Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag mår jättebra, pigg som attan. Jag tycker jag känner mer än sist, hela brösten är ömma nu, undrar om dom tänker börja växa också (jag som trivs med mina små). Idag har det "molt" hela dagen långt ner vid livmodern, känns bra att det känns något, känns tryggt. Idag (tror jag) gick jag in i vecka 6 (5+0) :).
Hur långt är ni (orkar inte försöka räkna ut det) känns som ni ligger iaf ett par veckor före mig.
 
Jag mår jättebra, pigg som attan. Jag tycker jag känner mer än sist, hela brösten är ömma nu, undrar om dom tänker börja växa också (jag som trivs med mina små). Idag har det "molt" hela dagen långt ner vid livmodern, känns bra att det känns något, känns tryggt. Idag (tror jag) gick jag in i vecka 6 (5+0) :).
Hur långt är ni (orkar inte försöka räkna ut det) känns som ni ligger iaf ett par veckor före mig.

Jag är i vecka 8 (7+2) :D Känns så tidigt, men ändå så mycket! Tycker magen är enorm redan, men tar för givet att det är gaser och stillastående tarmar som gör det ;)
 
Och jag är v7 (6+5). Längtar tills jul när vi kanske vågar berätta för de närmaste. :)
Tiden får gärna gå lite fortare!
 
Jag är i vecka 10 (9+3).
Jag är så himla trött, somnar kl 20 i soffan nästan varje dag!

Kräkningarna har lugnat ner sig lite (knack knack ta i trä), nu är morgonen och förmiddagarna värst, medans kvällarna är ganska lugna, fortfarande lite illamående då men kräks inte hela tiden, utan bara nån gång ibland!
 
Jag är i v12(11+2)
Idag var jag på inskrivning. Det gick ganska bra, jag blev lite snurrig efter blodprovet i armen bara, så jag fick sitta kvar en stund och dricka lite vatten.
Jag åkte på att ta ett cellprov också. Kul bonus, eller inte, fast blodprovet var jobbigare tyckte jag nog.

Fick bokat ultraljud till den 13e januari. Känns som en evighet tills dess.

Inatt hade jag en väldigt verklig dröm om att jag hade fött en pojke. När jag vaknade ur drömmen låg jag på rygg och hade en kudde på bröstet som jag höll om precis som om det vore en bebis. Snopet att vakna ur, men mysigt :love:
 
Idag är min meny - nötter, äpple, pringles, morot. Har tvingat i mig mackor också men mår lite illa av allt som inte är syrligt eller salt.
Vad är er godaste mat just nu?
 
Idag är min meny - nötter, äpple, pringles, morot. Har tvingat i mig mackor också men mår lite illa av allt som inte är syrligt eller salt.
Vad är er godaste mat just nu?

Frukt och yoghurt. I princip inget annat. Men det mättar inge vidare, och jag mår illa när jag är hungrig, så det går inte riktigt ihop. Nötter lät gott, det ska jag prova i morrn!
 
Jag är i vecka 13 imorgon!

Jag har inte varit alls förtjust i choklad, godis och kladdiga kakor som är min stora last annars. Har gått ner 3 kg typ vilket inte direkt gjorde nåt...

Har också haft svårt för väldigt kryddig eller salt mat, och kaffe.

Lite har det börjat vända nu dock, igår åt jag Nutella direkt ur burken, så jag börjar känna igen mig själv igen! :angel:

Ni som är sugna på surt väntar med all säkerhet små gossar, det stämde på mig själv och många jag hört om!
 
Då har jag en pojke i magen för jag LÄNGTAR hem från jobbet idag. Till mina pringles! Kanske får börja ha ett rör i bilen som resmat.
Idag åt jag annars en macka på Subway till lunch, riktigt nöjd med det. Är så svårt att dölja på jobbet att man ändrat kost.
 
Jag åt mängder med surt godis, tomater och saker med citronsmak när jag var gravid. Och jag hade en tjej i magen :)
 
Då har jag en pojke i magen för jag LÄNGTAR hem från jobbet idag. Till mina pringles! Kanske får börja ha ett rör i bilen som resmat.
Idag åt jag annars en macka på Subway till lunch, riktigt nöjd med det. Är så svårt att dölja på jobbet att man ändrat kost.

Sura Pringles?
 
BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
9- byssan, 27 år, första barnet
17- Kaki, 25 år, första barnet
21- Evina, 28 år, första barnet
25 - Kanintant, 32 år, första barnet, mitt i Småland

Augusti


Plockar bort mig ur listan och lämnar tråden då min graviditet slutade i ett missfall.


Ha det bra och stort lycka till till er allihop!
 
Jag är inte sugen på något speciellt. Jag är bara hungrig, jättehungrig på allt :p
Kaffe har jag haft svårt för, men det drack jag ett par koppar häromdagen och det var ganska gott. Som bonus körde det igång min sega mage.

Jag roar mig med att fönstershoppa bebiskläder på nätet och inser att hitta någorlunda könsneutrala kläder som inte är beiga, grå eller vita till rimligt pris känns inte helt enkelt. Vi tänker inte ta reda på könet vid ul och jag vill helst ha lite färgglada kläder.
 
Jag är inte sugen på något speciellt. Jag är bara hungrig, jättehungrig på allt :p
Kaffe har jag haft svårt för, men det drack jag ett par koppar häromdagen och det var ganska gott. Som bonus körde det igång min sega mage.

Jag roar mig med att fönstershoppa bebiskläder på nätet och inser att hitta någorlunda könsneutrala kläder som inte är beiga, grå eller vita till rimligt pris känns inte helt enkelt. Vi tänker inte ta reda på könet vid ul och jag vill helst ha lite färgglada kläder.

Jag har börjat sy lite egna kläder för att få färgglatt och könsneutralt. Har inte sett så mycket jag gillar bland det som går att köpa + att det är jättekul att sy (inte gjort det innan).
 
@Kanintant Jag har tänkt tanken att det kanske vore en ide att damma av symaskinen. Det är ju roligt att sy. Jag funderar på att börja med ett litet lapptäcke typ 1x1m att ha på golvet.

Har du hittat mönster någonstans eller har du plagg att mäta på?
 
Jag är i vecka 13 imorgon!

Jag har inte varit alls förtjust i choklad, godis och kladdiga kakor som är min stora last annars. Har gått ner 3 kg typ vilket inte direkt gjorde nåt...

Har också haft svårt för väldigt kryddig eller salt mat, och kaffe.

Lite har det börjat vända nu dock, igår åt jag Nutella direkt ur burken, så jag börjar känna igen mig själv igen! :angel:

Ni som är sugna på surt väntar med all säkerhet små gossar, det stämde på mig själv och många jag hört om!
Jag är visserligen med i vårgruppen men jag är sjukt sugen på surt o väntar flicka ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
106 116
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp