Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Kanintant Jag har tänkt tanken att det kanske vore en ide att damma av symaskinen. Det är ju roligt att sy. Jag funderar på att börja med ett litet lapptäcke typ 1x1m att ha på golvet.

Har du hittat mönster någonstans eller har du plagg att mäta på?

Jag har köpt ottobre-tidningar, dom har väldigt fina plagg och mönster som t o m jag som nybörjare fattade. :)
 
Just det, de tidningarna har jag hört talas om förut. Ska kolla in dem.

Mamma brukade sy en del till mig och mina syskon när vi var små. Jag ska se när jag är hemma hos mina föräldrar nästa gång om det finns några intressanta mönster kvar.
Det jag är mest ute efter är en långärmad omlottbody och byxor att ha till.
 
Just det, de tidningarna har jag hört talas om förut. Ska kolla in dem.

Mamma brukade sy en del till mig och mina syskon när vi var små. Jag ska se när jag är hemma hos mina föräldrar nästa gång om det finns några intressanta mönster kvar.
Det jag är mest ute efter är en långärmad omlottbody och byxor att ha till.

På deras sida kan man bläddra i tidningen så man vet vilka mönster som följer med. :)
 
Så himla glad! Idag så blev jag erbjuden fast anställning med början i januari (min säsongsanställning slutar imorgon) ! Känns som en enorm trygghet och sedan hoppas jag att de inte blir jättebesvikna i januari när jag berättar att jag är gravid (skriver på pappren imorgon eller nästa vecka) :crazy::angel:.
Chefen är dock samma årgång som mig och borde vara ganska så öppen för det, tror han och hans sambo själva vill ha barn, lite snopet bara att berätta det kort efter man börjat men har ändå varit där halva den här säsongen och förra sommaren så jag är ju inte helt ny på jobbet.

Ja underbart känns det iaf, stort orosmoln som försvann idag :banana:

Dessutom känns det fortfarande bra i kroppen :) Maler en hel del långt ner i livmodern så man känner att något händer och ja, det känns bättre den här gången på något sätt än förra som slutade i missfall. Nästa vecka så kan jag börja andas ut, då kommer jag förbi när dte gick fel sist (6+3) och då ska jag även ringa och boka tid för inskrivning och hoppas att dom inte tycker jag är sent ute :angel:
 
Så himla glad! Idag så blev jag erbjuden fast anställning med början i januari (min säsongsanställning slutar imorgon) ! Känns som en enorm trygghet och sedan hoppas jag att de inte blir jättebesvikna i januari när jag berättar att jag är gravid (skriver på pappren imorgon eller nästa vecka) :crazy::angel:.
Chefen är dock samma årgång som mig och borde vara ganska så öppen för det, tror han och hans sambo själva vill ha barn, lite snopet bara att berätta det kort efter man börjat men har ändå varit där halva den här säsongen och förra sommaren så jag är ju inte helt ny på jobbet.

Ja underbart känns det iaf, stort orosmoln som försvann idag :banana:

Dessutom känns det fortfarande bra i kroppen :) Maler en hel del långt ner i livmodern så man känner att något händer och ja, det känns bättre den här gången på något sätt än förra som slutade i missfall. Nästa vecka så kan jag börja andas ut, då kommer jag förbi när dte gick fel sist (6+3) och då ska jag även ringa och boka tid för inskrivning och hoppas att dom inte tycker jag är sent ute :angel:

Grattis till fasta anställningen!

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Fick ju också ett missfall, precis innan sommaren. Och den här graviditeten är precis som du beskriver. Molande värk från början som kändes "bättre" än när det blev missfall. Väntan på att komma förbi när det gick fel sist (6+1 i mitt fall). Jag väntade också med att ringa mvc till efter att jag var förbi det datumet. Tror jag ringde i vecka 8 och det var inga som helst konstigheter.

Nu är jag i vecka 18 och har sett en fantastiskt fin liten bebis på rul, så jag hoppas verkligen att jag kommer känna igen mig i det du fortsätter skriva också! :)
 
Grattis till fasta anställningen!

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Fick ju också ett missfall, precis innan sommaren. Och den här graviditeten är precis som du beskriver. Molande värk från början som kändes "bättre" än när det blev missfall. Väntan på att komma förbi när det gick fel sist (6+1 i mitt fall). Jag väntade också med att ringa mvc till efter att jag var förbi det datumet. Tror jag ringde i vecka 8 och det var inga som helst konstigheter.

Nu är jag i vecka 18 och har sett en fantastiskt fin liten bebis på rul, så jag hoppas verkligen att jag kommer känna igen mig i det du fortsätter skriva också! :)

@Honungshumlan Tack!

@Imogen Vad bra, det blir nog också i vecka 8 för min del (typ 7+1) som jag ringer. Inser att min inskrivning blir julveckan...smidigt värre :angel: Får se om dom har tider då eller om de tar det veckan innan eller efter. Igår och i förgår fick jag t o m ta en kvällsmacka, det brukar jag inte göra annars. Och har kännt mig lite "olustig", inte direkt illamående men inte så långt ifrån, även nu på morgonen. Brösten ÄR lite större/mer svullna har min sambo konstaterar ;). Ja det känns riktigt bra :)
 
Imorse och ikväll nu har jag tagit Postafen. På bms råd. Mådde illa på jobbet tills lunch men sen, vilken befrielse! Jag har kunnat äta och det har varit GOTT! Kunde även laga mat ikväll och ätit kycklingklubbor inte klarat lagat mat sen... Lördags?
Tyckte inte att jag mått så illa, men jo vilken skillnad. Har inte ens en hink i närheten nu!
 
Idag har vi varit på KUB-test och fått se det här lilla sprattlande livet:


:love:

Jag var så orolig innan att det skulle vara nåt fel med fostret eller att det bara var tomt. Eller en fis på tvären för jag har redan en rejäl mage... :angel:

Men allt såg jättebra ut och det var låg sannolikhet för alla avvikelser så det var ju skönt! :)
 
Stryker mig från listan.... :(


BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
9- byssan, 27 år, första barnet
17- Kaki, 25 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
 
@Thera vad skönt att allt såg fint ut och roligt att du delar bilden. Det måste ju vara ungefär så mitt pyre ser ut nu med, det skiljer ju bara några dagar mellan oss.


Idag gick jag in i v13 så det är väl nu jag får inse att det här är på riktigt :nailbiting::love:

Jag har börjat känna mig lite piggare. Känns ungefär som jag är lite lätt bakis konstant bara. Eller som andra dagen på mensen, lite trött och öm i magen bara. Jätteskönt!
 
Alltså nu börjar jag förstå det här med tröttheten. Idag går jag in i v. 7 (6+0) och sista 3 dagarna känner jag mig helt bakfull. Inte så att jag mår illa och behöver kräkas men så man känner sig i ofas med hela kroppen och lite kinkig med maten. Så länge jag inte mår illa är jag dock nöjd, svårt bara att inse att jag inte orkar hålla mitt vanliga tempo.
 
@Kanintant det där med att vara kinkig med maten skriver jag under på.

Postafen verkar inte 100% längre utan mår halvt illa ibland ändå. Inatt vaknade jag och kräktes en gång för första gången, fast sen var det bra igen. Kanske var att jag ätit för mycket godis på bion innan, men det var ju 4h innan... Är det typisk gravid att plötsligt kräkas på nätterna?
 
@Kaki Jag vaknar på nätterna ofta och måste kräks.. Tror det är när kroppen får lågt blodsocker, brukar funka bättre om jag äter direkt när jag vaknar till under natten,
Då kan jag somna om utan att kräkas.. Har alltid gröna äpplen bredvid sängen :o

Jag börjar jobba idag och det känns motigt! Ganska mycket ångest över det faktiskt, trodde jag aldrig. Mycket tankar som snurrar; tänk om jag börjar må illa och inte kan ta vägen någonstans och jag inte kan lämna barngruppen :crazy: panik!!
 
@Kaki Jag vaknar på nätterna ofta och måste kräks.. Tror det är när kroppen får lågt blodsocker, brukar funka bättre om jag äter direkt när jag vaknar till under natten,
Då kan jag somna om utan att kräkas.. Har alltid gröna äpplen bredvid sängen :o

Jag börjar jobba idag och det känns motigt! Ganska mycket ångest över det faktiskt, trodde jag aldrig. Mycket tankar som snurrar; tänk om jag börjar må illa och inte kan ta vägen någonstans och jag inte kan lämna barngruppen :crazy: panik!!

Tror också det har med lågt blodsocker att göra. Jag vaknar SVINhungrig på morgonen nu sista dagarna, typ värre för varje dag. Det verkligen suger i magen och man känner att man behöver äta något fort, tror jag också snart får börja med något vid sängen som man kan ta för att slippa att kasta sig upp och äta frukost.

Förstår det är läskigt att börja jobba, du får se till att ha lite med dig att tugga på vid behov. Jag är ju utan jobb nu i december och även om det ekonomiskt inte är särskilt bra så känns de ändå ganska skönt att avklara första veckorna hemma utan att väcka misstankar på jobbet, och framförallt att kunna ta det lite lugnt när kroppen säger ifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 117
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp