De verkade konfunderade, så det verkar bli lite extra koll. Sonen vägde 4,3 så det känns inte bra om denna redan nu är gigantisk.

Ska gå en gång i veckan nu framöver på grund av levern också. Som om inte allt annat räckte...
 
@Thera låter inte kul med dessa orosmoment för dig, men det låter ju bra att du ska gå en gång per vecka så de håller koll på dig! Kan de ha mätt fel på SF förra gången? Har du fått svar på gårdagens prover?

@Equilina vi har inte kollat kön. Igår på ultraljudet var det en helförvirrad gynekolog som höll på att försäga sig flera gånger, "han, eller jag menar hon... den!" Så vet inte vad jag ska tro men vi vet iaf inte ;)
 
Var hos BM igår för nya leverprover angående min klåda.

Så skulle hon ta SF-måttet, då sa hon när hon mätte "det här kan inte stämma...?" Så fick hon hämta min gamla BM för att mäta också, hon fick visserligen 1 cm kortare, men det var ändå ett jättehopp uppåt på kurvan.

De verkade konfunderade, så det verkar bli lite extra koll. Sonen vägde 4,3 så det känns inte bra om denna redan nu är gigantisk.

Ska gå en gång i veckan nu framöver på grund av levern också. Som om inte allt annat räckte...
Oj, verkar vara mycket bekymmer runt din graviditet just nu. Hoppas att det stannar av.

@Equilina vi kommer nog kolla om det går. Mest för att sambon brukar vilja förbereda sig på det som går :p
 
@Thera Det låter jobbigt med allt som krånglar och behöva gå på kontroller jämt. Hoppas att du ändå kan glädjas åt graviditeten eller åtminstone att få en bebis.
 
Tack för tipsen mot vadkrampen, hoppas att det var en engångsföreteelse. Annars lär jag prova det mesta för att slippa. Fortfarande rejält öm i vaden.

Jag har börjat lyssna på gravidpodden i den lila gravidappen. Tycker det är lagom avsnitt, ca40min och vettiga saker som diskuteras. Rekommenderas!
 
Lurigt om en enäggstvilling är en buse som sätter dit syskonet i mindre trevliga rättssituationer. Måste kolla det någon gång när jag har för mycket tid över. Typ i morgon när dottern är på förskola :p det borde ju finnas något rättsfall på det.
Snacka om att kunna skylla på varandra!
 
Har inte tagit reda på kön. Men vi gissade under ultraljudet. Mon helt amatörmässiga bedömning av bilderna är att det är en pojke och en flicka.

Har helt missat att du väntar tvillingar och läste ditt inlägg lite slarvigt - så min hjärna registrerade din bedömning som antingen en pojke eller en flicka. Haha!
Tänkte för mig själv att det var en högst usel gissning, snacka om att gardera sig. :D

God morgon yxskaft! ;)
 
Snacka om att kunna skylla på varandra!

Jag har sett minst en kriminalserie typ NCIS där enäggstvillingar har varit i maskopi och mördat en massa folk och sen agerat alibi åt varandra osv. Det är sen när de har upptäckt att de delar DNA som de har kunnat lösa fallen.
Blir bra tv i alla fall, men det är ju inte omöjligt att det finns verkliga historier med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 137
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp