Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att allt gick bra på inskrivningen!

Tidigt ultraljud kan du ju boka privat om du skulle ångra dig!

Stackare, dessa kräkningar! Mitt värsta illamående har faktiskt lagt sig och det är så skönt. Känner att det kommer om jag inte äter regelbundet och då känns det mer som ett lättare bakis tillstånd..
Morgonen är fortfarande jobbiga, kräks iaf två tre gånger på morgonen fortfarande. :meh: Blir dyrt med frukost efter som jag måste äta om frukost ibland tre gånger varje morgon. :p Men efter det brukar det lägga sig och fungera bra under dagen :)
 
Blir dyrt med frukost efter som jag måste äta om frukost ibland tre gånger varje morgon.

Eller hur! Matkontot har typ tredubblats senaste veckorna, dels för att jag kräks upp det jag äter, eller är ständigt hungrig men även för att jag köper hem en massa saker som jag inbillar mig att jag kanske kommer vara sugen på som sen blir stående eller slängs för att det blir gammalt :rofl:
 
Usch vad jag tycker synd om er som mår så illa.

Ikväll ska jag på julbord med jobbet. Som tur är ska det finnas en grillbuffe också, så där borde finnas en hel del som jag också kan äta. Hoppas inte stormen slår alltför hårt då julbordet är alldeles vid havet.

Nu blir det en promenad i regnet och en tupplur för att orka med kvällen.

Här kommer min v14. (13+5) mage. Snart 5kg+ :o:p

http://forumbilder.se/DEU7U/image

image.jpg
 
Jag får liksom äta mat i två omgångar nu för tiden.först för att trigga hungern och sen för att jag blir hungrig. Senaste två dagarna har jag ätit sista middagen vid 20-21 ungefär för då passar det minsan att bli hungrig. I övrigt så.. Ptjau.. Jag försökte åka buss idag någon timme efter lunch. Jag fick nämligen svälja många gånger. Konstaterade att nu är det dags att börja ta med kräkpåsar i fickan. Roffade åt mig en genomskinlig ( :D ) påse på citygross som skulle vara min livlina. Inskrivning bokat i januari. Runt 13:e tror jag.
 
Nu behöver jag gnälla lite.
Har fått lite feber, ihop med svullna halsmandlar så det gör ont när jag sväljer och fyllda bihålor. Känner mig helt slut! Och behöver ut och shoppa julklappar....
 
Tipsar om att skära ingefära och citron i tunna skivor och lägga i en stor kastrull vatten. Låt koka upp, ta en kopp, sänk värmen så den hålls varm. Ta ytterligare en kopp och fortsatt tills det är slut. Brukar göra underverk på mig.
Nu behöver jag gnälla lite.
Har fått lite feber, ihop med svullna halsmandlar så det gör ont när jag sväljer och fyllda bihålor. Känner mig helt slut! Och behöver ut och shoppa julklappar....
 
Tipsar om att skära ingefära och citron i tunna skivor och lägga i en stor kastrull vatten. Låt koka upp, ta en kopp, sänk värmen så den hålls varm. Ta ytterligare en kopp och fortsatt tills det är slut. Brukar göra underverk på mig.

Du dricker det alltså? Får se till att köpa hem citron och ingefära imorgon!
 
Ni som varit gravida tidigare, kommer den här hungern att hålla i sig hela graviditeten eller går den över? Jag är en sån som normalt sett gärna äter både mycket och ofta men nu när jag är såhär extremt osugen är det jättejobbigt att behöva hitta på något att stoppa i sig, och det hela tiden! Har en hel del för många kilon sedan innan och hoppas därför på att inte gå upp alltför mycket i vikt, men det är svårt när man behöver äta konstant... ;) :(
 
Såna saker brukar ju lugna sig efter vecka 12.
Med sonen hade jag inga direkta problem med illamående eller konstant hungerskänsla. Denna gången mådde jag illa till vecka 12 ungefär.

Vilken vecka är du i?
 
Jag har varit och fått en extra titt på liten idag.

Har ett par dagar haft någon sorts vätska från slidan. Förra graviditeten hade jag väldigt vattniga flytningar, men detta har varit mycket mer, så man känt att det runnit och precis som vatten i konsistensen.

Blev orolig att jag läckte fostervatten, men doktorn kunde inte se nåt konstigt och på ultraljudet såg hon att det finns mycket fostervatten. Puh! :crazy:
 
@Thera va skönt att allt såg bra ut på ultraljudet! Vilken vecka är du i?

Jag är i v 11 (10+1). Hoppas också på att allt detta med illamående och hunger ska lugna sig snart, veckorna tickar ju på i en rasande fart iaf. Illamåendet har ändrat karaktär sista dagarna, så det går ju åt rätt håll. Man vill få må bra och slippa gnälla :)
 
Ni som varit gravida tidigare, kommer den här hungern att hålla i sig hela graviditeten eller går den över? Jag är en sån som normalt sett gärna äter både mycket och ofta men nu när jag är såhär extremt osugen är det jättejobbigt att behöva hitta på något att stoppa i sig, och det hela tiden! Har en hel del för många kilon sedan innan och hoppas därför på att inte gå upp alltför mycket i vikt, men det är svårt när man behöver äta konstant... ;) :(
Hm, har för mig att det gav med sig vartefter med första barnet med. Började med nästan ingen mat och sen blev det mycket. Dock dröjde det nog längre än v. 12 för mig men inget som gav utslag på vikten i början. Ät nyttigt så går det nog bra. När jag kom hem från jobbet i början frågade sambon "är du trött och hungrig nu?" efter att jag flera gånger dundrat in genom dörren och raka vägen till kylen för att se vad som fanns :p

Jag har vaknat flera mornar med ett extremsug efter gravlax. Det lutar åt att jag får grava en laxbit till för det är verkligen det enda jag har i skallen under ganska lång tid på mornarna. Sambon sa idag "men vi har ju en i frysen." varpå jag sa att jag ju inte kan ta upp den (ca 1 kg) och äta några bitar och sen omfrysa. Han tyckte att jag ju kan vänta till julafton. Han förstår inte riktigt det där suget tror jag :D
 
Ni som varit gravida tidigare, kommer den här hungern att hålla i sig hela graviditeten eller går den över? Jag är en sån som normalt sett gärna äter både mycket och ofta men nu när jag är såhär extremt osugen är det jättejobbigt att behöva hitta på något att stoppa i sig, och det hela tiden! Har en hel del för många kilon sedan innan och hoppas därför på att inte gå upp alltför mycket i vikt, men det är svårt när man behöver äta konstant... ;) :(
Psst, undertecknad värmer just nu potatisgratäng från middagen i micron. Serveras med kalvkotlett :p nattmat när den är som bäst. Känner mig svältande :p
 
Ni som varit gravida tidigare, kommer den här hungern att hålla i sig hela graviditeten eller går den över? Jag är en sån som normalt sett gärna äter både mycket och ofta men nu när jag är såhär extremt osugen är det jättejobbigt att behöva hitta på något att stoppa i sig, och det hela tiden! Har en hel del för många kilon sedan innan och hoppas därför på att inte gå upp alltför mycket i vikt, men det är svårt när man behöver äta konstant... ;) :(


Mitt höll bara i sig i fyra-fem vidriga dagar, håller med dig, man blir helt knäpp på att äta hela tiden och ändå inte vara sugen. Hade som ett obehagligt sug nästan uppe i bröstkorgen. Men en dag bara släppte det. I samma veva drack jag ett glas vatten med bikarbonat i och jag tror det hjälpte lite (hade en känsla av att det var liksom surt i magen). Annars vet jag inte vad som gjorde att det släppte men nu är jag ganska normalhungrig. Men har lite svårt för viss mat men det är inte alls som de där första dagarna. Hoppas ditt också släpper snart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 118
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp