Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade inga stickade klänningar i min smak idag. Men blev en snygg kavajtröja (som dock bara kommer framhäva magen så den är till nu och efter graviditeten) och hm s jeans super skinny och super low waist i en tum vidare än normalt. Då slutar dom under magen så klämmer inte och sitter ändå snyggt. Så det blir mitt tips till bra pris :)

Dom jeansen kör jag också på! Har köpt två par sedan jag blev gravid. Supersköna, nästan bättre än mjukisbyxor, eftersom dem gärna envisas med att hamna mitt på magen hela tiden.
 
Hittade inga stickade klänningar i min smak idag. Men blev en snygg kavajtröja (som dock bara kommer framhäva magen så den är till nu och efter graviditeten) och hm s jeans super skinny och super low waist i en tum vidare än normalt. Då slutar dom under magen så klämmer inte och sitter ändå snyggt. Så det blir mitt tips till bra pris :)
Det är skönt att jobba uniformerat. Då betalar företaget för att man ser hygglig ut på jobbet :D är dock lite rädd att bli stor den här gången. Förra gången var jag ju inte större än att jag använde vanliga kläder nästan helt igenom. Tror det blev mjukisar sista månaden men jeansen satt hyggligt tills dess. Dock blev jag väldigt sugen på en stickad klänning jag såg i en katalog från ett företag som börjar på b och slutar på prix :p kanske blir en sån framöver.

Jag har förresten räddat julen. Jag har gravat egen lax som blev supergod. Nu ligger den i frysen och väntar på julafton :)

Och när jag ändå är igång och kastas runt mellan ämnena, min sambo var lite rolig. Förra graviditeten var han jättenoga med att det inte skulle vara någon alkohol alls för mig tills ungen var född. Inget jag satte emot då jag själv inte gillar tanken på att ge det vidare till ett ofött barn. Häromdagen ville han bjuda på öl varpå jag sa "men.. Jag är ju gravid?" och han sa "eh.. Visst ja! Men.. Det är ju precis i början" :p han måste helt ha glömt att vi skulle bli fler.
 
Just alkohol är ju ett gissel nu innan man vill berätta för folk. En kompis frågade om jag ville ha kaffe eller glögg. Gillar inte kaffe för tillfället.. Smygstirrade på hennes glögg, såg de var lättglögg och låtsades vilja ha kaffe... Hemma har jag helt alkoholfri :)
 
Just alkohol är ju ett gissel nu innan man vill berätta för folk. En kompis frågade om jag ville ha kaffe eller glögg. Gillar inte kaffe för tillfället.. Smygstirrade på hennes glögg, såg de var lättglögg och låtsades vilja ha kaffe... Hemma har jag helt alkoholfri :)
Ett par matskedar glögg är inget som jag bekymrar mig om. Kan smaka någon liten klunk öl också om det är så då jag har svårt att se hur det skulle skada. Inga mängder och ytterst sällan i så fall såklart men handlar det om större volymer än så tycker jag att det känns lite väl för min smak.
 
Sen är jag i och för sig ingen stordrickare. Kan ta en öl eller lite vin för att det är gott men det är vanligare att jag ber om lite vatten så folk är väl inte så bekymrade över det. Kryssningen förra helgen bad jag om stilla vatten hela kvällen. Juice till maten dock :p
 
Idag fick jag svaret på cellprovet jag tog vid inskrivningen och det var normalt. Jätteskönt!

Jag har köpt mammajeans från mamalicious som ser ut som vanliga jeans med låg midja, men där framfickorna skulle suttit är det resår istället och så är de väldigt stretchiga i sig. Jättesköna och snygga med.

Skulle behöva lite nya varma tröjor med. Fördelen med att vara så kort som jag med mina 155cm är att många tröjor är för långa i vanliga fall, det kan jag ju utnyttja nu för en gångs skull.
 
@Rosen-Knoppen jag köpte hem ett par 28' eftersom jag hade nästan växt ur mina gamla vanliga jeans i den storleken. Hade 27' innan jag blev gravid. Jag ångrar lite att jag inte skickade tillbaka dem och beställde ett par i 27' istället för de hade suttit bättre om benen då. Nu är de nästan för lösa enligt min smak och då brukar jag inte ha supertighta byxor i vanliga fall heller. Så om du beställer dem kan du räkna med att de är ganska stora i storlekarna.

Jobbigt med öroninflammation!
Det känns som att man som gravid har lättare att dra på sig smittor som florerar. Jag har en ny förkylning på g. Suck.

Jag får inte din magbild att fungera :( Kan iof. vara mobilen som strular.
 
Bra tips @Honungshumlan ska kolla på det! Brukar också ha 27 så får beställa hem det och prova..

Nej det är nog bilden som inte fungerar, fick också error.. Måste hitta en bra sida att lägga upp bilder på.. Brukar lägga på min blogg men efter som jag inte "kommit ut" än så vill jag inte göra det..
Tips på sida att ladda upp bilder på?
 
Nu provar vi med photobucket istället och hoppas att bilden funkar. V.12 (11+4) igår när bilden togs..

Vad mysigt! :)


Idag har jag givit häxan surtant ett ansikte :) gravidgrinig ftw. Var en ragata sist och nu är jag inte särskilt trevlig heller. Är på väg till ett möte nu och det är skönt med lite tid för sig själv på tåget. Säkert välbehövligt även om spårtrafiken är måttligt strulig nu under regnvädret.
 
V.13 idag.. Tiden går så fort och på måndag så vi få kika på den lilla.. :oOm det nu finns nåt där inne :nailbiting:
Drömde såna mardrömmar i natt om att det inte fanns nåt där och att barnmorskan klappade mig på axeln och sa " men det förstår du väl lilla gumman att du inbillat dig alltihop", usch ingen rolig dröm :cautious:
 
V.13 idag.. Tiden går så fort och på måndag så vi få kika på den lilla.. :oOm det nu finns nåt där inne :nailbiting:
Drömde såna mardrömmar i natt om att det inte fanns nåt där och att barnmorskan klappade mig på axeln och sa " men det förstår du väl lilla gumman att du inbillat dig alltihop", usch ingen rolig dröm :cautious:
Såna drömmar hade jag med dottern. Jättejobbigt verkligen. Det går över när man känner bebis röra sig :)
 
V.13 idag.. Tiden går så fort och på måndag så vi få kika på den lilla.. :oOm det nu finns nåt där inne :nailbiting:
Drömde såna mardrömmar i natt om att det inte fanns nåt där och att barnmorskan klappade mig på axeln och sa " men det förstår du väl lilla gumman att du inbillat dig alltihop", usch ingen rolig dröm :cautious:

Hua, förstår dig. Hamnade ju i precis den sitsen i höstas, även om jag på ett sätt hade det på känn så kände jag mig så grymt dum som låg där med tom mage :/. Kommer vara lite ångest-laddat med ultraljudet denna gången för både mig och sambon men nu vet jag ju att det ska finnas något där såvida det inte är dött eller att det visar sig vara ngt annat fel, några blödningar har jag inte haft så ut har den inte kommit iaf.
 
@Kanintant Usch, förstår att det måste ha varit oerhört tungt!

Jag tror iof inte heller att det skulle vara helt tomt här.. Har aldrig haft någon blödning och har fortfarande symtom som illamående på morgonen och kräks och illamående och trött på kvällen.. Men ändå så gnager tankarna om att det skulle kunna vara ett MA och att kroppen bara inte har fattat det..
Men ska inte måla fan på väggen!
Jag har inte varit ett dugg orolig innan utan det kom nu när en bekant tyvärr gick avbryta sin graviditet väldigt sent pga av att de såg en missbildning på RUL...
 
@Kanintant Usch, förstår att det måste ha varit oerhört tungt!

Jag tror iof inte heller att det skulle vara helt tomt här.. Har aldrig haft någon blödning och har fortfarande symtom som illamående på morgonen och kräks och illamående och trött på kvällen.. Men ändå så gnager tankarna om att det skulle kunna vara ett MA och att kroppen bara inte har fattat det..
Men ska inte måla fan på väggen!
Jag har inte varit ett dugg orolig innan utan det kom nu när en bekant tyvärr gick avbryta sin graviditet väldigt sent pga av att de såg en missbildning på RUL...

Det är nog väldigt vanligt att man är orolig innan ul. Hoppas det går bra för dig, det gör det säkert. Ska ni göra NUPP också?
 
Jag var på den riktiga inskrivningen hos barnmorskan idag, även om vi redan setts ett helt gäng gånger med hälsosamtal och akupunktur för illamåendet. Hb 125, blodsocker 5,2 och bra blodtryck. Så det var skönt. Bokade RUL 12/2 vilket känns låååångt borta, men det går nog fort. I mitt landsting blir man bara erbjuden KUB om man är över 35, så vi står över det.

Sedan jag kom hem har jag mest bara kräkts. Mysigt... :eek:

Lite avundsjuk på er som gör tidiga ultraljud, även om det är jag själv som valt bort det. När jag mår såhär illa hela tiden är det svårt att glädja sig över det som komma skall, så för den sakens skull kunde det varit bra att få se att det faktiskt är något där inne.

Trevlig helg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 117
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp