Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@byssan usch.. Hoppas verkligen du slipper..
Åksjukearmband har inte fungerat för mig, vad skönt om de fungerar för dig.. Jag har på mig mina ändå för att jag tänker att det kanske hjälper någon liiiiiiten procent någonstans..
Akupunktur skulle jag kunna tänka mig att prova faktiskt, kanske blir nästa steg.

Själv försöker jag packa kartonger mellan kräkningarna, vi flyttar på fredag så det börjar närma sig nu, har lite kvar att packa så det får bli packa en kartong och sen vila en stund och sen packa en stund osv osv.. :up:
 
Rom var häftigt, det var som att gå runt i en historiebok. Mycket fin arkitektur överallt. fontäner, statyer och utsmyckningar.
Vatikanen är ju i en klass för sig, men det som lämnade störst intryck på mig var Colosseum, det var mäktigt.
Vi bodde så vi hade gångavstånd till allt, så det blev mycket promenerande. Hotellet var ett litet med bara 6 rum. Nyrenoverat och jättemysigt. Personalen var trevlig. Det enda negativa var att sängen var stenhård, aj aj min rygg. Men jag har nog aldrig bott på ett hotell med sköna sängar.

Min förkylning blev tyvärr lite sämre dagen vi åkte. Det blev lite tröttsamt att snora och hosta under resan. Jag är lite bättre idag i alla fall så det går väl över såsmåningom hoppas jag.
Jag har nästan helt slutat må illa nu, jätteskönt, när jag känner av det räcker det oftast att bara få något i munnen som ger smak. Har blivit en del läkerol och tuggummi på sistone.
 
Rom var häftigt, det var som att gå runt i en historiebok. Mycket fin arkitektur överallt. fontäner, statyer och utsmyckningar.
Vatikanen är ju i en klass för sig, men det som lämnade störst intryck på mig var Colosseum, det var mäktigt.
Vi bodde så vi hade gångavstånd till allt, så det blev mycket promenerande. Hotellet var ett litet med bara 6 rum. Nyrenoverat och jättemysigt. Personalen var trevlig. Det enda negativa var att sängen var stenhård, aj aj min rygg. Men jag har nog aldrig bott på ett hotell med sköna sängar.

Min förkylning blev tyvärr lite sämre dagen vi åkte. Det blev lite tröttsamt att snora och hosta under resan. Jag är lite bättre idag i alla fall så det går väl över såsmåningom hoppas jag.
Jag har nästan helt slutat må illa nu, jätteskönt, när jag känner av det räcker det oftast att bara få något i munnen som ger smak. Har blivit en del läkerol och tuggummi på sistone.

Då får Rom fortsätta vara en drömresa! :D

Ikväll är jag så himla trött! Skulle kunna somna lätt... Vilket lär hända.. Tror det beror på pricken i magen :)
 
Kan du inte få hoppa över mötet i grupp då och få all info på det egna mötet?

Det har faktiskt blivit så att jag har bytt mvc - kommer flytta under graviditeten, så hade ändå bytt om några månader. Så det känns lika bra att byta och ha samma barnmorska hela vägen. Det är ganska nära där jag jobbar så det blir inte så långt att åka. Så nu har jag fått en tid för inskrivning 16/12 :) Längtar verkligen till jul, hade tänkt berätta för mamma när hon kommer och hälsar på 22/12. Då är jag i v10. Är rätt svårt att hålla tyst, vill ju berätta för allt och alla! Vi bor ganska långt bort från våra familjer, hade vi bott närmre så vi hade träffat dem oftare hade det nog redan varit kört...

Är i v6 nu och mår väldigt bra. Ömma tuttar och äter lite oftare än vanligt. Inget riktigt illamående eller andra krämpor än. Lite småillamående igår var jag, men inte särskilt mycket. Är det normalt att längta efter illamående? :o Vill ju bara få bevis på att det är något därinne, att jag inte inbillat mig! :p
 
Man kan längta efter illamående, men i samma stund som den längtan slår in så ångrar man sig ;) Jag hade tuffa morgnar/dagar i början på veckan, men mådde mycket bättre igår. Istället för att uppskatta det så oroade jag mig för missfall och ville bara ha illamåendet tillbaka. Idag när jag mår pyton undrar jag hur jag tänkte... :eek:
 
Jag är ju bara precis i början på v6, så det är ju inget konstigt att jag inte mår särskilt illa än... Vill bara spola fram några veckor nu! Vill märka att det händer någonting :D
Har tänkt boka in ett privat ultraljud också om några veckor, det känns så himla länge att vänta till v18! Vill få se krabaten innan dess, kanske blir det mer verkligt då, för jag har inte riktigt förstått att jag faktiskt är gravid... kanske kan jag släppa lite grann på oron också om jag får veta att allt ser bra ut (förhoppningsvis).
 
Hoppar lite försiktigt in här. Har ju redan fått lämna vårtråden pga missfall så det känns lite läskigt att hoppa in i en ny men samtidigt får man ju vara optimistisk :).
Är, vad jag tror, i vecka 5 (4+5) och plussade igår kväll. Fick missfall sist i v. 6+3 så innan dess kan jag nog inte känna mig helt lugn.


BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
9- byssan, 27 år, första barnet
11-Hyldeblomst, första barnet
17- Kaki, 25 år, första barnet
21- Evina, 28 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti
 
Hoppar lite försiktigt in här. Har ju redan fått lämna vårtråden pga missfall så det känns lite läskigt att hoppa in i en ny men samtidigt får man ju vara optimistisk :).
Är, vad jag tror, i vecka 5 (4+5) och plussade igår kväll. Fick missfall sist i v. 6+3 så innan dess kan jag nog inte känna mig helt lugn.


BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
9- byssan, 27 år, första barnet
11-Hyldeblomst, första barnet
17- Kaki, 25 år, första barnet
21- Evina, 28 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti


Välkommen :) Håller tummarna att det kommer gå bra denna gången!
 
Grattis och välkommen @Kanintant ! Hoppas det här pyret stannar kvar :)

Jag har outat (autocorrect ville ändra till putat :D) min mage i magbildstråden nu.
Eftersom jag bara har ett par jeans kvar som jag kan ha så beställde jag hem mammajeans, såna som slutar under magen med resår. De är lite stora, men med ett skärp i så funkar de. Min mage är så glad och har ömmat mycket mindre sen jag började ha dem. :banana:
 
@Evina man kan vara fullt gravid ändå! Nu är jag i början på v 7, mår jättebra och har putmage och större bröst (till killens glädje) jag är helst inte illamående alls ;)

@Kanintant Välkommen hit istället!
 
Välkommen @Kanintant! Jag smygläser en hel del i vill-bli-gravida-tråden så jag väntade på dig ;)

Jag mår så illa idag, fy sjutton va hemskt det är! Man vill bara må bra och vara glad och vet ju att allt kunde vara så mycket värre, men illamående är verkligen gräsligt! Magen är så svullen och spänd och klarar inte av minsta lilla tryck, fick ha jobbyxorna uppknäppta när ingen såg. Ska bort på middag ikväll och vet inte vad jag ska ha på mig, jeans är inte att tänka på.

Var tvungen att ta en Postafen idag för att över huvud taget få något gjort på jobbet 2 så dessutom håller jag på att somna stående just nu...

Så, färdiggnällt ;) Något roligare är att jag har ny vecka idag, vecka 8! Tänk att man kan känna så mycket såhär tidigt :)
 
Tack snälla ni!! Hoppas jag får stanna i denna tråden och göra er alla sällskap ända fram :)

Jag mådde jättebra sist men det kan ju också berott på att hormonerna inte kom igång ordentligt men jag HOPPAS jag slipper illamående denna gången med. Har världens spy-fobi :crazy:.

Mår iaf toppen än så länge men tycker jag känner mer den här gången än sist i samma vecka (mer öm i brösten och känner att det spänner och "grejar" vid livmodern" ) och hoppas det är ett bra tecken. Vill få känna lite mer den här gången så det känns lite mer tryggt och "på riktigt" men hoppas verkligen att jag slipper just illamående.
 
Grattis @Kanintant , kul att ha dig här!!

Igår flyttade vi och mådde kasst hela förmiddagen men det var bara att bita ihop. Illamående på eftermiddagen men slapp kräkas, jag slapp bära så jag stod och dirigerade och packade upp köket samtidigt.
Imorse vaknade jag i nya huset och kände kräket komma men visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen :p Sover på övervåningen och badrummet är nere. Var så nöjd att jag tänkte till lite innan jag gick och la mig och ställde en hink utanför sovrummet så jag slapp springa ner för trappen innan man är van :D

Gick in i vecka 10 igår och det hände nåt magen häromdagen :D Den är mer svullen än någonsin, morgonen är den nästan helt platt men på kvällen är syns det en liten bula :D
 
Gick in i vecka 10 igår och det hände nåt magen häromdagen :D Den är mer svullen än någonsin, morgonen är den nästan helt platt men på kvällen är syns det en liten bula :D

Åh, det ser jag fram emot! Jag vill också ha en liten bula :love:
Vi kommer också flytta när jag är ungefär i v10. Ser verkligen fram mot det! :bump:
 
Skönt att fler börjat få mage, min är så stor att folk jag inte träffat på ett tag frågar mig rätt ut om vi har ett syskon på gång... :o

Jag är lite "orolig" att det är två, mina brorsor är tvillingar och min gammelmormor fick 3 tvillingpar (hon fick 7 barn på 4 år, så jag ska aldrig gnälla om att det är jobbigt med två...)

KUB-test på fredag, är både nervös och förväntansfull!
 
Till och från. De började läcka efter en tid och det hjälpte inte att boosta dem med fler inlägg (fick inte i tillräckligt många) men nu håller jag på att ta bort blöjor helt eftersom att tösen säger till när hon kissar ändå och det vore skönt att ha det gjort när hon börjar på dagis. Får se om man hinner få henne tillräckligt träffsäker ;)

Räknar dock med att köra hårt på tygblöjor med ett eventuellt syskon. Jag tror att det är bra, dels för miljön och för att de kanske får en bättre chans att märka vad som händer i byxorna så att säga och blir torra tidigare. Jag tror ärligt talat inte att dagens superabsorberande blöjor gynnar just toa-delen.

Tips för eventuellt syskon. Testa fler märken. Imse vimse är bland de sämre av de jag testat både i passform och uppsugning. De läckte väldigt lätt här också och Tor fick dessutom skav på låren av kardborren.

Och nu smyger jag ut här ifrån ingen där jag inte hör hemma...:o
 
Idag är jag så trött! Gjorde ett ryck innan lunch. Putsade fönster, julpyntat med allt som lyser sen fick jag ta en powernap efter maten innan nästa ryck då vi fixat klart nya rabattkanter. Snyggt och vi är nöjda båda två och framförallt skönt att det kan strykas från att-göra. Lär vara otymplig i vår, då blir nog bara enklare trädgårdsuppgifter gjorda..
Nu skulle jag kunna somna för natten känns det som!

Känner ni er mycket tröttare än "normalt"?
 
Känner ni er mycket tröttare än "normalt"?

Trött är jag, men det är jag alltid under vinterhalvåret så det är nog inte mer än normalt. Är över lag rätt nojig eftersom jag har så få "symptom", är rädd att något ska vara fel även om det inte behöver betyda det.
 
Ganska trött, men tror det lika gärna kan bero på mörkret, känner inte den där extrema tröttheten som många gravida vänner beskrivit. Hade nyss två kompisar här varav den ena är gravid och en vecka före mig så det är roligt, och den andra ska ha i februari.

Illamåendet håller på att ta kol på mig! Ska ringa barnmorskan i morrn och höra om jag kan prova Lergigan (receptbelagd) för jag kan inte begripa hur jag ska klara av att jobba om det här håller i sig! Kräks inte, men mår rejält illa, vill helst inte göra något annat än att sitta och stirra rakt fram och typ koncentrera mig på att andas. Hade nästan varit bättre att kräkas, om det kunde ta bort eländet för en stund...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 116
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp