Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vecka 9 (8+4) nu, tycker tiden går fort! Tack och lov, för nu vill jag bara nå vecka 12 då illamåendet förhoppningsvis ger sig lite. Det har eskalerat sista veckan och denna vecka är jag hemma från jobbet. Det är det värsta jag vet, men det gick inte längre. Har tid hos barnmorskan på torsdag och hoppas att det inte ska vara några problem med ett par veckors sjukskrivning.

Allt i livet kretsar kring detta illamående just nu, jag sa till min sambo att det gör inte så mycket att han inte är här just nu, för jag är inget trevligt sällskap i alla fall. Men i övrigt kan jag säga att vågen fortfarande står på inskrivningsvikten, vilket är skönt eftersom jag har överflödskilon sedan innan, men samtidigt förvånande att jag inte gått ner eftersom jag inte får i mig så mycket. Brösten fortsatt väldigt ömma och det drar och spänner i livmodern emellanåt. Annars är väl allt "som vanligt" ;) Nästa gång skriver jag nog under mitt vanliga nick för nu vet de flesta omkring mig ändå. Då blir jag kanske lite mer aktiv här också, det är ju så jobbigt att logga in och ut ;)
 
Efter två dagar på jobbet är jag helt slut, har så fruktansvärt ont i ländryggen. Det är alla böjningar upp och ner från golvet, vridningar och så (jobbar på förskola) och dessutom har vi ett barn med resurs som inte jobbar heltid och då måste jag ta hen, det är tufft. Det är mycket kasta sig på golvet med utbrott och rymningar från avdelningen som man måste sätta fart efter :crazy:
 
Alltså nu förstår jag verkligen det här med "konstant hungrig". Är i princip illamåendehungrig hela tiden, väldigt tröttsamt. Som ett ständigt obehagligt sug i magen, hoppas det inte eskalerar mer än det är. Var drygt en timme sedan jag smällde i mig hamburgare och pommes frites och nu är det redan igång igen *morr*.

Nåväl, imorgon är det 6+3 (när det gick åt pipan sist) och det känns som allt är som det ska så jag kan nog andas ut, imorgon ringer jag BM och bokar tid för inskrivning :).
 
Efter två dagar på jobbet är jag helt slut, har så fruktansvärt ont i ländryggen. Det är alla böjningar upp och ner från golvet, vridningar och så (jobbar på förskola) och dessutom har vi ett barn med resurs som inte jobbar heltid och då måste jag ta hen, det är tufft. Det är mycket kasta sig på golvet med utbrott och rymningar från avdelningen som man måste sätta fart efter :crazy:


Dags att besöka läkare/sjukgymnast kanske för ev sjukskrivning igen? :/ jag är visserligen med i vårfäräldrar men har samma besvär o blev sjukskriven förra veckan (21).
 
Alltså nu förstår jag verkligen det här med "konstant hungrig". Är i princip illamåendehungrig hela tiden, väldigt tröttsamt. Som ett ständigt obehagligt sug i magen, hoppas det inte eskalerar mer än det är. Var drygt en timme sedan jag smällde i mig hamburgare och pommes frites och nu är det redan igång igen *morr*.

Nåväl, imorgon är det 6+3 (när det gick åt pipan sist) och det känns som allt är som det ska så jag kan nog andas ut, imorgon ringer jag BM och bokar tid för inskrivning :).

Man kan nog äta hur mycket som helst tror man. Fast om jag äter för stora portioner kan jag må illa av det.. Men pasta med falukorv eller köttbullar är min eviga kvällsmat.
Är inte alls sugen på pringles längre, nu är det mer pasta som lockar :p

Ring imorgon! Nu är det dags att börja tro :) skönt att kroppen känns gravid med symtom och allt ;)
 
Efter två dagar på jobbet är jag helt slut, har så fruktansvärt ont i ländryggen. Det är alla böjningar upp och ner från golvet, vridningar och så (jobbar på förskola) och dessutom har vi ett barn med resurs som inte jobbar heltid och då måste jag ta hen, det är tufft. Det är mycket kasta sig på golvet med utbrott och rymningar från avdelningen som man måste sätta fart efter :crazy:

Om du pratar med chefen kanske du kan bli omplacerad till mindre tunga uppgifter?
 
Man kan nog äta hur mycket som helst tror man. Fast om jag äter för stora portioner kan jag må illa av det.. Men pasta med falukorv eller köttbullar är min eviga kvällsmat.
Är inte alls sugen på pringles längre, nu är det mer pasta som lockar :p

Ring imorgon! Nu är det dags att börja tro :) skönt att kroppen känns gravid med symtom och allt ;)

Ja ungefär så, får vara duktig och börja rida lite mer intensivt så jag inte lägger på mig en massa (vill ju att pållarna ska orka bära mig så länge som möjligt ;) ). Jag äter inte kött och längtar inte efter feta grejer alls. Jag har mest cravings på mackor, inte alls godis och kakor och sånt. Idag åkte vi bil i 2 h och jag klarade inte av kaffedoften från sambons termomugg... alltså jag gillar ju kaffe och dricker fortfarande någon kopp om dagen men i morse gick verkligen inte.

Ja det är skönt med symptom ändå, blir det inte värre än så här så är jag nöjd (supersuper-spy-fobi).
 
@Kaki omplacering skulle vara svårt då jag jobbar med de äldsta barnen och det inte finns några andra arbetsuppgifter..

@Elisha Jag har funderat på att det kanske skulle gå att bli sjukskriven till viss del och kanske jobba 75% men känner mig en riktig svikare gentemot mina kollegor och mot barnen om jag skulle jobba mindre, vilket skulle resultera för mer jobb för dem och mindre uppmärksamhet för barnen..
Det eviga dilemmat, om man ska va lojal gentemot mig själv eller mot jobbet... Oftast sätter jag jobbet först, kommer i ut och skur, men hur länge ska man orka det?
 
@Rosen-Knoppen Du gör dig själv en stor björntjänst om du inte lyssnar på din kropp i tid. Dessutom tror jag att både barnen och dina kollegor hellre ser en rosen-knoppen göra ett bra jobb på 75% än ett dåligt på 100%. Om det är det du känner skulle krävas.

Är det så att barnet med särskilda behov behöver skolas in på ytterligare en person i alla fall? Som då kan ta det ansvaret istället när den vanliga resursen inte är på jobbet.

Har ni hjälpmedel så du inte måste sitta på golvet men ändå kan vara på barnens nivå? Tänker på en sån pall med hjul tex. Brukar många ha i kapprummet, men de kan ju användas annars med.
Det kanske finns lite som kan underlätta om du tänker efter hur du jobbar :)
 
@Kaki omplacering skulle vara svårt då jag jobbar med de äldsta barnen och det inte finns några andra arbetsuppgifter..

@Elisha Jag har funderat på att det kanske skulle gå att bli sjukskriven till viss del och kanske jobba 75% men känner mig en riktig svikare gentemot mina kollegor och mot barnen om jag skulle jobba mindre, vilket skulle resultera för mer jobb för dem och mindre uppmärksamhet för barnen..
Det eviga dilemmat, om man ska va lojal gentemot mig själv eller mot jobbet... Oftast sätter jag jobbet först, kommer i ut och skur, men hur länge ska man orka det?

Dig själv såklart o de blivande barnet! Jag jobbade kvar längre än jag egentligt borde och nu har jag så ont i ryggen att jag inte kan göra nånting .. :( jag hade oxå tänkt mig typ 50% sjukskriven men läkaren bedömde 100%. För mig började det med lätt ryggvärk bara ffa kvällar och nu har jag blivit diagnoserad med diskbråck och lätt skolios.. Kul! :(
 
Efter två dagar på jobbet är jag helt slut, har så fruktansvärt ont i ländryggen. Det är alla böjningar upp och ner från golvet, vridningar och så (jobbar på förskola) och dessutom har vi ett barn med resurs som inte jobbar heltid och då måste jag ta hen, det är tufft. Det är mycket kasta sig på golvet med utbrott och rymningar från avdelningen som man måste sätta fart efter :crazy:

Visst är det märkligt att förskollärare inte har rätt till havandeskapspenning? Åtminstone de som jobbar med småbarn, hos de äldre kan man ju undvika lyft i de flesta fall, men på småbarn är det omöjligt.

Min förra graviditet jobbade jag på en överfull småbarnsavdelning, det var bara att bita ihop. Jobbade till vecka 38, sen blev jag sjukskriven på grund av begynnande havandeskapsförgiftning.

Nu jobbar jag med 1-5-års, så det är i princip lika tungt som sist. Men jag tänker lite att om man inte orkar är det nog inte speciellt svårt att bli sjukskriven.

Har för övrigt känt sparkar ett par gånger nu, så mysigt! Vecka 14, så 2 veckor tidigare än sist. :)
 
Ja det är riktigt märkligt faktiskt att försäkringskassan fortfarande har nån bild av att man som förskollärare inte "är" med barnen och gör något av de tunga jobben som barnskötare gör... Då kan dom gärna få komma och jobba hos oss en dag och se vad mitt jobb som förskollärare går ut på :p

Jag tänker väldigt mycket hur jag sitter, står och går på jobbet alltid men ännu mer nu. Lyfter inte, värsta värsta fall händer det, som idag när jag snabbt var tvungen att plocka upp ett barn som snubblat ute på gården och det spruta blod ut munnen för att försöka få in det barnet och skölja mun och kolla tänder osv.. Nu var det tack och lov ett lättare barn..
Men sitter inte på golvet utan en låg rullpall, modellen är urkass men är bättre än ingenting. Och rullar runt när jag dukar av borden och torkar osv men det blir ändå snevidringar..
Fick prova en kollegas foglossningsbälte och det var en dröm för ryggen ha att på sig! Ska kontakta en sjukgymnast och få tips och råd och kanske få tag på en sån!
Bättre att börja förberedande nu innan foglossning och sånt sätter igång på riktigt tänker jag.. :)
 
God morgon och välkommen till världen av falsk ichias, foglossning eller vad det nu är. Blä säger jag bara. Det gör skitont vid sittbenet i skinkan och strålar ner i låret och upp i ländryggen.
Jag har ju bara just gått in i v14, tycker det här kommer alldeles för tidigt. Får igen nu iom att jag mått så bra hittills antar jag :p
En lugn morgonpromenad och stretching av sätesmuskeln hjälpte lite i alla fall.
 
:love:Jag är inne i vecka 12 (11+2) och tycker tiden gått så himla fort! Värsta illamåendet har lagt sig, kräks kanske 3-5 gånger på en dag istället för 20-30, vilket är stora framsteg tycker jag :D Känns som jag är smått bakis hela tiden :o
Men kvällarna känns bra och jag känner mig helt plötsligt hungrig igen och maten smakar bra :d
Igår fick jag sug på O'boy. Tycker inte ens om det annars och har inte druckit på ca 15år, men åkte och köpte mig lite O'boy. Det var så sjukt gott :d:banana:

Den 15/12 ska vi få titta på den lilla för första gången och det känns jätte spännande och jätte läskigt på samma gång :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 117
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp