Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi tänkte berätta för mina föräldrar på julafton, då är jag i vecka 10 så det känns ändå ok. Sambons väntar vi med, de är mycket äldre och mer oroliga för allt så det är bättre att ta efter kub-test och ultraljud osv.

Vet ni hur länge det syns på digitala tester? Alltså om texten/gubben/pluset försvinner efter en stund eller om det är kvar permanent? Funderade om jag ska slå in ett grav-test och ge dom, tror inte dom har koll på exakt dom testerna ser ut nu för tiden så kan det få ta ngn sekund innan dom fattar vad det är :p. Kan man hitta sånt med glad gubbe någonstans eller är det en gammal variant? Vore roligare än ett plus eller att det står "gravid 3+".

Hur har ni berättat?

Till svärföräldrarna tänkte vi ge garn och stickbeskrivning på små strumpor/babygrej, svärmor stickar massor och jag tror det skulle ta några sekunder innan hon skulle fatta. Men det får som sagt bli efter jul.
 
Jag hade en massa planer för hur jag skulle berätta, en massa roliga saker att, precis som du, ge i julklapp på julafton. Istället sa jag det bara rätt ut i vecka 6, jättetråkigt men jag orkade inte hålla på det och illamåendet hade börjat så de märkte det rätt tydligt.

Men det är kul att höra hur andra berättar :D
 
Har förresten börjat få en tydlig mage nu. Är lite överviktig sedan innan så i början var det svårt att veta vad som var vad och magen var så svullen och gasig hela tiden. Men nu finns en tydlig "ny kula" där under. Borde nog börja fota, vet att det är kul att ha sen. Bara v 11, kommer väl få en enorm mage innan det här är över :)
 
Jag hade en massa planer för hur jag skulle berätta, en massa roliga saker att, precis som du, ge i julklapp på julafton. Istället sa jag det bara rätt ut i vecka 6, jättetråkigt men jag orkade inte hålla på det och illamåendet hade börjat så de märkte det rätt tydligt.

Men det är kul att höra hur andra berättar :D

Jag träffar inte mina föräldrar jätteofta så det har inte varit några problem att hålla hemligt men på julafton skulle dom reagerat direkt om jag inte åt av rökta laxen som jag älskar :p . Så vi ska berätta innan vi äter och sen ta med en egenköpt rökt lax som jag vet är ok att äta ;).
 
Jag hade också tänkt att vänta till jul men berättade typ i V6 och sen sket det sig ju men jag är glad ändå att jag berättade.
 
Vi tänkte berätta för mina föräldrar på julafton, då är jag i vecka 10 så det känns ändå ok. Sambons väntar vi med, de är mycket äldre och mer oroliga för allt så det är bättre att ta efter kub-test och ultraljud osv.

Vet ni hur länge det syns på digitala tester? Alltså om texten/gubben/pluset försvinner efter en stund eller om det är kvar permanent? Funderade om jag ska slå in ett grav-test och ge dom, tror inte dom har koll på exakt dom testerna ser ut nu för tiden så kan det få ta ngn sekund innan dom fattar vad det är :p. Kan man hitta sånt med glad gubbe någonstans eller är det en gammal variant? Vore roligare än ett plus eller att det står "gravid 3+".

Hur har ni berättat?

Till svärföräldrarna tänkte vi ge garn och stickbeskrivning på små strumpor/babygrej, svärmor stickar massor och jag tror det skulle ta några sekunder innan hon skulle fatta. Men det får som sagt bli efter jul.

Dottern är tillverkad i sommartider så där klaffade det med födelsedag för min farfar och sambons pappa. Farfar hade en dålig dag på sin födelsedag och jag och min faster var nygravida. Faster ringde, sa grattis och berättade att hon väntade barn. Jag ringde ett par minuter senare. Sa grattis och att jag väntade barn xD det var roligt. Farfar blev superglad! Sambons pappa bjöd in på födelsedagsmiddag och efter presentöppningarna sa vi att vi hade ett paket till. Det var visst den bästa presenten :p

Sambons mamma som vi inte träffar och pratar med lika ofta lunchade vi hos ett tag efter rul. Då hade vi med oss bilder och visade. Borde väl ha varit runt v. 19 då? Hans mormor och morfar ringde vi på julafton då vi inte firade jul där. Ja, vi träffar dem ännu mer sällan än hans mamma ;) Där gick i alla fall djungeltrumman.

Min övriga familj ringde vi bara och berättade då de bor en bit bort och vi inte hade riktigt läge att ses allihopa närmaste tiden.

Den här gången vet min bror redan, eller jag antar det. Berättade vid den som slutade i mf men hemlighöll att det gick åt skogen så han tror väl att jag är en månad längre än jag är men vafan, saksamma ;) Övriga är jag sugen på att vänta med och se om de påpekar något när jag blir lite tjockare än vanligt, haha. Kunde ju vara skoj. Sambons pappa fick dock veta genom mig att vi hade en lite olycklig start på barnavlandet så han vet att det är på g så att säga.
 
Varit och kikat på den lille idag :love: Helt surrealistisk och coolt och helt plötsligt verkligt! :D
Liten söt sak därinne med tickande hjärta, två händer och fötter. Allt såg fint ut! Blev flyttad några dagar bakåt så ändrar datumet från 26/6 till 29/6.



Inte så bra bild eftersom vår bebis var lite för bekväm av sig och låg med ansiktet mot oss och ville inte flytta så vi fick en profilbild :D Så på bilden ligger den med ansiktet mot oss och ler, barnmorskan kunde visa vart käkarna var..

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
17- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
13 - deathslyna
 
Uppdaterar

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
17- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
13 - deathslyna
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 
Uppdaterar

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
29- Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Stockholm.

Juli
9- superstar, 27 år, första barnet, Uppsala
17- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
13 - deathslyna, 24 år, andra barnet, sthlms län
14 - Elli_J, 24 år, första barnet, småländska höglandet
 
Tackar.

Detta var inte planerat men ändå välkommet.

Känner inte av så mycket än, mer än molvärk då och då, så jag får för mej att jag bara inbillar mej. Men tog mitt tredje positiva test, på en vecka, idag så det är något som växer därinne:)
 
Idag är jag v 11 och imorse sa sambon "alltså HUR lyckas du dölja den där magen?". Jag är alltså redan relativt stor, tycker vi. Vi ska nog berätta på julafton kvällen :)
 
Tackar.

Detta var inte planerat men ändå välkommet.

Känner inte av så mycket än, mer än molvärk då och då, så jag får för mej att jag bara inbillar mej. Men tog mitt tredje positiva test, på en vecka, idag så det är något som växer därinne:)
Spännande :) kändes himla konstigt när dottern blev till också så visst minns jag känslan. Inte de bästa förutsättningarna där och då men man växte in i rollen och det blev himla bra tycker jag, till slut :)
 
@Elli_J förstår känslan precis! Jag väntar ett helt oplanerat litet preventivmedelsbarn, men så välkommet, nu när vi hunnit smälta nyheten! I början tror man gärna att det inte stämmer, men efter mina senaste 5 veckor med illamående så kan jag faktiskt säga, vad glad så länge du inte känner något! ;) ;) :p

@Kaki Va skönt att höra att det är fler det syns på redan :D
 
Idag är jag v 11 och imorse sa sambon "alltså HUR lyckas du dölja den där magen?". Jag är alltså redan relativt stor, tycker vi. Vi ska nog berätta på julafton kvällen :)
Lyxigt! Själv är jag i v 24 (vår-tråden) och folk ser det inte än, även fast dom vet. Ser mest lite rund ut för ögat (även om jag och min man ser):)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 118
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp