Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyxigt! Själv är jag i v 24 (vår-tråden) och folk ser det inte än, även fast dom vet. Ser mest lite rund ut för ögat (även om jag och min man ser):)

Jag tror det där är lite som med rakt eller lockigt hår, man ser fördelarna med det man själv inte har. En del tycker det är jättejobbigt att magen inte syns i v 20 och andra tycker det är jättejobbigt att den inte går att dölja innan man själv vill berätta.

Jag är i v 21 och ingenting syns än om jag inte ligger på rygg. Men jag är ganska nöjd med det för tillfället. Tänker att jag hinner nog tröttna på den där stora magen tids nog ändå :p
 
Slutade min säsongsanställning i november men blev samtidigt erbjuden fast jobb nästa år så idag har jag varit och skrivit på pappren. Berättade samtidigt för chefen att jag är gravid och han tog det så himla bra (som jag hade hoppats). Är så himla glad att jag har så bra relation med chefen och att jag tog rätt beslut att berätta redan nu även om alla i min omgivning tyckte jag skulle vänta till pappren var klara men jag ville berätta innan jag skrev under. Ja i vilket fall så sa han att det inte var helt oväntat och sa att vi löser det. Att jag kan jobba fler med kortare dagar om det behövs och att jag kan ta lättare jobb så kan de andra ta det tyngsta osv. Så himla vettig chef måste jag säga. :) *nöjd kanin*
 
Ingen aning om födelsedatum än men nån gång i augusti.

Måste fråga en kanske intim fråga men jag är väldigt fascinerad av kroppen så jag vill veta allt. Tänkte att någon rutinerad mamma kanske vet.

Jag blöder lite lite. Riktigt mörkt blod, nästan svart, och det kommer inte tillräckligt för att komma något i trosorna utan märker det bara om jag gräver med fingrarna och typ känner på livmodertappen (he he, som sagt jag är inte så blyg av mig). Tappen är mjuk och stängd, enligt Google verkar det normalt? Hade jag inte varit gravid skulle jag haft mens i lördags eller söndags, den skulle börjat då alltså. Kan det vara därför?
 
Ingen aning om födelsedatum än men nån gång i augusti.

Måste fråga en kanske intim fråga men jag är väldigt fascinerad av kroppen så jag vill veta allt. Tänkte att någon rutinerad mamma kanske vet.

Jag blöder lite lite. Riktigt mörkt blod, nästan svart, och det kommer inte tillräckligt för att komma något i trosorna utan märker det bara om jag gräver med fingrarna och typ känner på livmodertappen (he he, som sagt jag är inte så blyg av mig). Tappen är mjuk och stängd, enligt Google verkar det normalt? Hade jag inte varit gravid skulle jag haft mens i lördags eller söndags, den skulle börjat då alltså. Kan det vara därför?

Kan ju vara pga mensen, att kroppen inte hunnit anpassa sig än. Kan ju vara början på missfall eller något helt annat :-) troligtvis ofarligt!
 
@napoleon jag hade en liknande blödning vid samma tid som du när jag skulle haft mens som ogravid. Det är ganska vanligt och som jag läste till mig då, om jag inte minns fel, beror det på att moderkakan än så länge är så liten att den inte täcker livmoderväggen tillräckligt för att kroppen inte ska vilja bete sig som vanligt. Därav den lilla blödningen.
 
Kan ju vara pga mensen, att kroppen inte hunnit anpassa sig än. Kan ju vara början på missfall eller något helt annat :-) troligtvis ofarligt!

Missfall tror jag inte eftersom jag inte har ont och det har varit såhär sen lördag kväll. Dvs hade det varit missfall hade det nog kickat igång nu och blött rejält. Luktar typ gammalt av det också. Inte illa men inte som mens brukar och inte som färskt blod gör heller.

@Honungshumlan
Känns skönt att höra ändå. Är verkligen superlite blod. Har långa gelé-naglar så när jag känner med fingrarna får jag blod under nageln (den biten som går över fingertoppen) och inte mer blod än så.
 
Missfall tror jag inte eftersom jag inte har ont och det har varit såhär sen lördag kväll. Dvs hade det varit missfall hade det nog kickat igång nu och blött rejält. Luktar typ gammalt av det också. Inte illa men inte som mens brukar och inte som färskt blod gör heller.

@Honungshumlan
Känns skönt att höra ändå. Är verkligen superlite blod. Har långa gelé-naglar så när jag känner med fingrarna får jag blod under nageln (den biten som går över fingertoppen) och inte mer blod än så.
Man behöver inte blöda massor eller ha ont vid mf. Men tror inte heller det är därför du blöder, ville bara påpeka det.
 
Här trodde jag att jag skulle må bra från och med nu. Har knappt mått illa alls i veckan, men nej då idag var det dags att spy igen..

Men på måndag ska vi till bm! :D då blir det bokning av tid för ul. Jättekul!
10+1 idag
 
Har ni fått nån känsla för vilket kön det är på bebisen än?

Vi har ju försökt baka en tjej eftersom vi har en kille sen innan.

Kub-testbilderna lutar enligt expertisen på olika amerikanska forum åt flicka, men själv tyckte jag att det kändes som en pojk först.

Dock har jag ju mått illa denna gången vilket jag inte gjorde med sonen.

Vilket som är naturligtvis välkommet, bara att det vore en extra bonus att ha en av varje. ;)

Vad tror ni att ni väntar?
 
Jag och sambon är övertygade om att det blir en flicka. Det har vi varit innan vi ens påbörjade att försöka. Vi har båda fått en klar känsla av det. Jag vet att många tycker det är flummigt men det är självklart för oss och vår "sanning". Sen kan vi ju inte vara 100% såklart men vi skulle båda bli minst sagt förvånade om det blev en pojk (men såklart lika välkommet!).
 
Välkomna @Elli_J och @napoleon !

@Thera Jag har en stark känsla av att det är en tjej och nästan alla jag pratar med tror det, förutom Sambon då som tror det är en pojke :D Mest önsketänkande tror jag eftersom han ser framför sig en liten pojke som han kan skämma bort med små crossar och fyrhjulingar :banghead:
Frågade honom om han tänkte på att pojken lika gärna kunde älska att följa med mig till stallet och ville hålla på med hästar, men då kollade han på mig som om jag vore från en annan planet :o :banghead: Man kan ju påstå att vi inte riktigt har samma genus tänk :p

Sen så spelar det såklart ingen roll vad som tittar ut, kommer älska den oändligt!

Kommer ni titta kön förresten? Varför/ varför inte? Jag är kluven och sambon vill väldigt gärna.
 
Vi kommer nog titta... Svårt att hålla sig, sen tyckte jag det var extremt svårt att hitta könsneutrala kläder som inte är i vitt eller grått utan med massor av färg.

Med sonen hade vi inte riktigt bestämt oss om vi ville se, jag ville, men inte sambon. Så jag tränade på Google och lärde mig se skillnad själv för jag tänkte att då behöver inte sambon veta. Väl på UL bad jag bara BM säga till om hon såg nåt så fick vi titta själva, men det gick liksom inte att missa, vi såg bebis rakt uppifrån, på rygg i typ skräddarställning... :angel:
 
Många frågar vad det känns som, men jag har ingen aning! Jag vill gärna ha en flicka, lite fult och tabu att säga så men har alltid önskat mig en dotter. Givetvis kommer jag att älska en pojke lika mycket, men jag ser mig själv som en flick-mamma. Jag har väldigt många pojk-bebisar runt mig vilket borde öka chansen rent statistiskt för att vi ska få en flicka :D Jag tänker lite som med min häst som ska föla i maj, där jag väldigt gärna vill ha ett sto föl, att om jag ställer in mig till 100 % på att det väntas pojke/hingstföl så kommer jag bara se det som bonus om det tittar ut flicka/stoföl :D

Vi kommer inte kolla kön! Jag respekterar dem som gör det, men jag tycker att det är dötrist. Jobbade som undersköterska på förlossningen när jag läste till sjuksköterska och jag tyckte det var så tråkigt med dem föräldrar som visste kön :o men det var det allra vanligaste att de redan visste, så de flesta verkar ändå kolla.
 
Vi kommer nog titta... Svårt att hålla sig, sen tyckte jag det var extremt svårt att hitta könsneutrala kläder som inte är i vitt eller grått utan med massor av färg.

Med sonen hade vi inte riktigt bestämt oss om vi ville se, jag ville, men inte sambon. Så jag tränade på Google och lärde mig se skillnad själv för jag tänkte att då behöver inte sambon veta. Väl på UL bad jag bara BM säga till om hon såg nåt så fick vi titta själva, men det gick liksom inte att missa, bebis låg på rygg i typ skräddarställning... :angel:

Det där med kläder har du rätt i, det vore det enda skälet för mig till att titta faktiskt! Det är supersvårt med könsneutrala kläder och när barnet väl är fött känns de neutrala kläderna ganska trista.

Jag som inte vill veta är faktiskt lite rädd att det ska synas sådär tydligt på ultraljudet ;)
 
Vi kommer troligen att kolla kön. Vi gjorde det med dottern och detta för att sambon vill planera och förbereda sig på det som går (ändå var hon en hoppsan, haha). Om bara ena vill kolla kön kan man ju bara be BM att skriva en lapp till den som vill se och hoppas att denne inte försäger sig.

En känsla av.. Rädsla har infunnit sig här förresten. Jag, sambon och dottern lever som i en dröm tycker jag. Visst knakar det ibland så man blir irriterad men allting känns så himla fint nu. Vi har liksom trillat in i rätt rutiner, mitt mående är bättre sedan vi flyttade till huset osv. Nu har jag blivit livrädd att det kommer att rasa när nästa barn kommer. Jag ser framför mig att dottern inte gillar den nya situationen och allt möjligt.. Jag upplevde inte den känslan riktigt med dottern. Visst var det stort men jag kände mig ändå ganska trygg tror jag. Det blev så mycket mer attväga in nu med en tös sedan innan och då är barnet ändå planerat nu och vi har pratat om det här i månader. Någon som känner igen sig i rädslan? Jag tror ärligt att den är obefogad men ändå finns den där. Bara den där bekanta "finns det möjlighet att älska två människor så mycket?" och jag vet ju att det går. Pratade med en kollega om just det och hon var lika rädd. Nu har hon tre barn som hon älskar lika mycket. Dumma hjärna sluta tänka! ;)
 
Vi kommer nog inte titta kön. Barnet kommer tvingas bli intresserad av både traktorer och hästar oavsett ;) Nädå, på ett sätt hade jag velat just för att jag skulle bli väldigt tagen på sängen om det blir en pojk och att det kanske skulle ta ett tag att vänja om sig när man varit så inställd på flicka. Men jag tror vi ändå låter bli.

Vad gäller kläder tycker jag också det är svårt, jag vill gärna ha färgstarka kläder oavsett pojk elelr flicka och tycker som ni andra att mycket av det man hittar i affären är så himla trista. Därför har jag börjat sy egna kläder i härliga färger! Då får jag det precis som jag vill ha det. Tycker det är fint med mycket färg och roliga mönster, finns så mycket fina tyger att köpa. Kläderna i affärerna verkar inte alls ha samma utbud på fina mönster och så.
 
Jag vill inte veta om det blir en pojk eller flicka. Känns som att det förstör spänningen över att få barn lite grann. Dock hoppas jag lite på en flicka.

Idag har jag haft lite illamående-känsla men hoppas innerligt att det beror på den ohyggliga mängd mat jag stoppade i mej igår (julbord med jobbet). Hatar verkligen att spy.

Tid för hälsosamtal är även bokat. Blir inte förrän den 29e men förståeligt med julen som hägrar.
 
Kom nyss från läkaren, är sjukskriven denna vecka ut (skulle jobbat i helgen) sen hoppas jag så innerligt kunna börja igen. Saknar verkligen jobbet! Ska jobba hela julen, och även om det är lite trist så är det bra pengar och jag känner mig hemsk om det inte går eftersom det är ruggigt svårt att få personal på julen. Jag har inte kräkts sedan i måndags så förhoppningsvis har det vänt nu! V 12 i morrn :)
 
Vi kommer inte ta reda på könet men magkänslan säger pojke av någon anledning och bäst är väl det, för vi tycker inte alls om samma tjejnamn, men pojknamn är inga problem.

Jag tänkte damma av symaskinen rejält efter nyår och börja sy saker. Jag värmde upp med att byta dragkedja i min vinterjacka i söndags och lyckades över förväntan, med tanke på att det var första gången jag gjort det. Lite färgglada bodys och byxor borde inte vara några problem. Jag har hittat ett så fint tyg med vit botten och små stjärnor i rött, blått, gult och grönt som jag är sugen på.

Idag har jag haft en såndär dag då det kryper av rastlöshet i kroppen, samtidigt som jag är trött och inte vill göra någonting. Lite körig mage och för lugnt på jobbet med bara tråkiga saker att göra. Blä. Tur det snart är jul!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 120
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp